maglownica -regenerować czy używka
Moderator: luk4s7
Re: maglownica -regenerować czy używka
Wszystkie elementy maglownicy są wymienne w J9 i dostępne w Toyocie. Niestety suma części wynosi tyle co kupno nowej też w serwisie, więc sprawa jest oczywista. Przyszło mi jednak na myśl, że może poszczególne części ze 120-tki (których to maglownic jest sporo na rynku i w dobrych cenach) mogą pasować do J9 np. rozdzielacz, listwa lub ślimak wchodzący w listwę. Czy ktoś ma doświadczenia w tym zakresie?
Kupiłem cudem co prawda używkę do swojej ale patrzę już w przyszłość, bo nie wiem na ile mi wystarczy.
I jeszcze jedna rzecz. Mam możliwość wykonania w zasadzie dowolnej części w stali i w alu na 6 osiowej maszynie CNC z bardzo dobrych gatunków materiału, pokusiłbym się o stwierdzenie , że z lepszych niż oryginał. Rzecz jednak w tym aby zrobić rysunki w Cad lub Solid i zlecić wykonanie przynajmniej 10-20 sztuk- tu chodzi oczywiście o cenę. Przy jednej taniej będzie w serwisie.
Temat (wykonania na maszynie CNC) był poruszany chyba w miejscu gdzie była mowa o silniku blokad tylnego mostu w J9.
Kupiłem cudem co prawda używkę do swojej ale patrzę już w przyszłość, bo nie wiem na ile mi wystarczy.
I jeszcze jedna rzecz. Mam możliwość wykonania w zasadzie dowolnej części w stali i w alu na 6 osiowej maszynie CNC z bardzo dobrych gatunków materiału, pokusiłbym się o stwierdzenie , że z lepszych niż oryginał. Rzecz jednak w tym aby zrobić rysunki w Cad lub Solid i zlecić wykonanie przynajmniej 10-20 sztuk- tu chodzi oczywiście o cenę. Przy jednej taniej będzie w serwisie.
Temat (wykonania na maszynie CNC) był poruszany chyba w miejscu gdzie była mowa o silniku blokad tylnego mostu w J9.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8431
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: maglownica -regenerować czy używka
Z J12, względem J9, kompatybilność kończy sie na gwintach śrub od przyłączy hydraulicznych. To zupełnie inne przekładnie, ta z J12 jest znacznie masywniejsza. Temu się nie psuje - i temu ma ceny jakie ma - bo nikt tego nie potrzebuje ...
Re: maglownica -regenerować czy używka
Rokfor, a może mały tutorial jak taką przekładnię ze 120tki przeszczepić do 90tki przy pomocy plastra, pilnika i wody święconej?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8431
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: maglownica -regenerować czy używka
Tak to będzie ciężko. Ale tak se myślę, że .... jest opcja. Acz - niekoszerna. Za to - wydaje się dosyć prosta.
Se zerknijta po necie, jak jest zrobione wspomaganie w cytrynach, xara na przykład. Stosując taki patent, można by zmniejszyć ogólne ciśnienie w układzie wspomagania, więc przynajmniej od strony hydraulicznej nie było by to tak wysilone.
Se zerknijta po necie, jak jest zrobione wspomaganie w cytrynach, xara na przykład. Stosując taki patent, można by zmniejszyć ogólne ciśnienie w układzie wspomagania, więc przynajmniej od strony hydraulicznej nie było by to tak wysilone.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: maglownica -regenerować czy używka
aleś uchylił rąbka tajemnicy, klękajcie narody !
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8431
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: maglownica -regenerować czy używka
Nie tajemnicy.
Toyota nie stosuje takiego rozwiązania, widziałem to jedynie we francuzach. Taki siłownik zewnętrzny, gdyby wpiąć równolegle z ori listwą J9 - wydaje się, że mogło by zadziałać jak trzeba, bez stosowania jakichś poważnych modyfikacji układu.
A może też być - że nic nie da - bo słabymi punkami sa podpory końcówek listwy, znaczy za małe, a zbyt duże siły działające od zbyt ciężkiego auta.
Ot, taki luźny pomysł, w ramach gimnastyki umysłu ...
Toyota nie stosuje takiego rozwiązania, widziałem to jedynie we francuzach. Taki siłownik zewnętrzny, gdyby wpiąć równolegle z ori listwą J9 - wydaje się, że mogło by zadziałać jak trzeba, bez stosowania jakichś poważnych modyfikacji układu.
A może też być - że nic nie da - bo słabymi punkami sa podpory końcówek listwy, znaczy za małe, a zbyt duże siły działające od zbyt ciężkiego auta.
Ot, taki luźny pomysł, w ramach gimnastyki umysłu ...
Re: maglownica -regenerować czy używka
Można jeszcze wywalić z auta żonę i dzieciaki. Ot stara mądrość ludowa, baba z wozu, maglownicy lżejRokfor32 pisze:...znaczy za małe, a zbyt duże siły działające od zbyt ciężkiego auta....
Re: maglownica -regenerować czy używka
Zmiana maglownicy = rzeźba
inaczej są rozwiązane mocowania. bez spawarki i szlifierki się nie obędzie. Jakby ktoś miał przekładnię wypożyczyć od 120 to można zobaczyć jak to pożenić.
Trzeba by dołożyć dwa punkty mocowania poniżej przekładni.
inaczej są rozwiązane mocowania. bez spawarki i szlifierki się nie obędzie. Jakby ktoś miał przekładnię wypożyczyć od 120 to można zobaczyć jak to pożenić.
Trzeba by dołożyć dwa punkty mocowania poniżej przekładni.
Re: maglownica -regenerować czy używka
Przekładnia w 120 montowana jest przed osią jeśli pamiętam a w 90 za osią.
Re: maglownica -regenerować czy używka
Tak i w j9 ciągle rwą się osłony drążków...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8431
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: maglownica -regenerować czy używka
Bo to było po prostu kiepskie rozwiązanie, iu się toyota z niego wycofała, budując kolejne modele.
Listwa z J12 do J9 to by była mega rzeźba - oprócz uchwytów jest inaczej ustawiony wałek wejściowy, inna też jest szerokość samej przekładni - a ta szerokość nie jest przypadkowa, jest skorelowana z rozstawem wahaczy.
Generelnie - możecie sobie zapomnieć o tego typu rzeźbie, jeżeli ma to być jak trzeba i ze sztuką.
Można natomiast faktycznie zapodać zewnętrzny siłownik, jak we wspomnianej cytrynie - ino większy odpowiednio. A zrezygnować z hydrauliki w ori listwie, i zamiast tego zmodyfikiwać (wydłużyć) podparcia listwy na końcach. Brak oleju wewnątrz listwy = brak cieknięcia, a poprawione łożyskowanie może by wreszcie przeniosło jak trzeba siły od kół.
Tyle, że nawet jak się uda, to nadal zostaną idiotycznie rozwiązane dolne sworznie zwrotnic, i zbyt mały dyfer przedni ...
Chyba jednak - się odprężyć i przyzwyczaić. Albo zmienić na J12 ...
Albo - zrobić swap na sztywny przedni most - wówczas wszystkie te bolączki znikną za jednym zamachem ...
Listwa z J12 do J9 to by była mega rzeźba - oprócz uchwytów jest inaczej ustawiony wałek wejściowy, inna też jest szerokość samej przekładni - a ta szerokość nie jest przypadkowa, jest skorelowana z rozstawem wahaczy.
Generelnie - możecie sobie zapomnieć o tego typu rzeźbie, jeżeli ma to być jak trzeba i ze sztuką.
Można natomiast faktycznie zapodać zewnętrzny siłownik, jak we wspomnianej cytrynie - ino większy odpowiednio. A zrezygnować z hydrauliki w ori listwie, i zamiast tego zmodyfikiwać (wydłużyć) podparcia listwy na końcach. Brak oleju wewnątrz listwy = brak cieknięcia, a poprawione łożyskowanie może by wreszcie przeniosło jak trzeba siły od kół.
Tyle, że nawet jak się uda, to nadal zostaną idiotycznie rozwiązane dolne sworznie zwrotnic, i zbyt mały dyfer przedni ...
Chyba jednak - się odprężyć i przyzwyczaić. Albo zmienić na J12 ...
Albo - zrobić swap na sztywny przedni most - wówczas wszystkie te bolączki znikną za jednym zamachem ...
Re: maglownica -regenerować czy używka
Jakies sprawdzone opcje zrobienia sztywniaka z przodu?
Re: maglownica -regenerować czy używka
Przesiadka na KZJ70...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8431
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: maglownica -regenerować czy używka
Customowy most, niestety. Żadna opcja ori toyotowa nie ma ani odpowiedniej szerokości - ani gruchy po lewej.
Acz - nie jest to aż takie trudne, jak na rzut oka sie wydaje. Baza to most J7 lub J8, pierwszy trzeba wydłużyć, drugi skrócić. Żeby się to udało - to przy wydłużaniu mostu J7 trzeba zastosować jedną z półosi z J8, i odwrotnie w przypadku mostu J8 jako bazy. I - w obu przypadkach, trzeba przestawić gruchę na lewą stronę.
Inaczej mówiąc - trzeba zbudować customową pochwę, zapodać ori półosie (jedną z J7, jedną z J8), a później zmodyfikować ramę (ale to już taki "standard", czyli kielichy pod amor, i mocowania wahaczy i panharda).
Nie ma większych opcji, żeby tanio to wyszło, tak szacunkowo koło 10 tysi, mniej więcej. Więc nie jest to raczej opcja dla samego pozbycia się listwy - raczej opcja w przypadku zastosowań wyprawowych, i auta na dożywocie ...
Tak na marginesie - nie wiem, czy nie będe jakoś nie za długo robił podobnego swapu do 4R trzeciej generacji, czyli w zasadzie to samo co J9. Jalk projekt wejdzie w faze realizacji - to opisze dokładniej co i jak.
Acz - nie jest to aż takie trudne, jak na rzut oka sie wydaje. Baza to most J7 lub J8, pierwszy trzeba wydłużyć, drugi skrócić. Żeby się to udało - to przy wydłużaniu mostu J7 trzeba zastosować jedną z półosi z J8, i odwrotnie w przypadku mostu J8 jako bazy. I - w obu przypadkach, trzeba przestawić gruchę na lewą stronę.
Inaczej mówiąc - trzeba zbudować customową pochwę, zapodać ori półosie (jedną z J7, jedną z J8), a później zmodyfikować ramę (ale to już taki "standard", czyli kielichy pod amor, i mocowania wahaczy i panharda).
Nie ma większych opcji, żeby tanio to wyszło, tak szacunkowo koło 10 tysi, mniej więcej. Więc nie jest to raczej opcja dla samego pozbycia się listwy - raczej opcja w przypadku zastosowań wyprawowych, i auta na dożywocie ...
Tak na marginesie - nie wiem, czy nie będe jakoś nie za długo robił podobnego swapu do 4R trzeciej generacji, czyli w zasadzie to samo co J9. Jalk projekt wejdzie w faze realizacji - to opisze dokładniej co i jak.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: maglownica -regenerować czy używka
u mnie w okolicy stoi podobno 4R na mostach od gieera
możliwe to ?
możliwe to ?