Mosty do RJ

Moderator: luk4s7

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Mosty do RJ

Post autor: MaxLux »

Przeciez wszystko masz napisane powyzej ... :?
Poza tym troche $ skoczyly ostatnio wiec sie wstrzymaj nieco az sie kurs uspokoi (albo jeszcze wzrosnie :lol: )

Pogadaj jeszcze z Kylonem, bo w innym temacie deklaruje, ze u niego beda podobne ceny i to jeszcze na fakturke

Polecilbym ci sklep gdzie gosc mial naprawde fajne ceny ale troche przy ostatnich zakupach pojechali ze mna bo wyslali inny towar i troche kontakt sie urwal :mrgreen:

ale sprawdze i dam Ci znac

Awatar użytkownika
wojtekd
Klubowicz
Posty: 210
Rejestracja: 08 kwie 2007, 21:45
Auto: HDJ80, KDJ120 i HDRunner
Kontakt:

Re: Mosty do RJ

Post autor: wojtekd »

Przeczytaj sobie to:
http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=10&t=863
a co do samych główek (gotowych):
Spokojnie możesz zamówić te od 4runnera. Tył pasuje zawsze, a przód szukasz z talerzem 8' (inaczej mówiąc sztywny most czyli większość przed '89 rokiem).

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Re: Mosty do RJ

Post autor: Biafer »

...a moze wziasc przelozenia 5;29 co czy to bedzie przegiecie
w ogole czy morze ktos opisac jaka bedzie roznica na przelozeniach 4;88 w porownaniu z tymi co mam teraz 4;55( podobno,w sumie to nie jestem pewien jakie mam teraz przelozenie,nie rozkladalem ,nie liczylem) samochod ma mi sluzyc jako wyprawowy.
Teraz jezdze na oponach 235/75 15 ale gdy zaloze opone o srednicy 89cm to odczucia w jezdzie sie wyrownaja co ?
Juz mi lep peka od tego kombinowania i dygam sie ze to co zamowie to nie bedzie pasic.
Wystepuja jeszcze high pinion ale ja mam chyba zwykle ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mosty do RJ

Post autor: Rokfor32 »

Trochę się zamieszało jak widzę w temacie :wink:

Pierwsze - landcrusery serii 7 nie były puszczane na amerykański rynek, dlatego w opisie części (np. yucon gear) nie ma wyszczególnionego tego modelu.

drugie - główka tylnego mostu rj/lj/kzj70 jest identyczna z 4Runnerem, ale tylko w wersji V6 lub R4 turbo. Chodzi o dyfer czterosatelitowy z LSD. Wersje 4R czterocylindrowe, benzyna i diesel, miały dyfry dwusatelitowe otwarte. Różnica jest w łożyskach, ale przekłada się to również na grubość tależa. Coś ok. 1,5mm.

trzecie - przedni dyfer lj/rj/kzj70 jest identyczny jak w fj80. I nie jest w żadnym razie zamienny z 4runnerem albo hilem na sztywnym przodzie. Różnica jest w budowie główki mostu, w LC wałek atakujący idzie powyżej osi mostu (high pinion), w hilu i 4R idzie poniżej, identycznie jak w tylnych dyfrach.

czwarte - most przedni z hdj80 jest identyczny w budowie ogólnej i mocowaniach radiusów jak w wersjach light duty seri 7 po '90 roku, ale jest szerszy o 12 cm. Natomiast fabryczna blokada (która jest identyczna w budowie jak te z hila DC, i J90) powoduje, że łożyska kosza satelitów są tam inne niż w pozostałych typach (nie da się w taką główkę mostu wsadzić zwykłego mechanizmu różnicowego). Natomiast most tylny - to wersja hardmadafaka, z przekładnią 9,5", gruchą przesuniętą w prawo (podobnie jak w rj70), dyfrem czterosatelitowym i blokadą. Nie pamiętam, czy ma półosie odciążone, sprawdzę. Natomiast ma inny system zawieszenia niż seria 7, nie radiusy a cztery wachacze rurowe.

piąte - fabryczna blokada jest mechanicznie zajefajna, ale sterowana jest silnikiem elektrycznym, który jest co prawda całkowicie hermetyczny, ale i tak koroduje :wink: No i dosyć łatwo go mechanicznie na kamieniach rozwalić, ustrojstwo jednak trochę wystaje. Natomiast układ ten jest bardzo łatwy do przerobienia na siłownik podciśnieniowy membranowy (podobny jak w Patrolach GR). Sama główka mostu pasuje do zwykłej pochwy, ale założenie wymaga podcięcia małego okna w kryzie pochwy i zrobienia dwóch otworów pod nowe szpilki. Jak nie zapomnę, to zrobię fotki jak to wygląda.

szóste - zmiana przełożeń w RJ70 z 4,56 na 4,88 jest niezbyt sensowna. Ja mam wymienione na 5,29, ale jeżdżę na kółkach 33", a możliwe że w przyszłości będzie 35".

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: Mosty do RJ

Post autor: hashid »

bravo Rockfor!

Awatar użytkownika
wojtekd
Klubowicz
Posty: 210
Rejestracja: 08 kwie 2007, 21:45
Auto: HDJ80, KDJ120 i HDRunner
Kontakt:

Re: Mosty do RJ

Post autor: wojtekd »

@Rokfor zajefajowy post! Że ja takiego czegoś nie przeczytałem 2 -3 lata temu! Szkoda!
Mam pytania -większość do @Rokfora :D

ad "drugie"
główki są inne, ale czy da się całą główkę przełożyć/zamienić? Bo ja zawsze myślałem, że tak!?

ad "trzecie"
Skoro główki przednich mostów KZJ70 i FJ80 są takie same, czy zatem można zanabyć Ring&Pinion do KZJ i wsadzić to do HDJ80 (i odwrotnie)? Szczególnie interesuje mnie HDJ z blokadą.
Ponadto, czy orientuje się ktoś z Was czy przełożenia 41:11 = 3.727 (HDJ'towe) są do dostania gdziekolwiek poza ASO (przód)?

ad "czwarte"
tył - półosie HDJ80 są odciążone :D To wiem :D

ad "piate"
Napisałeś, że główka pasuje do zwykłej pochwy. Ale od osiemdziesiątki bez blokad chyba? Czy to miałeś na myśli?

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Re: Mosty do RJ

Post autor: Biafer »

Rokfor32 widze ze sie mocno wyznajesz na tych naszych autkach.
Wskarz mi prosze ktora glowka bedzie najprawdopodobniej pasowac do RJ z tej stronki z gornej tabelki:
http://www.marlincrawler.com/htm/diff/pickup_diff.htm

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mosty do RJ

Post autor: Rokfor32 »

Tak wygląda główka mostu z fabryczną blokadą od środka:

Obrazek

Żeby to dopasować do zwykłej pochwy trzeba w niej zrobić to podcięcie widoczne na zdjęciu koło przesuwki i dwa nagwintowane otwory na szpilki (te dwa otworki koło podcięcia). W zwykłym moście pierścień przylegania jest na tyle duży, że wszystko się mieści i nie trzeba napawać, (choć w oryginale jest taki właśnie zawijas otaczający podcięcie).

Główki przedniego mostu z LJ/RJ/KZJ da się wsadzić do mostu od 4R i hila, i będzie wszystko grało. (rozstawy szpilek w pochwach mostów są identyczne). Natomiast odwrotnie już nie, bo w LC serii 7 (HDJ80 i FJ80 również) przedni dyfer jest w wersji z wysokim atakiem żeby pod nim zmieścił się drążek łączący obydwa koła i służący do kierowania autem. W hilu ten drążek jest przed mostem. Natomiast tył jest w pełni zamienny, jak chodzi o główki mostów.

Co do zamienności samej przekładni między dyframi przednimi KZJ70 i HDJ80 to pewności nie mam. Ale powinno na 99%. Zresztą na ryku aftermarketowym nie ma niczego innego, tylko przekładnia "high pinion, reverse, 8 inch". Jest opisywana jako do fj80, a pasuje na pewno do RJ70 z 88 roku, i KZJ70 po 90. Rozstawy śrub są identyczne, więc w razie gdyby się okazało, że na łożyskach kosza brakuje regulacji, to trzeba pod koło talerzowe założyć podkładkę korygującą. Gdzieś w necie widziałem takie gotowe, ale można też bez ceregieli laserem wypalić z kalibrowanej blachy.

Przekładni aftermarketowych na przód do LC nie spotkałem o przełożeniu szybszym niż 4,10. No ale też i niezbyt intensywnie szukałem, więc to nic nie znaczy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mosty do RJ

Post autor: Rokfor32 »

Biafer pisze:Rokfor32 widze ze sie mocno wyznajesz na tych naszych autkach.
Wskarz mi prosze ktora glowka bedzie najprawdopodobniej pasowac do RJ z tej stronki z gornej tabelki:
http://www.marlincrawler.com/htm/diff/pickup_diff.htm
Jak chodzi o LC serii 7 light duty - to przód "high pinion 8 inch", tył V6.
W RJ70 fabryczne przełożenia to 4,56.


Na przód w żadnym razie nie podchodzi dyfer z IFS, jest po prostu mniejszy (7,5")

ODPOWIEDZ