Strona 1 z 4
[J95] Zawias do offroadu
: 28 kwie 2015, 14:23
autor: buggie
Witam, Panowie jestem całkowitym leszczem w temacie offroadu, a w związku z tym, że mój jeden Landek został już spisany na straty to chciałbym go przerobić do offroadu i zakładam, że tam już zakończy swój żywot
Jest to J95 3.0 D4D w automacie.
Czy ktoś z Was mógłby mnie utwierdzić w przekonaniu, że na sam początek pasuje zrobić lift i wsadzić dobre gumy? Jeżeli tak, to co polecacie? Jakie opony ? Jakie amory i sprężyny i czy to wystarczy żeby podnieść go do góry ? Czy może wiąże się to z jakimiś grubymi przeróbkami ?
Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość
Re: [J95] Zawias do offroadu
: 28 kwie 2015, 15:41
autor: Tuco
Opony a potem zobacz co trzeba będzie zmieniać. Pieniądze zawsze zdążysz wydać.
Re: [J95] Zawias do offroadu
: 28 kwie 2015, 18:18
autor: buggie
http://bokka.pl/file/?name=1ab9c85c03ca ... ddf638.jpg
http://bokka.pl/file?name=5bf63dbe59dc3 ... 58b20b.jpg
Takie coś będzie ok ? oznaczenie AT M+S
O lifcie myślę, bo kiedyś wybrałem się na tor offroadowy i było super do momentu, aż się zawiesiłem i koleś mnie łazem wyciągał
Re: [J95] Zawias do offroadu
: 28 kwie 2015, 18:27
autor: Tuco
Te opony nie wróżą niczego dobrego. Ile chcesz wydać na opony?
Jeśli się zawiesiłeś to wcale nie znaczy że z liftem byś przejechał.
Używaj samochodu i sam będziesz wiedział czego Tobie potrzeba. Wybierz się na Campa to będziesz miał okazję pogadać f2f z innymi użytkownikami. Wszystko zależy do czego chcesz używać samochodu.
Re: [J95] Zawias do offroadu
: 28 kwie 2015, 19:36
autor: buggie
No ok, a możesz mi polecić jakieś opony ? Zastanawiałem się nad oponami MT/R, ale poza tym, że mieszkam pod lasem i mam blisko w teren to planuje też jakieś wyjazdy, więc wydaję mi się lepszym rozwiązaniem kupić opony typu AT/R.
W takim razie może Goodyear Wrangler AT/R ?
Przy okazji wolnego czasu postaram się wybrać na jakiś camp.
Re: [J95] Zawias do offroadu
: 28 kwie 2015, 20:39
autor: Tuco
Nie jakiś tylko ten:
http://www.tlc-camp.pl/
Gooyear Duratrac - cicha na asfalcie, dobrze zachowuje się w terenie.
Re: [J95] Zawias do offroadu
: 28 kwie 2015, 21:34
autor: Rokfor32
No i jaki "kurs" jazdy terenowej, jak widzę by się przydał ...
Re: [J95] Zawias do offroadu
: 28 kwie 2015, 22:12
autor: Tuco
U Profesora Rokfora.
Re: [J95] Zawias do offroadu
: 28 kwie 2015, 23:11
autor: Rokfor32
U kogokolwiek - byle z doświadczeniem
To mniej więcej jak z jazdą na nartach - bez doświadczenia to sam sprzęt, nawet z najwyższej półki, upoważnia conajwyżej do ... spaceru po Krupówkach ...
Re: [J95] Zawias do offroadu
: 28 kwie 2015, 23:31
autor: Tuco
Ja bez szydery napisałem. Bardzo sobie cenię Twój styl jazdy Rokfor.
Re: [J95] Zawias do offroadu
: 29 kwie 2015, 00:05
autor: kpeugeot
lekki teren -
BFG KM2 - około 33 cali
cięższy teren Insa turbo( bieżnik simex) = ale rozmiar do tego autka żeby jechało do przodu a nie w dół to 285/75 r16
Re: [J95] Zawias do offroadu
: 29 kwie 2015, 08:09
autor: Rokfor32
Konrad - nie zapominaj, że mowa o J9
W tym modelu simexy, i niedoświadczony kierownik (albo ciśnieniowy kierownik) to zwykle odstrzeliwany reduktor i przedni dyfer ...
Mój styl jazdy jest bezciśnieniowy (i nie tylko o koła idzie
) - i jak widzę - całkiem zaraźliwy
W tym przypadku ja bym zapodał GY duratrack - jedna z najbardziej uniwersalnych gum.
Re: [J95] Zawias do offroadu
: 29 kwie 2015, 09:00
autor: kpeugeot
ale auto ma być w teren a nie do wycieczek po polnych duktach
Re: [J95] Zawias do offroadu
: 29 kwie 2015, 14:00
autor: buggie
No dobra to rozglądnę się za GY Duratrac - rozumiem, że w rozmiarze 285/75 ?
Na TLC postaram się wybrać, na pewno będzie ciekawie
Re: [J95] Zawias do offroadu
: 29 kwie 2015, 14:03
autor: Rokfor32
Ja miałem 4R na atekach - i nie miał problema ze znacznie bardziej wymagającym terenem, niz to z foty wyżej ...
Duratrack to taki dobry kompromis. Owszem, nie da rady tym frezować jak simexem - więc się po prostu nie jeździ w takim stylu
Za to da rady bez stresu jechać po kopnym piachu, czy po śniegu, całkiem dobrze se radzi tez na skałkach. A przy tym jest sensowna na czarnym, i to zarówno hałas, jak i przyczepność.
Jedno "ale" . Opona mało agresywna - musi być duża. Wtedy da się wypuścić powietrze, i w terenie robi porównywalnie z nabitym M/T. Mały atek nabity na 3 bary - będzie śię ślizgał na trawniku pod blokiem
A na głębokie bagna i tak działa jedynie wyciągarka ...