Snorkel - jaki kupić?
Moderator: luk4s7
Snorkel - jaki kupić?
Od trzech miesięcy szykuję mojego Cruisa do wypraw plenerowych, teraz czas zamontować snorkela. Safari jest strasznie drogie. na jednym ze zlotów obejrzałem sobie właśnie taki firmowy i tańszy zamiennik wyprodukowany z tego samego materiału LLDPE. Właściciel tego zamiennika nie widział żadnych znaczących różnic które mogły by jego przekonać do wydania kasy x 3 na safari, na portalu motolokalizator znalazłem w jednym ze sklepów atrakcyjną ofertę do mojego LC, maja promocję z 550 na 469 zl http://www.motolokalizator.pl/product/3 ... 5_4_0.html, Czy może ktoś mi wytłumaczyć wady i zalety obu opcji??
Re: Snorkel - jaki kupić?
Firmowe, zgodnie z tym co doświadczeni użytkownicy piszą, są łatwiejsze w montażu. Nie wymagają rzeźby.
Czas poświęcony na dopasowywanie może nie byc warty ceny.
Czas poświęcony na dopasowywanie może nie byc warty ceny.
Re: Snorkel - jaki kupić?
Miałem taki sam problem do 4 runnera. Safari kosmos kasa. Kupiłem "SUPER WADER" za 450 zł. Szablon do bani, połączenie z filtrem jakiś plastik do bani - nawet nie zakładałem bo strzelił jak przymierzyłem. Pół dnia grzebania przymierzania, ( szablon nie pasował) dodana swoja guma i działa całkiem dobrze. Testowany w deszczu, śniegu, na drzewach upss wypychać mnie również za niego próbowali zanim zauważyłem - jeszcze żyje całkiem dobrze. Wody w filtrze jeszcze nie miałem przez niego, wiec odprowadzanie działa. Jednym słowem troszkę więcej grzebania ale ponad 1000 do przodu.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Snorkel - jaki kupić?
Bo super wader jest zrobiony z ABS a nie z LLDPE. I kompletnie w niektóych modelach nie pasuje. Do lj nigdy nie mielismy problemów z naszymi a kosztują 459 zł http://www.wyciagarki.pl/sklep/kategoria/snorkele" onclick="window.open(this.href);return false; Na niektórych jeszcze widać w którym miejscu bylo logo safari ( np na hdj 80)
Re: Snorkel - jaki kupić?
Ja jeszcze wciąż nie zabrałem się za snorkel, ale czytałem wszystko, co w tym temacie pojawiało się na forum.
I o ile dobrze pamiętam, to problemy są dwa:
1. Tańsze marki mają prawie zawsze złe szablony i wymagają dużo więcej pracy przy montażu, a te najtańsze bywają do tego z kiepskich materiałów zrobione (tak jak napisali poprzednicy)
2. Jest mały wybór snorkeli do J-7x (a jeśli już, to większość jest do HZJ-7x, które mają inny kształt błotnika, więc nie pasują do LJ-7x i KZJ-7x po 90 roku)
Ale snorkel to nie prom kosmiczny, więc mając świadomość uwarunkowań, można dokonać własnego wyboru i trochę "porzeźbić" jak ktoś lubi i ma czas.
Ja na pewno wolę za te 1-1,5 kPLN różnicy w cenie porzeźbić, nawet parę wieczorów w garażu ale jak komuś w tym czasie "bije licznik", a jeszcze sobie VAT może odliczyć, to nie ma się co dziwić, że wybiera opcję "komfort"
I o ile dobrze pamiętam, to problemy są dwa:
1. Tańsze marki mają prawie zawsze złe szablony i wymagają dużo więcej pracy przy montażu, a te najtańsze bywają do tego z kiepskich materiałów zrobione (tak jak napisali poprzednicy)
2. Jest mały wybór snorkeli do J-7x (a jeśli już, to większość jest do HZJ-7x, które mają inny kształt błotnika, więc nie pasują do LJ-7x i KZJ-7x po 90 roku)
Ale snorkel to nie prom kosmiczny, więc mając świadomość uwarunkowań, można dokonać własnego wyboru i trochę "porzeźbić" jak ktoś lubi i ma czas.
Ja na pewno wolę za te 1-1,5 kPLN różnicy w cenie porzeźbić, nawet parę wieczorów w garażu ale jak komuś w tym czasie "bije licznik", a jeszcze sobie VAT może odliczyć, to nie ma się co dziwić, że wybiera opcję "komfort"
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Snorkel - jaki kupić?
Oj Mariusz - my mamy dwa rodzaje snorkeli do 70-tki. Dokładnie takie same jak produkuje s-ri. Nie dziw się, że nie ma tam silnika 2,4 z leżącym filtrem bowiem to auto poza europą nigdzie nie występuje.
Ale na pewno nie ma żadnego problemu z szablonem i z montażem. Problem może jest ze snorkelami z glass fiber jak to ładnie w azji nazywają czy może z jakimiś mniejszymi fabrykami. Ale duże chińskei firmy tłuką kilka tysiecy snorkeli tygodniowo do toyoty i wszystko ładnie pasuje.
Pamietaj, że snorkele z LLDPE są robione pod ciśnieniem bodajże 360 amtosfer ( o ile czegoś nie mylę). Nie ma więc możliwości żeby były robione w bylejakich formach bo by to po prostu wszystko pieprznęło.
Ale na pewno nie ma żadnego problemu z szablonem i z montażem. Problem może jest ze snorkelami z glass fiber jak to ładnie w azji nazywają czy może z jakimiś mniejszymi fabrykami. Ale duże chińskei firmy tłuką kilka tysiecy snorkeli tygodniowo do toyoty i wszystko ładnie pasuje.
Pamietaj, że snorkele z LLDPE są robione pod ciśnieniem bodajże 360 amtosfer ( o ile czegoś nie mylę). Nie ma więc możliwości żeby były robione w bylejakich formach bo by to po prostu wszystko pieprznęło.
Re: Snorkel - jaki kupić?
Do samochodu po 90 roku wcale nie jest tak kolorowo z tym pasowaniem. Choć estetyka to kwestia gustu i jednemu pasuje szpara a innemu nie. Do rocznika przed 90 roku można dopasować od HZJ7 ale otwory wychodzą również gdzie indziej. Jak ktoś lubi dłubanie to sobie zrobi. Autka stare więc rozumiem że nie każdy chce wydać kaskę na pasujący snorkel bez przeróbek.
Re: Snorkel - jaki kupić?
Zibi pisze:Oj Mariusz - my mamy dwa rodzaje snorkeli do 70-tki. Dokładnie takie same jak produkuje s-ri. Nie dziw się, że nie ma tam silnika 2,4 z leżącym filtrem bowiem to auto poza europą nigdzie nie występuje.
Ale ja mam silnik 2,8 ....
Zibi - ja, po prostu, podjadę do Ciebie w przyszłym tygodniu swoim Osiołkiem!
W gruncie rzeczy, nie mam tak bardzo daleko.
Re: Snorkel - jaki kupić?
Tu Mariusz silnik nie ma znaczenia. Chodzi o ukształtowanie błotnika i otwór w grodzi silnika.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Snorkel - jaki kupić?
Montowałem do swoich, montowałem do innych i jakoś szpary nie zauwazyłem. Z abs-u nie sprowadzam bo to jest kicha. A te z LLDPE są dokładnie jak safari i wszystko ładnie przylega. Nie ma żadnych szpar
Re: Snorkel - jaki kupić?
Żadna z Twoich to LJ7 lub KZJ7 po 90 roku. Nie bardzo rozumiem po co na siłę udowadniać wyższość Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą Wszystko można dopasować. Sam napisałeś, że w Australii nie ma tego modelu a teraz Ci wszystko pasuje. Pasuje po wychetaniu jaja zamiast fabrycznego otworu w nadkolu wewnętrznym. Pasuje po przerobieniu puszki. Jest inna długość snorkela od HZJ7 i inna od LJ7 po 90 roku. Błotnik od HZJ7 jest prostopadły do nadkola od strony zewnętrznej zaś w J7 po 90 roku jest pod kątem. Jeśli ktoś ma ochotę rzeźbić to rzeźbi. Są na tym świecie ludzie, którym to nie odpowiada. Albo coś pasuje albo nie pasuje. Jak trzeba przerabiać to znaczy, że pasuje po przeróbkach co absorbuje dodatkowy czas i pieniądze. Fizycznie miałem ten snorkel w ręku i sam klient zdecydował, że nie chce takich przeróbek. Ma prawo - ma. może nie chcieć jaja w nadkolu? - może. Może nie chcieć dodatkowych kosztów zakupu połączeń? - może.
Re: Snorkel - jaki kupić?
A Fobos ma snorkel z rury kanalizacyjnej a ja przeznaczony do pajero .
I ja i Fobos dobrze się z tym czujemy
Dla nas najważniejsze jest aby spełniał swoją role
I ja i Fobos dobrze się z tym czujemy
Dla nas najważniejsze jest aby spełniał swoją role
Re: Snorkel - jaki kupić?
Zgadza się dlatego każdy ma prawo decydować o tym jaki chce snorkel i czy w ogóle chce . Dlatego istotna jest informacja konkretna. Kupuje taniej i muszę się liczyć z utrudnieniami tudzież innym wyglądem czy kupuje drożej i pasuje jak ulał, a montaż zajmuje 3 godziny.
Re: Snorkel - jaki kupić?
Każdy ma swoją wizję na autko. Ja się jaram wypasionym logiem LC na swoim oryginalnym snorkelku
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Snorkel - jaki kupić?
Owszem ja fizycznie nie mam więcej toyot co nie znaczy, że nie montowałem do 70-tek po 90 roku. Od lat słowacy i czesi podjeżdzają do nas po te snorkle i nigdy nie było problemu. Długości w sumie naliczyłem 3. Nie chcę być okrutny ale sam przejrzyj u siebie stronę bo tam też pisze coś na temat rzeźbienia w dziale snorkele. Klient ma mieć prawo wyboru. I chwała bogu, że pojawił się prywatny import snorkeli b przynajmniej te "oryginały" safari staniały o połowę.kylon pisze:Żadna z Twoich to LJ7 lub KZJ7 po 90 roku. Nie bardzo rozumiem po co na siłę udowadniać wyższość Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą Wszystko można dopasować. Sam napisałeś, że w Australii nie ma tego modelu a teraz Ci wszystko pasuje. Pasuje po wychetaniu jaja zamiast fabrycznego otworu w nadkolu wewnętrznym. Pasuje po przerobieniu puszki. Jest inna długość snorkela od HZJ7 i inna od LJ7 po 90 roku. Błotnik od HZJ7 jest prostopadły do nadkola od strony zewnętrznej zaś w J7 po 90 roku jest pod kątem. Jeśli ktoś ma ochotę rzeźbić to rzeźbi. Są na tym świecie ludzie, którym to nie odpowiada. Albo coś pasuje albo nie pasuje. Jak trzeba przerabiać to znaczy, że pasuje po przeróbkach co absorbuje dodatkowy czas i pieniądze. Fizycznie miałem ten snorkel w ręku i sam klient zdecydował, że nie chce takich przeróbek. Ma prawo - ma. może nie chcieć jaja w nadkolu? - może. Może nie chcieć dodatkowych kosztów zakupu połączeń? - może.