panowie znowu biały kruk czyli naped na tylną os w 90klex pisze:Maras czytaj a nie wyrywasz z tekstu 2 wyrazy i nie kumasz o co biega.maras pisze:Kames - nie wiem czemu zacytowałeś mnie - to był tylko taki niewinny żarcik
Kolego Klex - tak, jak ci pisali koledzy, J9 ma tylko (lub w zdecydowanej większości) napęd stały 4x4. Nikt poza Tobą nie wie, co masz w aucie, więc nawet, jeśli kolega estewes się zdecyduje na jakąś wersję, to raczej różnicy nie zrobi
Położenie H to przełożenia drogowe, HL - zablokowany międzyosiowy mech. różnicowy. Może nie staraj się pisać terminami "prawie fachowymi", bo za cholerę nie wiem, co rozumiesz pod pojęciem "sprzęgło przód".
Jeśli się nie mylę, to w FAQ gdzieś połączony z opisem skrzyni automatycznej jest opis położeń dźwigni reduktora z informacją, co to robi.
Jak by miał stał 4X4 to przy zaciągnietm recznym i puszczaniu sprzegła zadusił bym silnik, no nie??
mam ustawione na lewarku H czyli do duzych predkości, jak by był pędzony tyłem to przy zaciągnietm recznym by zdechł silnik,
w połżeniu HL 2 osie napędza i tu jak zaciągne reczny i puszcze sprzegło silnik gaśnie
Trudno rozłąnczają się napędy
Moderator: luk4s7
Re: Trudno rozłąnczają się napędy
Re: Trudno rozłąnczają się napędy
A z przodu pewnie sztywny mostkames76 pisze: panowie znowu biały kruk czyli naped na tylną os w 90
Klex, po oznaczeniach na lewarku można wnioskować że na 99% masz stały napęd 4x4, blokadę międzyosiowego mechanizmu różnicowego i blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi (przełącznik diff lock na dole po lewej u kierowcy)
Re: Trudno rozłąnczają się napędy
polmilano pisze:A z przodu pewnie sztywny mostkames76 pisze: panowie znowu biały kruk czyli naped na tylną os w 90
Klex, po oznaczeniach na lewarku można wnioskować że na 99% masz stały napęd 4x4, blokadę międzyosiowego mechanizmu różnicowego i blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi (przełącznik diff lock na dole po lewej u kierowcy)
takie mam oznaczenia na lewarku i po lewej pod kierownica pokrętło do blokowania diff lock
Re: Trudno rozłąnczają się napędy
to ja mam tak samo,
H - do zapitalania po czarnym i ciągną obie osie (H jak High-speed)
HL - do zapitalania po lesie i ciągną obie osie ale po równo (HL jak High-speed Lock, to lock odnosi się do blokady centralnego mechanizmu różnicowego)
podnieś auto na podnośniku (całe) zapodaj H i ognia, zakręci czterema łapkami.
H - do zapitalania po czarnym i ciągną obie osie (H jak High-speed)
HL - do zapitalania po lesie i ciągną obie osie ale po równo (HL jak High-speed Lock, to lock odnosi się do blokady centralnego mechanizmu różnicowego)
podnieś auto na podnośniku (całe) zapodaj H i ognia, zakręci czterema łapkami.
Re: Trudno rozłąnczają się napędy
"aa i jeszcze opracowalem taki patent ze jesli nie chce mi sie spiac HL to wrzucam na reduktor i spowrotem wracam na HL polozenie i odrazu sie spina tylko nie wiem czy tam mozna sie pastwic nad ta skrzynka??" hl
Czy ktos odpowie mi na takie pytanie?? i dodatkowo mam jeszcze male watpliwosci czy mozna uzywac pozycji HL gdy jest czarna droga a miejscami np. lezy ubity snieg i jest slizgo
Czy ktos odpowie mi na takie pytanie?? i dodatkowo mam jeszcze male watpliwosci czy mozna uzywac pozycji HL gdy jest czarna droga a miejscami np. lezy ubity snieg i jest slizgo
Re: Trudno rozłąnczają się napędy
zasadniczo niby masz rację, problem tylko, że wersji przednionapędowej j9 Toyota nigdy nie wyprodukowała, ale może prostym rozwiązaniem zagadki jest jakiś warsztat turka, który stuningował Twoją tojkę w niezbadanej przeszłości...
Re: Trudno rozłąnczają się napędy
oj zamotali Ci Kamesiku, na tylną oś napęd, to była taka wersja (biały kruk to fakt),kames76 pisze:panowie znowu biały kruk czyli naped na tylną os w 90klex pisze:Maras czytaj a nie wyrywasz z tekstu 2 wyrazy i nie kumasz o co biega.maras pisze:Kames - nie wiem czemu zacytowałeś mnie - to był tylko taki niewinny żarcik
Kolego Klex - tak, jak ci pisali koledzy, J9 ma tylko (lub w zdecydowanej większości) napęd stały 4x4. Nikt poza Tobą nie wie, co masz w aucie, więc nawet, jeśli kolega estewes się zdecyduje na jakąś wersję, to raczej różnicy nie zrobi
Położenie H to przełożenia drogowe, HL - zablokowany międzyosiowy mech. różnicowy. Może nie staraj się pisać terminami "prawie fachowymi", bo za cholerę nie wiem, co rozumiesz pod pojęciem "sprzęgło przód".
Jeśli się nie mylę, to w FAQ gdzieś połączony z opisem skrzyni automatycznej jest opis położeń dźwigni reduktora z informacją, co to robi.
Jak by miał stał 4X4 to przy zaciągnietm recznym i puszczaniu sprzegła zadusił bym silnik, no nie??
mam ustawione na lewarku H czyli do duzych predkości, jak by był pędzony tyłem to przy zaciągnietm recznym by zdechł silnik,
w połżeniu HL 2 osie napędza i tu jak zaciągne reczny i puszcze sprzegło silnik gaśnie
za to na przód jakby z opisu Klexa wynikało, to bym nawet pod złotego smoka podciągnła
(chyba, że kolega pomylił j9 z rav )
Re: Trudno rozłąnczają się napędy
tak Black to jest rav-kaBlack pisze:
oj zamotali Ci Kamesiku, na tylną oś napęd, to była taka wersja (biały kruk to fakt),
za to na przód jakby z opisu Klexa wynikało, to bym nawet pod złotego smoka podciągnła
(chyba, że kolega pomylił j9 z rav )
może tak, a jeździł ktoś taka toyotą??
wczoraj dzwoniłem do gościa z Allegro który taki sprzęt sprzedaje, pytałem o napęd, dziś mi dzwoni jakieś 30min temu ze sprawdzał i ciągnie przód w położeniu H
Re: Trudno rozłąnczają się napędy
no to mamy 2 złote kruki
Re: Trudno rozłąnczają się napędy
... no i te wersje z przednim napędem napewno lepsze na zimę, bo chłopaki nie będą mieć problemu z nadsterownością na śliskim. U mnie jest jeszcze gorzej - bo na H ciągnie tylko jedno koło ...misiekG pisze:no to mamy 2 złote kruki
Re: Trudno rozłąnczają się napędy
aaawaldi pisze:... no i te wersje z przednim napędem napewno lepsze na zimę, bo chłopaki nie będą mieć problemu z nadsterownością na śliskim. U mnie jest jeszcze gorzej - bo na H ciągnie tylko jedno koło ...misiekG pisze:no to mamy 2 złote kruki
.....też tak mam ......może jakiś wirus.....
Re: Trudno rozłąnczają się napędy
Powiem więcej - w toyotach posiadających ten przedni napęd, położenia LL powinno się używać tylko po wyposażeniu auta w Atebeki...
Re: Trudno rozłąnczają się napędy
przystępnie napisane
w położeniu H - minimum może się kręcić tylko jedno - dowolne
w położeniu HL - minimum będzie się kręcić jedno przednie i jedno tylne
w położeniu LL - minimum będzie się kręcić jedno przednie i jedno tylne (ale wolniej bo przez reduktor)
w położeniu HL z włączoną opcją diff lock - minimum będzie się kręcić jedno przednie i oba tylne
KZJ90/95 standardowo nie ma blokady mechanizmu różnicowego przedniej osi więc to tyle w tym modelu no i powyższe rozważania nie dotyczą "białych kruków"
dobrze myślę ?
w położeniu H - minimum może się kręcić tylko jedno - dowolne
w położeniu HL - minimum będzie się kręcić jedno przednie i jedno tylne
w położeniu LL - minimum będzie się kręcić jedno przednie i jedno tylne (ale wolniej bo przez reduktor)
w położeniu HL z włączoną opcją diff lock - minimum będzie się kręcić jedno przednie i oba tylne
KZJ90/95 standardowo nie ma blokady mechanizmu różnicowego przedniej osi więc to tyle w tym modelu no i powyższe rozważania nie dotyczą "białych kruków"
dobrze myślę ?
Re: Trudno rozłąnczają się napędy
dzizus choc bys ile cierpliwosci miał to,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Re: Trudno rozłąnczają się napędy
ta zapasowew położeniu H - minimum może się kręcić tylko jedno - dowolne