momenty dokręcania śrub przy zakładaniu głowicy w 1KZT-E ?
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sie 2009, 15:52
- Auto: HJ60, LJ70, KZJ90
momenty dokręcania śrub przy zakładaniu głowicy w 1KZT-E ?
witam
Po dłuższym czasie postanowiłem zabrać się za moją J9 w której była uszkodzona głowica. Niestety brakuje mi troche danych abym mógł pomyślnie poskręcać silnik. Przy uszczelce do głowicy silnika jest kartka z momentami i kolejnością dokręcania śrub głowicy, tylko tym dyspomuje. Brakuje mi paru momentów takich jak:
- panewki wałka rozrządu
- śruby pokrywy rozrządu
- koło wałka rozrządu
- naprężacz paska rozrządu
Z góry dziękuję
Po dłuższym czasie postanowiłem zabrać się za moją J9 w której była uszkodzona głowica. Niestety brakuje mi troche danych abym mógł pomyślnie poskręcać silnik. Przy uszczelce do głowicy silnika jest kartka z momentami i kolejnością dokręcania śrub głowicy, tylko tym dyspomuje. Brakuje mi paru momentów takich jak:
- panewki wałka rozrządu
- śruby pokrywy rozrządu
- koło wałka rozrządu
- naprężacz paska rozrządu
Z góry dziękuję
Re: momenty dokręcania śrub przy zakładaniu głowicy w 1KZT-E ?
Tu jest tabela "Zalecane wartości momentów dokręcania śrub metrycznych wg DIN M do M39" http://softdis.republika.pl/pm/pm20405/ ... a_srub.pdf
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sie 2009, 15:52
- Auto: HJ60, LJ70, KZJ90
Re: momenty dokręcania śrub przy zakładaniu głowicy w 1KZT-E ?
Dziękuję za pomoc ta tabela napewno się przyda nie tylko przy tej głowicy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: momenty dokręcania śrub przy zakładaniu głowicy w 1KZT-E ?
Ale przy głowicy 1KZT jest procedura troszeczkę inna. Jutro mogę to opisać tylko trzeba mnie ścignąć w ciągu dnia co bym nie zapomniał. Oprócz momentów są tam jeszcze obroty o 90 stopni.
Re: momenty dokręcania śrub przy zakładaniu głowicy w 1KZT-E ?
Głowicę w silniku 1Kz-te należy dokręcić w 3 etapach. W pierwszym dokręcasz wszystkie szpilki kluczem dynamometrycznym momentem 39 Nm. Następnie dokręcasz je o 90 stopni i potem jeszcze raz o 90 stopni. Oczywiście zachowując odpowiednią kolejność dokręcania.
Mam instrukcję serwisową Toyoty (SDS) do tego modelu, mogę Ci ją przesłać na priva. Są tam też podane momenty dokręcania wtryskiwaczy, kolektorów i parę innych cennych informacji.
Mam instrukcję serwisową Toyoty (SDS) do tego modelu, mogę Ci ją przesłać na priva. Są tam też podane momenty dokręcania wtryskiwaczy, kolektorów i parę innych cennych informacji.
Re: momenty dokręcania śrub przy zakładaniu głowicy w 1KZT-E ?
Pozostałe momenty dokręcenia śrub wyglądają nastepująco:
-śruby mostków rozrządu 18Nm (10szt)
-śruby aluminiowej obudowy rozrządu 10 Nm (7szt) z użyciem pasty blokującej
-koło zębate wałka rozrządu 98 Nm
-śruba rolki napinającej pasek rozrządu 35 Nm
-śruby pokrywy zaworów 9 Nm
-wtryskiwacze 54 Nm
-śruby kolektora ssącego 29 Nm
-śruby kolektora wydechowego 52 Nm
-śruby mostków rozrządu 18Nm (10szt)
-śruby aluminiowej obudowy rozrządu 10 Nm (7szt) z użyciem pasty blokującej
-koło zębate wałka rozrządu 98 Nm
-śruba rolki napinającej pasek rozrządu 35 Nm
-śruby pokrywy zaworów 9 Nm
-wtryskiwacze 54 Nm
-śruby kolektora ssącego 29 Nm
-śruby kolektora wydechowego 52 Nm
Re: momenty dokręcania śrub przy zakładaniu głowicy w 1KZT-E ?
No to nie muszę skanować
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sie 2009, 15:52
- Auto: HJ60, LJ70, KZJ90
Re: momenty dokręcania śrub przy zakładaniu głowicy w 1KZT-E ?
Super chłopaki dzięki za bardzo cenne informacje
Jak tylko poskładam to dam znać, mysle że dziś będę miał chwile posiedzieć przy moim landzie.
Pozdrawiam wszystkich
Jeszcze raz dzięki
Jak tylko poskładam to dam znać, mysle że dziś będę miał chwile posiedzieć przy moim landzie.
Pozdrawiam wszystkich
Jeszcze raz dzięki
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sie 2009, 15:52
- Auto: HJ60, LJ70, KZJ90
Re: momenty dokręcania śrub przy zakładaniu głowicy w 1KZT-E ?
witam
Po kilku godzinach składania J9 zagadał. Jutro rano poskładam do końca, w sumie nie zostało za dużo ale już nie dawałem rady.
Jutro powstawiam kilka fotek
Pozdrawiam
Po kilku godzinach składania J9 zagadał. Jutro rano poskładam do końca, w sumie nie zostało za dużo ale już nie dawałem rady.
Jutro powstawiam kilka fotek
Pozdrawiam
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sie 2009, 15:52
- Auto: HJ60, LJ70, KZJ90
Re: momenty dokręcania śrub przy zakładaniu głowicy w 1KZT-E ?
witam wszystkich
Dziś zakończyłem składanie silnika w KZJ-cie. Jak narazie wszystko sprawuje się w normie, teraz będę musiał przygotować go do przeglądu i zarejestrować auto w kraju.
Dziś zakończyłem składanie silnika w KZJ-cie. Jak narazie wszystko sprawuje się w normie, teraz będę musiał przygotować go do przeglądu i zarejestrować auto w kraju.
- Załączniki
-
- forum3.jpg (66,46 KiB) Przejrzano 5849 razy
-
- forum2.jpg (66,83 KiB) Przejrzano 5849 razy
-
- Tak wyglądała moja wczorajsza robota
- forum1.jpg (62,13 KiB) Przejrzano 5849 razy
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sie 2009, 15:52
- Auto: HJ60, LJ70, KZJ90
Re: momenty dokręcania śrub przy zakładaniu głowicy w 1KZT-E ?
Mam pytanie
Co powinno zanajdować się na tych dwóch szpilkach widniejących ana foto ??
Co powinno zanajdować się na tych dwóch szpilkach widniejących ana foto ??
- Załączniki
-
- forum4.jpg (56,14 KiB) Przejrzano 5847 razy
Re: momenty dokręcania śrub przy zakładaniu głowicy w 1KZT-E ?
obudowa paska rozrzadu
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sie 2009, 15:52
- Auto: HJ60, LJ70, KZJ90
Re: momenty dokręcania śrub przy zakładaniu głowicy w 1KZT-E ?
Właśnie też tak mi się wydawało, ale w plastikowej obudowie w tym miejscu nie ma żadnych otworów.
Najlepsze jest to, że nie zostało mi ani jednej nakrętki co prawda silnik rozbierałem kilka miesięcy temu więc mogło się coś zapodziać.
Może ktoś z was będzie w najbliższym czasie wymieniał rozrząd w 1KZ-T czy TE to mi podpowie.
Najlepsze jest to, że nie zostało mi ani jednej nakrętki co prawda silnik rozbierałem kilka miesięcy temu więc mogło się coś zapodziać.
Może ktoś z was będzie w najbliższym czasie wymieniał rozrząd w 1KZ-T czy TE to mi podpowie.
Re: momenty dokręcania śrub przy zakładaniu głowicy w 1KZT-E ?
A ja mogę podpowiedzieć
Tam powinna być śrubka M10 do przykręcenia dekla aluminiowego rozrządu przykręcona momentem 13 Nm. Dokładnie taka sama jak ta po skosie poniżej. Prawdopodobnie ktoś to kiedyś rozkręcał i pozamieniał miejscami. W miejsce śrubki wkręcił szpilkę. W dodatku za długą. W związku z tym popatrz czy tej szpilki gdzieś w okolicy nie brakuje . Plastikowy dekiel przykręcany jest na kilka śrubek M19 z podkładkami gumowymi po jego zewnętrznej stronie. Dodatkowo trzymają go zatrzaski. Po lewej od paska jest druga taka niepotrzebna szpilka .
Miło mi było
Tam powinna być śrubka M10 do przykręcenia dekla aluminiowego rozrządu przykręcona momentem 13 Nm. Dokładnie taka sama jak ta po skosie poniżej. Prawdopodobnie ktoś to kiedyś rozkręcał i pozamieniał miejscami. W miejsce śrubki wkręcił szpilkę. W dodatku za długą. W związku z tym popatrz czy tej szpilki gdzieś w okolicy nie brakuje . Plastikowy dekiel przykręcany jest na kilka śrubek M19 z podkładkami gumowymi po jego zewnętrznej stronie. Dodatkowo trzymają go zatrzaski. Po lewej od paska jest druga taka niepotrzebna szpilka .
Miło mi było
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sie 2009, 15:52
- Auto: HJ60, LJ70, KZJ90
Re: momenty dokręcania śrub przy zakładaniu głowicy w 1KZT-E ?
witam
Wydawało mi się że jako pierwszy rozkręcałem ten silnik, możliwe że jak dawałem głowice do roboty to panowie inżynierzy przykręcili jakieś swoje szpilki w celu sprawdzenia szczelności ??
w takim razie wykręce te szpilki i wkręce dwie śrubki które mi nawet chyba zostały
Wydawało mi się że jako pierwszy rozkręcałem ten silnik, możliwe że jak dawałem głowice do roboty to panowie inżynierzy przykręcili jakieś swoje szpilki w celu sprawdzenia szczelności ??
w takim razie wykręce te szpilki i wkręce dwie śrubki które mi nawet chyba zostały