FZJ na 1Hd fte
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 gru 2010, 15:52
- Auto: FZJ80 40th Anniversary
Nissan Patrol :) - Kontakt:
FZJ na 1Hd fte
Cześć
Zbliżają się długie zimowe wieczory. Urodził się pomysł by kupić w USA jak najlepszego FZJ i wrzucić tam silnik i skrzynię z setuni. Ma ktoś taki wynalazek?
Zbliżają się długie zimowe wieczory. Urodził się pomysł by kupić w USA jak najlepszego FZJ i wrzucić tam silnik i skrzynię z setuni. Ma ktoś taki wynalazek?
- Jake
- Moderator
- Posty: 2411
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: FZJ na 1Hd fte
Mozna, ale 1FZFE to naprawde fajny motor, pytanie czy warto sie go poazbywac na rzecz diesla.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2411
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: FZJ na 1Hd fte
O tak, 1FZ-FTE to jest cos bardzo przyjemnego. Ale nie jest latwo dorwac sensowny kolektor wydechowy. Ten J pipe i turbina sterczaca na srodku komory jak.... rog jednorozca to jest porazka.
Da sie to zrobic elegancko, stosujac kolektor wydechowy na wzor tego z 1hdt z turbina pod kolektorem, do tego albo prosty lacznik do dolotu jak w 1 hdt albo intercooler z przodu i customowy kolektor dolotowy z przepustnica w przod (ten akurat super latwo i tanio wykonac) i mamy czysta, estetyczna komore i mocny motor z piekna plaska krzywa momentu.
Kangury robia takie kolektory:
https://www.turboglide.com.au/
Da sie to zrobic elegancko, stosujac kolektor wydechowy na wzor tego z 1hdt z turbina pod kolektorem, do tego albo prosty lacznik do dolotu jak w 1 hdt albo intercooler z przodu i customowy kolektor dolotowy z przepustnica w przod (ten akurat super latwo i tanio wykonac) i mamy czysta, estetyczna komore i mocny motor z piekna plaska krzywa momentu.
Kangury robia takie kolektory:
https://www.turboglide.com.au/
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 gru 2010, 15:52
- Auto: FZJ80 40th Anniversary
Nissan Patrol :) - Kontakt:
Re: FZJ na 1Hd fte
Ponad 20 lat temu miałem fzj 4.5 i z tego co pamietam to nie był za fajny silnik. Jechał średnio i palił dużo. Stad pomysł na 1hd
Re: FZJ na 1Hd fte
Zgadzam się z opinią że 4.5 nie jest demonem mocy w fzj.
Jedyny plus jaki Ja zauważyłem użytkując ten model,
to odgłos silnika wkręcającego się na wysokie obroty np: w mieście.....
- Jake
- Moderator
- Posty: 2411
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: FZJ na 1Hd fte
No ale 1HD ma jeszcze mniej mocy i jeszcze mniej jedzie niz 1FZ xd
Stad 1FZ turbo
Stad 1FZ turbo
Re: FZJ na 1Hd fte
Ale maks.moment ma przy 3x niższych obrotach i ma go jednak więcej. I dlatego jeździ lepiej spalając przy tym może 2/3 tego co FZ.
Re: FZJ na 1Hd fte
A to zależy dokąd się jedzie...
Ja tam jestem panem w średnim wieku, nigdzie się nie śpieszę, mocy mi w 1FZFE wystarcza i bardzo lubię nim jeździć, więc jak już proceder dojdzie do skutku chętnie silnik odkupię.
Ja tam jestem panem w średnim wieku, nigdzie się nie śpieszę, mocy mi w 1FZFE wystarcza i bardzo lubię nim jeździć, więc jak już proceder dojdzie do skutku chętnie silnik odkupię.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2411
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: FZJ na 1Hd fte
Jesli chcemy byc obiektywni to zarowno 1FZ i 1HD to sa dobre, trwale i swietnie zaprojektownae silniki, ktore swietnie nadaja sie dokladnie to tego do czego zostaly stworzone - do bezawaryjnego odpychania ciezkiej terenowki przez 200-300 tysiecy kilometrow.
1FZ-FE moze i nie ma niewiadomo jak duzo mocy, ale jak na benzyniaka ma mnostwo momentu i ten moment zaczyna sie nisko. Jezdzilem J80 i w dieslu i w benzynie - w obu wersjach jazdy tym autem sprawia mi przyjemnosc i nie meczy. Reszta to indywidualne preferencje. Ja ponad 10 lat bylem zwolennikiem diesla, a jakies 2 lata temu doszedlem do wniosku ze jednak wole beznyne.
Natomiast oczywiscie zawsze mozna cos ulepszyc i udoskonalic. I taki 1FZ-FTE to jest naprawde ciekawy koncept.
1FZ-FE moze i nie ma niewiadomo jak duzo mocy, ale jak na benzyniaka ma mnostwo momentu i ten moment zaczyna sie nisko. Jezdzilem J80 i w dieslu i w benzynie - w obu wersjach jazdy tym autem sprawia mi przyjemnosc i nie meczy. Reszta to indywidualne preferencje. Ja ponad 10 lat bylem zwolennikiem diesla, a jakies 2 lata temu doszedlem do wniosku ze jednak wole beznyne.
Natomiast oczywiscie zawsze mozna cos ulepszyc i udoskonalic. I taki 1FZ-FTE to jest naprawde ciekawy koncept.