Brak wspomagania przy hamowaniu.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 73
Rejestracja: 15 lis 2012, 10:26
Auto: KZJ95. 3.0 1KZ-TE, 2000r.
Kontakt:

Brak wspomagania przy hamowaniu.

Post autor: Gabriel »

Witam! Mam na imię Gabriel i mam mały problem.
Otóż gdy byłem w Bieszczadach hamowałem za autem na drodze posypanej kamykami, kierownica działała jakby bez wspomagania, lecz po skręcie wszystko się unormowało i nic z tego nie robiłem.
Po 200 kilometrach już w domu trzy dni później, znowu brak wspomagania, kierownica chodzi jak w traktorze, i tak przez 2 minuty, musiałem na placu z 10 razy podjeżdżać do przodu i do tyłu żeby wyjechać, w tym samym czasie dolałem płyn do wspomagania. Czy płyn mógł być przyczyną takiego zachowania? Dodam jeszcze że płynu było mało może 1 cm a może nawet nie i był on brązowy, jakby z kurzu. Zauważyłem wtedy także że, gdy kilka razy wcisnąłem hamulec, szedł on do dołu jakby był zapowietrzony i wyświetlała się ikona hamulca ręcznego. Czy to normalne zachowanie? Wcześniej nic takiego nie zauważyłem, a autem zrobiłem ponad 3000 kilosów.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 73
Rejestracja: 15 lis 2012, 10:26
Auto: KZJ95. 3.0 1KZ-TE, 2000r.
Kontakt:

Re: Brak wspomagania przy hamowaniu.

Post autor: Gabriel »

Dodam jeszcze że silnik ma to 3.0 td, 125 KM.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Brak wspomagania przy hamowaniu.

Post autor: Rokfor32 »

Wspomaganie kiery w tym modelu działa zupełnie niezależnie od układu hamulcowego. Nie ma żadnej korelacji, nawet elektrycznej, tym bardziej hydraulicznej.

Ogólnie - układ kierowania (i wspomagania) w tym modelu jest niezbyt udany, i dosyć szybko (jak na LC) pada. Jeżeli masz problem po 3 tysiach od zakupu - to mniej więcej oznacza, że ktoś podratowal do sprzedaży - i właśnie się skończyło ... :wink: Brązowy (czarnawy) płyn wspomagania też o tym świadczy (znaczy o wykończonej listwie kiery).

Pompa hamulcowa - cóż, ma podobnie jak ten układ kierowania jak chodzi o wytrzymałość użytkową ... :mrgreen: Aluminiowy korpus (po raz pierwszy zastosowany przez toyotę właśnie w tym modelu) się wyciera. A jak się wytrze - zadne rwparaturki, ino nowa pompa ratuje sprawę na dłużej.

Obawiam sie, że trafiłeś na "kumulację", czyli olewactwo problemu przez poprzednich właścicieli i łatanie gównolitem.

Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 73
Rejestracja: 15 lis 2012, 10:26
Auto: KZJ95. 3.0 1KZ-TE, 2000r.
Kontakt:

Re: Brak wspomagania przy hamowaniu.

Post autor: Gabriel »

Dzięki za odpowiedz!!
Też niestety się tego obawiam, jak jeszcze raz się to pojawi od dam auto do mechanika.
Mam nadzieję że po wymianie płynu więcej się to nie powtórzy.
Ale teraz mam jasność jak to wszystko chodzi, dzięki za wyjaśnienie!!
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 73
Rejestracja: 15 lis 2012, 10:26
Auto: KZJ95. 3.0 1KZ-TE, 2000r.
Kontakt:

Re: Brak wspomagania przy hamowaniu.

Post autor: Gabriel »

No i po miesiącu, po dolaniu płynu dalej się odezwało :(
A było już tak pięknie...
Dzisiaj rano zauważyłem tak jakby kierownica ciężej pracowała, wieczorem znowu brak wspomagania ale po dodaniu gazu znowu normalnie. Mam pytanie: czy płyn należy wymienić czy dolać (przypomnę że był jakby brudny, przepracowany)?
jeżeli pomogło na miesiąc dolanie, to może się wymieszał płyn ze starym i to jest rozwiązanie.
czy jest jakiś filtr który mógł się zabrudzi (w benzyniaku widziałem filtr wspomagania ale czy w dieslu to nie wiem)?
Ile ewentualnie kosztuje regeneracja pompy wspomagania? (trzeba się przygotować, jak nie wiecie to to pytanie jest najmniej ważne więc proszę nie odpowiadać i do tego było już z tego co pamiętam na forum)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 73
Rejestracja: 15 lis 2012, 10:26
Auto: KZJ95. 3.0 1KZ-TE, 2000r.
Kontakt:

Re: Brak wspomagania przy hamowaniu.

Post autor: Gabriel »

Na pierwsze pytanie znalazłem odpowiedz: wymienić i to 2 razy! Najpierw wymiana a po tygodniu druga.(głupie pytanie zadałem, każdy płyn się powinno wymienić ale to z nerwów :oops:
Dodam jeszcze że poprzedni właściciel jeździł w zimie na mechanizmie różnicowym po drogach, pompa buczała ale po 2 miesiącach przestała, sama się naprawiła i działała jak nówka. Myślę że w warsztacie w którym robiłem hamulce i drążki kierownicze mógł coś popsuć, czy to nie jest powiązane?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Brak wspomagania przy hamowaniu.

Post autor: Rokfor32 »

W tym modelu listwa kiery jest po prostu niedoszacowana. Przynajmniej - niedoszacowana do ciężkiego traktowania auta. I pada względnie szybko. Nic się na to nie poradzi, i jedyna opcja starczająca na długo to nowa listwa. I nowa pompa - są niestety powiązane. Syf ze zużytej listwy niszczy pompę.

Jeżeli lubisz zaklinać rzeczywistość, to możesz połaszczyć się na "regenerację". Celowo użyłem cudzysłowu - bo to pic na wodę, a nie regeneracja, polega na wymianie uszczelek i co najwyżej tulejek prowadzących tłok listwy. A bez wymiany cylindra takie zbiegi o kant dupy można rozbić - owszem, zadziałają, ale na bardzo krótko. Prawidłowa regeneracja jest po prostu nieopłacalna, i nikt tego nie zrobi w takich pieniądzach, jak są oferowane "regenerowane".

Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 73
Rejestracja: 15 lis 2012, 10:26
Auto: KZJ95. 3.0 1KZ-TE, 2000r.
Kontakt:

Re: Brak wspomagania przy hamowaniu.

Post autor: Gabriel »

Dzięki za odpowiedz!
Byłem pojeździć koło domu i raz chodzi lekko raz troszkę ciężej, nie wiem co o tym myśleć :?
W czwartek pojadę do znajomego mechanika i opowiem mu o tej sytuacji zobaczę co powie.
A co z tym filtrem:
http://www.iparts.pl/czesc/filtr-hydrau ... SRP10.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Może on być winny? bo wymienić filtr a pompę to jednak co innego, a filtr mógł się chyba zatkać po niewymienionym płynie.
Dziękuję i pozdrawiam :!:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Brak wspomagania przy hamowaniu.

Post autor: Rokfor32 »

Wymienić nie dasz rady - ori nie ma niczego takiego, więc co najwyżej możesz dołożyć taki wynalazek do oryginalnego układu. Acz w tym stadium to już raczej ciut za późno ... :wink:

Oryginalny zbiorniczek płynu wspomagania na zaszyty filtr siateczkowy - ale marne szanse żeby sie zatkał (jest raczej z tych co wychwytują kulki z łożysk, a nie zawiesinę w oleju :wink: ). J9 nie ma układu regulacji sily wspomagania, wiec zmiana działania systemu to oznaka jego szczeźnięcia, a nie wadliwie działającego regulatora siły (bo nie ma takiego regulatora). W ramach podleczenia systemu możesz jedynie sprawdzić, czy się zawór przeciążeniowy nie przycina w pozycji otwartej (jest przy pompie, przy przewodzie ciśnieniowym).

Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 73
Rejestracja: 15 lis 2012, 10:26
Auto: KZJ95. 3.0 1KZ-TE, 2000r.
Kontakt:

Re: Brak wspomagania przy hamowaniu.

Post autor: Gabriel »

Wielkie dzięki za odpowiedz!
To chyba tyle co chciałem wiedzieć, posprawdzam wszystko, masz bardzo dużą wiedzę, dziękuję bardzo :wink: .
A wymieniać pompy na razie nie będę dopóki całkiem nie padnie (to auto służy jako drugie w rodzinie), wymienie na razie płyn.
Pozdrawiam :mrgreen:

Awatar użytkownika
speedy
Posty: 199
Rejestracja: 26 gru 2008, 03:17
Auto: VZJ95 98r
Kontakt:

Re: Brak wspomagania przy hamowaniu.

Post autor: speedy »

Hello
Niestety to co mowia poprzednicy to racja. Mialem taki sam przypadek jak ty. Po jakims czasie zniknie Ci wspomaganie wogole , bedzie sie pojawiac tylko przy dodaniu gazu.Ja tak przejezdzilem troszke km. Jednak pamietaj ze czym dluzej bedziesz zazynal pompe tym gorzej dla przekladni i pozniejszej regeneracji. Co do regeneracji to ja oddalem do regenaracji pompe i minal juz prawie rok i powoli zaczynam ja juz slyszec. Magic od regeneracji powiedzial ze jej sie nie da w 100 proc zregenerowac bo w niej najczesniej nie padaja uszczelki tylko wyciera sie jakas tam integralna czesc obudowy czy cos takiego. Czesc w kazdym badz razie niedostepna. Ja ja mialem wytarta wiec od kogos z forum kupilem uzywke i z 2 zrobil mi jedna ,ale widzisz 250 regeneracja plus chyba 200 uzywka a pojezdzilem rok. Do tego zaczynam czuc ze magiel tez zaczyna siadac.Wiec teraz pojezdze az wszytko padnie i kupie nowa listwe i pompe.

Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 73
Rejestracja: 15 lis 2012, 10:26
Auto: KZJ95. 3.0 1KZ-TE, 2000r.
Kontakt:

Re: Brak wspomagania przy hamowaniu.

Post autor: Gabriel »

@speedy dzięki za odpowiedz.
Pierwsze co zrobię to wymienię płyn bo jest brudny (nie zdziwiłbym się gdyby nigdy nie był wymieniany)
Następnie poczekam do następnej takiej sytuacji, i spróbuję regenerować lub kupię pompę.
Jeszcze spróbuje powiedzieć toyotce że, jak jej pompa siadnie to nie dostanie nowego obuwia na wiosnę i może jej przejdzie :evil:
Pozdrawiam :wink:

Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 73
Rejestracja: 15 lis 2012, 10:26
Auto: KZJ95. 3.0 1KZ-TE, 2000r.
Kontakt:

Re: Brak wspomagania przy hamowaniu.

Post autor: Gabriel »

A jeszcze jedno :
Ile kosztuje nowa pompa? Około 2000?
A używka?
I do tego jeszcze listwa?

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Brak wspomagania przy hamowaniu.

Post autor: proto »

Wg EPC 909,07 Euro :cry:

Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 73
Rejestracja: 15 lis 2012, 10:26
Auto: KZJ95. 3.0 1KZ-TE, 2000r.
Kontakt:

Re: Brak wspomagania przy hamowaniu.

Post autor: Gabriel »

Rozumiem że oryginalna?
A co z taką :
http://www.iparts.pl/czesc/pompa-wspoma ... 39506.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Trochę ta cena przetłacza jak używkę do forda, fiata od 30 do 70 zł a nowa 300 :(

ODPOWIEDZ