podniesienie 90-tki

Moderator: luk4s7

lesio
Posty: 26
Rejestracja: 26 sie 2010, 17:44
Auto: J 90
Kontakt:

podniesienie 90-tki

Post autor: lesio »

Koledzy proszę o radę, otóż swego czasu podniosłem swoją LC o dwa cale i od tamtej pory mam stale problem z osłonami przegubów wewnętrznych co chwila je rozrywa tak mniej więcej w połowie długości.
Myślałem,że są tez do tego jakieś dłuższe osłony ale nikt mi tego nie potwierdził macie jakiś pomysł?
Potrzebuje tez namiaru na sklep z częściami do zawieszenia oczywiście polibuszy
pozdro i trzymta sie
Liechu

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8431
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: podniesienie 90-tki

Post autor: Rokfor32 »

Rada jest jedna - wróć do nastaw fabrycznych ... :wink:

Wiele razy już o tym pisałem - zrywanie osłon to konsekwencja pracy półosi pod zbyt dużym kątem (materiał osłony pęka zmęczeniowo). Taka jest cena za liftowanie zawiasu niezależnego - częsta wymiana tych osłon.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18038
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: podniesienie 90-tki

Post autor: kylon »

Rokforku. Mamy na serwisie kilkadziesiąt dziewięćdziesiątek i nikomu nic nie pęka. Wystarczy tylko dobrze dobrać sprężyny, prawidłowo zamontować zawias i zrobić pełną geometrię. Za wysoko jest wtedy gdy są mega twarde sprężyny pod obciążenie a obciążenia brak.
Poczytaj forum. Jest o liftowaniu tego pojazdu zylion postów.
Jaki masz zawias :?:

lesio
Posty: 26
Rejestracja: 26 sie 2010, 17:44
Auto: J 90
Kontakt:

Re: podniesienie 90-tki

Post autor: lesio »

dzięki kolego ale no niestety podwyższenie odbyło się stosunkowo niedawno więc zanim je zjeżdże raczej nie przewiduje powrotu do oryginału,zresztą powiem szczerze przy moich potrzebach leśnych ten samochód po podniesieniu prostu spełnia wszystkie oczekiwania.
Myślałem,że jest jakaś recepta...
dalej czekam może ktoś pomoże
no i te polibusze

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8431
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: podniesienie 90-tki

Post autor: Rokfor32 »

Kylon - a ja mam akurat (jak chodzi o robienie tego typu aut, bo to nie tylko J9) 100% przypadków skrócenia czasu życia tych osłon poniżej 2 lat, jeżeli kąt pacy jest istotnie większy niż w oryginale . Przy oryginalnych nastawach te elementy spokojnie wytrzymują około 10 lat, i do 200 tysi mniej więcej ... :wink:

No chyba że te dwa lata to już wystarczająco dużo ... :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18038
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: podniesienie 90-tki

Post autor: kylon »

Hmm. Niektóre autka serwisują się ponad 10 lat u nas i nic. Zmieniają właścicieli i też nic. Zauważyłem, że kolega ma krótkie auto a te wyjątkowo idzie do góry w wersji podstawowej jak jest źle dobrany zawias. Może tu jest pies pogżebany i pnie się po niebiosa a nie powinien :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8431
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: podniesienie 90-tki

Post autor: Rokfor32 »

Zawias liftowy jest do J9 ogólnie, chyba że czegoś nie wiem, i są różne zestawy dla wersji krótkiej i długiej. A te auta różnią się masą - i nie tylko na tylnej osi. Dwa - wersje krótkie nie szpejuje się wyprawowo. Co najwyżej jakiś zderzak, winda, osłony - raptem może ze 150 kilo przybędzie, a i to rozłożone na obie osie. Dla usztywnionych sprężyn to tak ze 2 mm ugięcia ... :wink:

Kwestia kąta pochylenia półosi. ori te auta są ustawiane z półosiami prawie na płasko, no może do 10 stopni pochylenia. I jak się zapoda springi nieco sztywniejsze, ale dołoży obciążenia stałego, tak że auto pójdzie w górę może na cal - to jest jeszcze ok. Ale jak sie podliftuje tak, że wahacze niemal siedzą na dolnych odbojach - to wychodzi coś pod 30 stopni pochylenia półosi. Wtedy gumy lecą szybciutko.

ps. I radze szczerze pilnować stanu osłon. Z zamiennikami dobrej jakości jest ciężko, a toyota sprzedaje przeguby zewnętrzne w komplecie z półośką, i dosyć drogawa to impreza ... :wink:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: podniesienie 90-tki

Post autor: seburaj »

no to czas, aby sie odezwali użytkownicy podliftowanych J9 :mrgreen:

najlepiej podając jakie zastosowali sprężyny, ile kilometrow zrobili i czy rozlecialy im sie osłony...

lesio
Posty: 26
Rejestracja: 26 sie 2010, 17:44
Auto: J 90
Kontakt:

Re: podniesienie 90-tki

Post autor: lesio »

Kylon kolego a czy chcąc wrócić do ,,ustawień fabrycznych" można skrócić sprężyny?
pozdro

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18038
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: podniesienie 90-tki

Post autor: kylon »

No nie bardzo bo dolny zwój jest zwężony do rozmiaru miski na amortyzatorze a górny zrobiony na płasko.

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: podniesienie 90-tki

Post autor: Tuco »

Ja kupiłem od Woodego samochód z OME. Ja zrobiłem 60k km, a Woody pewnie na tym zawiasie ze 40k km.
Osłony przegubów nie były wymieniane.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8431
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: podniesienie 90-tki

Post autor: Rokfor32 »

A ile realnie jest podliftowany przód?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: podniesienie 90-tki

Post autor: seburaj »

Tuco pisze:Ja kupiłem od Woodego samochód z OME. Ja zrobiłem 60k km, a Woody pewnie na tym zawiasie ze 40k km
i co, Janusz ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: podniesienie 90-tki

Post autor: seburaj »

Tuco, dzieki za głos - prosimy o następne !

nie ukrywam, ze jestem zainteresowany realnym stanem faktycznym, niebawem mam zamiar dołaczyć do grona "+2 cale", jestem swiadom korzysci i zagrożeń - ale jakos tak wydaje mi sie, ze Rokfor trochę przesadza :wink:

np. w J100 katy na przegubach (zarowno zewn jak i wewn" sa znacznie wieksze, nawet bez liftu, a po lifcie robia sie niepokojące - a jakos nikt nie zeznaje masowego padania oslon, a pare osob tu J100 ostro eksploatuje :roll:

dodatkowo - dlaczego oslona wewnetrznego przegubu ??
przeciez on pracuje tylko gora-doł, o wiele gorzej ma przegub zewnetrzny - gdzie kąt robi sie jeszcze mniej przyjemny, a osłona pracuje w dwóch płaszczyznach (dochodzi skręcanie kół)

na pewno duzy wplyw (oprocz wysokosci liftu) ma rowniez:
- tryb eksploatacji (inaczej bedzie w przypadku auta traktowanego wyprawowo, a inaczej w przypadku "przeprawy")
- oryginalnosc oslon (z mojego doswiadczenia wynika, ze zamiennik do oryginalau ma sie nijak)

@lesio - pękają Ci oryginalne oslony, czy zamienniki ???

lesio
Posty: 26
Rejestracja: 26 sie 2010, 17:44
Auto: J 90
Kontakt:

Re: podniesienie 90-tki

Post autor: lesio »

Seburaj kolego osłony kupuje w inter carsie wiec są to zamienniki,chociaż niby made in japan :D ,
po dłuższej pogawędce z kolegą mechanikiem doszlim do wniosku iz może przy zakupie sprężyn+ 2cale zapakowali mi wyższe i stąd te problemy,zresztą moja Toyka po tym zabiegu jakoś tak dziwnie przodem wyżej stała
pozdo

ODPOWIEDZ