Hilux vigo 3.0 olej w intercoolerze
: 16 lis 2023, 21:28
Nie wiem czy się za bardzo nie panoszę jako nowicjusz zakładając kolejny temat w temacie Hilux (przyjmę ewentualną reprymendę z pokorą
Niemniej spróbuje. Kupiłem Hiluxa z 2015 roku z silnikiem 3.0 Zdecydowałem się ze względu na młody rocznik i udokumentowany przebieg ok. 100K km. Samochód ładny i w zasadzie bez zastrzeżeń za wyjątkiem powierzchniowej korozji ramy (ale to norma) i jednej usterki, ktora już przy zakupie mnie zaniepokoiła. Otóż z nieszczelności uszczelki pomiędzy dolotem od turbiny a intercoolerem jest wyciek oleju (foto). Problem nie w samej nieszczelności bo przecież uszczelkę łatwo wymienić ale zastanawia mnie skąd tam tyle oleju. Turbina albo odma nie działa poprawnie, a przebieg przecież niewielki. Pytanie do Was bardziej doświadczonych. Trzeba się martwić czy to może norma w tym silniku i wystarczy wymienić uszczelkę i zapomnieć o temacie? Dodam, że typowego gwizdu dla padniętej turbiny nie słychać, za to w trakcie jazdy przy przygazowaniu słychać szum jakby powietrza i myślę, że to wydobywa się z pod tej fragmentem wydmuchanej uszczelki.
Druga sprawa dotyczy samego silnika 1KD-FTV. Poczytałem trochę i z lekka się zaskoczyłem czytając o pękających tłokach. Gdzieś wyczytałem, że robione kilka ich modyfikacji i niby po 2014r tłoki powinny być ulepszone i że problem ten wyeliminowano. Może to ktoś z szanownych grupowiczów potwierdzić? Teoretycznie mój hilux z 2015r powinien mieć właśnie te zmodyfikowane tłoki.
Niemniej spróbuje. Kupiłem Hiluxa z 2015 roku z silnikiem 3.0 Zdecydowałem się ze względu na młody rocznik i udokumentowany przebieg ok. 100K km. Samochód ładny i w zasadzie bez zastrzeżeń za wyjątkiem powierzchniowej korozji ramy (ale to norma) i jednej usterki, ktora już przy zakupie mnie zaniepokoiła. Otóż z nieszczelności uszczelki pomiędzy dolotem od turbiny a intercoolerem jest wyciek oleju (foto). Problem nie w samej nieszczelności bo przecież uszczelkę łatwo wymienić ale zastanawia mnie skąd tam tyle oleju. Turbina albo odma nie działa poprawnie, a przebieg przecież niewielki. Pytanie do Was bardziej doświadczonych. Trzeba się martwić czy to może norma w tym silniku i wystarczy wymienić uszczelkę i zapomnieć o temacie? Dodam, że typowego gwizdu dla padniętej turbiny nie słychać, za to w trakcie jazdy przy przygazowaniu słychać szum jakby powietrza i myślę, że to wydobywa się z pod tej fragmentem wydmuchanej uszczelki.
Druga sprawa dotyczy samego silnika 1KD-FTV. Poczytałem trochę i z lekka się zaskoczyłem czytając o pękających tłokach. Gdzieś wyczytałem, że robione kilka ich modyfikacji i niby po 2014r tłoki powinny być ulepszone i że problem ten wyeliminowano. Może to ktoś z szanownych grupowiczów potwierdzić? Teoretycznie mój hilux z 2015r powinien mieć właśnie te zmodyfikowane tłoki.