Wymiana poduszek miedzy rama a karoseria
Moderator: luk4s7
Re: Wymiana poduszek miedzy rama a karoseria
to lepiej wymienić wszystkie czy tylko te tylnie?
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Wymiana poduszek miedzy rama a karoseria
mozesz wymienic wszystkie ale ja bym wymienił tylko to co jest zużyte.
Re: Wymiana poduszek miedzy rama a karoseria
od kilku miesiecy były takie dziwne, głuche odgłosy, na każdej nierówności.
tak jak pisałem wszystkie potencjalne zródła stuków zostały sprawdzone ew. wyeliminowane
Były podejrzenia na zawiasy w klapie, wahacze dolne, inne elementy zawieszenia- zostało to zweryfikowane/naprawione/wymienione ale bez poprawy efektu uderzeń.
Mam zatem nadzieje, ze wymiana tych poduszek zamknie temat.
A jeśli ktoś wie jakim momentem dokręcać śruby (M10x1,25) w poluzowanych poduszkach i tych wymienianych to będę wdzięczny za info ( w różnych źródłach przedział momentów dla śrub z takim gwintem ma duży rozrzut, wynikający, jak sądzę z ich twardości).
tak jak pisałem wszystkie potencjalne zródła stuków zostały sprawdzone ew. wyeliminowane
Były podejrzenia na zawiasy w klapie, wahacze dolne, inne elementy zawieszenia- zostało to zweryfikowane/naprawione/wymienione ale bez poprawy efektu uderzeń.
Mam zatem nadzieje, ze wymiana tych poduszek zamknie temat.
A jeśli ktoś wie jakim momentem dokręcać śruby (M10x1,25) w poluzowanych poduszkach i tych wymienianych to będę wdzięczny za info ( w różnych źródłach przedział momentów dla śrub z takim gwintem ma duży rozrzut, wynikający, jak sądzę z ich twardości).
Re: Wymiana poduszek miedzy rama a karoseria
Jako jest to śruba możesz sprawdzić po oznaczeniach na łbie. Toyota ma swoje oznaczenia (kształt łba, liczka kresek itp.).Na 90% będzie tam śruba 11T, na nasze możesz przyjąć 10.9
Re: Wymiana poduszek miedzy rama a karoseria
Dzieki pozdrawiam Piotr
Re: Wymiana poduszek miedzy rama a karoseria
a przyczyna tych dziwnych stuków może być za krótki amor?
pod koniec zeszłego roku wymieniałem całe zawieszenie na 2 cale plus ale na tył miałem sprężyny 2" dłuższe ale amor standardowej długości.
czy to może powodowac tzw pusty skok i co za tym idzie te dziwne odgłosy przy przejeżdzie po nierównociach?
dodam że amory profernder i sprężyny lowels.
gdy robiłem zamówienie to amorów na tył nie było 2" plus tylko normalne i sprzedający mi powiedział że to nie ma znaczenia,że te krótkie też mogą być.
pod koniec zeszłego roku wymieniałem całe zawieszenie na 2 cale plus ale na tył miałem sprężyny 2" dłuższe ale amor standardowej długości.
czy to może powodowac tzw pusty skok i co za tym idzie te dziwne odgłosy przy przejeżdzie po nierównociach?
dodam że amory profernder i sprężyny lowels.
gdy robiłem zamówienie to amorów na tył nie było 2" plus tylko normalne i sprzedający mi powiedział że to nie ma znaczenia,że te krótkie też mogą być.