Alternatory 80 / 100/ 130A jak odroznic?
Moderator: luk4s7
Alternatory 80 / 100/ 130A jak odroznic?
Na moim alternatorze nie widac juz numeru czesci. Wedlug toyodiy jest to 100 lub 130A (cold spec)
Wystepuje tez 80A. Czy te alternatory roznia sie wygladem?
Chcialem kupic regenerowany, ale jezeli nie ma roznic na zewnatrz to moge dostac 80A zamiast np 100.(sa piaskowane,malowane i po oryg numerach nie bedzie sladu)
BTW na allegro sa uzywki 100A a wedlug numeru to 80A.
Pozdrawiam,
Stefek
Wystepuje tez 80A. Czy te alternatory roznia sie wygladem?
Chcialem kupic regenerowany, ale jezeli nie ma roznic na zewnatrz to moge dostac 80A zamiast np 100.(sa piaskowane,malowane i po oryg numerach nie bedzie sladu)
BTW na allegro sa uzywki 100A a wedlug numeru to 80A.
Pozdrawiam,
Stefek
Re: Alternatory 80 / 100/ 130A jak odroznic?
Pogrzebalem w necie w poszukiwaniu alternatorow z oryginalna etykieta i okazuje sie, ze
alternatory 80A łatwo odróżnić, maja inna obudowe. 100 i 130A wygladaja podobnie i maja gniazdo 4pin z tylu a moj z boku. Sprawdzilem 6 modeli, ktore byly montowane w lc120 d4d i takiego polozenia gniazda zaden nie ma.
Zawiozlem moj do naprawy lub wymiany na regenerowany i kolejna niespodzianka: wczesniej w serwisie dowiedzialem sie, ze rozlatuja sie, lozyska, zaraz wypadna kulki, pasek sie zerwie itd. W firmie regenerujacej stwierdzili, ze nie da sie do niego przyczepic
Jedyny plus, ze przecwiczylem wymiane w razie W.
alternatory 80A łatwo odróżnić, maja inna obudowe. 100 i 130A wygladaja podobnie i maja gniazdo 4pin z tylu a moj z boku. Sprawdzilem 6 modeli, ktore byly montowane w lc120 d4d i takiego polozenia gniazda zaden nie ma.
Zawiozlem moj do naprawy lub wymiany na regenerowany i kolejna niespodzianka: wczesniej w serwisie dowiedzialem sie, ze rozlatuja sie, lozyska, zaraz wypadna kulki, pasek sie zerwie itd. W firmie regenerujacej stwierdzili, ze nie da sie do niego przyczepic
Jedyny plus, ze przecwiczylem wymiane w razie W.
Re: Alternatory 80 / 100/ 130A jak odroznic?
Masz 3.0 D4D? W 4.0 VVT-i gniazda są z boku.
Zauważyłem że 27060-30130 ze 150 ma 100A i są takie na alledrogo. Są 4 pinowe, obudowa na zdjęciu wygląda identycznie jak w 27060-30060 z j120, ciekawe czy by podeszły.
Zauważyłem że 27060-30130 ze 150 ma 100A i są takie na alledrogo. Są 4 pinowe, obudowa na zdjęciu wygląda identycznie jak w 27060-30060 z j120, ciekawe czy by podeszły.
Re: Alternatory 80 / 100/ 130A jak odroznic?
Tak 3.0 D4D 2003. Zaraz zerkne..... inna obudowa. Widzialem sztuki wygladajace jak moj, ale byly przeznaczone do innych toyot. Zewnetrznie roznily sie polozeniem gniazda w porównaniu do tych ze 120tki.rolkos pisze:Masz 3.0 D4D? W 4.0 VVT-i gniazda są z boku
Ten z koncowka 130 jest zamiennikiem 060. Oba byly montowane w lc 120 wiec powinny pasowac.Zauważyłem że 27060-30130 ze 150 ma 100A i są takie na alledrogo. Są 4 pinowe, obudowa na zdjęciu wygląda identycznie jak w 27060-30060 z j120, ciekawe czy by podeszły.
BTW Ceny uzywek na allegro sa chore. W sprawdzonej firmie regenerowany ze zwrotem starego 500 PLN
Naprawa z wymiana wszystkiego, co konieczne 250 PLN.
Chce kupic zapasowy, wiec sprawdze ile kosztowalby regenerowany bez zwrotu....
Re: Alternatory 80 / 100/ 130A jak odroznic?
Gdzie naprawa w takiej cenie? Podrzucisz jakies namiary w razie wu?
Re: Alternatory 80 / 100/ 130A jak odroznic?
250 zł z naprawą wszystkiego co potrzebne to podejrzanie tanio, zwłaszcza że samo sprzęgiełko w zamienniku Valeo kosztuje coś około 120zł, jak chcesz oryginalne to trzeba doliczyć chyba drugie tyle.
Re: Alternatory 80 / 100/ 130A jak odroznic?
Miescza sie w uliczce w poblizu al. Krakowskiej (Warszawa) Moge sprawdzic dokladnie.miksior pisze:Gdzie naprawa w takiej cenie? Podrzucisz jakies namiary w razie wu?
Korzystam z ich uslug od lat i jestem zadowolony. Nie wszyscy, na haslo land cruiser, maja promocje 200%
AJC za wymiane na regenerowany chcialo 750 wiec z grubsza sie wszystko zgadza. Zalatwiasz i wymieniasz sam na regenerowany = 500. Wydlubujesz i odwozisz do naprawy = 250.
(Tu musze dodac, zeby nie bylo nieporozumien, ze bledna diagnoza alternatora o ktorej wspominalem, to nie AJC)
Nie wiem jakich uzywaja czesci. Naprawialem tam alternatory i rozruszniki i odpukac bylo ok.rolkos pisze:250 zł z naprawą wszystkiego co potrzebne to podejrzanie tanio, zwłaszcza że samo sprzęgiełko w zamienniku Valeo kosztuje coś około 120zł, jak chcesz oryginalne to trzeba doliczyć chyba drugie tyle.
A naprawa typu sprzegielko plus np szczotki za 250 to raczej przecietna cena biorac pod uwage, ze nie masz posrednika/ warsztatu.
Re: Alternatory 80 / 100/ 130A jak odroznic?
Regenerowałem właśnie przy al.Krakowskiej zapłaciłem 450zł.
Paweł
Paweł
Re: Alternatory 80 / 100/ 130A jak odroznic?
Wymiana diod, sprzęgiełka i spawanie obudowy. Pół roku temu nie wymieniłem sprzęgiełka to padło w marcu.
Paweł
Paweł
Re: Alternatory 80 / 100/ 130A jak odroznic?
To jednak taniej niz mi krzykneli. Chyba, ze masz na mysli naprawe, to wtedy drogo.rolkos pisze:Regenerowałem właśnie przy al.Krakowskiej zapłaciłem 450zł.
Paweł
Teraz zdalem sobie sprawe, ze o samochod nikt mnie nie pytal. Mialem w lapie denso i o tym rozmawialismy.
Re: Alternatory 80 / 100/ 130A jak odroznic?
Przejechałem do nich z denso w siatce z biedry i tyle wyszła "regeneracja"
Paweł
Paweł