Strona 1 z 4
Polibusze w zawieszeniu J12
: 05 mar 2014, 20:54
autor: ogrood
Szukam dobrego, ale przedwszystkim konkurencyjnego cenowo sprzedawcę z częściami do toyoty. Chciałbym zamówić polibusza terain tamer i amortyzatory do 120. Możecie coś polecić?
Re: Który sklep 4x4 polecacie?
: 05 mar 2014, 21:01
autor: Addams
Na forum reklamują się dwa sklepy- bezpośredni dystrybutorzy tego co potrzebujesz, napisz do obydwóch, dostaniesz ofertę, wybierzesz lepszą. Proste.
Re: Który sklep 4x4 polecacie?
: 05 mar 2014, 21:05
autor: ogrood
Wyprawy4x4 kylona, a drugi to który?
Re: Który sklep 4x4 polecacie?
: 05 mar 2014, 21:10
autor: Rokfor32
J12 ...
Poczytaj kolego nieco głębiej forum (i nie tylko) w temacie zawiasu w tym modelu. Polibusze ... - to niekoniecznie najlepsza opcja ...
Re: Który sklep 4x4 polecacie?
: 05 mar 2014, 21:16
autor: ogrood
Rokfor, no właśnie dlatego, że czytam wywnioskowałem, że przydadzą się na wyprawy i przeca się montuje w j12. Ale może za mało czasu tu spędziłem i nie wiem. Czemu mówisz, że niespecjalnie się nadają?
Re: Który sklep 4x4 polecacie?
: 05 mar 2014, 21:41
autor: mopar
ogrood pisze:Wyprawy4x4 kylona, a drugi to który?
drugi to MTM PROFI henia
Re: Który sklep 4x4 polecacie?
: 05 mar 2014, 22:15
autor: Rokfor32
Bo polibusze nie sa specjalnie żywotne. nie umywaja się nawet - jak chodzi o trwałość - do fabrycznych tulei.
Jeżeli masz J12 - i zużyte tuleje - to oznacza, że przebieg masz naprawdę duży. nie musze chyba pisać, że stan licznika w naszym kraju niewiele świadczy.
Standardowa żywotność fabrycznych tulei to minimum jakieś 250 tysi - i to raczej w tych cięższych warunlkach użytkowych. lub alternatywnie - około 20 lat. A nie znane sa mi J12 o takim wieku ...
Polibusze mają swoje zalety - ale nie jest to trwałość
Re: Który sklep 4x4 polecacie?
: 05 mar 2014, 22:31
autor: kylon
Kilku letnie auta marki Toyota mają tuleje popękane. A największym problemem jest brak możliwości ustawienia geometrii z powodu zapieczenia śrub regulacyjnych w owych tulejach.
Z doświadczenia wzięte serwisując dziesiątki J9, J12, Hiluxów oraz kilkanaście J200. Jestem zawsze na warsztacie i widzę co widzę. To nie jest Toyota z lat dziewięćdziesiątych. Amen
Oryginały nadal są najlepsze ale dobre polibusze są serwisowalne. Serwisujemy auta niekedy po kilka długich lat i nie wymieniamy polibuszy co każdy przegląd. Kilka wymian było bo ktoś nie umiał ich zamontować lub nie smarował przy montażu odpowiednim smarem. W piątek będę miał na serwisie j12 która kilka tysi kilometrów po tarkach lata i wciąż od 5 lat ma ten sam zestaw.
Omijam z daleka wszelkie wynalazki z IC itp.
Re: Który sklep 4x4 polecacie?
: 05 mar 2014, 22:57
autor: Rokfor32
Kylon - ale co ile trza ustawiać geometrię? jak auto nie ma przypadłości z craschtestami - to raz ... i na zawsze
Gumy faktycznie poszły z jakością - ale mikropęknięcia powierzcni to nie rozwalona (rozwulkanizowana) tuleja. Nawet z obniżona jakością samej gumy ori tuleje i tak sa bardzo trwałe.
Ja nie neguję polibuszy jako takich - do odpowiednich zastosowań są znacznie lepsze niż guma - na ten przykład do resorów, gdzie fabrycznoie przychodza solowe gumy. Nie sa polibusze tam bardziej trwałe - ale i nie mniej. Ale przynajmniej znacznie łatwiej się je wymienia. To samo na przykład przy szpilkach radiusów w J7. Zaletą też jest to - że w takich właśnie warunkach pracy (ciernych) nie powodują korozji stalowych elementów współpracujących.
Natomiast tam - gdzie z konstrukcji ma tuleja pracowac w masie - no może te wihietline'y (albo podobne konstrukcujne tajle - wulkanizowane z tulejami metalowymi. acz na razie czekam na opinie userów), Ale na pewno nie zwykłe tanie polibusze poliuretaniwe.
Re: Który sklep 4x4 polecacie?
: 06 mar 2014, 07:05
autor: kylon
Są obecnie nowsze samochody jak J6 i J7
. Szpilka na wahaczu jest w Lj7/RJ7 do 89 roku a obecnie jest 2014. I nie jest prawdą iż samochód z niezależnym zawieszeniem ma raz na zawsze ustawioną geometrię
. Układ zawieszenia się co jakiś czas zmienia nieznacznie i nie potrzeba do tego wypadków. Sam wiesz, że należy często rozpinać wahacze podczas wymiany przegubów, sworzni czy naprawy mostu albo próbie uszczelnienia miski. Nie wspomnę o wyjęciu przekładni w niektórych autach albo innego osprzętu. Zawieszenia wielowahaczowe podatne są na wszelkiego rodzaju dziury w asfalcie, wypracowanie drążków, sprężyn czy amorków. Ustawienie geometrii to często jedna z normalnych czynności serwisowych a już niezbędna przy każdej wymianie zawieszenia. To nie jest sztywny most. Klasyfikując obecnie tuleje gumowe do wymiany nie mam na wyśli zewnętrznych mikropęknięć a rozwulkanizowanie gumy od tulei wewnętrznej najczęściej.
Zwykłe polibusze są poza jakąkolwiek oceną. Jest o tym temat i chyba warto te nasze dywagacje tam przerzucić.
Re: Który sklep 4x4 polecacie?
: 06 mar 2014, 07:39
autor: Addams
Damy koledze który rozpoczął wątek czas do wieczora na przeczytanie, a potem Wasze dywagacje przekleję. Co wy wiecie o zawieszeniu niezależnym, polibuszach i geometrii- to ja mam Pajero
Re: Który sklep 4x4 polecacie?
: 06 mar 2014, 08:15
autor: kylon
No toż właśnie Twoje auto jest zajebistym przykładem
Re: Który sklep 4x4 polecacie?
: 06 mar 2014, 08:26
autor: Rokfor32
Z tym rozpinaniem wahaczy to nie przesadzaj - właśnie dlatemu, że się zapiekaja regulatory - te wszystkie czynności co wymieniłeś robi sie nie tykając wahaczy ...
Przynajmniej w toyotach - pajeraka nie znam
Zgadzam się jednak - że lepiej mieć możliwość regulacji (czy demontażu) wahacza - niz jej nie mieć. Ale problem generuje nie same tuleje - a system regulacji. Zapiekają sie tuleje wewnętrzne i śruby - sam elastomer (guma czy poliuretan) nie ma tu wiekszego znaczenia.
Re: Który sklep 4x4 polecacie?
: 06 mar 2014, 09:04
autor: kylon
No ma Rokfor - zobacz jak jest skonstruowana tuleja Whiteline lub Super Pro lub TT. Nie ma opcji na zapieczenie się
. Jest zawsze opcja regulacji nawet jak stanie tuleja metalowa na śrubie choć warto smarować.
A ja jestem z tych co sobie ułatwiają prace na warsztacie a nie omijają na około żeby czegoś nie ruszyć bo może. Ma działać
. Jak nie działa to takie trochę omijanie tematu a i tak kiedyś wyjdzie w najmniej oczekiwanym momencie. Rzeźbić można na wyprawie i w terenie jak nie ma innego wyjścia - to moje założenie. Nie w warsztacie.
Dam Ci kiedyś Rokfor do wyjęcia amorek ze sprężyną z zapieczonymi tulejami w J120 w terenie
Z polibuszami robię to sam w 15 minut
i samochód nadal ma ustawiona geometrię
.
Zatem reasumując:
- w nowych autach zawsze tuleje oryginalne i nie ma potrzeby ich wymiany na żadne polibusze (Toyota)
- po ich padnięciu tylko i wyłącznie oryginał lub dobre polibusze (dobre!!!!)
- nic po środku
Re: Który sklep 4x4 polecacie?
: 06 mar 2014, 10:51
autor: ogrood
Addams pisze:Damy koledze który rozpoczął wątek czas do wieczora na przeczytanie, a potem Wasze dywagacje przekleję. Co wy wiecie o zawieszeniu niezależnym, polibuszach i geometrii- to ja mam Pajero
przeczytałem i ni chu chu mi pomagacie
Mam wytrzepane tuleje, a moja toyka ma więcej przejechane niż na liczniku- raczej na pewno. Autko chce sobie wyszykować, żeby jeździło na wyprawy, żadne rajdy czy taplanie w błocie nie wchodzi w rachube. Kto za polibuszami, a kto za tulejami -mogą być oryginały ewentualnie 555. Amory przednie też mam padnięte, więc tu też bym chciał zadziałać, cz kayaba wystarczy czy wziać coś lepszego, czy jest sens pakować się w koszty. Amorów z tyłu na razie nie ruszam, bo są z regulacją i z poduchami, więc do póki chodzi zostawię. Dużo nie będę podróżował 1-2 w roku, reszta to jazda głównie po czarnym i też tylko weekendowo.Co radzicie?