Zabudowa paki pod namiot - Hilux 1.5 kabiny
Moderator: luk4s7
Zabudowa paki pod namiot - Hilux 1.5 kabiny
Przećwiczyłem w zeszłym roku spanie w dwie osoby na pace mojego pokraka pod posiadanym namiotem i jest niewygodnie ze względu na nadkola - materac układa się w kolebkę, dwie osoby walą się do środka paki i jest kicha ze spaniem. Druga rzecz, że przy tym rodzaju namiotu (wiem, że są inne, ale nie kupię) graty woziłem za tylnymi siedzeniami w związku z czym dotarcie do rzeczy, którą wrzuciłem na spód trwało długo.
Dzisiaj rano ładując na pakę balast antypoślizgowy w postaci ciężkich pieńków, pomyślałem sobie, żeby wyrównać podłogę i wygospodarować miejsce na przewożenie gratów. Przyjąłem następujące założenia:
• zabudowa musi być stosunkowo łatwo demontowalna; na pace wożę czasem ziemię czy drewno, ładuję paletę i musi być łatwy dostęp np. dla łyżki koparki, która zrzuca ziemię z góry. Poza tym nie podobają mi się plastikowe zabudowy na Hiluxie, pickup ma być pickup.
• mają być dwie zamykane szuflady (klapa nie ma zamka fabrycznego),
• ma być odporne na warunki atmosferyczne jakbym jednak nie chciał przez dłuższy czas tego wyjmować,
Zabudowa będzie zrobiona z wodoodpornej sklejki szalunkowej 20/16 mm zabezpieczonej farbą kauczukową.
W związku z tym, że moje doświadczenie z takimi patentami jest żadne z chęcią wysłucham konstruktywnych rad tych, którzy u siebie podobne rzeczy robili wiedzą co się sprawdza a co jest do bani (zawiasy, prowadnice, szyny, rolki i co tam Wam przyjdzie do głowy). Chcę to oczywiście zrobić jak najmniejszym kosztem, ale w sposób, który wystarczy na kilka lat.
Żeby był materiał do ew. dyskusji albo rad przygotowałem po południu szkice tego jak sobie to wyobrażam. Tu się rusza http://jagodzinski.pl/tlcoc/zabudowa.html a poniżej się nie rusza, ale chyba widać o co chodzi.
Namiot który sobie rozkładam wygląda tak:
Zabudowa ma sięgać na nadkola i zapewnić płaską powierzchnię na materac czy maty:
Taka jest idea zabudowy włożonej na pakę z zamkniętymi szufladami:
Tak ma się uchylać "centralne" zamknięcie dla przestrzeni bagażowej, które będzie jednocześnie przedłużeniem miejsca do spania po otwarciu
Tak mają się wysuwać szuflady
Jeśli przychodzi Wam coś do głowy co by mogło ulepszyć pomysł to będę zobowiązany.
--
Pyrka
Dzisiaj rano ładując na pakę balast antypoślizgowy w postaci ciężkich pieńków, pomyślałem sobie, żeby wyrównać podłogę i wygospodarować miejsce na przewożenie gratów. Przyjąłem następujące założenia:
• zabudowa musi być stosunkowo łatwo demontowalna; na pace wożę czasem ziemię czy drewno, ładuję paletę i musi być łatwy dostęp np. dla łyżki koparki, która zrzuca ziemię z góry. Poza tym nie podobają mi się plastikowe zabudowy na Hiluxie, pickup ma być pickup.
• mają być dwie zamykane szuflady (klapa nie ma zamka fabrycznego),
• ma być odporne na warunki atmosferyczne jakbym jednak nie chciał przez dłuższy czas tego wyjmować,
Zabudowa będzie zrobiona z wodoodpornej sklejki szalunkowej 20/16 mm zabezpieczonej farbą kauczukową.
W związku z tym, że moje doświadczenie z takimi patentami jest żadne z chęcią wysłucham konstruktywnych rad tych, którzy u siebie podobne rzeczy robili wiedzą co się sprawdza a co jest do bani (zawiasy, prowadnice, szyny, rolki i co tam Wam przyjdzie do głowy). Chcę to oczywiście zrobić jak najmniejszym kosztem, ale w sposób, który wystarczy na kilka lat.
Żeby był materiał do ew. dyskusji albo rad przygotowałem po południu szkice tego jak sobie to wyobrażam. Tu się rusza http://jagodzinski.pl/tlcoc/zabudowa.html a poniżej się nie rusza, ale chyba widać o co chodzi.
Namiot który sobie rozkładam wygląda tak:
Zabudowa ma sięgać na nadkola i zapewnić płaską powierzchnię na materac czy maty:
Taka jest idea zabudowy włożonej na pakę z zamkniętymi szufladami:
Tak ma się uchylać "centralne" zamknięcie dla przestrzeni bagażowej, które będzie jednocześnie przedłużeniem miejsca do spania po otwarciu
Tak mają się wysuwać szuflady
Jeśli przychodzi Wam coś do głowy co by mogło ulepszyć pomysł to będę zobowiązany.
--
Pyrka
Ostatnio zmieniony 28 gru 2009, 19:48 przez Pyrka, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Zabudowa paki pod namiot - Hilux 1.5 kabiny
Okucia, zamki, zawiasy z nierdzewki kupiłem na www.bakista.pl
Za komlet okuć do mojej zabudowy zapłaciłam 330 zł (zamki, ucha do mocowania lodówki i dupereli).
Prowadnice szuflad kupiłem na Allegro 4 szt. za około 170 zł, niestety nie z nierdzewki, ale łożyskowane na całej długości jakieś heavy duty z USA.
Podobno wytrzymują kilkaset kg więc do takich mega długich szuflad będą OK.
Za zabudowę zabieram się od roku - graty leżą i czekają
Za komlet okuć do mojej zabudowy zapłaciłam 330 zł (zamki, ucha do mocowania lodówki i dupereli).
Prowadnice szuflad kupiłem na Allegro 4 szt. za około 170 zł, niestety nie z nierdzewki, ale łożyskowane na całej długości jakieś heavy duty z USA.
Podobno wytrzymują kilkaset kg więc do takich mega długich szuflad będą OK.
Za zabudowę zabieram się od roku - graty leżą i czekają
Re: Zabudowa paki pod namiot - Hilux 1.5 kabiny
Nie wiem jak długa jest paka hila. Z shotu widać, że szuflady długie - trochę za długie, jak wyładujesz je szpejem mogą prężyć ( iść w dół), A czy możesz podzielić je na połowę z ogranicznikiem, połowe wysuwasz, połowę otwierasz od góry? W układzie namiotu może być to skomplikowane, ale oszczędzisz na prowadnicach.
Paweł
Paweł
Re: Zabudowa paki pod namiot - Hilux 1.5 kabiny
Hejka
Jak to fajnie miec zmysl i program zeby sobie tak projektowac. Do rzeczy moje szuflady maja dlugosci po 1100 natomiast szerokosc chyba 600 i 400 i jezdza na systemach prowadnic z potocznych marketow budowlanych cena za komplet 2szt(jedna szuflada) 50 zł.Nie testowalem tych zza wody jednak moje wytrzymuja dosc duze obciazenia(sloiki z pysznosciami na 2 tyg) i spokojnie daja rade.
Pzdr
Jak to fajnie miec zmysl i program zeby sobie tak projektowac. Do rzeczy moje szuflady maja dlugosci po 1100 natomiast szerokosc chyba 600 i 400 i jezdza na systemach prowadnic z potocznych marketow budowlanych cena za komplet 2szt(jedna szuflada) 50 zł.Nie testowalem tych zza wody jednak moje wytrzymuja dosc duze obciazenia(sloiki z pysznosciami na 2 tyg) i spokojnie daja rade.
Pzdr
Re: Zabudowa paki pod namiot - Hilux 1.5 kabiny
Speedy, a możesz fotki strzelić? Z góry dzięki.
Pawel
Pawel
Re: Zabudowa paki pod namiot - Hilux 1.5 kabiny
W 1.5 kabiny "w blasze" jest 183 cm, długości, z kuwetą, która zostanie mniej więcej 176 cm. Oczywiście szuflady nie wysuną się do końca. Znalazłem u australijczyków takie info:pablo200 pisze:Nie wiem jak długa jest paka hila.
The fridge slide is rated at 100 Kg. Each drawer is rated at 200 Kg. The fridge slide and the drawer underneath can be locked together. The two combined have a load capacity of 300 Kg. The combined weight of these three men is 250 Kg.
i to:
Re: Zabudowa paki pod namiot - Hilux 1.5 kabiny
Na zdjęciówce tylko 2/3 się wysuwają. Notabene kolesie mega
Jakem inżynier zrób symulację, w której wysuwasz całość z ogranicznikiem 1m przed końcem. Tą pozostałość otwierasz do góry. Myślę, że może to być fajne rozwiązanie, zwłaszcza że tego co z tyłu nie będziesz potrzebował. Jakby co to pod tą klapą możez lodówkę zamotać.
Paweł
Jakem inżynier zrób symulację, w której wysuwasz całość z ogranicznikiem 1m przed końcem. Tą pozostałość otwierasz do góry. Myślę, że może to być fajne rozwiązanie, zwłaszcza że tego co z tyłu nie będziesz potrzebował. Jakby co to pod tą klapą możez lodówkę zamotać.
Paweł
Re: Zabudowa paki pod namiot - Hilux 1.5 kabiny
Pomyślałem sobie, że tylna klapa może stanowić dodatkowe wsparcie dla szuflad przy wysuwaniu - fabrycznie wytrzymuje wg instrukcji 100 kg obciążenia przy rozłożeniu x 1,5 współczynnik idiotoodporności czyli pewnie 150 kg zniesie.
- Załączniki
-
- Tyl.jpg
- (45,29 KiB) Pobrany 752 razy
Re: Zabudowa paki pod namiot - Hilux 1.5 kabiny
No to zmienia postać rzeczy przesuń całość o długość klapy. Powino być ok.
Re: Zabudowa paki pod namiot - Hilux 1.5 kabiny
Pyrka,
może zrezygnujesz całkowicie z tylnej części i pójdziesz w modę australijską,
ja co prawda zrobiłem bez żadnej mody
http://www.polkasteam.pl/wojciech/HL%20 ... udowa.html
ale mam spanie na 2 metry, a w dni powszednie można przewozić towar lub motorki
po jakimś czasie dodałem ścianę z drzwiami i okienko, która można łatwo odkręci bo wszystko zrobione na motylkach
http://www.polkasteam.pl/wojciech/Tajem ... 20237.html
wiadomo, że mój projekt "jarzynowoza" jest namiastką tego co chcę kiedyś mieć na pace, ale doświadczenia z wymiarami są bezcenne, np. nie robiłbym wycięć na nadkola miałbym podłogę wyżej.
Pozdrawiam i miłego projektowania
wojciech endurance
www.polkasteam.pl
może zrezygnujesz całkowicie z tylnej części i pójdziesz w modę australijską,
ja co prawda zrobiłem bez żadnej mody
http://www.polkasteam.pl/wojciech/HL%20 ... udowa.html
ale mam spanie na 2 metry, a w dni powszednie można przewozić towar lub motorki
po jakimś czasie dodałem ścianę z drzwiami i okienko, która można łatwo odkręci bo wszystko zrobione na motylkach
http://www.polkasteam.pl/wojciech/Tajem ... 20237.html
wiadomo, że mój projekt "jarzynowoza" jest namiastką tego co chcę kiedyś mieć na pace, ale doświadczenia z wymiarami są bezcenne, np. nie robiłbym wycięć na nadkola miałbym podłogę wyżej.
Pozdrawiam i miłego projektowania
wojciech endurance
www.polkasteam.pl
Re: Zabudowa paki pod namiot - Hilux 1.5 kabiny
Bardzo mi się podobają te niebanalne rozwiązania, ale na tą zabudowę paki i użycie sklejki 20mm patrzę tak, że dociąży mi to na codzień pakę i będzie się wygodniej jeździć po prostu - teraz mam ze 300 kg drewna nawrzucane i jest ok.
Tak na marginesie to znalazłem (na australijskich stronach oczywiście) fajne rozwiązania na podróżnicze zagospodarowanie paki:
Tak na marginesie to znalazłem (na australijskich stronach oczywiście) fajne rozwiązania na podróżnicze zagospodarowanie paki:
Re: Zabudowa paki pod namiot - Hilux 1.5 kabiny
moze szuflady o polowe krotsze i schowek do ktorego sie dostajesz od gory
w miejscu skasowanych szuflad, czyli przy kabinie. po jasna cholere ci takie dlugasy
niepraktyczne toto obciazenia-naprezenia, a pincet razy dziennnie wyjezdza i tak tylko czajnik i paprykarz szczecinski.. jak cos kleknie to i tak pol dnia z glowy , wiec na pewno zdarzysz wyciagnac co chcesz ze schowka.
btw pickupa klapa to akurat najlepiej , w praktyce, na wyjazdach robi za wspolny stol czy sie to wlascicielowi podoba czy nie. wiec lepiej jej nie zajmowac niczym nawet na chwile bo wszyscy beda ci tym jedzic w prawo i lewo zeby wyciagnac sobie ukochany i najbardziej potrzebny dzemik.pojdzie szybko w drebiezgi , bo ludzie sa rozni(jeden lepszy miszcz to mi nawet siekiere fiskarsa spd..lil i zlamal, majn gott szajse)
....chiba ze po niemiecku bedziesz jezdzil , taszcyl kilogramy ,ze stolem, lampka i obrusem
w miejscu skasowanych szuflad, czyli przy kabinie. po jasna cholere ci takie dlugasy
niepraktyczne toto obciazenia-naprezenia, a pincet razy dziennnie wyjezdza i tak tylko czajnik i paprykarz szczecinski.. jak cos kleknie to i tak pol dnia z glowy , wiec na pewno zdarzysz wyciagnac co chcesz ze schowka.
btw pickupa klapa to akurat najlepiej , w praktyce, na wyjazdach robi za wspolny stol czy sie to wlascicielowi podoba czy nie. wiec lepiej jej nie zajmowac niczym nawet na chwile bo wszyscy beda ci tym jedzic w prawo i lewo zeby wyciagnac sobie ukochany i najbardziej potrzebny dzemik.pojdzie szybko w drebiezgi , bo ludzie sa rozni(jeden lepszy miszcz to mi nawet siekiere fiskarsa spd..lil i zlamal, majn gott szajse)
....chiba ze po niemiecku bedziesz jezdzil , taszcyl kilogramy ,ze stolem, lampka i obrusem
Re: Zabudowa paki pod namiot - Hilux 1.5 kabiny
Racja, przymierzę się do tego po południu.czobi pisze:moze szuflady o polowe krotsze i schowek do ktorego sie dostajesz od gory
w miejscu skasowanych szuflad, czyli przy kabinie. po jasna cholere ci takie dlugasy
niepraktyczne toto/...
Re: Zabudowa paki pod namiot - Hilux 1.5 kabiny
Czobi dobrze prawi. Tak długie szuflandie, nawet na super mega heavy duty szynach, będą po prostu niepraktyczne. Jak ją wysuniesz to żeby dostać się do np flaszki ukrytej na samym końcu, będziesz potrzebował miejsca jak na lotniskowcu, rusztowania budowlanego lub 4 ludzi do pomocy
Szuflady max polowa tej dlugosci i wygodna klapa od góry na resztę powierzchni.
Szuflady max polowa tej dlugosci i wygodna klapa od góry na resztę powierzchni.
-
- Posty: 557
- Rejestracja: 29 maja 2007, 12:45
- Auto: Hil,Grizzly, Rubicon, texas 490,GLA4 matic
- Kontakt:
Re: Zabudowa paki pod namiot - Hilux 1.5 kabiny
Ja uważam inaczej
Szuflada na całą długość i tylko jedna ( nie tracimy miejsca i nośności na podwójne szyny i prowadnice w środku)
Żeby się skrzynia nie urwała przy maksymalnym wysunięciu szuflad należy ją śrubami rzymskimi przymocować do uchwytów do mocowania bagażu.
Szufladę należy zapełniać z głową: jedzenie, napoje, gaz,woda, sztućce naczynia i ekspres do kawy przy samej krawędzi, potem kolejna przegródka ubrania a na końcu płetwy, maski , fajki czekan i ciupaga oraz napoje w zgrzewkach.
Szuflada na całą długość i tylko jedna ( nie tracimy miejsca i nośności na podwójne szyny i prowadnice w środku)
Żeby się skrzynia nie urwała przy maksymalnym wysunięciu szuflad należy ją śrubami rzymskimi przymocować do uchwytów do mocowania bagażu.
Szufladę należy zapełniać z głową: jedzenie, napoje, gaz,woda, sztućce naczynia i ekspres do kawy przy samej krawędzi, potem kolejna przegródka ubrania a na końcu płetwy, maski , fajki czekan i ciupaga oraz napoje w zgrzewkach.