blokada mostu toyota
Moderator: luk4s7
blokada mostu toyota
pytanko mam .
czy blokada tylnego mostu z 120 d4d z 2003 da sie adoptowac do kzj ?
z tego co doczytalem na forum z 90 i hiluxa sie da a jak bedzie z ta 120?
dzieki za info
czy blokada tylnego mostu z 120 d4d z 2003 da sie adoptowac do kzj ?
z tego co doczytalem na forum z 90 i hiluxa sie da a jak bedzie z ta 120?
dzieki za info
Re: blokada mostu toyota
Wszystko się da. Kwestia determinacji.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: blokada mostu toyota
Z J12 jest taka sama jak z J9. Hilowa ma inne wtyczki, i nieco inaczej rozwiązany mechanizm wewnątrz serwosilniczka - ale mechanicznie na zewnątrz wszystkie silniczki są kompatybilne. Wliczając przednią blokadę z J8.
Re: blokada mostu toyota
Bardziej mu pewnie chodziło o zastosowanie całej główki mostu czyli po przerobieniu pochwy mostu jest taka szansa. Ja bym chyba wolał przerobić cały mos z tarczami na mocowania od J7. Reasumując w otwór po normalnej główce nie wejdzie żadna główka z blokadą. Trzeba go powiększyć z jednej strony, poprzestawiać szpilki mocujące itd. Zrobienie tego bez odpowiedniego oprzyrządowania wróży wieczne cieknięcie itd. Moim zdaniem taniej kupić blokadę ARB ale każdemu wolno walczyć.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: blokada mostu toyota
Mosty z J9 są szersze niż z J7, z J12 dużo szesze. Podobna szerokość (jak w J7) jest z hila ze sztywnym przednim mostem (most tylny jest wtedy węższy od wersji ifs o 7 cm). Wszystkie one były w wersjach z blokadami - ale w przeciwieństwie do J7 są to mosty symetryczne, z gruchą na środku.
Blokada fabryczna jest fajna do adaptacji w J7 o ile ktoś, kto chce se ją zapodać ma pojęcie techniczne i potrafi porządnie zrobić adaptację pochwy mostu, ale też ma pojęcie i potrafi rozwiązać alternatywne sterowanie blokadą. Sama główka mostu nie jest specjalnie droga. Ale silniczek sterujący jest bardzo ciężko namierzyć zdrowy w używce, a w aso kosztuje ponad 3 tysie pln.
Czyli zestaw w postaci: tania główka w używce plus nówka sztuka silniczek plus fachowo zrobione jego sterowanie coby się nie sfajczył w zanim do terenu dojedzie - ARB wyjdzie taniej ...
Blokada fabryczna jest fajna do adaptacji w J7 o ile ktoś, kto chce se ją zapodać ma pojęcie techniczne i potrafi porządnie zrobić adaptację pochwy mostu, ale też ma pojęcie i potrafi rozwiązać alternatywne sterowanie blokadą. Sama główka mostu nie jest specjalnie droga. Ale silniczek sterujący jest bardzo ciężko namierzyć zdrowy w używce, a w aso kosztuje ponad 3 tysie pln.
Czyli zestaw w postaci: tania główka w używce plus nówka sztuka silniczek plus fachowo zrobione jego sterowanie coby się nie sfajczył w zanim do terenu dojedzie - ARB wyjdzie taniej ...
Re: blokada mostu toyota
Już gdzieś wstawiałem ten link. Dokładnie krok po kroku opisane jak wstawić blokadę z J9 do J7.
http://forum.ih8mud.com/70-series-tech/ ... -70-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.ih8mud.com/70-series-tech/ ... -70-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: blokada mostu toyota
Czy ktoś na tym forum przerabiał z tą blokadą od j9 do j7
Wydaje się to całkiem proste
Wydaje się to całkiem proste
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: blokada mostu toyota
A co, potrzebujesz potwierdzenia zamorskiej myśli technicznej?
Ja będę tak przerabiał w niedalekiej przyszłości most do 4R (tylny) i J7 (przedni). Blokady już czekają na półce.
kwestia o której artykuł nie wspomina, to sterowanie blokadą. Fabryczne działa zupełnie dobrze, dopuki silniczek nie skoroduje. Później (lub kupując gołą główkę mostu) robią się schody, bo co prawda można wymienić (dokupić) silniczek, ale używek brak, a w ASO to ponad 3 tysie pln. Są więc różne wariacje na temat niefabrycznych metod sterowania - można pneumatycznie, można nawet mechanicznie linką. Ja u siebie mam fabryczne silniczki, więc pewnie je na początek zapodam.
Ja będę tak przerabiał w niedalekiej przyszłości most do 4R (tylny) i J7 (przedni). Blokady już czekają na półce.
kwestia o której artykuł nie wspomina, to sterowanie blokadą. Fabryczne działa zupełnie dobrze, dopuki silniczek nie skoroduje. Później (lub kupując gołą główkę mostu) robią się schody, bo co prawda można wymienić (dokupić) silniczek, ale używek brak, a w ASO to ponad 3 tysie pln. Są więc różne wariacje na temat niefabrycznych metod sterowania - można pneumatycznie, można nawet mechanicznie linką. Ja u siebie mam fabryczne silniczki, więc pewnie je na początek zapodam.
Re: blokada mostu toyota
wydaje sie niezbyt skomplikowane dzieki za ten link ze zdięciami:)
a tak na przyszłośc to od którego modelu bedzie pasowac blokada na przód do kzj oprócz arb
widziałem np dyfer przedni od 120 z blokada możliwe?(niweiem czy takie były). nada się?
a tak na przyszłośc to od którego modelu bedzie pasowac blokada na przód do kzj oprócz arb
widziałem np dyfer przedni od 120 z blokada możliwe?(niweiem czy takie były). nada się?
Re: blokada mostu toyota
Tu już nie będzie tak łatwo z wykorzystaniem J9 czy J12. Z resztą oryginalne blokady przodu to szukanie ze świecą.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: blokada mostu toyota
Toyotowska główka z blokadą na przód do adaptacji do J7 może być jedynie z J8 lub J105. Niestety - to co Kylon pisze - na naszym rynku ciężko o używkę tego typu. Nawet w Isla, gdzie tego typu gratów jest sporo, główki do J8 z blokadą były rzadkawe - i drogie. Dwukrotnie droższe niż tylne z J9.
Prawdopodobnie dałoby się zapodać na przód główkę typu low pinion (tylną z J9), ale wymaga to zmiany w układzie kierowania autem. Trzeba by zastosować system podobny jak w J6, czyli drążek łączący obie zwrotnice przestawić przed most, (obrócić czopy zwrotnic i zamienić miejscami prawy i lewy) a drążek od przekładni kiery podłączyć za pomocą końcówki z oczkiem (końcówki dla drążka spinającego zwrotnice).
Można to wszystko zrobić na fabrycznych częściach. dobierając je z odpowiednich modeli, i ew. korygując długości drążków. Zrobione zgodnie ze sztuką będzie bezpieczne i niezawodne - ale trza trochę pojęcia technicznego żeby taki temat ogarnąć.
Zalety - tania i łatwo dostępna główka z blokadą. Ustawienie typu Low pinion daje też pełną obciążalność przekładni przy cofaniu - Taki układ wytrzyma sporo więcej niż fabryczne rozwiązanie dla J7 w przypadku silnego obciążania napędu na rewersie. Znaczy się - nie wystrzeli przekładnia, polecą przeguby albo poukręca półosie ...
Prawdopodobnie dałoby się zapodać na przód główkę typu low pinion (tylną z J9), ale wymaga to zmiany w układzie kierowania autem. Trzeba by zastosować system podobny jak w J6, czyli drążek łączący obie zwrotnice przestawić przed most, (obrócić czopy zwrotnic i zamienić miejscami prawy i lewy) a drążek od przekładni kiery podłączyć za pomocą końcówki z oczkiem (końcówki dla drążka spinającego zwrotnice).
Można to wszystko zrobić na fabrycznych częściach. dobierając je z odpowiednich modeli, i ew. korygując długości drążków. Zrobione zgodnie ze sztuką będzie bezpieczne i niezawodne - ale trza trochę pojęcia technicznego żeby taki temat ogarnąć.
Zalety - tania i łatwo dostępna główka z blokadą. Ustawienie typu Low pinion daje też pełną obciążalność przekładni przy cofaniu - Taki układ wytrzyma sporo więcej niż fabryczne rozwiązanie dla J7 w przypadku silnego obciążania napędu na rewersie. Znaczy się - nie wystrzeli przekładnia, polecą przeguby albo poukręca półosie ...
Re: blokada mostu toyota
juz go mam most z blokadą juz widze te mozliwosci w terenie:)
i co dalej jak pociąć most wiem (widziałem na zdięciach) ale teraz jak to podpiac elektrycznie jaki włącznik jakie przekazniki od czego to podpasować?
i co dalej jak pociąć most wiem (widziałem na zdięciach) ale teraz jak to podpiac elektrycznie jaki włącznik jakie przekazniki od czego to podpasować?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: blokada mostu toyota
Tam masz dwa zwyczajne piny bezpośrednio do silniczka, plus reszta od potwierdzeń położeń krańcowych. Całe sterowanie jest w oryginale realizowane na zewnątrz, jest do tego specjalny moduł elektroniczny.
Można zmajstrować kilka typów sterowania, ale żeby to wytłumaczyć musisz mieć choć blade pojęcie o elektryce.
Można zmajstrować kilka typów sterowania, ale żeby to wytłumaczyć musisz mieć choć blade pojęcie o elektryce.
Re: blokada mostu toyota
Tylko pamiętaj by zgadzała się wartość przełożeń w tylnym i przednim moście.sauer202 pisze:juz go mam most z blokadą juz widze te mozliwosci w terenie:)
i co dalej jak pociąć most wiem (widziałem na zdięciach) ale teraz jak to podpiac elektrycznie jaki włącznik jakie przekazniki od czego to podpasować?
Re: blokada mostu toyota
Panowie - wstawił ktoś z Was blokadę do J7? Np od J9? Piszecie o przekładaniu główek z J9 do J7 i przerobieniu pochwy. Pytanie które mnie zastanawia - co z przełożeniami? J9 i J7 ma identyczne przełożenia? Gdzie kupić główki? Dzięki za odpowiedzi bo z kumplem chcemy zacząć walczyć z tym tematem
Pozdrowienia
Pozdrowienia