Jezus, jesli to ma dzialac i jezdzic a niekoniecznie byc 100% oryginal (a cos mi sie zdaje ze raczej masz terenowy czolg, a nie perelke) to taki przekaznik bedzie dzialac rownie dobrze:
https://allegro.pl/oferta/agro-mar-prze ... 3769736941
A kosztuje jedno zero mniej.
Jak sie sprawdza takie przekazniki? Mierzy sie rezystancje miedzy duzymi kolkami, na sucho, bez podania napiecia, a nastepnie do cienkich przewodow podaje sie 12V i ponownie mierzy rezystanacje na duzych kolkach. Jak mierzymy? Bierzemy multimetr i ustawiamy go R(x) albo testowanie diod, albo symbol beepera/brzeczyka. Testowo zwieramy ze soba konce multimetru i ma nam nam sie pokazac 0Ω i/lub ma zabrzeczec, jak jest ok to teraz mozemy mierzyc.
Na przekazniku mamy cztery duze kolki, 1+, 2+, E, 1- Sytuacja w sprawnym ma wygladac tak:
Bez napiecia na malych kabelkach:
1+ i 2+ maja byc polaczone ze soba tj. rezystancja bliska 0Ω,
1- i E maja byc polaczone ze soba tj. rezystancja bliska 0Ω,
1- i 2+ maja byc izolowane tj. rezystancja ∞ (bardzo duza, nieskonczona)
Po podaniu napiecia na male kabeli sytuacja ma sie zmienic
1- i 2+ maja byc polaczone ze soba tj. rezystancja bliska 0Ω,
1+ i 2 + maja byc izolowane tj. rezystancja ∞ (bardzo duza, nieskonczona)
E nas nie interesuje
Teraz jeszcze zanim zaczniesz zmieniac przekaznik, w HDJ problem z rozruchem moze miec jeszcze dwie inne przyczyny. Przy bardzo slabych akumulatorach - uklad zaczyna szwankowac i wrazenie jest wlasnie takie jakby przekaznik nie dzialal.
Jesli to jest wykluczone to do sprawdzenia jest timer, procedura sprawdzenia na obrazku ponizej:
- 1654185090370.png (94,74 KiB) Przejrzano 1604 razy
I na koniec jeszcze jedna sugestia - do 1HD sa dostepne rozruszniki na 12V, ktore pozwalaja calkowicie wywalic ten system przelaczania 12/24. IMHO zamiast wykladac 1000zl na przekaznik lepiej te pieniadze zainwestowac w rozrusznik ktory go nie wymaga.