Trudno rozłąnczają się napędy

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Trudno rozłąnczają się napędy

Post autor: Kames »

klex pisze:
maras pisze:Kames - nie wiem czemu zacytowałeś mnie - to był tylko taki niewinny żarcik :wink:

Kolego Klex - tak, jak ci pisali koledzy, J9 ma tylko (lub w zdecydowanej większości) napęd stały 4x4. Nikt poza Tobą nie wie, co masz w aucie, więc nawet, jeśli kolega estewes się zdecyduje na jakąś wersję, to raczej różnicy nie zrobi :mrgreen:
Położenie H to przełożenia drogowe, HL - zablokowany międzyosiowy mech. różnicowy. Może nie staraj się pisać terminami "prawie fachowymi", bo za cholerę nie wiem, co rozumiesz pod pojęciem "sprzęgło przód".
Jeśli się nie mylę, to w FAQ gdzieś połączony z opisem skrzyni automatycznej jest opis położeń dźwigni reduktora z informacją, co to robi.
Maras czytaj a nie wyrywasz z tekstu 2 wyrazy i nie kumasz o co biega.
Jak by miał stał 4X4 to przy zaciągnietm recznym i puszczaniu sprzegła zadusił bym silnik, no nie??
mam ustawione na lewarku H czyli do duzych predkości, jak by był pędzony tyłem to przy zaciągnietm recznym by zdechł silnik,
w połżeniu HL 2 osie napędza i tu jak zaciągne reczny i puszcze sprzegło silnik gaśnie
panowie znowu biały kruk :!: czyli naped na tylną os w 90 :wink:

polmilano
Posty: 39
Rejestracja: 26 maja 2009, 21:36
Auto: KDJ95
Kontakt:

Re: Trudno rozłąnczają się napędy

Post autor: polmilano »

kames76 pisze: panowie znowu biały kruk :!: czyli naped na tylną os w 90 :wink:
A z przodu pewnie sztywny most :wink:

Klex, po oznaczeniach na lewarku można wnioskować że na 99% masz stały napęd 4x4, blokadę międzyosiowego mechanizmu różnicowego i blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi (przełącznik diff lock na dole po lewej u kierowcy)

klex
Posty: 6
Rejestracja: 08 gru 2010, 13:16
Auto: j90
Kontakt:

Re: Trudno rozłąnczają się napędy

Post autor: klex »

polmilano pisze:
kames76 pisze: panowie znowu biały kruk :!: czyli naped na tylną os w 90 :wink:
A z przodu pewnie sztywny most :wink:

Klex, po oznaczeniach na lewarku można wnioskować że na 99% masz stały napęd 4x4, blokadę międzyosiowego mechanizmu różnicowego i blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi (przełącznik diff lock na dole po lewej u kierowcy)
Obrazek

takie mam oznaczenia na lewarku i po lewej pod kierownica pokrętło do blokowania diff lock

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: Trudno rozłąnczają się napędy

Post autor: realBiker »

to ja mam tak samo,

H - do zapitalania po czarnym i ciągną obie osie (H jak High-speed)
HL - do zapitalania po lesie i ciągną obie osie ale po równo (HL jak High-speed Lock, to lock odnosi się do blokady centralnego mechanizmu różnicowego)

podnieś auto na podnośniku (całe) zapodaj H i ognia, zakręci czterema łapkami.

Awatar użytkownika
HunterR32
Posty: 77
Rejestracja: 03 mar 2010, 13:39
Auto: J90
Kontakt:

Re: Trudno rozłąnczają się napędy

Post autor: HunterR32 »

"aa i jeszcze opracowalem taki patent ze jesli nie chce mi sie spiac HL to wrzucam na reduktor i spowrotem wracam na HL polozenie i odrazu sie spina tylko nie wiem czy tam mozna sie pastwic nad ta skrzynka??" hl

Czy ktos odpowie mi na takie pytanie?? i dodatkowo mam jeszcze male watpliwosci czy mozna uzywac pozycji HL gdy jest czarna droga a miejscami np. lezy ubity snieg i jest slizgo

Awatar użytkownika
Black
Klubowicz
Posty: 282
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:17
Auto: Forester
Kontakt:

Re: Trudno rozłąnczają się napędy

Post autor: Black »

zasadniczo niby masz rację, problem tylko, że wersji przednionapędowej j9 Toyota nigdy nie wyprodukowała, ale może prostym rozwiązaniem zagadki jest jakiś warsztat turka, który stuningował Twoją tojkę w niezbadanej przeszłości...

Awatar użytkownika
Black
Klubowicz
Posty: 282
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:17
Auto: Forester
Kontakt:

Re: Trudno rozłąnczają się napędy

Post autor: Black »

kames76 pisze:
klex pisze:
maras pisze:Kames - nie wiem czemu zacytowałeś mnie - to był tylko taki niewinny żarcik :wink:

Kolego Klex - tak, jak ci pisali koledzy, J9 ma tylko (lub w zdecydowanej większości) napęd stały 4x4. Nikt poza Tobą nie wie, co masz w aucie, więc nawet, jeśli kolega estewes się zdecyduje na jakąś wersję, to raczej różnicy nie zrobi :mrgreen:
Położenie H to przełożenia drogowe, HL - zablokowany międzyosiowy mech. różnicowy. Może nie staraj się pisać terminami "prawie fachowymi", bo za cholerę nie wiem, co rozumiesz pod pojęciem "sprzęgło przód".
Jeśli się nie mylę, to w FAQ gdzieś połączony z opisem skrzyni automatycznej jest opis położeń dźwigni reduktora z informacją, co to robi.
Maras czytaj a nie wyrywasz z tekstu 2 wyrazy i nie kumasz o co biega.
Jak by miał stał 4X4 to przy zaciągnietm recznym i puszczaniu sprzegła zadusił bym silnik, no nie??
mam ustawione na lewarku H czyli do duzych predkości, jak by był pędzony tyłem to przy zaciągnietm recznym by zdechł silnik,
w połżeniu HL 2 osie napędza i tu jak zaciągne reczny i puszcze sprzegło silnik gaśnie
panowie znowu biały kruk :!: czyli naped na tylną os w 90 :wink:
oj zamotali Ci Kamesiku, na tylną oś napęd, to była taka wersja (biały kruk to fakt),
za to na przód jakby z opisu Klexa wynikało, to bym nawet pod złotego smoka podciągnła
(chyba, że kolega pomylił j9 z rav :roll: )

klex
Posty: 6
Rejestracja: 08 gru 2010, 13:16
Auto: j90
Kontakt:

Re: Trudno rozłąnczają się napędy

Post autor: klex »

Black pisze:
oj zamotali Ci Kamesiku, na tylną oś napęd, to była taka wersja (biały kruk to fakt),
za to na przód jakby z opisu Klexa wynikało, to bym nawet pod złotego smoka podciągnła
(chyba, że kolega pomylił j9 z rav :roll: )
tak Black to jest rav-ka Obrazek
może tak, a jeździł ktoś taka toyotą??
wczoraj dzwoniłem do gościa z Allegro który taki sprzęt sprzedaje, pytałem o napęd, dziś mi dzwoni jakieś 30min temu ze sprawdzał i ciągnie przód w położeniu H

misiekG
Klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:38
Auto: HDJ100, LC200 V8
Kontakt:

Re: Trudno rozłąnczają się napędy

Post autor: misiekG »

no to mamy 2 złote kruki :wink:

aaawaldi
Posty: 158
Rejestracja: 06 cze 2009, 20:49
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: Trudno rozłąnczają się napędy

Post autor: aaawaldi »

misiekG pisze:no to mamy 2 złote kruki :wink:
... no i te wersje z przednim napędem napewno lepsze na zimę, bo chłopaki nie będą mieć problemu z nadsterownością na śliskim. :D U mnie jest jeszcze gorzej - bo na H ciągnie tylko jedno koło ...

Awatar użytkownika
Kojot
Klubowicz
Posty: 217
Rejestracja: 22 lut 2010, 11:48
Auto: LC 90
Kontakt:

Re: Trudno rozłąnczają się napędy

Post autor: Kojot »

aaawaldi pisze:
misiekG pisze:no to mamy 2 złote kruki :wink:
... no i te wersje z przednim napędem napewno lepsze na zimę, bo chłopaki nie będą mieć problemu z nadsterownością na śliskim. :D U mnie jest jeszcze gorzej - bo na H ciągnie tylko jedno koło ...

.....też tak mam ......może jakiś wirus..... :shock:

aaawaldi
Posty: 158
Rejestracja: 06 cze 2009, 20:49
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: Trudno rozłąnczają się napędy

Post autor: aaawaldi »

Powiem więcej - w toyotach posiadających ten przedni napęd, położenia LL powinno się używać tylko po wyposażeniu auta w Atebeki...

Awatar użytkownika
xjar
Posty: 24
Rejestracja: 15 lip 2010, 14:19
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: Trudno rozłąnczają się napędy

Post autor: xjar »

przystępnie napisane

w położeniu H - minimum może się kręcić tylko jedno - dowolne
w położeniu HL - minimum będzie się kręcić jedno przednie i jedno tylne
w położeniu LL - minimum będzie się kręcić jedno przednie i jedno tylne (ale wolniej bo przez reduktor)
w położeniu HL z włączoną opcją diff lock - minimum będzie się kręcić jedno przednie i oba tylne

KZJ90/95 standardowo nie ma blokady mechanizmu różnicowego przedniej osi więc to tyle w tym modelu no i powyższe rozważania nie dotyczą "białych kruków"

dobrze myślę ?

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Trudno rozłąnczają się napędy

Post autor: Kames »

dzizus :!: :!: choc bys ile cierpliwosci miał to,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :twisted:

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Trudno rozłąnczają się napędy

Post autor: Kames »

w położeniu H - minimum może się kręcić tylko jedno - dowolne
ta zapasowe

ODPOWIEDZ