Sygnał MAP sensora
Moderator: luk4s7
Sygnał MAP sensora
Nie znalazłem podobnego tematu. Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć czy da się podłączyć pod MAP sensor i wziąć sygnał do wskaźnika doładowania zamontowanego w kabinie? Zastanawiam się czy zamiast kombinować z wpinaniem się w wężyki nie dałoby się wykorzystać fabrycznych sygnałów? HDJ100 1998 europejski.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8444
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Sygnał MAP sensora
Zależy od typu wskaźnika turbo. Musi mieć bardzo dużą impedancję wejścia, inaczej zakłóci odczyt dla ECU. MAP to sygnał napięciowy zakresu 0 - 4,5V.
Re: Sygnał MAP sensora
Dzięki, czyli przy mojej wiedzy elektrotechnicznej lepiej pomyśleć o wężykach . Ale przynajmniej już wiem czego szukać.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2382
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Sygnał MAP sensora
Przewaznie analogowy MAP dziala jako potencjometr / dzielnik napiecia. Jak podlaczony zegar bedzie mial ustroj na bazie woltomierza (woltomierz idealny dazy do nieskoczenie wysokiej impedancji = minimalnego/wrecz pomijalnego plynacego przezen pradu), to powinno byc wszystko OK.
Mierzac na wlaczonym silniku przewody od MAPa - bedziesz mial potencjal 0V, 5V i odczep wyjsciowy na ktorym bedzie zmienne napiecie zalezne od cisnienia w kolektorze. Ten ostatni styk oczywiscie nalezy podlaczyc do akcesoryjnego wskaznika.
Mierzac na wlaczonym silniku przewody od MAPa - bedziesz mial potencjal 0V, 5V i odczep wyjsciowy na ktorym bedzie zmienne napiecie zalezne od cisnienia w kolektorze. Ten ostatni styk oczywiscie nalezy podlaczyc do akcesoryjnego wskaznika.