podniesienie 90-tki
Moderator: luk4s7
podniesienie 90-tki
Koledzy proszę o radę, otóż swego czasu podniosłem swoją LC o dwa cale i od tamtej pory mam stale problem z osłonami przegubów wewnętrznych co chwila je rozrywa tak mniej więcej w połowie długości.
Myślałem,że są tez do tego jakieś dłuższe osłony ale nikt mi tego nie potwierdził macie jakiś pomysł?
Potrzebuje tez namiaru na sklep z częściami do zawieszenia oczywiście polibuszy
pozdro i trzymta sie
Liechu
Myślałem,że są tez do tego jakieś dłuższe osłony ale nikt mi tego nie potwierdził macie jakiś pomysł?
Potrzebuje tez namiaru na sklep z częściami do zawieszenia oczywiście polibuszy
pozdro i trzymta sie
Liechu
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8431
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: podniesienie 90-tki
Rada jest jedna - wróć do nastaw fabrycznych ...
Wiele razy już o tym pisałem - zrywanie osłon to konsekwencja pracy półosi pod zbyt dużym kątem (materiał osłony pęka zmęczeniowo). Taka jest cena za liftowanie zawiasu niezależnego - częsta wymiana tych osłon.
Wiele razy już o tym pisałem - zrywanie osłon to konsekwencja pracy półosi pod zbyt dużym kątem (materiał osłony pęka zmęczeniowo). Taka jest cena za liftowanie zawiasu niezależnego - częsta wymiana tych osłon.
Re: podniesienie 90-tki
Rokforku. Mamy na serwisie kilkadziesiąt dziewięćdziesiątek i nikomu nic nie pęka. Wystarczy tylko dobrze dobrać sprężyny, prawidłowo zamontować zawias i zrobić pełną geometrię. Za wysoko jest wtedy gdy są mega twarde sprężyny pod obciążenie a obciążenia brak.
Poczytaj forum. Jest o liftowaniu tego pojazdu zylion postów.
Jaki masz zawias
Poczytaj forum. Jest o liftowaniu tego pojazdu zylion postów.
Jaki masz zawias
Re: podniesienie 90-tki
dzięki kolego ale no niestety podwyższenie odbyło się stosunkowo niedawno więc zanim je zjeżdże raczej nie przewiduje powrotu do oryginału,zresztą powiem szczerze przy moich potrzebach leśnych ten samochód po podniesieniu prostu spełnia wszystkie oczekiwania.
Myślałem,że jest jakaś recepta...
dalej czekam może ktoś pomoże
no i te polibusze
Myślałem,że jest jakaś recepta...
dalej czekam może ktoś pomoże
no i te polibusze
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8431
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: podniesienie 90-tki
Kylon - a ja mam akurat (jak chodzi o robienie tego typu aut, bo to nie tylko J9) 100% przypadków skrócenia czasu życia tych osłon poniżej 2 lat, jeżeli kąt pacy jest istotnie większy niż w oryginale . Przy oryginalnych nastawach te elementy spokojnie wytrzymują około 10 lat, i do 200 tysi mniej więcej ...
No chyba że te dwa lata to już wystarczająco dużo ...
No chyba że te dwa lata to już wystarczająco dużo ...
Re: podniesienie 90-tki
Hmm. Niektóre autka serwisują się ponad 10 lat u nas i nic. Zmieniają właścicieli i też nic. Zauważyłem, że kolega ma krótkie auto a te wyjątkowo idzie do góry w wersji podstawowej jak jest źle dobrany zawias. Może tu jest pies pogżebany i pnie się po niebiosa a nie powinien
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8431
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: podniesienie 90-tki
Zawias liftowy jest do J9 ogólnie, chyba że czegoś nie wiem, i są różne zestawy dla wersji krótkiej i długiej. A te auta różnią się masą - i nie tylko na tylnej osi. Dwa - wersje krótkie nie szpejuje się wyprawowo. Co najwyżej jakiś zderzak, winda, osłony - raptem może ze 150 kilo przybędzie, a i to rozłożone na obie osie. Dla usztywnionych sprężyn to tak ze 2 mm ugięcia ...
Kwestia kąta pochylenia półosi. ori te auta są ustawiane z półosiami prawie na płasko, no może do 10 stopni pochylenia. I jak się zapoda springi nieco sztywniejsze, ale dołoży obciążenia stałego, tak że auto pójdzie w górę może na cal - to jest jeszcze ok. Ale jak sie podliftuje tak, że wahacze niemal siedzą na dolnych odbojach - to wychodzi coś pod 30 stopni pochylenia półosi. Wtedy gumy lecą szybciutko.
ps. I radze szczerze pilnować stanu osłon. Z zamiennikami dobrej jakości jest ciężko, a toyota sprzedaje przeguby zewnętrzne w komplecie z półośką, i dosyć drogawa to impreza ...
Kwestia kąta pochylenia półosi. ori te auta są ustawiane z półosiami prawie na płasko, no może do 10 stopni pochylenia. I jak się zapoda springi nieco sztywniejsze, ale dołoży obciążenia stałego, tak że auto pójdzie w górę może na cal - to jest jeszcze ok. Ale jak sie podliftuje tak, że wahacze niemal siedzą na dolnych odbojach - to wychodzi coś pod 30 stopni pochylenia półosi. Wtedy gumy lecą szybciutko.
ps. I radze szczerze pilnować stanu osłon. Z zamiennikami dobrej jakości jest ciężko, a toyota sprzedaje przeguby zewnętrzne w komplecie z półośką, i dosyć drogawa to impreza ...
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: podniesienie 90-tki
no to czas, aby sie odezwali użytkownicy podliftowanych J9
najlepiej podając jakie zastosowali sprężyny, ile kilometrow zrobili i czy rozlecialy im sie osłony...
najlepiej podając jakie zastosowali sprężyny, ile kilometrow zrobili i czy rozlecialy im sie osłony...
Re: podniesienie 90-tki
Kylon kolego a czy chcąc wrócić do ,,ustawień fabrycznych" można skrócić sprężyny?
pozdro
pozdro
Re: podniesienie 90-tki
No nie bardzo bo dolny zwój jest zwężony do rozmiaru miski na amortyzatorze a górny zrobiony na płasko.
Re: podniesienie 90-tki
Ja kupiłem od Woodego samochód z OME. Ja zrobiłem 60k km, a Woody pewnie na tym zawiasie ze 40k km.
Osłony przegubów nie były wymieniane.
Osłony przegubów nie były wymieniane.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8431
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: podniesienie 90-tki
A ile realnie jest podliftowany przód?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: podniesienie 90-tki
i co, Janusz ?Tuco pisze:Ja kupiłem od Woodego samochód z OME. Ja zrobiłem 60k km, a Woody pewnie na tym zawiasie ze 40k km
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: podniesienie 90-tki
Tuco, dzieki za głos - prosimy o następne !
nie ukrywam, ze jestem zainteresowany realnym stanem faktycznym, niebawem mam zamiar dołaczyć do grona "+2 cale", jestem swiadom korzysci i zagrożeń - ale jakos tak wydaje mi sie, ze Rokfor trochę przesadza
np. w J100 katy na przegubach (zarowno zewn jak i wewn" sa znacznie wieksze, nawet bez liftu, a po lifcie robia sie niepokojące - a jakos nikt nie zeznaje masowego padania oslon, a pare osob tu J100 ostro eksploatuje
dodatkowo - dlaczego oslona wewnetrznego przegubu ??
przeciez on pracuje tylko gora-doł, o wiele gorzej ma przegub zewnetrzny - gdzie kąt robi sie jeszcze mniej przyjemny, a osłona pracuje w dwóch płaszczyznach (dochodzi skręcanie kół)
na pewno duzy wplyw (oprocz wysokosci liftu) ma rowniez:
- tryb eksploatacji (inaczej bedzie w przypadku auta traktowanego wyprawowo, a inaczej w przypadku "przeprawy")
- oryginalnosc oslon (z mojego doswiadczenia wynika, ze zamiennik do oryginalau ma sie nijak)
@lesio - pękają Ci oryginalne oslony, czy zamienniki ???
nie ukrywam, ze jestem zainteresowany realnym stanem faktycznym, niebawem mam zamiar dołaczyć do grona "+2 cale", jestem swiadom korzysci i zagrożeń - ale jakos tak wydaje mi sie, ze Rokfor trochę przesadza
np. w J100 katy na przegubach (zarowno zewn jak i wewn" sa znacznie wieksze, nawet bez liftu, a po lifcie robia sie niepokojące - a jakos nikt nie zeznaje masowego padania oslon, a pare osob tu J100 ostro eksploatuje
dodatkowo - dlaczego oslona wewnetrznego przegubu ??
przeciez on pracuje tylko gora-doł, o wiele gorzej ma przegub zewnetrzny - gdzie kąt robi sie jeszcze mniej przyjemny, a osłona pracuje w dwóch płaszczyznach (dochodzi skręcanie kół)
na pewno duzy wplyw (oprocz wysokosci liftu) ma rowniez:
- tryb eksploatacji (inaczej bedzie w przypadku auta traktowanego wyprawowo, a inaczej w przypadku "przeprawy")
- oryginalnosc oslon (z mojego doswiadczenia wynika, ze zamiennik do oryginalau ma sie nijak)
@lesio - pękają Ci oryginalne oslony, czy zamienniki ???
Re: podniesienie 90-tki
Seburaj kolego osłony kupuje w inter carsie wiec są to zamienniki,chociaż niby made in japan ,
po dłuższej pogawędce z kolegą mechanikiem doszlim do wniosku iz może przy zakupie sprężyn+ 2cale zapakowali mi wyższe i stąd te problemy,zresztą moja Toyka po tym zabiegu jakoś tak dziwnie przodem wyżej stała
pozdo
po dłuższej pogawędce z kolegą mechanikiem doszlim do wniosku iz może przy zakupie sprężyn+ 2cale zapakowali mi wyższe i stąd te problemy,zresztą moja Toyka po tym zabiegu jakoś tak dziwnie przodem wyżej stała
pozdo