AHC w wyprawówce.
Moderator: luk4s7
AHC w wyprawówce.
Montaż stalowych zderzaków czy zabudowy wyprawowej i innego szpeju powoduje przekroczenie wartości ciśnień AHC. W moim przypadku dwa zbiorniki LPG i trzech pasażerów powodował problem zawieszenia. Po wielu testach dopasowałem sprężyny pod AHC. Toyota wyposażona w dwa stalowe zderzaki , zabudowa wyprawowa, dwa zbiorniki LPG (110 l gazu) wyciągarka, dwa aku, bagażnik wyprawowy, koło zapasowe. Przy takim obciążeniu ciś. spoczynkowe na poziomie 6,2 mpa tył i 7,2mpa przód ( zalecane przód 6,9 +/- 0,5 mpa , tył 5,6-6,7 mpa)
Post dla osób które chcą zachować AHC jak najdłużej z wiadomych powodów.
Z przednim zawieszeniem jest najmniej problemu wystarczy podkręcić drążki do żądanej wartości ciśnienia.
Do kontroli ciśnień stosuje Techstream w wersji z odczytem "LIVE DATA" ze znanego portalu aukcyjnego.
Sprężyny tył o wym: wys. 505 cm, drut 14 mm, 6,5 zwojów na wzór standardowej sprężyny pod AHC.
Post dla osób które chcą zachować AHC jak najdłużej z wiadomych powodów.
Z przednim zawieszeniem jest najmniej problemu wystarczy podkręcić drążki do żądanej wartości ciśnienia.
Do kontroli ciśnień stosuje Techstream w wersji z odczytem "LIVE DATA" ze znanego portalu aukcyjnego.
Sprężyny tył o wym: wys. 505 cm, drut 14 mm, 6,5 zwojów na wzór standardowej sprężyny pod AHC.
Re: AHC w wyprawówce.
Dziś wymiana płynu AHC ( od Kylona) procedura prosta. Opuściłem zawiechę na "L" wyssałem stary płyn AHC ze zbiornika. Nalałem świeży i i na poz "N".
Teraz odpowietrznik z gruchy od pasażera spuściłem płyn zawieszenie opadło. Z powrotem pozycja "N" i odpowietrznik gruch od strony kierowcy. Zawiecha w dół dolewka płynu AHC do zbiornika i pozycja "N" Teraz odpowietrznik z akumulatora ciśnień tu zawiecha stoi. Dalej tył prawa i lewa strona. Drugi etap tylko połówkowy bo płyn już leci czysty. Suma nie całe 5L. Na koniec test sprawności i różnica pomiędzy "L" a "H" to 10 kresek.
Teraz odpowietrznik z gruchy od pasażera spuściłem płyn zawieszenie opadło. Z powrotem pozycja "N" i odpowietrznik gruch od strony kierowcy. Zawiecha w dół dolewka płynu AHC do zbiornika i pozycja "N" Teraz odpowietrznik z akumulatora ciśnień tu zawiecha stoi. Dalej tył prawa i lewa strona. Drugi etap tylko połówkowy bo płyn już leci czysty. Suma nie całe 5L. Na koniec test sprawności i różnica pomiędzy "L" a "H" to 10 kresek.
Re: AHC w wyprawówce.
Super, że opisałeś oba tematy. Też zamierzam utrzymać AHC najdłużej jak się da.
Jak Ci się sprawdza ten komputer. Możesz podesłać info, który to dokładnie model. Bo na alle są przynajmniej 3 różne.
Jak Ci się sprawdza ten komputer. Możesz podesłać info, który to dokładnie model. Bo na alle są przynajmniej 3 różne.
Re: AHC w wyprawówce.
Z tymi programami trochę problem. Dopiero trzeci zamówiony miał podgląd "LIVE DATA". Ale nie widzę gościa już na portalu kupiłem już jakiś czas temu za jakąś stówkę . Za pomocą takiego testera można bez problemu utrzymać AHC w dobrej kondycji. Czujniki wysokości zamontowałem z chińskiego portalu o dziwo wyglądają i działają b.dobrze. Z gruchami AHC też można sobie poradzić w niewielkich pieniądzach gdyby ktoś miał już wypracowane. najważniejsze dla AHC to utrzymanie nominalnych ciśnień, świeży płyn AHC i konserwacja instalacji. U mnie po wymianie płynu sprawność AHC podskoczyła z 8 do 10 kresek.
Re: AHC w wyprawówce.
Dodam że instalacja też trochę pogmatwana bo większość programów pod Windows XP ale do ogarnięcia. Szukaj pod "MINI VCI" jest tego więcej.
Z moich poszukiwań nterfejsy które ogarniają AHC to:
KTS Boscha
Autel
Ale to już inna kasa.
Z moich poszukiwań nterfejsy które ogarniają AHC to:
KTS Boscha
Autel
Ale to już inna kasa.
Re: AHC w wyprawówce.
Witam.
Która wersja Techstream ma ten model TLC 100 z odczytem AHC ?
Która wersja Techstream ma ten model TLC 100 z odczytem AHC ?
Re: AHC w wyprawówce.
zalezy dokad sie wyprawiacie Panowie, ale jak sie zesra to po wyprawie.
ale to pewnie wiecie.
ale to pewnie wiecie.
Re: AHC w wyprawówce.
Faktycznie na fabrycznych sprężynach tył siądzie na odbojach. Ale opisywane są konwersje ze sprężynami od 80 i przynajmniej można dokulać się na kołach.
Re: AHC w wyprawówce.
Do niedawna byłem zwolenikiem ahc , znam wady i zalety . Doświadczenie jednak uczy że w aucie wyprawowym jest to system zawodny w skrajnych wypadkach uniemożliwiający dalszą jazdę . Mody ahc polegające na min. konwersji sprężyn czy air lift wg. mnie też niewiele pomogą . Zauważyłem również że moja setka bez hydrauliki lepiej sie krzyżuje .Teren który udało nam się samotnie przejechać na zwykłym zawiasie przy 2" lifcie bez blokady tyłu (uzj ) walka trwała 7 h na 6 km . Na ahc sobie tego nie wyobrażam .Takie moje osobiste spostrzeżenia .
Re: AHC w wyprawówce.
my ciagnelismy z polowy rosji jakies 3000 km dyskoteke na sznurku,
rowniez trudno opisac nasz entuzjazm i szacunek dla pomyslodawcow ahc...
rowniez trudno opisac nasz entuzjazm i szacunek dla pomyslodawcow ahc...
Re: AHC w wyprawówce.
Uważam że ahc w J100 czy 200 to świetny system pod warunkiem że nie czochra się auta zbyt mocno z dala od cywilizacji.
Re: AHC w wyprawówce.
Można targać tylko trzeba mieć ogarnięte serwisowo a zawsze to co pada zajmuje 10 cm kwadratowych miejsca.
Re: AHC w wyprawówce.
Witam,
czy układ AHC w J100 jest taki sam jak w J200? Jak często należy wymieniać płyn?
czy układ AHC w J100 jest taki sam jak w J200? Jak często należy wymieniać płyn?
- Man With Camera
- Posty: 127
- Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
- Auto: KDJ120
- Kontakt:
Re: AHC w wyprawówce.
Czujnik zawieszenia. Jeden pasuje do wszystkich trzech.