Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?
Moderator: luk4s7
Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?
Pytanie za kratkę piwa do znawców technologii japońskiej myśli technicznej: jak rozróżnić, czy walnął termostat czy wirnik w pompie wody zakończył swój nędzny żywot? Termostat dostał kilka razy profilaktycznie młotkiem ale przewód pod nim dalej zimny a na górze się gotuje. Ale równie dobrze termostat może puszczać, ale wirnik (czy jest plastikowy?) w pompie wody się skończył?
Auto: TLC 95 2000r. 3.0 TD 125 KM
Auto: TLC 95 2000r. 3.0 TD 125 KM
Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?
Mało prawdopodobne, że wirnik w pompie Ci się skończył. Wiatrak jest na tym samym wałku co łopatki.
Wymontuj termostat i zanim go wymienisz a pewnie on Ci narozrabiał sprawdź go w zagotowanej wodzie.
Młotkiem raczej się nie naprawia termostatu
Wymontuj termostat i zanim go wymienisz a pewnie on Ci narozrabiał sprawdź go w zagotowanej wodzie.
Młotkiem raczej się nie naprawia termostatu
Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?
Sprawdź go, czyli?
Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?
Po zagotowaniu wody do odpowiedniej temperatury zgodnej z oznaczeniem otwarcia termostatu ( grawerka na krawędzi) termostat się otwiera.
A gdzie według Ciebie jest termostat
A gdzie według Ciebie jest termostat
Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?
Kylon - sugerujesz, że stukałem młotkiem nie tam, gdzie trzeba?
Patrząc na silnik od przodu termostat jest według mnie po lewej stronie, w 2/3 wys bloku silnika, zasłania go trochę plastikowa rura od filtra powietrza.
Martwiłem się, bo jak napoiłem układ chłodzenia niegazowaną Nałęczowianką to wydawało mi się, że z chłodnicy idą bąble, a zrzut wody nastąpił po umyciu silnika - bałem się, że na rozgrzaną głowicę poszła zimna woda i nastąpiło pęknięcie spowodowane szokiem temperatur.
Do tego przy dodaniu dużo gazu kipi ze zbiorniczka wyrównawczego - nie wiem, jak skonstruowany jest układ chłodzenia w TLC 95 3.0 TD i czy przy dodawaniu gazu nadmiar wody z chłodnicy powinien iść wężykiem gumowym od korka chłodnicy do korka zbiorniczka wyrównującego?
A Nałęczowianka droga na stacji paliw...
Patrząc na silnik od przodu termostat jest według mnie po lewej stronie, w 2/3 wys bloku silnika, zasłania go trochę plastikowa rura od filtra powietrza.
Martwiłem się, bo jak napoiłem układ chłodzenia niegazowaną Nałęczowianką to wydawało mi się, że z chłodnicy idą bąble, a zrzut wody nastąpił po umyciu silnika - bałem się, że na rozgrzaną głowicę poszła zimna woda i nastąpiło pęknięcie spowodowane szokiem temperatur.
Do tego przy dodaniu dużo gazu kipi ze zbiorniczka wyrównawczego - nie wiem, jak skonstruowany jest układ chłodzenia w TLC 95 3.0 TD i czy przy dodawaniu gazu nadmiar wody z chłodnicy powinien iść wężykiem gumowym od korka chłodnicy do korka zbiorniczka wyrównującego?
A Nałęczowianka droga na stacji paliw...
Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?
Owszem tam jest termostat ale jak bąbluje to nie najlepiej. Zdemontuj termostat, umyj z błota chłodnicę, wypłucz ją a następnie odpowietrz układ. Jeśli nadal będzie bąblować to głowica strzeliła. Sprzawdzić trzeba zawartość co2 w płynie.
Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?
Jak nie dam rady tego sam ogarnąć a dam radę dowlec się na Modlińską (mam jeszcze drugi sześciopak Nałęczowianki) to "POMOŻECIE TOWARZYSZE?!"
Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?
Jak skutecznie odpowietrzyć układ chłodzenia?
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
- Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi - Kontakt:
Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?
ostatnio wymienialem pompę wody w KZ-TE i wiele zabawy z tym nie ma. Wyciągnij tern termostat, sprawdź jak Kylon pisał, jak będzie ok to montujesz, odpowietrzasz- lejesz do chłodnicy do pełna, odpalasz furkę, jak chodzi dolewasz jeszcze płynu do chłodnicy i jak sie zacznie robić cieplejszy zakrecasz korek no i oczywiscie do wyrównawczego musisz nalać duzo płynu żeby miał z czego dociągnać. jak przestanie ci ubywać w wyrównawczym a temperaturka bedzie juz na 90 to jest ok. potem jak sie wychłodzi i bedzie znowu jechał gdzieś to sprawdź sobie jeszcze poziom płynu w wyrównawczym zbiorniku i masz zrobione.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?
to raczej mało prawdopodobne, aby załatwić głowicę myciem silnikamarbon pisze: zrzut wody nastąpił po umyciu silnika - bałem się, że na rozgrzaną głowicę poszła zimna woda i nastąpiło pęknięcie spowodowane szokiem temperatur.
ale objawy masz rzeczywiście wskazujące - co najmniej - na uszczelke pod głowicą...
Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?
Pamiętaj o ustawieniu nagrzewnicy na fula ciepełka aby wszędzie dokładnie odpowietrzyć. My stosujemy też jazdę do konkretnego przepływu płynu.
Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?
Podziękował. Dam jutro znać jak wyszło
Re: Co padło? Termostat czy wirnik w pompie?
Na szczęście to był tylko termostat.
Dzięki za rady i pomoc.
Pozdrawiam
Dzięki za rady i pomoc.
Pozdrawiam