1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
KLOSZ
Posty: 214
Rejestracja: 19 sty 2010, 09:57
Auto: J120 + 1KD-FTV + 6MTM
Kontakt:

1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?

Post autor: KLOSZ »

Czołem!
Chciałem podpytać szanowne fachowe grono czy jeżeli w pomiarze z komputera dostałem następujące wyniki korekt wtrysków: +0,3; +0,3; -1,1; +0,1 i ciśnienie na listwie 32/40 to jest to wynik do zniesienia, czy cos trzeba o tym zacząć myśleć?
Chłopaki popaki z serwisu mówią, że jest ok, bo komputer koryguje do średniej zero i dlatego ten minus na trzecim wtrysku. Mają rację? Czy są, a jeżeli tak, to jakie są normy serwisowe?

Dodatkowo oczywiście okazało się, że stoją jak byk tłoczki w zaciskach z przodu, ale w tej sprawie juz poszła wiadomość z pytaniem o zestawy do kylona :)

Awatar użytkownika
KLOSZ
Posty: 214
Rejestracja: 19 sty 2010, 09:57
Auto: J120 + 1KD-FTV + 6MTM
Kontakt:

Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?

Post autor: KLOSZ »

Kontynuując temat, zasłyszałem od kolegi, ktory tez jezdzi Landkiem z tym silnikiem, że w serwisie podobno zrobili mu jakąś operację pt. "czyszczenie wtrysków" jakimś preparatem podawanym bezpośrednio "do filtra paliwa"(?) czy coś w tym guście i korekcje wtrysków wskoczyły mu z poziomu 2,0 do 0,1 - czy i czym taką operację można przeprowadzić? Ktoś coś podpowie? Do tego dali mu butelkę jakiegoś szpeja, żeby go sobie jednorazowo wlał do baku jak będzie tankował do pełna. Znacie jakieś sprawdzone środki do tego celu? Niby na każdej stacji stoja buteleczki STP czy innych Ceramicsów do układów common rail, ale czy to to? I co wybrać? Bo troche mi coś brzęczy to -1,1 na trzecim wtrysku...

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?

Post autor: zombi »

pewnikiem chodzi o https://www.youtube.com/watch?v=Rodr0vfh6DY" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8430
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?

Post autor: Rokfor32 »

Końcówki wtryskiwaczy wieczne nie są. Spokojnie możesz przyjąć - że przy przebiegu rzędu 300 tysi należy się im wymiana - i żadne czary w postaci myjących szuwaksów nie załatwią mechanicznego zużycia ... :wink: A że jakoś dziwnie nie są oferowane solo same końcówki - to wymienia się całe wtryskiwacze. Przy czym, faktycznie poza końcówkami we wtryskiwaczach CR zużywa się również parę innych części - więc lepiej zapodać zregenerowane - ale zregenerowane zgodnie ze sztuką (czyli przez serwisy denso), a nie garażowo.

Taki lajf, niestety. Diesel CR dobry i oszczędny jest - jak jest nowy i na gwarancji ... :wink:

Awatar użytkownika
KLOSZ
Posty: 214
Rejestracja: 19 sty 2010, 09:57
Auto: J120 + 1KD-FTV + 6MTM
Kontakt:

Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?

Post autor: KLOSZ »

Ej no halo! Przy 300 tys. km to sie moge zgodzić, ale ja mam nakulane zaledwie 117.000 km przy czym staram sie lac paliwo na "wiarygodnych" stacjach itd. Raz leje BP Ultimate diesla, a raz dla odmiany zwyklego (bo ponoc te ultimaty sa za suche i nie smaruja wystarczajaco dobrze), wiec wydaje mi sie, ze troche za wczesnie na jakies powazne problemy z tymi wtryskami... Filtr paliwa wymieniam za kazda wymiana oleju i generalnie staram sie dbac o uklad paliwowy.

Piszac o serwisach Denso masz pewnie na mysli http://denso-diesel.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Ale, ale... wracajac do pierwotnego pytania: czy takie korekty przy wyzej podanym przebiegu to juz powod do zmiany wtryskow (albo przynajmniej tego jednego, co ma korekte 1,1), czy tez jeszcze "mamy czas"? Zna ktos tolerancje serwisowe i zakres cisnienia, ktory powinien byc na listwie?

Awatar użytkownika
staf
Posty: 69
Rejestracja: 18 mar 2015, 16:59
Auto: KDJ120-MY07
Kontakt:

Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?

Post autor: staf »

Z tego co wiem, wartość korekty powinna zawierać się w granicach -3 <-> +3, czyli nie jest źle. Mam podobne korekty, (170.000 km) jeden z wtryskiwaczy na zimnym ma -0,9, pozostałe w granicach -0,2 <-> +0,2. W ramach profilaktyki nie zaszkodzi odpalić na Liqui Moly, czasami pomaga (mi nie zaszkodził).

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8430
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?

Post autor: Rokfor32 »

Dodam tylko - że w Polsce żyjemy, i stan licznika to niekoniecznie przebieg naszych autek ... :wink:

Awatar użytkownika
KLOSZ
Posty: 214
Rejestracja: 19 sty 2010, 09:57
Auto: J120 + 1KD-FTV + 6MTM
Kontakt:

Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?

Post autor: KLOSZ »

W moim przypadku przebieg się zgadza bo wyjeżdżałem tym Landkiem z salonu jak miał na budziku 23 km :) wiec o swoj przebieg jestem wyjątkowo spokojny.

A tak ad rem-zapodam tego Liqui Moly i będę obserwował korekty...

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?

Post autor: MaxLux »

Korekta wtrysku to tylko wstepna informacja o kondycji wtryskiwacza - jak ci nie dymi specjalnie duzo przy naglym wcisnieciu gazu, ani przesadnie nie wzroslo zuzycie paliwa to dalbym sobie spokoj z wszelakimi szuwaksami ...

Dobrze sprawdzic wtrysk zas da sie tylko na stole probierczym ale wczesniej musisz miec jakies potwierdzone watpliwosci bo taniutkie to nie jest niestety

Jak juz chcesz sie bawic w jakiesz czary i neomagie to BASF jakis czas temu wypuscil "diesel addive" do kupienia w aso BMW 83192296922 DIESEL ADDITIV BMW ktory lepiej smaruje pompy CR i wtryski i ponoc po duzych przebiegach widac roznice ;)

Awatar użytkownika
staf
Posty: 69
Rejestracja: 18 mar 2015, 16:59
Auto: KDJ120-MY07
Kontakt:

Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?

Post autor: staf »

Puryści mogą zaopatrzyć się również w dedykowany preparat Toyoty. Do dyspozycji: Toyota Diesel Injection Cleaner; ASO Toyota ~ 80 zł/opakowanie...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18038
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?

Post autor: kylon »

No i kilka tematów o wtryskach i nie wiadomo gdzie kontynuować. Może któryś z adminów zrobi temat - Wtryski KDJ120 i połączy trzy istniejące tematy. Będzie łatwiej dla potomnych.

Ja się postanowiłem podpytać bardziej uczonych w temacie wtryskiwaczy i moje zagadnienie wygląda następująco. Padł silnik w KDJ120 co nie dziwi. Standardowy problem wtryskiwaczy i dziura w tłoku na czwartym cylindrze. Tłok zarysował tuleje zatem chcąc robić porządnie a nie na sprzedaż suma części plus nowych wtryskiwaczy stanowił mało sensowne rozwiązanie a ciągle będzie to stary silnik z przebiegiem 270 tyś km. Został kupiony silnik wraz z całym osprzętem z KDJ150 z 2014 roku z przebiegiem 9 tyś km. Wszystko pasuje włącznie z wydechem tylko trzeba się chwilkę pobawić. Samochód (J150) miał filtr cząstek stałych i to troszkę komplikuje temat ale to też już zostało zrobione. Generalnie jesteśmy na finiszu klocków lego. Moje pytanie jest następujące do Seburaja albo Rokfora jeśli posiada taka wiedzę.

Zdjęcie pierwsze przedstawia wtryskiwacze z J150 drugie z J120. Oba samochody mają wtryskiwacze 2 pinowe. Kostki się troszkę różnią ale mogę je pozamieniać co jest proste i bezproblemowe. Różnią się dodatkowym prowadzeniem ale i tak się zapinają.
Czy te wtryskiwacze z J150 mogą zostać? nie chodzi o to czy auto odpali i pojedzie bo tak będzie ale czy wszystko zagra jak powinno.

Obrazek

Obrazek

I kolejne pytanie czy Seburaju masz może śrubeczkę, którą mogę zaślepić wyjście dodatkowe z pompy na wtrysk do filtra cząstek stałych. Wiem ze mogę zaślepić wężyk ale wolę tak bardziej po inżyniersku ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8430
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?

Post autor: Rokfor32 »

Kylon - a weź wykręć całkiem tą śrubkę - i zmierz gwint ... :mrgreen: Potem zwykła śrubka z takim samym gwintem, plus miedziana podkładka ... :wink:

Co do wtrysków - może - acz niekoniecznie - być mina w postaci innej wydajności przy tych samych czasach otwarcia. Ja bym zmierzył impedancję cewek - coby wstępnie wiedzieć, czy wtryskiwacze przynajmniej podobne parametry zasilania mają. Jak wyjdą podobnie (ino miernik sensowny będzie potrzebny, bo impedancja pewnie wyjdzie na poziomie 1 oma, i zwykłe nie ogarniają prawidłowo takich wartości) - to przynajmniej wiadomo, że od strony elektroniki scen nie będzie. Co najwyżej - jeżeli by faktycznie były rozjechane wydajności - będą wychodziły cuda na analizatorze spalin. Nie wiem, czy tez ECU silnika nie odjedzie w kosmos z korektami wtrysków. Tak czy siak - silnik powinien odpalić, i raczej nie ma szans czegoś uszkodzić, a ewentualne odchyłki od normy, czy to w składzie spalin, czy w korektach wtrysków pokarzą - że czasy są nie teges, i wtryski trza jednak takie jak do J12, coby z kompem się zgrały.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18038
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?

Post autor: kylon »

Ze śrubką pewnie tak zrobię ale może Seburaj ma coś pod ręką. Ciekaw jestem co on jeszcze napisze w temacie. Miernik dobry jest ;-)

Twardy120
Posty: 31
Rejestracja: 13 lip 2015, 00:51
Auto: Land Cruiser j120 2005
3,0 D4D ATM

Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?

Post autor: Twardy120 »

Kylon daj nr org wtryskow z 120 i 150 , moze namierze.czy koncowki sa takie same.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18038
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?

Post autor: kylon »

Z J150 nie będę miał.

ODPOWIEDZ