krótka historia o motaniu mojej J100:)

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
nixon
Posty: 602
Rejestracja: 08 lut 2009, 09:05
Auto: hj61; fj80;
Kontakt:

Re: no i zaczęło się........

Post autor: nixon »

...a jeśli już o oponkach...autko przyjechało na nówkach AT-ekach GUDRICHA w rozmiarze 275/70/16, jest to oryginalny rozmiar dla j100...w związku z wymianą oponki będą do "wzięcia" za baaaardzo :mrgreen: przystępną kaskę......

Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 329
Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
Kontakt:

Re: no i zaczęło się........

Post autor: Krzysztof »

kylon pisze:Jeździłem na BFG w wielu samochodach. Ostatnio testowałem je na Navarce. Po roku właśnie z ciekawości i chęci zdobycia wiedzy założyłem Yokohamę i:
- hamowanie plus dla Yokohamy
- jazda w zimie plus dla Yokohamy
- jazda po asfalcie plus dla Yokohamy
- jazda po mokrym plus dla Yokohamy
- cichość plus dla Yokohamy
- jazda w błotku mieszane uczucia co lepsze. Nie zakopałem się :mrgreen:
- agresywność bieżnika plus dla BFG.
Czyli co nie kupisz więcej już BFG AT tylko YOkohame ????

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18032
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: no i zaczęło się........

Post autor: kylon »

AT-eki BFG mam wciąż do J7 jako drugi komplet. Yokohama jest lepsza moim zdaniem jako opona uniwersalna z przewagą jazdy codziennej.

Awatar użytkownika
nixon
Posty: 602
Rejestracja: 08 lut 2009, 09:05
Auto: hj61; fj80;
Kontakt:

Re: no i zaczęło się........

Post autor: nixon »

..kolejny dzionek mija kiedy moja toyka rezyduje w serwisie :mrgreen: ale dziś pozytywne wieści otrzymałem....lista powoli się zamyka..ufffff :D ...kolejnym zatem kroczkiem bedzie wymiana oponek...jest już radyjko CB....za chwilę moi inżynierowie :) zabierają się za projektowanie dodatkowego zbiornika ( w miejsce koła zapasowego) oraz tylnego zderzaka...o postępach będę informował 8)
..czy to nie jest aby zakamuflowana wersja exhibicjonizmu :mrgreen: ...sam nie wiem 8)

misiekG
Klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:38
Auto: HDJ100, LC200 V8
Kontakt:

Re: no i zaczęło się........

Post autor: misiekG »

jak coś sie urodzi w sprawie zbiornika, to pochwal się, jestem również zainteresowany :D

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18032
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: no i zaczęło się........

Post autor: kylon »

Tadeusz tylko zrób ten zbiornik fajowo. Ten patent z kołem zapasowym jakoś mnie się nie widzi :wink:

misiekG
Klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:38
Auto: HDJ100, LC200 V8
Kontakt:

Re: no i zaczęło się........

Post autor: misiekG »

Kylon, skoro coś po głowie Ci chodzi to zerknij pod autko, może doznasz oświecenia i pewnie pare sztuk był poszło :mrgreen:

Awatar użytkownika
nixon
Posty: 602
Rejestracja: 08 lut 2009, 09:05
Auto: hj61; fj80;
Kontakt:

Re: no i zaczęło się........

Post autor: nixon »

...słoneczko świeci..czuć wiosnę :D ....moja "setuchna" wyjechała dziś z serwisu...minus taki że, klęknąłem na widok faktury :evil: ...z całym szacunkiem do fabrycznych serwisów..te ceny to przegięcie...
Od poniedziałku, już w mniej autoryzowanym serwisie :mrgreen: wymieniam komplet polibuszy (dosłownie!), tarcze hamulcowe (Kylon, dobra robota :) ), manszety przegubów.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2009, 22:38 przez nixon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nixon
Posty: 602
Rejestracja: 08 lut 2009, 09:05
Auto: hj61; fj80;
Kontakt:

Re: no i zaczęło się........

Post autor: nixon »

..trwa "burza" mózgów na temat dodatkowego zbiornika paliwa, są pierwsze przemyślenia lecz tymczasem nie będę zdradzał szczegółów :) .
Idea jest taka by wykorzystać możliwości osiągając efekt w postaci praktycznych i niezawodnych rozwiązań..Jak wyjdzie zobaczymy.

Postaram się prowadzić fotograficzną historię z postępu prac.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18032
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: no i zaczęło się........

Post autor: kylon »

Przyjedź do mnie na Szczęsną a zobaczysz profesjonalny zbiornik. Może coś to pomorze w przemyśleniach :wink:

Awatar użytkownika
nixon
Posty: 602
Rejestracja: 08 lut 2009, 09:05
Auto: hj61; fj80;
Kontakt:

Re: no i zaczęło się........

Post autor: nixon »

...Masz rację...po co walić głową w mur, kiedy ktoś to już robił :mrgreen:
Zadzwonię poniedziałek by ustalić jakąs datę, przy okazji lukniesz na moją "laleczkę" 8)

Awatar użytkownika
nixon
Posty: 602
Rejestracja: 08 lut 2009, 09:05
Auto: hj61; fj80;
Kontakt:

Re: no i zaczęło się........

Post autor: nixon »

..niedziela..przyszedł pomysł na małe taplanie w błotku :mrgreen: ..jak to się skończyło zobaczcie sami 8):
http://img99.imageshack.us/gal.php?g=05042009029.jpg


..nasuwa się jedno..."setka" to nie przeprawówka, mimo swojej sprawności, dała mi to dziś odczuć, nie nadaje się na upalanie w "mazi" :) ...były podjazdy tak na oko 40 st i było ok, zjazdy podobnie....lecz kiedy zrobiło się grząsko waga dała znać o sobie...

Awatar użytkownika
nixon
Posty: 602
Rejestracja: 08 lut 2009, 09:05
Auto: hj61; fj80;
Kontakt:

Re: no i zaczęło się........

Post autor: nixon »

...zmotałem naprędce bagażnik dachowy. Wykonany w całości oczywiście :mrgreen: ze stali nierdzewnej. Dół bagażnika to rura fi 30x1.5, w środku 3 belki jako konstrukcja z profila zamkniętego 30x30x1.5 z wypełnieniem z profila 20x20x1.5. Łapy bagażnika to już blacha nierdzewna 3mm. Duża całości zaleta, bo bagażnik jest bardzo lekki.
Mimo że,bagażnik jako pierwszy wykonany własnymi ręcoma 8) nawet mi się podoba, to mam jednak mnóstwo dylematów.
Zastanawiam się jak to będzie się sprawowało w praktyce?, czy nie jest za wysoki?? I takie tam...
Na tą chwilę konstrukcja jest tylko "pohefcona" coby ze ewentualnymi zmianami nie było kłopotu :)

Prośba! Wypowiedzcie się proszę co sądzicie o tej konstrukcji. Być może taka burza mózgów coś pozytywnego przyniesie. Zatem nie zwlekać :) pisac!!! :)

zapomniałem dodać linka z fotkami :mrgreen:
http://yfrog.com/1fp5170002jx

Awatar użytkownika
nixon
Posty: 602
Rejestracja: 08 lut 2009, 09:05
Auto: hj61; fj80;
Kontakt:

Re: no i zaczęło się........

Post autor: nixon »

zapomniałem dodać że góra bagażnika to rura fi 25. Wysokości mają się tak:
-ponad dachem samochodu 5cm;
-wysokosc samego bagażnika 15 cm
Zależało mi by bagażnik nie zakrywał szyberdachu stąd taka a nie inna forma. Na rurze tuż przed szyberdachem zamontowane będą halogeny.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: no i zaczęło się........

Post autor: LEX »

No bagażnik jest koszmarnie brzydki, dlatego sprzedaj mi go za 10zł zanim inni zobaczą :D















A tak na serio to ślicznotka. Ładnie wykonany no i materiał zacny :-)

Nie pomyślałeś tylko o jednym. Jeśli halogeny są zbyt blisko przodu samochodu, to rzucają oślepiający poblask na maskę. Jeśli masz 160cm to nie problem, bo nie widzisz maski, ale jeśli jesteś wyższy to może Ciebie to wkurzać. Dlatego też często halogeny montuje się trochę dalej, aby krawędź dachu (nad przednią szybą) osłaniała światło przed padaniem na maskę.

Zablokowany