Dane techniczne
Moderator: luk4s7
Re: Dane techniczne
ale inni nie będą się zastanawiać czy stoisz na flakach czy nie. Możesz to sprawdzić doświadczalnie zmierz wysokość od podłoża popuść powietrza i znowu zmierz. powtórz to kilka razy i zastanów się jakei można wnioski wyciągać z twojego pomiaru
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 maja 2015, 17:21
Re: Dane techniczne
Dobra, może trochę pytanie było bez sensu.
Może w takim razie ktoś z kolegów jest w stanie podać wymiar od osi koła do najwyższego punktu wycięcia w błotniku informując przy tym jakie ma zawieszenie (fabryka/lift jaki).
Poniżej zdjęcie:
http://imageshack.com/a/img538/4608/cL2xdF.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Może w takim razie ktoś z kolegów jest w stanie podać wymiar od osi koła do najwyższego punktu wycięcia w błotniku informując przy tym jakie ma zawieszenie (fabryka/lift jaki).
Poniżej zdjęcie:
http://imageshack.com/a/img538/4608/cL2xdF.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Dane techniczne
Ten parametr zmienia się tak dynamicznie, że to chyba nie ma sensu.
Ilość paliwa - wpływa.
Temperatura na zewnątrz - wpływa
Ciśnienie powietrza przy amorach gazowych - wpływa
Sprężyny czy są nowe, czy nie - wpływa
Szeklę zawiesisz na zderzaku - wpływa ... (no ciut)
Ilość paliwa - wpływa.
Temperatura na zewnątrz - wpływa
Ciśnienie powietrza przy amorach gazowych - wpływa
Sprężyny czy są nowe, czy nie - wpływa
Szeklę zawiesisz na zderzaku - wpływa ... (no ciut)
Re: Dane techniczne
Niech już będzie. Zmierzyłem odległość od ziemi do rantu błotnika przykładając miarkę pionowo przechodzącą przez środek koła.
Mam wersję z poszerzeniami błotników o standardowymi kołami 265/70 R16. Ciśnienie obniżone z fabrycznych 2.0 to 1.8. Zawieszenie pełna seria. Niestety auto stało na leciutkiej górce przechylone na lewą burtę. Mniej więcej 3/4 zbiornika paliwa i żadnego bagażu ani pasażerów.
Przy ustawianiu geometrii raportowano że auto ma minimalnie klapniętą prawą którąś przednią sprężynę. Mój pomiar tego nie potwierdza.
Wyniki pomiarów:
LT: 88 cm
PT: 90,5 cm
PP: 89 cm
LP: 87,5 cm
Mam wersję z poszerzeniami błotników o standardowymi kołami 265/70 R16. Ciśnienie obniżone z fabrycznych 2.0 to 1.8. Zawieszenie pełna seria. Niestety auto stało na leciutkiej górce przechylone na lewą burtę. Mniej więcej 3/4 zbiornika paliwa i żadnego bagażu ani pasażerów.
Przy ustawianiu geometrii raportowano że auto ma minimalnie klapniętą prawą którąś przednią sprężynę. Mój pomiar tego nie potwierdza.
Wyniki pomiarów:
LT: 88 cm
PT: 90,5 cm
PP: 89 cm
LP: 87,5 cm
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 maja 2015, 17:21
Re: Dane techniczne
Uff udało się, dziękuję dobry człowieku.
Zważywszy, że dziś w Polsce wszędzie podobne warunki atmosferyczne łącznie z ilością paliwa wygląda, że u mnie fabryka stoi.
Podziękował raz jeszcze.
Zważywszy, że dziś w Polsce wszędzie podobne warunki atmosferyczne łącznie z ilością paliwa wygląda, że u mnie fabryka stoi.
Podziękował raz jeszcze.
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Dane techniczne
sebastian44 w innym wątku prosił o wymiar od brzegu nadkola do środka piasty
i takie wymiary u mnie to 53cm z przodu oraz 51cm z tyłu przy pełnym zbiorniku i szpeju w bagażniku
i takie wymiary u mnie to 53cm z przodu oraz 51cm z tyłu przy pełnym zbiorniku i szpeju w bagażniku
Re: Dane techniczne
Cześć
Nie dawno kupiłem d4d w automacie. Pięknie śmiga ale trochę trzeba w niej odnowić. Na dzień dobry chce kupić ramę i porządnie, na spokojnie ją wypieścić, a potem przekładka już z nowym zawieszeniem , gumami, tulejami , itd. I tu pytanie o dane techniczne ramy właśnie
Wiecie może czy ramy od j9 różnią się między sobą? Ktoś tu na forum pisał ,że mocowanie skrzyni w wersji 'automat' jest w innym miejscu. Ale nic pewnego... A czy spokojnie można kupić wersję z kierownicą po prawej stronie i będzie pasować ? Jak macie jakieś sprawdzone dane to z góry dzięki.
Nie dawno kupiłem d4d w automacie. Pięknie śmiga ale trochę trzeba w niej odnowić. Na dzień dobry chce kupić ramę i porządnie, na spokojnie ją wypieścić, a potem przekładka już z nowym zawieszeniem , gumami, tulejami , itd. I tu pytanie o dane techniczne ramy właśnie
Wiecie może czy ramy od j9 różnią się między sobą? Ktoś tu na forum pisał ,że mocowanie skrzyni w wersji 'automat' jest w innym miejscu. Ale nic pewnego... A czy spokojnie można kupić wersję z kierownicą po prawej stronie i będzie pasować ? Jak macie jakieś sprawdzone dane to z góry dzięki.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8442
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Dane techniczne
Typ skrzyni faktycznie determinuje ustawienie belki pod reduktor. Podobnie jak typ silnika - cały napęd benzynowy jest przesunięty do przodu względem klekota.
Co do anglika - muszę zerknąć, ale zdaje się ze też jest lustrzane odbicie mocowania przekładni kierowniczej.
Co do anglika - muszę zerknąć, ale zdaje się ze też jest lustrzane odbicie mocowania przekładni kierowniczej.
Re: Dane techniczne
A czy można bez szkody dla pracy silnika i jego zawieszenia podnieść poduchę skrzyni do góry co by ten nieszczęsny reduktor tak nisko nie wisiał? Nad skrzynią jest trochę miejsca, więc?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8442
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Dane techniczne
Troche miejsca tez potrzeba, żeby było. Sie byś zdziwił, ile potrafi się ruszać nadwozie względem ramy
Re: Dane techniczne
Hej , nalazłem ramę w moim mieście - nie ma problemu z odległym transportem , nie ma rdzy , ale po dekodery vin mówią ,że jest od automatu ale niestety od wersji benzynowej 3,4l. Jak bardzo różni się to mocowanie silnika benzynowego względem diesla ?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Dane techniczne
prawdopodobnie sa inne łapy mocowania silnika niż diesla
zdajesz sobie sprawę że wymiana ramy to rejestracja całego samochodu na nową ramę?
Rama jest jedynym nie wymiennym elementem auta z powodu że posiada numer Vin identyfikujący auto
przełożenie mojej starej lj70 to był zakup ramy z papierami a potem rejestracja od nowa całego auta na nowej jramie
zdajesz sobie sprawę że wymiana ramy to rejestracja całego samochodu na nową ramę?
Rama jest jedynym nie wymiennym elementem auta z powodu że posiada numer Vin identyfikujący auto
przełożenie mojej starej lj70 to był zakup ramy z papierami a potem rejestracja od nowa całego auta na nowej jramie
Re: Dane techniczne
VIN to numer nadwozia . Kilka lat miałem Pajero II i na przeglądach sprawdzali tylko numery nadwozia. Nikt nigdy nie pytał o numery ramy , tak jak nie pytają o numery silnika. Uważam ,że rama to część zamienna. Jakie masz w takim razie numery nadwozia ? Przebite na te z ramy , czy jakąś tabliczkę zastępczą ?
Przy wycieczkach na wschód będzie tylko dreszczyk emocji bo w motocyklu zawsze sprawdzali mi numery ramy No ale nie mam wyjścia , rama jest przegnita a ja kupując auto podpaliłem się jego osiągami i niską ceną.
Przy wycieczkach na wschód będzie tylko dreszczyk emocji bo w motocyklu zawsze sprawdzali mi numery ramy No ale nie mam wyjścia , rama jest przegnita a ja kupując auto podpaliłem się jego osiągami i niską ceną.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Dane techniczne
Niestety jesteś w błędzie kolego, numer VIN to dokładnie numer ramy dla pojazdu o kontrukcji ramowej. To że jest on powtórzony na tabliczce na nadwoziu to już inna sprawa. Może na przeglądach u Ciebie nie zwracali na to uwagi ale u mnie zawsze sprawdzają.
Re: Dane techniczne
Dokładnie. Numer ramy musi być taki sam jak numer nadwozia. W wielu samochodach jest on również powtarzany na innych częściach . W J200 np na elementach blacharskich. numer ramy nie ma znaczenia w pojazdach samonośnych gdyż takowej nie posiadają.