2L-T jaka różnica między 2L-T EFI

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
MilitarniKris
Posty: 121
Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
Auto: LJ70 - CeJota
Kontakt:

2L-T jaka różnica między 2L-T EFI

Post autor: MilitarniKris »

Mam wrażenie, że mój silnik 2LT kończy żywot :( Rozglądam się za dawcą,a ostatnio znalazłem coś takiego jak 2LT EFI. Moje pytanie na czym polega różnica, czy da się prosto przełożyć, a przede wszystkim czy warto?
Jeśli się powtarzam z pytaniem bo odpowiedźjest gdzieś na forum, to sorki ale nic wprost nie znalazłem.

Awatar użytkownika
Jureq
Posty: 437
Rejestracja: 16 gru 2008, 15:42
Auto: szukam LC200
Kontakt:

Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI

Post autor: Jureq »

wszystkie silniki serii 2L-xxx mają te same wymiary więc założyć się da ale jeśli już ma być rozsądnie to szukaj 2L-TII

Awatar użytkownika
MilitarniKris
Posty: 121
Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
Auto: LJ70 - CeJota
Kontakt:

Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI

Post autor: MilitarniKris »

Dzięki za info; Chodzi mi również o różnice w osprzęcie silnika, elektryce itp. Ma być tzw możliwie najprostsza przekładka. Auto służy tylko i wyłącznie do jazdy w terenie. Mocy i prędkości mi wystarcza, a nie chcę go wyposażać w dodatkowy osprzęt typu jakieś dodatkowe sterowniki stąd to pytanie.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI

Post autor: kylon »

2LT EFI to jest 2LT2 z pompą wtryskową elektronicznie sterowaną. Bez problemu do przełożenia jeśli z pochodzi z siódemki. Jeśli z dyny to do zmiany jest również miska olejowa oraz smok.

Awatar użytkownika
MilitarniKris
Posty: 121
Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
Auto: LJ70 - CeJota
Kontakt:

Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI

Post autor: MilitarniKris »

Dzięki Kylon, z czego pochodzi będę wiedział jutro. A czy sterownik pompy wtryskowej jest przy silniku czy montowany gdzieś w kabinie? Czy wymagana będzie dodatkowa wiązka elektryczna?
Rozumiem, że blok obu silników to 2L i miski są zamienne w razie gdyby co. Czyli mógłbym przełożyć ją z starego silnika.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI

Post autor: kylon »

W samochodzie pod deską nad schowkiem w przypadki J7. W Dynie nie wiem gdzie.

brt
Posty: 59
Rejestracja: 06 wrz 2010, 00:21
Auto: kdj95 d4d
Kontakt:

Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI

Post autor: brt »

nadal zainteresowany efi??

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI

Post autor: kylon »

A co tak wszędzie popędzasz do zakupu :shock:

Awatar użytkownika
MilitarniKris
Posty: 121
Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
Auto: LJ70 - CeJota
Kontakt:

Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI

Post autor: MilitarniKris »

Po zwiadzie okazało się, że jak koledzy piszą EFI to elektroniczne sterowanie pompą wtryskową, a ja mam auto głównie do terenu, myję je karcherem na zewnątrz i wewnątrz... Czyli prosty mój wniosek, że miejsce na komputer sterujący będzietrudno znaleźć:(
Ale to plus tego forum, że można czegoś się nauczyć :)
Znalazłem 2LT standard 86kM i jutro jadę go obadać. Skłaniam się kutemu rozwiązaniu. Będzie też tanio, bo prawdopodobnie będzie pasował mój osprzęt z posiadanego silnika.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2523
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI

Post autor: kpeugeot »

może ktoś coś więcej napisac na temat tego komputera i sterowania EFI, warto się w to pchać? auto raczej na dalsze wyjazdy

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8490
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI

Post autor: Rokfor32 »

Różnica jest tylko w pompie wtryskowej (i chyba jest przepustnica w układzie dolotowym) - możesz zawsze zapodać osprzęt z klasycznej wersji i będzie git.

W przypadku EFI - nie takie to bardzo trudne, ten system jest znacznie prostszy niż w benzynach, i jeżeli kupisz nierozszabrowany silnik (z wiązką elektryczną i sterownikiem) to żeby działało trza jedynie zasilanie do sterownika podać ... :wink:
No, parę kabelków jeszcze ekstra (np. kontrolka EFI), ale do ruszenia silnika nie są niezbędne.

Niestety większa rzeźba będzie z orygilnalnymi wiązkami w aucie - niby parę kabelków (ciśnienie oleju, gaszenie , woda), ale idą w zupełnie innych wiązkach, i trza to z głową połączyć żeby sie plątanina nie zrobiła.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2523
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI

Post autor: kpeugeot »

warto jest zakładać silnik z efi- znamionowo to prawie 100hp - więc moc większa

czy silni 3L - mozna uturbić za pomocą zestawu od silnika 2LT lub 2LT II

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8490
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI

Post autor: Rokfor32 »

Można. Ino musi być taka sama wersja (nie wiem jakie głowice ma 3L - z klawiaturą czy ze szklankami pod wałkiem), bo kolektory wydechowe 2L-T i 2L-TII sie różnią właśnie przez różnice w konstrukcji głowic.

Ps. Nie sugeruj się zbytni parametrem mocy max - jest ona w tych silnikach dosyć wysoko, i praktycznie nie jeździ się na takich obrotach. Istotniejszy jest max moment i obroty przy jakich jest osiągany. Jeżeli chcesz uzyskać naprawdę dobre efekty to tylko kolektor dorabiany i turbina o zmiennej geometrii z J9/J12. Uzyskasz prawdopodobnie lepsze efekty z taką turbiną i starym 2L-T niż z 3L i turbiną CT20 (oryginał z 2L-T).

ODPOWIEDZ