wyciągarka w fabrycznym zderzaku - J100

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

wyciągarka w fabrycznym zderzaku - J100

Post autor: seburaj »

jak w tytule...

ze wzgledu na turystyczno-offowe zastosowanie auta podjąłem decyzję, ze nie bede wieszał dodatkowych kilogramów stali z przodu
aby było jasne - to decyzja świadoma, wcześniej zawsze miałem pancerny zderzak (albo robiony pod auto, albo Up-a w patrolu) - ale też auta były z nieco, hmmm, cięższym przeznaczeniem :wink:

dodatkowo argumentów dla takiego rozwiązania dodaje fakt np. nowych ruskich rozporządzeń w kwestii homologacji wynalazków na przodzie - cieżej będzie wymusić ew. łapówkę na czymś, co generalnie może uchodzic za fabrykę :mrgreen:

założenia projektu:

- wyciągarka jak najmniej widoczna
- wyciągarka schowana przed syfem z drogi w normalnej eksploatacji, zwłaszcza zimowej,
- przy zachowaniu ww. wyciągarka maks dostępna,
- brak wystających rolek - czyli slizg, co automatycznie determinuje linę syntetyczną (przy okazji uzysk na masie - ale rownież mniej uwagi konieczne przy zwijaniu liny!),
- ze względu na rzadkie użytkowanie - korzystna relacja ceny do jakości (czyli chinol), ale też pewność (jakość samej wyciągarki a przede wszystkim montażu)

aby było jasne - chinoli miałme już kilka (począwszy od pierwszych na rynku polskim t-maksów, zarówno 12 jak i 24V) i był to wybór świadomy, a nie tylko budżetowy... chinole nigdy mnie nie zawiodły, a momentami nie miały lekko - i są coraz (i to szybko) lepszej jakości :roll:

a zatem:
- zdjęcie zderzaka w J100 jest proste i szybkie
- styropianową listwę z napisem "TOYOTA" zostawmy, po przycięciu jeszcze sie przyda, położona na syfikon (dystansuje jednak platik zderzaka i stal wzmocnienia) :lol:
- należy dokonac metaloplastyki wzmocnienia pod zderzakiem (widac na zdjeciu)
- należy połączyc poprzeczkami wspomniane wzmocnienie i pierwsza poprzeczkę ramy (niezależnie od płyty - która układ usztywni, to się przyda)
- przecięte profile wzmocnienia zderzaka zamknąć (kawałkami blachy i obspawać, zwiększy to sztywność)
- wyciąć w plastiku zderzaka odpowiedni profil otworu pod "cipkę" czyli ślizg
- wykonac odpowiednią instalację w wersji rozszerzonej, czyli w moim przypadku przeniesienie skrzynki solenoidów w pobliże grodzi (w miejsce usuniętej pompy podnoszenia zawieszenia hydraulicznego, wcześniej umieściłem tam webasto) i dodatkowo wyłącznik prądowy w poblizu akumulatora (lewego akurat)
- wycięcie w zderzaku obciągnąć kawałkiem nadciętego przewodu gumowego - tak dla estetyki :mrgreen:

koniec
efekty (mniej wiecej chronologicznie, w miare powstawania)
tutaj:

http://img697.imageshack.us/img697/4500/dscn1608i.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img697.imageshack.us/img697/9387/dscn1609g.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img697.imageshack.us/img697/1759/dscn1607k.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

(ta śruba wewnątrz slizgu jest techniczna, celem ufiksowania ślizgu w ostatecznym poożeniu :D )

http://img710.imageshack.us/img710/7638/dscn1616w.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img710.imageshack.us/img710/457/dscn1618popr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img710.imageshack.us/img710/3965 ... 19popr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

widoczna na zdjęciu tablica rejestracyjna umieszczona jest w zmodyfikowanej ramce - m.in. podciętej tak, ze mozliwe jest bezproblemowe wyjęcie tablicy jednym ruchem w kierunku góry, ramka jest powieszona "do góry nogami" (tj. listwa zabezpieczająca jest u gory zamiast na dole)... alternatywą byloby zamontowanie tablicy rej na zawiasach - ale po namyśle (równiez ze względu na okazjonalne używanie wyciągarki) - zrezygnowałem z tego rozwiązania

uprzedzę pytanie o przełączanie dźwigni sprzęgła...
otóż - owszem - mozna było wywalic otwór od góry zderzaka lub we frontowej czesci - aby wajha była łatwo dostępna :mrgreen:
ale w mojej opinii nie jest to potrzebne, wystarczający dostęp jest po wyjęciu tablicy rej. i włożeniu dłoni pod kątem - aby było to bardziej, hmmm, fizjologiczne - przekladnia została przesunieta (przekręcona) na śrubach mocujących o kilkanascie stopni w osi podłużnej wyciagarki (w kierunku "przodu", tj zderzaka), tak aby wajha byla bardziej dostępna (bardziej z przodu wyciagarki niż z gory)

pozdrawiam, może komuś sie przyda

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: wyciągarka w fabrycznym zderzaku - J100

Post autor: seburaj »

aha, aby uprzedzić dociekliwych :mrgreen:
widoczne w zderzaku przewody zasilajace będą oczywiście umieszczone w tzw. peszlach, czekam tylko aż przestanie padać...

dodam też fotki okablowania wewnętrznego (w komorze silnika)

pozdrawiam

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: wyciągarka w fabrycznym zderzaku - J100

Post autor: estewes »

Ładnie estetycznie wykonane,wyciągarka mało widoczna.
ja również mam dobre doświadczenie z chinolami :wink:
płyta montażowa z jakiej grubości wykonana bo na zdjęciu wygląda na cienką blaszkę? :mrgreen:

lech
Posty: 222
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:46

Re: wyciągarka w fabrycznym zderzaku - J100

Post autor: lech »

Bardzo elegancko i dyskretnie. Jestem zwolennikiem takich instalacji równie skutecznych w działaniu jak te z szyną kolejową w roli głównej :mrgreen: a o niebo lżejszych dla zawiechy. Drobne sugestie - tablicę z ramki zawłaszczy woda przy głębszym brodzie :!:, zaś tak mocowana lina jest trudno dostępna po wtopie.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: wyciągarka w fabrycznym zderzaku - J100

Post autor: seburaj »

płyta szóstka bodajże, wystarczy
układ dodatkowo wzmocniony poprzeczkami tak jak pisałem - do projektanta i wykonawcy zarazem mam pełne zaufanie :wink:

(jak zrobil płyte pod wyciagarkę do bejoty to kylon napisał, ze masywna - a dodatko była jeszcze z hardoxu :mrgreen:
tzn tutaj http://img219.imageshack.us/img219/4113 ... 005zh1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; )

co do tablicy rej - wiadomo, ze mozna ją przy jakims ataku stracić - ale tez auto jest do turystyki, a tablica łatwo wyjmowalna... zgadzam sie niestety, ze lina (hak) trudno dostępna po wtopie :oops:

ale nie bardzo mam pomysł, gdzie ja zaczepić inaczej - a klinowanie haka na zywca w ślizgu spowoduje jego pokaleczenie :(

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: wyciągarka w fabrycznym zderzaku - J100

Post autor: Kames »

mozna było z płyty wypuscic dospawane mocowanie szekli i tyle, mało roboty ,estetyvznie i mocne :!:

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: wyciągarka w fabrycznym zderzaku - J100

Post autor: Tuco »

Bardzo ładnie i czysto. Gratuluję. :)

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: wyciągarka w fabrycznym zderzaku - J100

Post autor: yallayalla »

Tego właśnie szukałem! :D :idea: Dla mnie tylko Slee w tym aucie. A jak nie ma, bo w imporcie cena kosmoss się robi, to takie rozwiązanie idealne jest. Dyskret i masa. Super : )

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: wyciągarka w fabrycznym zderzaku - J100

Post autor: seburaj »

bardzo proszzzz... przesyłasz czteropak i zastanowie sie nad jednorazowym przekazaniem praw autorskich :mrgreen:

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: wyciągarka w fabrycznym zderzaku - J100

Post autor: yallayalla »

Chyba przyjdzie na to czas : )

ODPOWIEDZ