J80 - Pytania rozne przedzakupowe
Moderator: luk4s7
- Jake
- Moderator
- Posty: 2348
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
J80 - Pytania rozne przedzakupowe
Mysli zakupowe 80-tki ostatnio mi sie zageszczaja, zaczynam badac rynek, probuje zorientowac sie w cenach i rozwazam rozne mozliwosci i ich osiagnalnosc. Przy okazji jako, ze nie jestem jeszcze tak wglebiony w J80 jak powiedzmy w 4R czy Isuzu, a nasuwaja mi sie pewne pytanie chcialem poradzic sie kogos kto siedzi glebiej.
Mam juz od dawna upatrzona powiedzmy "upragniona" konfiguracje, ale kupujac 30 letnie auto, ktorych z roku na rok coraz mniej i coraz drozej trzeba isc na kompromisy i zwracac uwage na priorytety a nie pierdoly.
Priorytetem jest zdrowa rama i wzglednie zdrowa karoseria, obiecalem sobie, ze juz nigdy nie kupiego taniego zgnilka. Mechanicznie moze byc kiszka, mechanika jest latwa i przyjemna, blacharka i paniczne proby reanimacji skorodowanego duszlaka to droga przez meke.
Nastepnym priorytetem jest silnik - chce FZJta.
I tutaj nalezaloby liste priorytetow zamknac, ale no niestety - marzy mi sie czarna, i jesli by sie udalo taka kupic to bylbym przeszczesliwy, a pozostale parametry - jakie sie trafia takie trzeba bedzie zaakceptowac. No i teraz...
1)RHD - zakup anglika raczej wykluczam, wiem, ze wszystko sie da zrobic, ale pozyskanie czesci do przekladki i estetyczne wykonanie wszystkiego wydaje mi sie conajmniej upierdliwe i w efekcie nieoplacalne. Chyba ze sie myle i warto to przemyslec?
2)Automatyczna skrzynia - chce miec manuala, ale patrzac np. na rynek z USA czy bliskiego wschodu - dominuja automaty i nie mozna wybrzydzac. Czy swap skrzyni na manual H150/151 to maly problem, sredni problem czy ogromny problem? Czy ECU do 1FZ-FE jest inne w aucie z A/T i M/T? Czy belka skrzyni jest zawsze w tym samym miejscu? Czy reduktor z automatu pasuje do H151? Czy dlugosci walow sie zgadzaja? Czy wiazki elektryczne sa identyczne/podobne/calkiem inne? Oprocz samej skrzyni i kompletnego ukladu sprzegla dochodzi oslona tunelu srodkowego i prawdopodobnie takze zegary?
3)Elektroniczny panel sterowania nagrzewnica - ogromna wiekszosc 80-tek ma panel na guziczki, ale widzialem ze zdarzaja sie tez wersje z mechanicnzymi ciegnami. Wolalbym mechaniczne ciegna. Czy nagrzewnica jest identyczna i wystarczy z miejsce silniczkow wstawic linki czy trzeba szukac i przekladac cala nagrzewnice?
4)Blokady mostow. Wiem, ze nie kazdy egzemplarz je ma, a miec bardzo bym chcial. Czy montaz blokad fabrycznych (nie ARB), wymaga wymiany calych mostow, samych glowek czy wystarczy dolozyc elementy do istniejacych dyfrow?
5)Fotele/tapicerka - na koniec najmniej konkretne pytanie. Duza czesc aut w ogloszeniach ma skorzana tapicerke, ktorej wybitnie nie lubie. Czy na polskim rynku persepktywa sprzedazy skorzanego kompletu i pozyskania/kupienia foteli materialowych jest osiagalna?
Z gory dzieki za porady!
Mam juz od dawna upatrzona powiedzmy "upragniona" konfiguracje, ale kupujac 30 letnie auto, ktorych z roku na rok coraz mniej i coraz drozej trzeba isc na kompromisy i zwracac uwage na priorytety a nie pierdoly.
Priorytetem jest zdrowa rama i wzglednie zdrowa karoseria, obiecalem sobie, ze juz nigdy nie kupiego taniego zgnilka. Mechanicznie moze byc kiszka, mechanika jest latwa i przyjemna, blacharka i paniczne proby reanimacji skorodowanego duszlaka to droga przez meke.
Nastepnym priorytetem jest silnik - chce FZJta.
I tutaj nalezaloby liste priorytetow zamknac, ale no niestety - marzy mi sie czarna, i jesli by sie udalo taka kupic to bylbym przeszczesliwy, a pozostale parametry - jakie sie trafia takie trzeba bedzie zaakceptowac. No i teraz...
1)RHD - zakup anglika raczej wykluczam, wiem, ze wszystko sie da zrobic, ale pozyskanie czesci do przekladki i estetyczne wykonanie wszystkiego wydaje mi sie conajmniej upierdliwe i w efekcie nieoplacalne. Chyba ze sie myle i warto to przemyslec?
2)Automatyczna skrzynia - chce miec manuala, ale patrzac np. na rynek z USA czy bliskiego wschodu - dominuja automaty i nie mozna wybrzydzac. Czy swap skrzyni na manual H150/151 to maly problem, sredni problem czy ogromny problem? Czy ECU do 1FZ-FE jest inne w aucie z A/T i M/T? Czy belka skrzyni jest zawsze w tym samym miejscu? Czy reduktor z automatu pasuje do H151? Czy dlugosci walow sie zgadzaja? Czy wiazki elektryczne sa identyczne/podobne/calkiem inne? Oprocz samej skrzyni i kompletnego ukladu sprzegla dochodzi oslona tunelu srodkowego i prawdopodobnie takze zegary?
3)Elektroniczny panel sterowania nagrzewnica - ogromna wiekszosc 80-tek ma panel na guziczki, ale widzialem ze zdarzaja sie tez wersje z mechanicnzymi ciegnami. Wolalbym mechaniczne ciegna. Czy nagrzewnica jest identyczna i wystarczy z miejsce silniczkow wstawic linki czy trzeba szukac i przekladac cala nagrzewnice?
4)Blokady mostow. Wiem, ze nie kazdy egzemplarz je ma, a miec bardzo bym chcial. Czy montaz blokad fabrycznych (nie ARB), wymaga wymiany calych mostow, samych glowek czy wystarczy dolozyc elementy do istniejacych dyfrow?
5)Fotele/tapicerka - na koniec najmniej konkretne pytanie. Duza czesc aut w ogloszeniach ma skorzana tapicerke, ktorej wybitnie nie lubie. Czy na polskim rynku persepktywa sprzedazy skorzanego kompletu i pozyskania/kupienia foteli materialowych jest osiagalna?
Z gory dzieki za porady!
- Jake
- Moderator
- Posty: 2348
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe
Za pozno zeby edytowac post, ale dluzsza chwila z ih8mud.com i wiem juz, ze swap skrzyni to kompleksowe przedsiewziecie i malo co pasuje P&P. Inne ECU, inna pozycja belki pod skrzynia, inne dlugosci walow... Wiazka moze zostac, to samo zegary, wystarczy wyjac wskaznik P/R/N/D i zalozyc zaslepke. Reduktor mozna przelozyc od automatu.
Kolejny temat to gdzie szukac auta do kupienia....
-W Polsce ceny sa od srednio wysokich po bardzo wysokie, wybor maly i dominuja diesle.
-Egzemplarze na portalach ogolnoeuropejskich pokroju autoscout24.com sa wrecz niewyobrazalnie drogie.
-USA wydaje sie byc zachecajacy cenowo (i ilosciowo), plus dominuja benzyniaki, z tym ze niestety w 90% automaty. Dochodza tez oczywiscie koszta transportu i akcyzy i podatkow itd.
-Rynki bliskowschodnie, miedzy innymi poruszany jakis czas temu na forum Oman jest ma super niskie ceny, sa tam prawie same benzyny i jeszcze dosc popularne sa modele z drzwiami bagaznika na boki (cudne!). Koszta importu to osobna historia, ale co gorsza ostatnio ogloszen na portalach omanskich jak na lekarstwo, od kilku miesiecy zadnych nowych....
Kolejny temat to gdzie szukac auta do kupienia....
-W Polsce ceny sa od srednio wysokich po bardzo wysokie, wybor maly i dominuja diesle.
-Egzemplarze na portalach ogolnoeuropejskich pokroju autoscout24.com sa wrecz niewyobrazalnie drogie.
-USA wydaje sie byc zachecajacy cenowo (i ilosciowo), plus dominuja benzyniaki, z tym ze niestety w 90% automaty. Dochodza tez oczywiscie koszta transportu i akcyzy i podatkow itd.
-Rynki bliskowschodnie, miedzy innymi poruszany jakis czas temu na forum Oman jest ma super niskie ceny, sa tam prawie same benzyny i jeszcze dosc popularne sa modele z drzwiami bagaznika na boki (cudne!). Koszta importu to osobna historia, ale co gorsza ostatnio ogloszen na portalach omanskich jak na lekarstwo, od kilku miesiecy zadnych nowych....
Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe
80-ka to tylko HDJ na automacie z org blokadami. FZJ to szpan po asfalcie, a o dobrą HZJ ciężko i jak dla mnie benzyna w terenie jest hoojowa. Nie ten moment nie te obroty....ale co ja tam wiem..... tyle co zjem...
- Jake
- Moderator
- Posty: 2348
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe
Kazdy lubi co lubi. Nie chce diesla. Ani tymbardziej automatu.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2348
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe
Nie rozumiem. Sugerujesz nie kupowac samochodu ktory mi sie podoba, bo preferuje go w innej wersji niz Ty?
Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe
Też bym się chętnie dowiedział dlaczego tylko hdj . Mam fzj ale na razie auto stoi i czeka na lepsze czasy . Mam też uzj którego namiętnie używam w terenie ale również w terenie wiele razy jezdziłem hdj 100 i jestem daleki od stwierdzenia że benzyna w setce nadaję się tylko na bulwarówkę . No ale to J10 a nie j8 .
- Jake
- Moderator
- Posty: 2348
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe
Jechalem HDJ80, jechalem FZJ80. Od 5 lat jezdze Isuzu z dieslem pod maska, od 2 lat mam benzynowe 4R. Mam dosc dobre porownanie. Widze wady i zalety obu rodzajow paliwa, i jednym i drugim jezdzi sie dobrze, ale w moim odczuciu benzyniak jest fajniejszy. Idealem to bylby UZJ80 z 1UZ-FE pod maska, ale moze zostawmy na razie swapy z boku
Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe
J10 to SUV , HDJ 80 to twarda rasowa terenówkamarlu pisze: ↑10 lip 2022, 15:38Też bym się chętnie dowiedział dlaczego tylko hdj . Mam fzj ale na razie auto stoi i czeka na lepsze czasy . Mam też uzj którego namiętnie używam w terenie ale również w terenie wiele razy jezdziłem hdj 100 i jestem daleki od stwierdzenia że benzyna w setce nadaję się tylko na bulwarówkę . No ale to J10 a nie j8 .
Silników z FZJ80 do siników V8 z J10 nie ma co porównywać, to dwie różne maszyny.
W terenie FZJ 80 prócz łuuutuututu nic więcej nie potrafi....
FZJ 81 upalałem prawie 5 lat i nie byłem do końca zadowolony, choć mechanicznie maszyna była dobra.
HDJ 80 upalam od 10 lat a od prawie 20-tu nim jeżdżę .... i nie ma nic wygodniejszego, bez awaryjnego i z tzw. pazurem w teren.
Ale jak pisałem, to moja prywatna ocena.
PS... i tylko automat.....
Fotka mojej byłej fzj81, jeszcze na numerach byłego właściciela.....
- Jake
- Moderator
- Posty: 2348
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe
To troche porada w stylu: "Ludzie jedzcie tylko lody pistacjowe, bo ja takie wlasnie lubie!"
Ale wiesz... nie kazdy lubi pistacje.
Ale wiesz... nie kazdy lubi pistacje.
Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe
Nie zapominajcie, że Jezus jest ekstremalnym offroaderem i do takich zastosować oczywiście diesel jest lepszy, ja jednak nim nie jestem i dla mnie 80 to tylko FZJ z automatem.
Wymarzyłeś sobie Jake białego kruka... w czarnym kolorze
Poszukaj w Szwajcarii, tam było sporo J8 w benzynie z drzwiami z tyłu i cięgnami zamiast przycisków, jednak manual to chyba w tym setupie rzadziej spotykany niż woda na księżycu, no i ten czarny kolor, szwajcarskie golasy bez przycisków były raczej białe.
Wymarzyłeś sobie Jake białego kruka... w czarnym kolorze
Poszukaj w Szwajcarii, tam było sporo J8 w benzynie z drzwiami z tyłu i cięgnami zamiast przycisków, jednak manual to chyba w tym setupie rzadziej spotykany niż woda na księżycu, no i ten czarny kolor, szwajcarskie golasy bez przycisków były raczej białe.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2348
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe
Ne mam nic przeciwko fanom extremalnego offroadu, nie lubie narzucania innym swojego gustu i mowienia ze wszystko inne jest BE. Mnie ostry offroad ani troche nie pociaga, zreszta katowac w terenie auto warte 80 tysiecy to by mi sie serce krajalo. Zgadzam sie, ze 1HD-T to swietny silnik, ale 1FZ-FE jest jeszcze fajniejszy.
Z tym wymarzeniem bialego kruka... ech, no niestety, ciezko wybrac gust. Ci co marza o VW Passacie maja o wiele latwiej. No ale nie moja wina, ze 80tki sa takie ladne!
Swap na manuala sobie ogarne, automat nie wyklucza zakupu, chociaz zwieksza koszta, bo skrzynia H151 i reszta pierdol (sprzeglo, pedal, pompa, etc.) bedzie dodatkowo kosztowac. Ciegna nagrzewnicy to pierdola - nie bede zwracal na to uwage przy zakupie, bylem ciekaw jak to jest zbudowane.
Drzwi na boki sa super, ale burta i klapa tez sa fajne - i taka i taka wersja mi sie podoba.
Prawda jest taka, ze jesli bedzie zdrowa, z benzyniakiem pod maska, w ciemnym kolorze i cenowo do przelkniecia - to juz bede zadowolony.
Patrze przede wszystkim po USA. Szwajcaria ma ceny wysokie jak diabli. Ten Oman byl genialny, ale ostatnie miesiace na portalach - pustka.
Z tym wymarzeniem bialego kruka... ech, no niestety, ciezko wybrac gust. Ci co marza o VW Passacie maja o wiele latwiej. No ale nie moja wina, ze 80tki sa takie ladne!
Swap na manuala sobie ogarne, automat nie wyklucza zakupu, chociaz zwieksza koszta, bo skrzynia H151 i reszta pierdol (sprzeglo, pedal, pompa, etc.) bedzie dodatkowo kosztowac. Ciegna nagrzewnicy to pierdola - nie bede zwracal na to uwage przy zakupie, bylem ciekaw jak to jest zbudowane.
Drzwi na boki sa super, ale burta i klapa tez sa fajne - i taka i taka wersja mi sie podoba.
Prawda jest taka, ze jesli bedzie zdrowa, z benzyniakiem pod maska, w ciemnym kolorze i cenowo do przelkniecia - to juz bede zadowolony.
Patrze przede wszystkim po USA. Szwajcaria ma ceny wysokie jak diabli. Ten Oman byl genialny, ale ostatnie miesiace na portalach - pustka.
Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe
Kolejny wyznawca teorii że prawdziwe LC skończyły się na serii 80 a cała reszta czyli 90, 120 , 150 , 100 wyjątek 105 , 200 , 300 wyjątek GR to suvy , tfuuu gr też z przodu na ifs więc kolejny suv brrr . Na szczęście wkrótce jak wyjadę swoją 80 będę się mógł przekonać , choć nieee przecie to fzjjezus pisze: ↑10 lip 2022, 16:18J10 to SUV , HDJ 80 to twarda rasowa terenówkamarlu pisze: ↑10 lip 2022, 15:38Też bym się chętnie dowiedział dlaczego tylko hdj . Mam fzj ale na razie auto stoi i czeka na lepsze czasy . Mam też uzj którego namiętnie używam w terenie ale również w terenie wiele razy jezdziłem hdj 100 i jestem daleki od stwierdzenia że benzyna w setce nadaję się tylko na bulwarówkę . No ale to J10 a nie j8 .
Silników z FZJ80 do siników V8 z J10 nie ma co porównywać, to dwie różne maszyny.
W terenie FZJ 80 prócz łuuutuututu nic więcej nie potrafi....
FZJ 81 upalałem prawie 5 lat i nie byłem do końca zadowolony, choć mechanicznie maszyna była dobra.
HDJ 80 upalam od 10 lat a od prawie 20-tu nim jeżdżę .... i nie ma nic wygodniejszego, bez awaryjnego i z tzw. pazurem w teren.
Ale jak pisałem, to moja prywatna ocena.
PS... i tylko automat.....
Fotka mojej byłej fzj81, jeszcze na numerach byłego właściciela.....
- Jake
- Moderator
- Posty: 2348
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe
Twarde terenowki to Seria 70, nie bez powodu produkowana od 38 lat, siermiezna, metalowa w srodku, ale do bush taxi w sam raz. J80 to tez byl "SUV" w czasie gdy ja produkowali. Duza, wygodna, klimatyzacja, welurowe albo skorzane fotele, futrzaste dywaniki... Komfort w srodku jest niemal krolewski jak na tamte czasy i terenowosc auta. I to jest dla mnie w 80tkach super fajne Ze to polaczenie doskonalego, trwalego i dzielnego ukladu napedowego z komfortowa i przestronna kabina. No i oczywiscie co najwazniejsze - bryla tego auta jest dla mnie absolutnie presliczna. Absolutnie uwielbiam motoryzacje przelomu lat 80 i 90.
Nowsze J12, J15, J20 itp... juz mi sie wizualnie wcale nie podobaja, nie przemawiaja tez do mnie technologicznie, nie lubie nadmiaru elektroniki, cudow i bajerow... J10 jeszcze wygladem jest do zaakceptowania (choc nadal J8 jest duzo ladniejsza), 100ki sa tez paradoksalnie czesto tansze od 80tek, ale to tez juz nie to samo....
Nowsze J12, J15, J20 itp... juz mi sie wizualnie wcale nie podobaja, nie przemawiaja tez do mnie technologicznie, nie lubie nadmiaru elektroniki, cudow i bajerow... J10 jeszcze wygladem jest do zaakceptowania (choc nadal J8 jest duzo ladniejsza), 100ki sa tez paradoksalnie czesto tansze od 80tek, ale to tez juz nie to samo....