No i mnie dopadła mityczna słabostka J9 - pojawiły się luzy na przekładni kierowniczej
Bardzo proszę o jakieś adresy gdzie to można w godny sposób zregenerować?
Jak wygląda procedura - czy dają zregenerowaną a starą zabierają czy wysyła się własną?
Ile czekać i na jakie wydatki się przygotować.
Proszę o poradę bo z pewnością wielu temat już przerobiło.
Luzy na przekładni kierowniczej - regeneracja?
Moderator: luk4s7
Re: Luzy na przekładni kierowniczej - regeneracja?
ja robiłem w Lauber. Po 3 latach zaczęła mi lać. A może luzy wystarczy skasować?
Re: Luzy na przekładni kierowniczej - regeneracja?
Ja robiłem u gościa z Sopotu (teraz nazwy nie pomnę, musiał bym poszukać. warsztat znany i z długoletnia tradycją) - na razie (4kkm) wszystko OK.
Koszt to 1200 pln,
Wysyłasz własną, naprawa kilka dni. Warto też dać od razu pompę i przepłukać układ z syfu i opiłków.
Koszt to 1200 pln,
Wysyłasz własną, naprawa kilka dni. Warto też dać od razu pompę i przepłukać układ z syfu i opiłków.
Re: Luzy na przekładni kierowniczej - regeneracja?
Temat , przerabiałem ,
Z doświadczenia mogę powiedzieć że zależy od stopnia luzu , u nnie ponoć był niewielki po regeneracji pojęździłem i luz wrócił pół roku , kasowanie tez juz nie pomagało miała przelatane 240 tys
Zakupiłem oryginalną nową i spokój na 10 lat , wiadomo że koszt nowej 4x wiekszy ale z mojego punktu widzenia gdybym wiedział ze regeneracj wystarczy na pół roku od razu zamówibym nówke
pozd
Emil
Z doświadczenia mogę powiedzieć że zależy od stopnia luzu , u nnie ponoć był niewielki po regeneracji pojęździłem i luz wrócił pół roku , kasowanie tez juz nie pomagało miała przelatane 240 tys
Zakupiłem oryginalną nową i spokój na 10 lat , wiadomo że koszt nowej 4x wiekszy ale z mojego punktu widzenia gdybym wiedział ze regeneracj wystarczy na pół roku od razu zamówibym nówke
pozd
Emil
Re: Luzy na przekładni kierowniczej - regeneracja?
Moja ma ponad 320 z czego ostatnie 20 lekko nie miala. Luzu nie ma zanego jednak cieknie. Pompa jest nowka (tzn byla 2 lata temu) jako ze stara padla na amen. Mysle o regeneracji, jednak auto potrzebuje jeszcze gdzies na 5 lat wiec pytanie - czy jakas firma regeneruje na ori gumkach z tojoty?
Re: Luzy na przekładni kierowniczej - regeneracja?
(Nie chciałbym się za bardzo wtrancać, ale taki temat już był i nieśmiało sugeruję co by pan moderator skleił oba wątki dla porządku)
Teraz do meritum - nie jest powiedziane, że Twoja przekładnia się nadaje do regeneracji. Moja wyglądała na całkiem zdrową poza luzami (brak wycieków, ogólna sprawność układu). Po rozebraniu u pana regeneratora, przyznał on uczciwie że tylko obudowa jeszcze rokuje. Zęby były mocno wytarte oraz układ regulacji ciśnienia (jeśli dobrze pamiętam) był bliski rozsypaniu.
Nie pamiętam szczegółów, ale jestem wdzięczny że mnie nie naciągnął. Skończyło się na zakupie fabrycznie nowej. Dzięki życzliwym ludziom z serwisu Toyota Łódź przy ul.Brzezińskiej, cena też była do uniesienia.
Innym problemem na który też pewnie się natkniesz, są luzy na drążku (-ach?) pośrednim kolumny kierowniczej. Jeden z wieloklinów oraz jeden przegub był kaputt. Znowu nie pamiętam szczegółów, ale dopiero po tej operacji wymiany w/w elementów auto zaczęło bez problemu trafiać w z góry upatrzony pas ruchu, i to przy każdej prędkości
Teraz do meritum - nie jest powiedziane, że Twoja przekładnia się nadaje do regeneracji. Moja wyglądała na całkiem zdrową poza luzami (brak wycieków, ogólna sprawność układu). Po rozebraniu u pana regeneratora, przyznał on uczciwie że tylko obudowa jeszcze rokuje. Zęby były mocno wytarte oraz układ regulacji ciśnienia (jeśli dobrze pamiętam) był bliski rozsypaniu.
Nie pamiętam szczegółów, ale jestem wdzięczny że mnie nie naciągnął. Skończyło się na zakupie fabrycznie nowej. Dzięki życzliwym ludziom z serwisu Toyota Łódź przy ul.Brzezińskiej, cena też była do uniesienia.
Innym problemem na który też pewnie się natkniesz, są luzy na drążku (-ach?) pośrednim kolumny kierowniczej. Jeden z wieloklinów oraz jeden przegub był kaputt. Znowu nie pamiętam szczegółów, ale dopiero po tej operacji wymiany w/w elementów auto zaczęło bez problemu trafiać w z góry upatrzony pas ruchu, i to przy każdej prędkości