Witam wszystkich użytkowników,
W Land Cruiserze zostały wymienione klocki hamulcowe na nowe. Wszystko było ok, aż do teraz. Po wciśnięciu delikatnie na hamulec auto nie hamuje. Hamulec "łapie" dopiero bardzo głęboko. Praktycznie trzeba tak mocno trzeba wcisnąć hamulec, jakby chciało się wykonać manewr gwałtownego hamowania podczas którego włącza się system ABS. Wcześniej już po delikatnym wciśnięciu auto hamowało.
Czy można wyregulować pedał hamulca, aby wyżej "łapał" ? Jeżeli tak to w jaki sposób ? Szukam bardziej szczegółowych wskazówek, aby nakierować mechanika. Dodam jeszcze, że w LC jest automatyczna skrzynia biegów.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi,
Pozdrawiam.
Regulacja pedału hamulca
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 lis 2011, 12:09
- Auto: J12
- Kontakt:
Re: Regulacja pedału hamulca
Mam podobny problem. tarcze nowe klocki nowe a hamulec o połowę niżej. Ciekawe o co biega.
Pozdrawiam !
Pozdrawiam !
Re: Regulacja pedału hamulca
Nie chodzi o pedał hamulca
Większość 120-ek ma jakąś dodatkową pompę wspomagającą hamowanie (nie chodzi o system wspomagający nagłe hamowanie!), z którą bywają problemy. Znam auto, w którym właśnie taki objaw był związany z tą pompą, było to auto właściciela ASO Toyoty i na początku szukano innych objawów, a na końcu okazała się wadliwa ta pompa. Podobnie było u mojej mamy, ale okazało się, że w jej J12 tej pompy nie ma (średnia wersja, bez pneumatyki). Wymienilśmy u niej zaciski na nowe i to sporo dało o dziwo (wcześniej naprawialiśmy i po naprawach oczywiście tłoczki były ok, ale większa siła hamowania była i tak tylko na samym końcu dostępna). Pomogła też wymiana tarcz i klockó na zestaw DBA/Hawk przód, TRW tył. Ale jak napisałem- u niej tego systemu nie ma, a w większości 120-ek, szczególnie krajowych, jest.
Większość 120-ek ma jakąś dodatkową pompę wspomagającą hamowanie (nie chodzi o system wspomagający nagłe hamowanie!), z którą bywają problemy. Znam auto, w którym właśnie taki objaw był związany z tą pompą, było to auto właściciela ASO Toyoty i na początku szukano innych objawów, a na końcu okazała się wadliwa ta pompa. Podobnie było u mojej mamy, ale okazało się, że w jej J12 tej pompy nie ma (średnia wersja, bez pneumatyki). Wymienilśmy u niej zaciski na nowe i to sporo dało o dziwo (wcześniej naprawialiśmy i po naprawach oczywiście tłoczki były ok, ale większa siła hamowania była i tak tylko na samym końcu dostępna). Pomogła też wymiana tarcz i klockó na zestaw DBA/Hawk przód, TRW tył. Ale jak napisałem- u niej tego systemu nie ma, a w większości 120-ek, szczególnie krajowych, jest.
Re: Regulacja pedału hamulca
Wielkie dzięki Rafi za odpowiedź ! Właśnie jest zawieszenie pneunomatyczne, dlatego może w tym tkwi problem. Jeszcze raz więlkie dzięki.Rafi pisze:Nie chodzi o pedał hamulca
Większość 120-ek ma jakąś dodatkową pompę wspomagającą hamowanie (nie chodzi o system wspomagający nagłe hamowanie!), z którą bywają problemy. Znam auto, w którym właśnie taki objaw był związany z tą pompą, było to auto właściciela ASO Toyoty i na początku szukano innych objawów, a na końcu okazała się wadliwa ta pompa. Podobnie było u mojej mamy, ale okazało się, że w jej J12 tej pompy nie ma (średnia wersja, bez pneumatyki). Wymienilśmy u niej zaciski na nowe i to sporo dało o dziwo (wcześniej naprawialiśmy i po naprawach oczywiście tłoczki były ok, ale większa siła hamowania była i tak tylko na samym końcu dostępna). Pomogła też wymiana tarcz i klockó na zestaw DBA/Hawk przód, TRW tył. Ale jak napisałem- u niej tego systemu nie ma, a w większości 120-ek, szczególnie krajowych, jest.
Re: Regulacja pedału hamulca
Auto było u mechanika na odpowietrzaniu układu hamulcowego. Nadal po części problem ten występuje. Po pierwszym naciśnięciu pedału hamulca - pedał jakby zapada się, po drugim wciśnięciu jest już ok. Wciśniecie gazu niweluje jakby poprawność działania hamulca. Na rolkach wychodzi, że wszystko jest w porządku.
Pewno przyczyną tego jest to servo, które jest zintegrowane z pompą hamulcową. Występuje to jako jeden układ. Nowa taka pompa hamulcowa z servem sterującym kosztuje 1500 zł w detalu. Istnieje też zestaw regenerujący, ale trzeba być na 100% pewnym że winą niepoprawnego działania hamulca jest właśnie ta pompa z servem.
Pewno przyczyną tego jest to servo, które jest zintegrowane z pompą hamulcową. Występuje to jako jeden układ. Nowa taka pompa hamulcowa z servem sterującym kosztuje 1500 zł w detalu. Istnieje też zestaw regenerujący, ale trzeba być na 100% pewnym że winą niepoprawnego działania hamulca jest właśnie ta pompa z servem.