reduktor czy most
Moderator: luk4s7
reduktor czy most
jestem nowy na forum i prosze o pomoc zmielił mi sie przedni dyfer w 90 z 98r. Wymieniłem. Przełożenia oczywiście prawidłowe skrzynia automat działa poprawnie po włączeniu na wsteczny i skręceniu kół przy próbie ruszania słychać z tyłu lub po środku trzaski i jakby coś blokowało dodam jeszcze że przy zdemontowanym przednim wale tego nie ma ażeby ruszyć trzeba załączyć blokade międzyosiową przy zdemontowanym wale tylnym też nie ma trzasków podczas cofania ale auto jeździ bez zapiętej blokady przy zapiętych obu wałach i cofaniu po prostej na równym terenie trzaski są minimalne. gdzieś jest zong ale gdzie prosze o pomoc
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: reduktor czy most
Opis wskazuje na rozciągnięty łańcuch reduktora. Do wymiany łańcuch plus oba koła z nim współpracujące. (koła do weryfikacji, ale tak na 95% bym sobie nadziei nie robił - łańcuch niszczy mega przebieg. Koła też nie są wieczne).
Muchos szelestos, niestety.
Muchos szelestos, niestety.
Re: reduktor czy most
dz kolego osobiście też stawiam na reduktor jutro mechanik ma zrobic rentgen w układzie napedowym sporo rzeczy robie sam ale bez kanału lub podnosnika pewnych usterek sie nie da całe szczęscie mam jeszcze do lasu nissana terano II powoli sie kończy i pomyślałem o zmianie na toyote własnie 90 bo ponoć najtwardsze kupiłem takie cudo ale po wyciaganiu chłopaków z bagien i po wyciąganiu mnie z utopki umarła fajny statek ale z nissanem przez 8 lat nie miałem takich kłopotów. Mam nadzieje że już więcej trudnych zagwozdek nie będzie jeszcze raz dz i wszy naj w nowym roku
Re: reduktor czy most
do opisu usterki dodam że do przodu nic sie nie dzieje cichutko i spokojnie z napędami
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: reduktor czy most
"Twarde żelazo" to J7. J9 to ... taki większy SUV I w kategorii SUV - przoduje. Ale w kategorii "terenówka" - cóż, ...
Re: reduktor czy most
Taki drogi ten łańcuch? Pytam z ciekawości bo mam taki sam model ze znacznym przebiegiemRokfor32 pisze:Opis wskazuje na rozciągnięty łańcuch reduktora. Do wymiany łańcuch plus oba koła z nim współpracujące. (koła do weryfikacji, ale tak na 95% bym sobie nadziei nie robił - łańcuch niszczy mega przebieg. Koła też nie są wieczne).
Muchos szelestos, niestety.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: reduktor czy most
I łańcuch, i koła. Razem ponad 3 tysiaki.
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: reduktor czy most
mega czyli ile mniej więcej - 300, 400,500?Rokfor32 pisze:łańcuch niszczy mega przebieg
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: reduktor czy most
Im więcej, tym element zużyty bardziej, to oczywiste.
Przy realnym przebiegu rzędu 300 tysi te łańcuchy jeszcze nie wykazują większych objawów zużycia. Ile kilosów będzie standardowym limitem - trudno ocenić, bo u nas większość tych aut miała w momencie zakupu (bez względu na wiek wozu) poniżej 200 tysi
Przy realnym przebiegu rzędu 300 tysi te łańcuchy jeszcze nie wykazują większych objawów zużycia. Ile kilosów będzie standardowym limitem - trudno ocenić, bo u nas większość tych aut miała w momencie zakupu (bez względu na wiek wozu) poniżej 200 tysi
Re: reduktor czy most
Mój fabryczny, ma 438000km nakulane, w marcu robiłem łożyska w reduktorze i łańcuch był zdrowiutki. Widać, zależy od głowy i eksploatacji...
Re: reduktor czy most
J 9 są przereklamowane. Zacząłeś od reduktora, teraz przyjdzie czas na przedni zawias i inne pierdoły. Swoją 90 sprzedałem właśnie z uwagi na takie mankamenty. Poczytaj o sworzniach wahacza przedniego to odechce ci się jechać w teren. Pozdrawiam.
Re: reduktor czy most
urwane sworznie to efekt wyłącznie nieprawidłowej eksploatacji i liftowania tego bez zastanowienia
Re: reduktor czy most
Dlatego 2 cale to max dla j9 i opony 265/75/16 więcej nie ma co przesadzać
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
- Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi - Kontakt:
Re: reduktor czy most
potwierdzam to co kolega napisal. ja przez powyzsze problemy sprzedalem j90 i kupilem G klase. teraz sobie smigam w terenie i o takich problemach zapomnialem. ale z kolei ceny czesci, spalanie itd... zawsze sa minusy
Re: reduktor czy most
Nie ma samochodu który się nie psuje jak się go użytkuje, poczekaj jak padnie ci silnik w g klasie TD który też jest niezniszczalny ale do czasu. Jak bym tylko siedział na forach i czytał usterki albo problemu użytkowników to nie wiem czy rowerem bym jeszcze jeździł.