Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
marbon
Posty: 11
Rejestracja: 05 mar 2013, 22:41

Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?

Post autor: marbon »

Pytanie za kratkę piwa do znawców technologii japońskiej myśli technicznej: jak rozróżnić, czy walnął termostat czy wirnik w pompie wody zakończył swój nędzny żywot? Termostat dostał kilka razy profilaktycznie młotkiem ale przewód pod nim dalej zimny a na górze się gotuje. Ale równie dobrze termostat może puszczać, ale wirnik (czy jest plastikowy?) w pompie wody się skończył?

Auto: TLC 95 2000r. 3.0 TD 125 KM

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?

Post autor: kylon »

Mało prawdopodobne, że wirnik w pompie Ci się skończył. Wiatrak jest na tym samym wałku co łopatki.
Wymontuj termostat i zanim go wymienisz a pewnie on Ci narozrabiał sprawdź go w zagotowanej wodzie.
Młotkiem raczej się nie naprawia termostatu :mrgreen:

Awatar użytkownika
marbon
Posty: 11
Rejestracja: 05 mar 2013, 22:41

Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?

Post autor: marbon »

Sprawdź go, czyli?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?

Post autor: kylon »

Po zagotowaniu wody do odpowiedniej temperatury zgodnej z oznaczeniem otwarcia termostatu ( grawerka na krawędzi) termostat się otwiera.
A gdzie według Ciebie jest termostat :?:

Awatar użytkownika
marbon
Posty: 11
Rejestracja: 05 mar 2013, 22:41

Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?

Post autor: marbon »

Kylon - sugerujesz, że stukałem młotkiem nie tam, gdzie trzeba? :D

Patrząc na silnik od przodu termostat jest według mnie po lewej stronie, w 2/3 wys bloku silnika, zasłania go trochę plastikowa rura od filtra powietrza.

Martwiłem się, bo jak napoiłem układ chłodzenia niegazowaną Nałęczowianką to wydawało mi się, że z chłodnicy idą bąble, a zrzut wody nastąpił po umyciu silnika - bałem się, że na rozgrzaną głowicę poszła zimna woda i nastąpiło pęknięcie spowodowane szokiem temperatur.

Do tego przy dodaniu dużo gazu kipi ze zbiorniczka wyrównawczego - nie wiem, jak skonstruowany jest układ chłodzenia w TLC 95 3.0 TD i czy przy dodawaniu gazu nadmiar wody z chłodnicy powinien iść wężykiem gumowym od korka chłodnicy do korka zbiorniczka wyrównującego?

A Nałęczowianka droga na stacji paliw... :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?

Post autor: kylon »

Owszem tam jest termostat ale jak bąbluje to nie najlepiej. Zdemontuj termostat, umyj z błota chłodnicę, wypłucz ją a następnie odpowietrz układ. Jeśli nadal będzie bąblować to głowica strzeliła. Sprzawdzić trzeba zawartość co2 w płynie.

Awatar użytkownika
marbon
Posty: 11
Rejestracja: 05 mar 2013, 22:41

Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?

Post autor: marbon »

Jak nie dam rady tego sam ogarnąć a dam radę dowlec się na Modlińską (mam jeszcze drugi sześciopak Nałęczowianki) to "POMOŻECIE TOWARZYSZE?!" :?: :D

Awatar użytkownika
marbon
Posty: 11
Rejestracja: 05 mar 2013, 22:41

Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?

Post autor: marbon »

Jak skutecznie odpowietrzyć układ chłodzenia?

grzech
Posty: 304
Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Kontakt:

Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?

Post autor: grzech »

ostatnio wymienialem pompę wody w KZ-TE i wiele zabawy z tym nie ma. Wyciągnij tern termostat, sprawdź jak Kylon pisał, jak będzie ok to montujesz, odpowietrzasz- lejesz do chłodnicy do pełna, odpalasz furkę, jak chodzi dolewasz jeszcze płynu do chłodnicy i jak sie zacznie robić cieplejszy zakrecasz korek no i oczywiscie do wyrównawczego musisz nalać duzo płynu żeby miał z czego dociągnać. jak przestanie ci ubywać w wyrównawczym a temperaturka bedzie juz na 90 to jest ok. potem jak sie wychłodzi i bedzie znowu jechał gdzieś to sprawdź sobie jeszcze poziom płynu w wyrównawczym zbiorniku i masz zrobione.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?

Post autor: seburaj »

marbon pisze: zrzut wody nastąpił po umyciu silnika - bałem się, że na rozgrzaną głowicę poszła zimna woda i nastąpiło pęknięcie spowodowane szokiem temperatur.
to raczej mało prawdopodobne, aby załatwić głowicę myciem silnika :mrgreen:
ale objawy masz rzeczywiście wskazujące - co najmniej - na uszczelke pod głowicą... :roll:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?

Post autor: kylon »

Pamiętaj o ustawieniu nagrzewnicy na fula ciepełka aby wszędzie dokładnie odpowietrzyć. My stosujemy też jazdę do konkretnego przepływu płynu.

Awatar użytkownika
marbon
Posty: 11
Rejestracja: 05 mar 2013, 22:41

Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?

Post autor: marbon »

Podziękował. Dam jutro znać jak wyszło

Awatar użytkownika
marbon
Posty: 11
Rejestracja: 05 mar 2013, 22:41

Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?

Post autor: marbon »

Na szczęście to był tylko termostat.

Dzięki za rady i pomoc.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ