Blokada tylnego dyfra
Moderator: luk4s7
Re: Blokada tylnego dyfra
Nooo w odstępie 2 minut masz 2 opinie z dwóch różnych źrodeł które zdają się być zgodne
Re: Blokada tylnego dyfra
Pomalować trzeba samemu nie zlecać. U mnie nowy był pomalowany 2 lata temu (przed założeniem), ale chyba komuś się nie chciało go odtłuścić bo jak zdjąłem go niedawno to miałem piękny odlew z lakieru. Wprawdzie jeszcze było za wcześnie żeby były jakieś szkody, ale trochę czyszczenia było.Rokfor32 pisze:Starcza na dożywocie, jak się od razu porządnie zabezpieczy lakierniczo. Przecież to się nie sypie mechanicznie, i nie zużywa. Kiluje go korozja, i w skilowanych zwykle nie ma już czego ratować. Ale jak się jeszcze da - albo instaluje nowy - to porządne zabezpoieczenie antykorozyjne - i się zapomina o temacie. No - plus wymiana kabelka - ten odcinek pracujący wraz z zawiasem faktycznie po 20 latach sie zużywa (pęka izolacja, a potem korodują żyły).
Re: Blokada tylnego dyfra
Cena którą podałem dotyczy części wraz z montażem, jeżeli sam kupię i zamontuję "nie-oryginał" + kompresor to cała zabawa zamknie się w 1000zł.
Najtańszy oryginał jaki znalazłem to 400€ + przesyłka z Litwy, więc nie będzie taniej nawet jeżeli sam go zabezpieczę i zainstaluję.
Kompresor ARB już mam, a cena samego siłownika jest 3x niższa, więc nawet jeżeli nie pociągnie tyle co oryginał to mogę kupić kolejny.
Kupię zainstaluję i Wam opowiem czy działa
Najtańszy oryginał jaki znalazłem to 400€ + przesyłka z Litwy, więc nie będzie taniej nawet jeżeli sam go zabezpieczę i zainstaluję.
Kompresor ARB już mam, a cena samego siłownika jest 3x niższa, więc nawet jeżeli nie pociągnie tyle co oryginał to mogę kupić kolejny.
Kupię zainstaluję i Wam opowiem czy działa
Re: Blokada tylnego dyfra
To ja mam pytanie. Czy nie lepiej założyć siłownik że sprężyna powrotną? Stale blokada jest rozpięta, a jak dostaje powietrze to zapina. Odpada nam problem braku ciśnienia w instalacji po jakimś czasie bo nawet bez powietrza siłownik trzyma blokadę wyłączoną.
Re: Blokada tylnego dyfra
Czasem sie nie uda...
https://drive.google.com/open?id=1qCXzf ... 4TuqwOZkvA
https://drive.google.com/open?id=1I4ORv ... X6R6eZpgRL
Czy taki dekielek to gdzies da sie kupic czy całe ustrojstwo szukać?
Coś przy demontazu poszło bokiem i zonk!
W środku elegancja. User error..
https://drive.google.com/open?id=1o_gZG ... g0CcKXKPBQ
https://drive.google.com/open?id=1qCXzf ... 4TuqwOZkvA
https://drive.google.com/open?id=1I4ORv ... X6R6eZpgRL
Czy taki dekielek to gdzies da sie kupic czy całe ustrojstwo szukać?
Coś przy demontazu poszło bokiem i zonk!
W środku elegancja. User error..
https://drive.google.com/open?id=1o_gZG ... g0CcKXKPBQ
Re: Blokada tylnego dyfra
Czy ktoś mi powie jaka jest średnica siłownika pneumatycznego? Mam okazję kupić taki że sprężyna i spróbować czy bedzie działać.
Re: Blokada tylnego dyfra
Ahoj.
Czy przesuwka od blokady ta z listwą zebatą w dyfrze powinna pracowac od max położenia z prawej do max w lewo? (patrzac w otwor serwo motora)
Pytam bo w mojej kzj95 ciężkawo przesuwa sie z prawa do lewa w początkowej fazie. Czy moze tamta kulka za mocno blokuje?
Być może sprobóje lepiej zamontowac na załączonej...
Czy przesuwka od blokady ta z listwą zebatą w dyfrze powinna pracowac od max położenia z prawej do max w lewo? (patrzac w otwor serwo motora)
Pytam bo w mojej kzj95 ciężkawo przesuwa sie z prawa do lewa w początkowej fazie. Czy moze tamta kulka za mocno blokuje?
Być może sprobóje lepiej zamontowac na załączonej...
Re: Blokada tylnego dyfra
Wykreciłem szpilki zamontowałem na załączonym z minimalnym przesuwem/napieciem na załącz by zęby grały.
Zauważyłem iż musi byc w wiekszosci przypadkow roznica obrotow kół.
Czyli jak załączam na prostej to czasem chwile zchodzi a jak jade weżykiem lub w zakręcie to załącza i rozłącza miodzio.
Dodam jescze że podłączyłem się pod sterownik z włącznikiem do masy by blokade móc załączać zawsze.
Ograniczenie predkosci nie modyfikowałem. Jeden z pinow sterownika można podłaczyc do masy wtedy nie czeka na sygnal -"low" z reduktora.
No to jeszcze blokada na przód by sie przydała
Zauważyłem iż musi byc w wiekszosci przypadkow roznica obrotow kół.
Czyli jak załączam na prostej to czasem chwile zchodzi a jak jade weżykiem lub w zakręcie to załącza i rozłącza miodzio.
Dodam jescze że podłączyłem się pod sterownik z włącznikiem do masy by blokade móc załączać zawsze.
Ograniczenie predkosci nie modyfikowałem. Jeden z pinow sterownika można podłaczyc do masy wtedy nie czeka na sygnal -"low" z reduktora.
No to jeszcze blokada na przód by sie przydała
Re: Blokada tylnego dyfra
Witam,
Nabyłem właśnie blokadę i mam plan ja zabezpieczyć antykorozyjnie przędu zamontowaniem. Pytanie jest jak to zrobić dobrze? Mam zamiar odkręcić tą czarną osłonę i pmalować ten aluminiowy element epoksydem, ale czy pomalować go z każdej strony, czy może od wewnętrznej strony, czyli tu gdzie jest bolec pozostawić bez malowania żeby dobrze pasowało? Tyle ze tu właśnie dochodzi do styku aluminium z mostem no i mam dylemat czy jak to pomaluje to farba nie będzie przeszkadzać. Jak macie doświadczenia to proszę o rady
Nabyłem właśnie blokadę i mam plan ja zabezpieczyć antykorozyjnie przędu zamontowaniem. Pytanie jest jak to zrobić dobrze? Mam zamiar odkręcić tą czarną osłonę i pmalować ten aluminiowy element epoksydem, ale czy pomalować go z każdej strony, czy może od wewnętrznej strony, czyli tu gdzie jest bolec pozostawić bez malowania żeby dobrze pasowało? Tyle ze tu właśnie dochodzi do styku aluminium z mostem no i mam dylemat czy jak to pomaluje to farba nie będzie przeszkadzać. Jak macie doświadczenia to proszę o rady
Re: Blokada tylnego dyfra
Malowanie dekla od strony co nie dotyka mostu nie jest takie ważne, najpierw gnije od strony mostu, dopiero jak tam zgnije to idzie reszta, a to już i tak za późno na ratowanie.
Maluj cały, tylko dokładnie oczyść, zmatuj i odtłuść przed malowaniem.
U mnie malowane "w zakłądzie" co to zakładał nową blokad, po zdjęciu po 2 latach farba od strony mostu zeszła z blokady jako jedna całość, a pod spodem już ładnie wżery się porobiły. Na zewnątrz wszystko wyglądało super.
Maluj cały, tylko dokładnie oczyść, zmatuj i odtłuść przed malowaniem.
U mnie malowane "w zakłądzie" co to zakładał nową blokad, po zdjęciu po 2 latach farba od strony mostu zeszła z blokady jako jedna całość, a pod spodem już ładnie wżery się porobiły. Na zewnątrz wszystko wyglądało super.
Re: Blokada tylnego dyfra
Ok, dzięki za info wiec trzeba pomalować całość i będzie pasowało
Re: Blokada tylnego dyfra
Witam
zapiąłem blokadę dyfra, lecz po skończonej jeździe nie chce się wypiąć. wypiąłem reduktor lecz ona dalej działa a nie tylko świeci.
Jeżdziłem przód tył, w kółko jeździłem i dalej nic.
Zauważyłem że przy zapinaniu blokada od razu się zaświeciła bez mrugania.
Arek j95 '99
zapiąłem blokadę dyfra, lecz po skończonej jeździe nie chce się wypiąć. wypiąłem reduktor lecz ona dalej działa a nie tylko świeci.
Jeżdziłem przód tył, w kółko jeździłem i dalej nic.
Zauważyłem że przy zapinaniu blokada od razu się zaświeciła bez mrugania.
Arek j95 '99
Re: Blokada tylnego dyfra
Centralnego? Po pierwsze nie jeździj po twardym bo zmielisz zabawkę. Pojeździj z wyłączonym reduktorem i centralną blokadą po szutrowej/piaskowej drodze a jak nie masz gdzie to podnieś jedno tylne koło do góry i pokręć ręką. Bolec blokujący powinien zostać wyciągnięty z dyfra przez sprężynę. O ile jeszcze jest w całości.
Nie wiem o której blokadzie piszesz (tył czy centralna) ale powinno pomoc w obu przypadkach.
Nie wiem o której blokadzie piszesz (tył czy centralna) ale powinno pomoc w obu przypadkach.
Re: Blokada tylnego dyfra
Chodzi mi o blokadę tylnego dyfra (co świeci na czerwono). Podnosiłem koło, jeździłem i nic, centralna blokada się wyłancza. Rozbierać i od czego zacząć?