wizja pisze:Toyota Land Cruiser LJ95 diesel (3.0 D-4D, 1KD-FTV, KDJ95)
============================================
Ogólne:
---------------
Zawieszenie (przód/tył): niezależne (sprężyny ze stabilizatorem) / sztywny most z blokadą mechanizmu różnicowego (sprężyny ze stabilizatorem)
Hamulce (przód/tył): tarczowe, wentylowane
Minimalna średnica zawracania: 5,7 (m)
Pojemność zbiornika paliwa: 90 (l)
Opony: 265/70R16 (felgi 16x7")
Silnik:
-------------------
Oznaczenie: 1KD-FTV
Rzędowy, 4 cylindry (IL4)
Turbo doładowany - zmienna geometria łopatek (VGT/VNT)
Rozrząd DOHC, 16 zaworów (Twin Cam), pasek
Wtrysk bezpośredni - Common Rail
Pojemność: 3.0l (2982cm^3)
Moc: 122kW (163KM) przy 3400 obr./min
Max. moment obrotowy: 343Nm przy 1400 obr./min (skrzynia automatyczna oraz manualna)
Stopień sprężania: 18.4:1
Wymiary i waga
-----------------------
Długość całkowita: 4755 (mm)
Szerokość całkowita: 1820 (mm)
Wysokość całkowita: 1875 (mm)
Rozstaw osi: 2675 (mm)
Rozstaw kół przednich: 1505 (mm)
Rozstaw kół tylnych: 1510 (mm)
Prześwit: 230 (mm)
Głębokość brodzenia: 700 (mm)
Nawis przedni: 855 (mm)
Nawis tylni: 1070 (mm)
Kąt najazdu: 32 (stopnie)
Kąt zejścia: 26 (stopnie)
Kąt rampowy: 20 (stopnie)
Max. kąt przechyłu bocznego: 42 (stopnie)
Całkowity dopuszczalny ciężar: 2750 (kg)
Dopuszczalny nacisk na osie (przód/tył): 1250 / 1700 (kg)
Dopuszczalny nacisk na hak: 130 (kg)
Skrzynia biegów (R151F):
--------------------
Typ: 5-biegowa manualna
Przełożenia:
1-szy: 4.314
2-gi: 2.330
3-ci: 1.436
4-ty: 1.000
5-ty: 0.838
R: 4.220
Oleje (tekst zapożyczony):
----------------------------------------
- Silnik
1KZ-TE: olej klasy API CF-4 - dopuszczalny CF, CE lub CD - 7,0 l. z wymianą filtra i 6,4 l. bez wymiany filtra oleju (np. Mobil SuperS 10W40)
- Silnik
1KD-FTV: 7,4 l z wymianą filtra i 6,7 l bez wymiany filtra oleju
- Reduktor: Mobil SHC 75W90 syntetyk (ok 1,7l wchodzi pod korek)
- Most przedni: Mobil HD-A 85W90 (mineralny GL-5) (ok 1,2l)
- Most tylny z blokadą: np. Mobil HD-A 85W90 (ok 2,7l)
- Mech. skrzynia biegów - olej przekładniowy API GL-4 lub GL-5 o lepkości SAE 75W-90 (2,2 l) (np. Mobil SHC 75W90 Syntetyk)
- Automatyczna skrzynia biegów - olej Dexron III lub II w ilości 2,0 l.
- Skrzynia rozdzielcza - olej przekładniowy API GL-4 lub GL-5 o lepkości SAE 75W-90 (1,2 l.)
- Mechanizm różnicowy przedni - olej do przekładni hipoidalnych API GL-5 (1,1 l) <-18stC - SAE 80W lub 80W90, >-18stC – SAE 90
- Mechanizm różnicowy tylny – to samo co w przednim - ilości:
2,3 l.- wersja 3-drzw. bez blokady mech. różnicowego
2,6 l.- wersja 3-drzw. z blokadą mech. różnicowego
2,6 l.- wersja 5-drzw. bez blokady mech. różnicowego
2,9 l.- wersja 5-drzw. z blokadą mech. różnicowego
- Wały napędowe i łożyska kół – smar litowy NLGI No.2
Oleje do innych modeli na stronie:
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Gdyby co to proszę o sprostowanie.