Spadek mocy :(
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 mar 2019, 08:28
- Auto: Toyota Land Cruiser j95 2002r motor d4d
- Kontakt:
Spadek mocy :(
Witam Wszystkich mam pytanie gdzie w Krakowie ktoś ma kompa co by j90 podpiąć motor d4d nagle zaczęło brakować mocy idzie do 3tyś i nic więcej możliwe ze zaworki SCV? czytałem ze to dość częsta przypadłość i jak to zrobic w warunkach bardziej domowych pozdrawiam
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
- Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
- Kontakt:
Re: Spadek mocy :(
Wymiana zaworu SCV nie jest trudna, ale to spory koszt za zawory. Warto najpierw sprawdzić podstawy ciśnienie paliwa w szynie, filtr paliwa, rdzę w zbiorniku itp. Dużo jeździsz na rezerwie?
Co do testowania to KDJ95 nie ma niestety OBD2, tylko dwa interfejsy LIN jeden w kabinie i drugi przy silniku, "normalnym" testerem OBD2 nie daje się przejrzeć. potrzebny tester Toyoty.
Mini VCI działa w trybie LIN, możesz go kupić na przykład https://allegro.pl/oferta/kabel-pc-inte ... 0582542386 , tym testerem sam sobie potestujesz ciśnienia, parametry sterowników, błędy etc.
Dopiero potem warto bawić się w wymiany.
Co do testowania to KDJ95 nie ma niestety OBD2, tylko dwa interfejsy LIN jeden w kabinie i drugi przy silniku, "normalnym" testerem OBD2 nie daje się przejrzeć. potrzebny tester Toyoty.
Mini VCI działa w trybie LIN, możesz go kupić na przykład https://allegro.pl/oferta/kabel-pc-inte ... 0582542386 , tym testerem sam sobie potestujesz ciśnienia, parametry sterowników, błędy etc.
Dopiero potem warto bawić się w wymiany.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Spadek mocy :(
Krytyczne błędy wywala sterownik w postaci lampki na desce. Jeżeli nie wywala - a nie jedzie - to często przyczyną jest zdechnięty siłownik turbiny. W J9 nie ma on potwierdzenia pozycji dodatkowym czujnikiem - więc albo działa - albo nie - ale komp o tym nie wie (bezpośrednio).
Podstawa - jak wyżej: sprawdzenie parametrów zasilania (ciśnienie w szynie głównej - bez poprawnego zasilania paliwem cudów nie ma ). Mając tester - kontrola pracy siłownika turbo, z poziomu sterowania. Ma działać w pełnym zakresie bez fochów.
Sam siłownik można se przetestować na działanie w wersji amatorskiej - ale jednak nie całkiem "ignoranckiej" To jest prosty silnik krokowy - tyle że sześciobiegunowy. Najprostszy sterownik krokowy z allegro (ogarniający sześciobiegunowy) se z tym poradzi. Koszt - ze 20 zeta plus przesyłka.
I dla większości ... doktorat z podstaw elektroniki ...
Oczywiście można też zakupić owy siłownik w ciemno. Używka - z tysiaka (nie wiado czy zadziała). Nówka - tel do aso ...
Sumując powyższe: nie kombinuj. Odwiedź aso, podepnij tester fabryczny, i zobacz co pokaże. Przymuś serwisanta do testów wykonawczych krytycznych urządzeń - fabryczny tester to może zrobić (serwisant - jak się mu chce - albo wie jak). Wliczając testy na drodze, pod obciążeniem.
Wynik powinien w miare precyzyjnie nakierować dalsze kroki
Podstawa - jak wyżej: sprawdzenie parametrów zasilania (ciśnienie w szynie głównej - bez poprawnego zasilania paliwem cudów nie ma ). Mając tester - kontrola pracy siłownika turbo, z poziomu sterowania. Ma działać w pełnym zakresie bez fochów.
Sam siłownik można se przetestować na działanie w wersji amatorskiej - ale jednak nie całkiem "ignoranckiej" To jest prosty silnik krokowy - tyle że sześciobiegunowy. Najprostszy sterownik krokowy z allegro (ogarniający sześciobiegunowy) se z tym poradzi. Koszt - ze 20 zeta plus przesyłka.
I dla większości ... doktorat z podstaw elektroniki ...
Oczywiście można też zakupić owy siłownik w ciemno. Używka - z tysiaka (nie wiado czy zadziała). Nówka - tel do aso ...
Sumując powyższe: nie kombinuj. Odwiedź aso, podepnij tester fabryczny, i zobacz co pokaże. Przymuś serwisanta do testów wykonawczych krytycznych urządzeń - fabryczny tester to może zrobić (serwisant - jak się mu chce - albo wie jak). Wliczając testy na drodze, pod obciążeniem.
Wynik powinien w miare precyzyjnie nakierować dalsze kroki