Blokada tylnego dyfra

Moderator: luk4s7

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Tuco »

realBiker pisze:Z piaskowaniem trochę lipa, drugiej cześć obudowy nie wypiaskuję. Nie dało się zdemontować wirnika, szczotek i kabelungu od tego.
To dobrze nie wróży

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: realBiker »

Pokrywę silniczka dało się zdjąć i sam motorek + kabelki zdrowe i bez korozji. Natomiast nie chcę tego demontować bo to kolejne drobne śrubki do wykręcenia + jakaś wielka na końcu ślimaka pod imbusa i to zapunktowana fabrycznie - tego to już wolę nie dotykać.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rokfor32 »

Piaskowanie DELIKATNĄ piaskarką ... :mrgreen: Taką jak do grawerki szkła - a nie do odbijania pokładów rudej z burty okrętu ... :mrgreen:

Normalnie zabezpieczasz to - co piaskowane ma nie być (starcza zwykła taśma malarska, plus pozatykanie otworów łożyskowych), a reszta już bez stresu.

Też tego nie rozbieram całkowicie do piaskowania :wink:

brt
Posty: 59
Rejestracja: 06 wrz 2010, 00:21
Auto: kdj95 d4d
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: brt »

chlopaki, ten sterownik/przekaznik blokady jest w lewym tylnym nadkolu?? czyli z lewej strony za plastikami w bagazniku (od srodka)??

brt
Posty: 59
Rejestracja: 06 wrz 2010, 00:21
Auto: kdj95 d4d
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: brt »

problem rozwiazany - wiazka zaraz za kostka do silownika rozleciala sie doszczetnie. Dokladnie w miejscu gdzie podtrzymywana jest do ramy.

Awatar użytkownika
Kojot
Klubowicz
Posty: 217
Rejestracja: 22 lut 2010, 11:48
Auto: LC 90
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Kojot »

ma ktoś schemat tego modułu sterującego ? prądy mi poginęły :evil:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rokfor32 »

Schemat mogę Ci wyciągnąć z którego ogólnego. Ale tak ogólnie - zacznij od wiązki kablowej przy moście. Ona najczęściej leci - a jeżeli moduł sterujący nie dostanie sygnałów z krańcówek silniczka - to zachowuje się jak martwy ...

Awatar użytkownika
Kojot
Klubowicz
Posty: 217
Rejestracja: 22 lut 2010, 11:48
Auto: LC 90
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Kojot »

.... nie mam napięcia przy moście ( na stykach zasilających silnik )przy załączonej blokadzie . Jak wypnę moduł i zewrę styki zasilające silnik to na kostce przy module nie mogę znaleźć zamknięcia obwodu , czy zasilanie idzie z modułu czy nie ? bezpiecznik 20 A pod kierownicą cały....

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rokfor32 »

Dopóki styki kontrolne sie nie zamkną - moduł nie poda napięcia na silnik (na te dwa grubsze kabelki). Oznacza to też - że jak wypniesz silniczek - to moduł sterujący przestaje reagować.

to jest taki charakterystyczny objaw uwalonej wiązki. Znaczy się - jak problem jest ze samym silniczkiem - to moduł strzela przekaźnikami - ale blokada nie działa. Jeżeli problem jest z kablem - to moduł przestaje reagować.

Styki kontrolne (te trzy cienkie kabelki) muszą być "widoczne" dla modułu.

Awatar użytkownika
Kojot
Klubowicz
Posty: 217
Rejestracja: 22 lut 2010, 11:48
Auto: LC 90
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Kojot »

to tak styki kontrolne są widoczne dla modułu styki zasilające silnik również " drożne " ale dalej nie ma reakcji , zostawiam to na razie i nie śmiecę w wątku bo i tak tu ciężko coś znaleźć

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rokfor32 »

Rozumiem, że sprawdziłeś przejścia kabli. No to teraz masz do rozebrania korpus silniczka - bo najprawdopodobniej skorodowała płytka robiąca za styk krańcowy.

To jest taka tarczka, nałożona na ślimacznicę przekładni, z odpowiednimi nacięciami. Niby jest ze stopu miedzioniklowego, i nie powinna korodować - ale osobiście już takową wymieniałem, zeżartą równo do połowy ... :wink:

Żeby silniczek ruszył - to styki kontrolne musisz zamknąć. Nie pamiętam które - no ale są raptem trzy kable, więc kombinacji nie tak wiele :wink: Działa to tak: załóżmy, że styki kontrolne to kabelki 1,2 i 3. 1 - środkowy, 2 i 3 - skrajne. Żeby siniczek ruszył ze skrajnego położenia - to musi widzieć przejście powiedzmy 1 i 2. Jak dojdzie do drugiego skrajnego położenia - to to przejście jest przerywane - za to pojawia sie na stykach 1 i 3 - co umożliwia ruch w stronę przeciwną.

kaain
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2016, 10:28

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: kaain »

zachciało mi się wymienić blokade na nową,stara przy zdejmowaniu,rozpadła się tak niefortunnie że zębatka wpadła do środka,to chyba muszę rozebrać most?!

kaain
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2016, 10:28

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: kaain »

no to rozbieram most,półosie wysunięte,a "główka" mostu nie chce wyleść,tak jakby coś trzymało w okolicy miejsca na blokade,co robić?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rokfor32 »

Przesunąć ręcznie w pozycję "zapięta".

kaain
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2016, 10:28

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: kaain »

Dzięki za odpowiedź :D
ok,czyli ten sworzeń na max do środka?a te dwie szpilki na które mocuje się blokade muszę wykręcić?

ODPOWIEDZ