Dane techniczne
Moderator: luk4s7
Re: Dane techniczne
Ostatnio robiłam szkolenie, i ewidentnie ćwiczyłam trawersy, bo delikatnie mówiąc przerażają mnie przechyły... masakra, a nie wiem czy 15 stopni było...
Re: Dane techniczne
Facebook to wielkie zło. Nie ma mnie tam i nie będzie. Podobnie jak za chwile na Whatsappie.luk4s7 pisze: ↑16 lip 2020, 12:03Można zapytać w odpowiednim dziale (choć na tym forum właściwie nic się nie dzieje pod tym względem) - nie kaszańmy już bardziej tego wątku.
Szukaj też lokalnie imprez które organizują firmy jak przygody4x4 czy podróże4x4 itd. Facebook jest dobrym źródłem informacji.
Re: Dane techniczne
Po części się z Tobą zgadzam ale to wątek nie o tym więc prosiłem żeby już go nie kaszanić.pmcomp pisze:Facebook to wielkie zło. Nie ma mnie tam i nie będzie. Podobnie jak za chwile na Whatsappie.luk4s7 pisze: ↑16 lip 2020, 12:03Można zapytać w odpowiednim dziale (choć na tym forum właściwie nic się nie dzieje pod tym względem) - nie kaszańmy już bardziej tego wątku.
Szukaj też lokalnie imprez które organizują firmy jak przygody4x4 czy podróże4x4 itd. Facebook jest dobrym źródłem informacji.
- Man With Camera
- Posty: 127
- Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
- Auto: KDJ120
- Kontakt:
Re: Dane techniczne
Tyle wpisów o d**** Maryni, a podstawowych informacji technicznych o J12, jak np. pojemność układu chłodzenia - brak.
Re: Dane techniczne
Dowiedz sie i dopisz, chętnie Ci podziękujemy .
Re: Dane techniczne
Wydaje mi się, że kiedyś były (są jakieś linki we wpisach) ale znikły.
Generalnie te dane są na stronie https://www.toyota-tech.eu/ tylko nie wiem dlaczego Toyota uważa dwustronicowego pdf'a za tak ważny, że dostęp do niego jest płatny tak jak do całej RM i reszty dokumentów dostępnych po zalogowaniu i opłaceniu dostępu (ostatnio 4Euro / godzinę). Dokumentacja to są pliki pdf więc jak nie czytasz na bieżąco tylko ściągasz to przez godzinę można troche dokumentacji pozyskać.
Wspomniane dwie strony zawierają podstawowe dane serwisowe - ilości płynów, luzy na zaworach, ciśnienia itp.
Co do układu chłodzenia:
Manual 5L-E 9.3l, 1KZ-TE 12.4l, 1KD-FTV z PwrHeat 11.5l, bez PwrHeat 11.3l
Automat 1KZ-TE 12.2l, 1KD-FTV z PwrHeat 11.8l, bez PwrHeat 11.6l
Generalnie te dane są na stronie https://www.toyota-tech.eu/ tylko nie wiem dlaczego Toyota uważa dwustronicowego pdf'a za tak ważny, że dostęp do niego jest płatny tak jak do całej RM i reszty dokumentów dostępnych po zalogowaniu i opłaceniu dostępu (ostatnio 4Euro / godzinę). Dokumentacja to są pliki pdf więc jak nie czytasz na bieżąco tylko ściągasz to przez godzinę można troche dokumentacji pozyskać.
Wspomniane dwie strony zawierają podstawowe dane serwisowe - ilości płynów, luzy na zaworach, ciśnienia itp.
Co do układu chłodzenia:
Manual 5L-E 9.3l, 1KZ-TE 12.4l, 1KD-FTV z PwrHeat 11.5l, bez PwrHeat 11.3l
Automat 1KZ-TE 12.2l, 1KD-FTV z PwrHeat 11.8l, bez PwrHeat 11.6l
Re: Dane techniczne
Power Heat to taki system szybszego grzania silnika i kabiny. Na panelu ze starowaniem lusterek, przeciwmgielnymi, grzaniem lusterek itp (na lewo od kierownicy) jest przycisk od Power Heat. Jego włączenie gdy silnik jest zimny powoduje podniesienie wolnych obrotów (czyli generalnie działa na luzie, N, P) i załączenie takiego ustrojstwa na silniku które podgrzewa płyn chłodniczy wędrujący w stronę nagrzewnicy w kabinie. To ustrojstwo jest napędzane paskiem - tym co alternator i klima. Podobnie jak klima ma sprzęgło elektromagnetyczne i stosowne ECU nim steruje. Jak już silnik się zagrzeje to sprzęgło nie jest załączane i ustrojstwo nie podgrzewa płynu. To samo ECU teoretycznie (wg schematu) może jeszcze włączać grzałki PTC ale to chyba miały tylko wersje na zimniejsze niż nasz klimat. Grzałki były montowane gdzieś w zespole dmuchawy i pozwalały szybko odmrażać przednią szybę - zanim jeszcze silnik się zagrzał. Ta wersja miała także ten mocniejszy alternator aby było na prąd do tych PTC.
Generalnie w okresie zimowym mam włączone PwrHeat a jak się ociepli to wyłączam do następnej zimy.
Generalnie w okresie zimowym mam włączone PwrHeat a jak się ociepli to wyłączam do następnej zimy.
Re: Dane techniczne
Dzieki. Heh, człowiek sie uczy całe zycie, też taki mam. A instrukcja obsługi za gruba .