Strona 1 z 2

Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

: 15 gru 2014, 23:38
autor: lucjan
Może ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem i pomoże szybko zdiagnozować usterkę.
Co się dzieje?
Przy hamowaniu (mocno czy delikatnie nie ma znaczenia, ale przy większych prędkościach problem staje się bardziej zauważalny) pojawia mi się efekt mimośrodowy. Pomyślałem, że to krzywe tarcze i wymieniłem przód na nowy (po pomiarze coś tam był wykrzywiony, ale minimalnie) - poprawy nie zauważyłem.
Czy możliwe, że to jakiś problem ze skrzynią/napędem, bo już mam wrażenie (jestem przewrażliwiony), że nawet jak się toczę to ten "mimośród" się pojawia. Nie wiem czy wymieniać tył tarcze, czy macie jakieś pomysły w temacie.
Z góry dziękuję za sugestie/rekomendacje.

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

: 16 gru 2014, 08:06
autor: Rokfor32
Ale ... co to dla Ciebie ten "efekt momośrodowy"? Bo jakoś nie łapię ...

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

: 16 gru 2014, 08:46
autor: kpeugeot
pewnie wibracje

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

: 16 gru 2014, 10:24
autor: lucjan
Po naciśnięciu pedału hamulca jednostajnie pojawia się takie "pulsacyjne" hamowanie, jakby co jakiś czas tarcza była uwalona w oleju i przestawał hamować na krótką chwilę. Efekt jest taki, że pochylasz się delikatnie do przodu na fotelu i powracasz do oparcia. Tak jak prasa mimośrodowa mi się skojarzyło.

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

: 16 gru 2014, 12:38
autor: Rokfor32
A pojawia sie jednoczesne pulsowanie pedału, jak przy działaniu ABS?

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

: 16 gru 2014, 22:54
autor: lucjan
Rokfor32 pisze:A pojawia sie jednoczesne pulsowanie pedału, jak przy działaniu ABS?
pedał nie pulsuje

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

: 17 gru 2014, 01:16
autor: mopar
spróbuj pojechać z rozpiętym przednim czujnikiem ABS , i napisz ,czy jest poprawa zachowania

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

: 17 gru 2014, 07:46
autor: Rokfor32
Jak pedał nie pulsuje - to raczej nie ABS. Pacjent to HDJ100, jak się domyślam, ale automat czy manual?

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

: 18 gru 2014, 00:04
autor: GRUBSZY
Z tyłu 100 też ma tarcze :mrgreen: tam sprawdzaliście i dokonywaliście pomiaru?

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

: 19 gru 2014, 11:30
autor: lucjan
GRUBSZY pisze:Z tyłu 100 też ma tarcze :mrgreen: tam sprawdzaliście i dokonywaliście pomiaru?
też tak obstawiam, ale szukam jeszcze innych możliwości zanim dobiorę się do tyłu

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

: 19 gru 2014, 22:08
autor: seburaj
ja wiem :)
przerabiałem to kiedyś w jeepie WG

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

: 19 gru 2014, 23:17
autor: lucjan
ale co @seba wiesz?

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

: 26 gru 2014, 22:10
autor: seburaj
miałem ślady na tylnych tarczach, takie po wgrzanych klockach... powierzchnia tarczy była niby ok - ale jej struktura już nie :-/

przy hamowaniu dawalo takie właśnie dziwne objawy

edit

oczywiście pisze o tylnych tarczach

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

: 27 gru 2014, 11:49
autor: lucjan
Dziękuję Seba. Też "obstawiam" tył. Umówiony już jestem po Nowym Roku, to dam znać czy "trafiony-zatopiony".
Pozdrawiam

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

: 27 gru 2014, 13:43
autor: seburaj
generalnie zasada jest taka, że jak nie trzęsie kierownicą a przenosi się raczej tak "na budę" - to winne są tarcze tylne :)