Turbo do silnika 2L (dywagacje)
Moderator: luk4s7
- perygrynator
- Posty: 85
- Rejestracja: 23 paź 2008, 12:07
- Auto: Hilux 1991 2.4D xcab
- Kontakt:
Turbo do silnika 2L (dywagacje)
Witam.
Mam silnik 2L w swoim Hilu. Panowie, koledzy, drodzy forumowicze, napiszcie jak widzicie montaż turbo sprężarki w tym silniku (może nie widzicie - tez piszcie).
Moje założenia są takie by wstawić turbo przeznaczone do diesela, ale nie chce zakładać fabrycznego (czyli toyotowskieko jak w 2LT) . Jak to wygląda z pompa paliwa? Czy tez trzeba wymieniać na taka jaka jest w 2LT? Dodatkowe modyfikacje silnika- uszczelka pod głowicą?
Nie wiem jak dokładnie funkcjonuje turbo w 2LT (chodzi mi o połączenia typu smarowanie turbiny, sterowanie pompa, paski itp). Jak ma ktoś czas to proszę niech zapoda techniczny ale zrozumiały opis. Jednocześnie proszę o wyrozumiałość do mojej osoby i nie łapać się za głowę w trakcie i po przeczytaniu moich pytań
Z góry dzięki za komentarze i wyrozumiałość.
Mam silnik 2L w swoim Hilu. Panowie, koledzy, drodzy forumowicze, napiszcie jak widzicie montaż turbo sprężarki w tym silniku (może nie widzicie - tez piszcie).
Moje założenia są takie by wstawić turbo przeznaczone do diesela, ale nie chce zakładać fabrycznego (czyli toyotowskieko jak w 2LT) . Jak to wygląda z pompa paliwa? Czy tez trzeba wymieniać na taka jaka jest w 2LT? Dodatkowe modyfikacje silnika- uszczelka pod głowicą?
Nie wiem jak dokładnie funkcjonuje turbo w 2LT (chodzi mi o połączenia typu smarowanie turbiny, sterowanie pompa, paski itp). Jak ma ktoś czas to proszę niech zapoda techniczny ale zrozumiały opis. Jednocześnie proszę o wyrozumiałość do mojej osoby i nie łapać się za głowę w trakcie i po przeczytaniu moich pytań
Z góry dzięki za komentarze i wyrozumiałość.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)
taniej i prościej jest kupić kompletny silnik 2LT i do wsadzić do hila
ja tak zrobiłem
oczywiście da się też przełożyć cały osprzęt ale to chyba więcej roboty
ja tak zrobiłem
oczywiście da się też przełożyć cały osprzęt ale to chyba więcej roboty
Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)
Nie wie ile w tym prawdy ale kiedyś też chciałem dołożyć turbo do tego silnika to mechanik powiedział mi że są dwie różne głowice dla silnika z i bez turba.
różnice są zapewne niewielkie ale ....
kup 2.8 td z osprzętem to już lata w hilu.
różnice są zapewne niewielkie ale ....
kup 2.8 td z osprzętem to już lata w hilu.
- perygrynator
- Posty: 85
- Rejestracja: 23 paź 2008, 12:07
- Auto: Hilux 1991 2.4D xcab
- Kontakt:
Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)
A czy silnik 3.0TD ma takie same mocowania na poduchy jak 2.4D? Co ze skrzynia? tez wymieniać?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)
#,0 ma identyczne mocowania, ale jeżeli dawcą jest 4Runner. Skrzynia jest inna.
- perygrynator
- Posty: 85
- Rejestracja: 23 paź 2008, 12:07
- Auto: Hilux 1991 2.4D xcab
- Kontakt:
Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)
To teraz idziemy dalej. czy skrzynia od 3.0td wejdzie w miejsce skrzyni od 2.4d. Uściślając: czy pakiet silnik3.0TD ze skrzynia wejdą na te same mocowania co silnik 2.4D ze skrzynia.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)
Nie jestem całkiem pewien, ale na 90% tak. Jeżeli nie, to do wymiany będzie belka poprzeczna pod reduktorem.
Gdybyś kupował to w kawałkach, znaczy osobno skrzynia i reduktor, to zwróć uwagę na rodzaj reduktora. Są dwie wersje, tzw "top schifting" i "forward schifting". Różnica polega na umiejscowieniu dźwigni reduktora - ten pierwszy ma ją na sobie, przy tym drugim dźwignia jest na adapterze skrzynia - reduktor.
Gdybyś kupował to w kawałkach, znaczy osobno skrzynia i reduktor, to zwróć uwagę na rodzaj reduktora. Są dwie wersje, tzw "top schifting" i "forward schifting". Różnica polega na umiejscowieniu dźwigni reduktora - ten pierwszy ma ją na sobie, przy tym drugim dźwignia jest na adapterze skrzynia - reduktor.
- perygrynator
- Posty: 85
- Rejestracja: 23 paź 2008, 12:07
- Auto: Hilux 1991 2.4D xcab
- Kontakt:
Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)
Z uwagi na te ze auto jest zarejestrowane i użytkowane w Norwegii to musiałbym przerejestrować zmiany, a to kolejne koszty. jeśli mocowania by pasowały w miejsce oryginałów to mniejszy problem bo nie trzeba robić prześwietleń rentgenowskich spawów poduch. Z turbem jest łatwiej bo w sumie ujdzie bez rejestracji. ale takie uniwersalne co w razie problemów z przeglądem to można w miarę łatwo zdemontować, i ewentualnie dawkę pompy wyregulować od nowa.
Chciałbym tylko wiedzieć co trzeba zrobić w silniku by go przystosować do turbo uniwersalnego, Czy trzeba wymienić uszczelkę pod głowica na jakąś inna mocniejsza (jeśli tak to jaka), zmieniać pompę na taka co jest w wersji silnika 2LT, podłączać dodatkowe przewody ze smarowaniem turbiny, dodatkowe paski itp. (wymyślam teraz by nakreślić o co chodzi).
Teoretycznie lub praktycznie: jak to zrobić? pomijając opłacalność itp. Moze nawet nigdy tego nie zrobię. Ale dla samej wiedzy.
Chciałbym tylko wiedzieć co trzeba zrobić w silniku by go przystosować do turbo uniwersalnego, Czy trzeba wymienić uszczelkę pod głowica na jakąś inna mocniejsza (jeśli tak to jaka), zmieniać pompę na taka co jest w wersji silnika 2LT, podłączać dodatkowe przewody ze smarowaniem turbiny, dodatkowe paski itp. (wymyślam teraz by nakreślić o co chodzi).
Teoretycznie lub praktycznie: jak to zrobić? pomijając opłacalność itp. Moze nawet nigdy tego nie zrobię. Ale dla samej wiedzy.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)
Częściowo sam sobie odpowiedziałeś
Z niezbędników - pompa wtryskowa z silnika 2L-T, bo oprócz większej wydajności ma ona wbudowany regulator ilości paliwa w zależności od ciśnienia doładowania, kolektor wydechowy, bo do standardowego nie bardzo jest jak turbo zamontować, początek rury wydechowej, chłodzenie i smarowanie turbiny (wraz z odpływem oleju do misy), filtr powietrza (w wersji turbo jest po drugiej stronie komory silnika), jeżeli ma być jak w oryginale to jeszcze rura łącząca turbinę z kolektorem dolotowym.
Przy niskim ciśnieniu doładowania (8 - 10 psi) z uszczelką jeszcze nie trzeba kombinować, przy wyższym wypadałoby zmienić na grubszą, celem odprężenia silnika.
Z niezbędników - pompa wtryskowa z silnika 2L-T, bo oprócz większej wydajności ma ona wbudowany regulator ilości paliwa w zależności od ciśnienia doładowania, kolektor wydechowy, bo do standardowego nie bardzo jest jak turbo zamontować, początek rury wydechowej, chłodzenie i smarowanie turbiny (wraz z odpływem oleju do misy), filtr powietrza (w wersji turbo jest po drugiej stronie komory silnika), jeżeli ma być jak w oryginale to jeszcze rura łącząca turbinę z kolektorem dolotowym.
Przy niskim ciśnieniu doładowania (8 - 10 psi) z uszczelką jeszcze nie trzeba kombinować, przy wyższym wypadałoby zmienić na grubszą, celem odprężenia silnika.
Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)
Mam pytanie...jaki jest orientacyjny koszt założenia turbo do 2l z silnika 2lt?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)
Koszt turbiny, plus kolektora, plus robota - i tu zależnie jak ma być zrobione. Jak na wzór fabryczny - to bardziej czasochłonne, bo trzeba zdjąć miskę olejową żeby zrobić w bloku otwór pod odpływ oleju. Ja robiłem w wersji uproszczonej, podpinając się do zejścia oleju z pompy vacu - działa, ale jest ryzyko, np. w zimie, że olej nie nadąży ściekać - wtedy może go przerzucić przez uszczelnienia sprężarki (nic specjalnego się nie dzieje - po prostu może w silniku ubywać nieco więcej oleju niż normalnie).
Orientacyjny koszt to około półtora tysia do dwóch (i raczej ten górny zakres - coraz ciężej znaleźć dobre turbo po taniości) - im więcej masz elementów fabrycznych - tym mniej jest roboty z dopasowywaniem, więc koszty tajli równoważą koszty roboty.
Orientacyjny koszt to około półtora tysia do dwóch (i raczej ten górny zakres - coraz ciężej znaleźć dobre turbo po taniości) - im więcej masz elementów fabrycznych - tym mniej jest roboty z dopasowywaniem, więc koszty tajli równoważą koszty roboty.