Efekt wiertarki udarowej
Moderator: luk4s7
Efekt wiertarki udarowej
Witam
Mam problem który nie pasuje do tematów zamieszczonych w tym dziale
Samochód HDJ100, rok 2001, najechane 426km, (do 410 km serwisowany w ASO).
W trakcie jazdy przy prędkości około 65-75 km/h występuje efekt wiertarki udarowej - wyraźne drgania stosunkowo dużej częstotliwości, żadnych mechanicznych zgrzytów. Ciężko określić z jakiej części pojazdu - przód, tył czy skrzynia? Mam jednak wrażenie z przedniej części pojazdu.
Efekt występuje tylko gdy silnik ciągnie i nasila się z obciążeniem silnika.
Występuje tylko na 4 biegu, w momencie redukcji na 3ci bieg lub odpuszczenia gazu ustępuje.
Gdy efekt zaczynał się pojawiać miałem wrażenie, że zaczyna występować tylko w zakrętach i raczej w lewą stronę. To zasugerowało mi kontrolę przedniego dyfra. Wymieniłem uszkodzone łożyska igiełkowe czopa piasty. Całkiem spore jak na moje standardy luzy pomiędzy przegubem zewnętrznym a zabierakiem pozostały – trochę za duży koszt wymiany kompletu a małe prawdopodobieństwo, że w tym leży przyczyna.
Przypadłość nie ustąpiła.
Odkręciłem przedni wał i jeździłem z blokadą między osiową – efekt znacznie mniejszy ale nie odpuścił do końca.
Czy miał ktoś taką przypadłość/ Jakieś sugestie?
Z góry dziękuje.
zbój
Mam problem który nie pasuje do tematów zamieszczonych w tym dziale
Samochód HDJ100, rok 2001, najechane 426km, (do 410 km serwisowany w ASO).
W trakcie jazdy przy prędkości około 65-75 km/h występuje efekt wiertarki udarowej - wyraźne drgania stosunkowo dużej częstotliwości, żadnych mechanicznych zgrzytów. Ciężko określić z jakiej części pojazdu - przód, tył czy skrzynia? Mam jednak wrażenie z przedniej części pojazdu.
Efekt występuje tylko gdy silnik ciągnie i nasila się z obciążeniem silnika.
Występuje tylko na 4 biegu, w momencie redukcji na 3ci bieg lub odpuszczenia gazu ustępuje.
Gdy efekt zaczynał się pojawiać miałem wrażenie, że zaczyna występować tylko w zakrętach i raczej w lewą stronę. To zasugerowało mi kontrolę przedniego dyfra. Wymieniłem uszkodzone łożyska igiełkowe czopa piasty. Całkiem spore jak na moje standardy luzy pomiędzy przegubem zewnętrznym a zabierakiem pozostały – trochę za duży koszt wymiany kompletu a małe prawdopodobieństwo, że w tym leży przyczyna.
Przypadłość nie ustąpiła.
Odkręciłem przedni wał i jeździłem z blokadą między osiową – efekt znacznie mniejszy ale nie odpuścił do końca.
Czy miał ktoś taką przypadłość/ Jakieś sugestie?
Z góry dziękuje.
zbój
Re: Efekt wiertarki udarowej
A krzyżaki sprawdzałeś?
Re: Efekt wiertarki udarowej
No właśnie. Wymień krzyżaki na tylnym wale. Drogie nie są a jeśli nie były wymieniane w ciągu paru ostatnich lat to po prostu przyda się to zrobić. Jeśli masz wibracja podczas określonej prędkości i pod obciązeniem to najczęściej w tym jest przyczyna.
Re: Efekt wiertarki udarowej
Dziękuje za szybką odpowiedź.
Szarpanie rękami i śrubokrętem nie pokazuje żadnych luzów na krzyżakach.
Auto idzie niedługo do warsztatu to każe sprawdzić.
Czy mimo braku luzów sugerujecie wymienić krzyżaki?
Szarpanie rękami i śrubokrętem nie pokazuje żadnych luzów na krzyżakach.
Auto idzie niedługo do warsztatu to każe sprawdzić.
Czy mimo braku luzów sugerujecie wymienić krzyżaki?
Re: Efekt wiertarki udarowej
Krzyżak może się przycinać albo może być luz na wieloklinie wału. Tudzież taki wieloklin może stać na dębowo.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Efekt wiertarki udarowej
Luzu nie pokaże. To kwestia braku ruchu krzyżaka a nie luzu, podobny objaw miałem w 80-tce. Odkręć wał i zobacz czy krzyżak rusza się prawidłowo.zbój75 pisze:Dziękuje za szybką odpowiedź.
Szarpanie rękami i śrubokrętem nie pokazuje żadnych luzów na krzyżakach.
Auto idzie niedługo do warsztatu to każe sprawdzić.
Czy mimo braku luzów sugerujecie wymienić krzyżaki?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Efekt wiertarki udarowej
Dokładnie. Żeby prawidłowo ocenić wał - trzeba go zdemontować. Bo o ile rozpadnięty krzyżak bez problemu widac na aucie - to zatartego wyczuć się nie da.
Acz - da się go "zobaczyć" - jak się wie na co zwracać uwagę Ale do pełnej diagnozy i tak trzeba wał zdjąć - bo optycznie można jedynie "wytypować podejrzanego"
Acz - da się go "zobaczyć" - jak się wie na co zwracać uwagę Ale do pełnej diagnozy i tak trzeba wał zdjąć - bo optycznie można jedynie "wytypować podejrzanego"
Re: Efekt wiertarki udarowej
Dzisiaj zdjąłem tylny wał, wkręciłem w imadło i próbowałem wyczuć luzy - ale takowych nie wyczułem. Krzyżaki chodzą płynnie bez jakichkolwiek zacięć z tym, że jeden ze znacznie większym oporem.
Przejechałem się później oczywiście bez tylnego wału i drgań nie było!
Czyli kolejny krok to wymiana krzyżaków tylnego wału, innego pomysłu jak na razie nie mam a wyjazd na wakacje wkrótce.
I tu pytanie jakie krzyżaki kupić, w necie znalazłem od 66 do 559,11 PLN. Nie wiem czy można wymieniać na forum nazwy producentów ale podpowiedzcie chociaż w jakiej grupie cenowej.
Auto użytkowane na rodzinne wyprawy bez rzeźni.
Acha wieloklin na wale pracuje, minimalne luzy obecne.
Przejechałem się później oczywiście bez tylnego wału i drgań nie było!
Czyli kolejny krok to wymiana krzyżaków tylnego wału, innego pomysłu jak na razie nie mam a wyjazd na wakacje wkrótce.
I tu pytanie jakie krzyżaki kupić, w necie znalazłem od 66 do 559,11 PLN. Nie wiem czy można wymieniać na forum nazwy producentów ale podpowiedzcie chociaż w jakiej grupie cenowej.
Auto użytkowane na rodzinne wyprawy bez rzeźni.
Acha wieloklin na wale pracuje, minimalne luzy obecne.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Efekt wiertarki udarowej
Poszukaj krzyżaków Matsuba albo Koyo. Unikaj GMB, TOYO, i innych noname.
Re: Efekt wiertarki udarowej
Krzyżaki oglądał mechanik i stwierdził, że nie ma się do czego przyczepić - jak już to sugeruje wyważenie wału. Twierdzi że ćwiczył tego typu przypadki i wymiana krzyżaków nie zawsze pomaga - a moje są podobno OK.
Krzyżaki przesmarowałem, wał zamontowany - drgania bez zmian.
Szukam krzyżaków i mam problem z wymiarami a konkretnie z odległościami pierścieni zabezpieczających. U mnie jest jak na obrazku Krzyżaki Matsuba jakie znalazłem w których pasuje średnica 29mm (długość 77, u mnie bliżej 80) mają podany rozstaw pierścieni 49mm.
Czy ma ktoś numer ref krzyżaka Matsuby który będzie pasował do setki?
Krzyżaki przesmarowałem, wał zamontowany - drgania bez zmian.
Szukam krzyżaków i mam problem z wymiarami a konkretnie z odległościami pierścieni zabezpieczających. U mnie jest jak na obrazku Krzyżaki Matsuba jakie znalazłem w których pasuje średnica 29mm (długość 77, u mnie bliżej 80) mają podany rozstaw pierścieni 49mm.
Czy ma ktoś numer ref krzyżaka Matsuby który będzie pasował do setki?
- Załączniki
-
- przegub.png
- (9,33 KiB) Pobrany 2 razy
- Man With Camera
- Posty: 127
- Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
- Auto: KDJ120
- Kontakt:
Re: Efekt wiertarki udarowej
takie rozmiary mają krzyżaki Matsuba UJ-230H - pasują do wałów wielu ToyotKrzyżaki Matsuba jakie znalazłem w których pasuje średnica 29mm (długość 77, u mnie bliżej 80) mają podany rozstaw pierścieni 49mm.
Re: Efekt wiertarki udarowej
Może kupisz w ASO zestaw naprawczy! Jeżeli tak to nie wymieniaj krzyżaków tylko naprawiaj!