2L-T jaka różnica między 2L-T EFI
Moderator: luk4s7
- MilitarniKris
- Posty: 121
- Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
- Auto: LJ70 - CeJota
- Kontakt:
2L-T jaka różnica między 2L-T EFI
Mam wrażenie, że mój silnik 2LT kończy żywot Rozglądam się za dawcą,a ostatnio znalazłem coś takiego jak 2LT EFI. Moje pytanie na czym polega różnica, czy da się prosto przełożyć, a przede wszystkim czy warto?
Jeśli się powtarzam z pytaniem bo odpowiedźjest gdzieś na forum, to sorki ale nic wprost nie znalazłem.
Jeśli się powtarzam z pytaniem bo odpowiedźjest gdzieś na forum, to sorki ale nic wprost nie znalazłem.
Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI
wszystkie silniki serii 2L-xxx mają te same wymiary więc założyć się da ale jeśli już ma być rozsądnie to szukaj 2L-TII
- MilitarniKris
- Posty: 121
- Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
- Auto: LJ70 - CeJota
- Kontakt:
Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI
Dzięki za info; Chodzi mi również o różnice w osprzęcie silnika, elektryce itp. Ma być tzw możliwie najprostsza przekładka. Auto służy tylko i wyłącznie do jazdy w terenie. Mocy i prędkości mi wystarcza, a nie chcę go wyposażać w dodatkowy osprzęt typu jakieś dodatkowe sterowniki stąd to pytanie.
Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI
2LT EFI to jest 2LT2 z pompą wtryskową elektronicznie sterowaną. Bez problemu do przełożenia jeśli z pochodzi z siódemki. Jeśli z dyny to do zmiany jest również miska olejowa oraz smok.
- MilitarniKris
- Posty: 121
- Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
- Auto: LJ70 - CeJota
- Kontakt:
Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI
Dzięki Kylon, z czego pochodzi będę wiedział jutro. A czy sterownik pompy wtryskowej jest przy silniku czy montowany gdzieś w kabinie? Czy wymagana będzie dodatkowa wiązka elektryczna?
Rozumiem, że blok obu silników to 2L i miski są zamienne w razie gdyby co. Czyli mógłbym przełożyć ją z starego silnika.
Rozumiem, że blok obu silników to 2L i miski są zamienne w razie gdyby co. Czyli mógłbym przełożyć ją z starego silnika.
Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI
W samochodzie pod deską nad schowkiem w przypadki J7. W Dynie nie wiem gdzie.
Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI
nadal zainteresowany efi??
Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI
A co tak wszędzie popędzasz do zakupu
- MilitarniKris
- Posty: 121
- Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
- Auto: LJ70 - CeJota
- Kontakt:
Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI
Po zwiadzie okazało się, że jak koledzy piszą EFI to elektroniczne sterowanie pompą wtryskową, a ja mam auto głównie do terenu, myję je karcherem na zewnątrz i wewnątrz... Czyli prosty mój wniosek, że miejsce na komputer sterujący będzietrudno znaleźć:(
Ale to plus tego forum, że można czegoś się nauczyć
Znalazłem 2LT standard 86kM i jutro jadę go obadać. Skłaniam się kutemu rozwiązaniu. Będzie też tanio, bo prawdopodobnie będzie pasował mój osprzęt z posiadanego silnika.
Ale to plus tego forum, że można czegoś się nauczyć
Znalazłem 2LT standard 86kM i jutro jadę go obadać. Skłaniam się kutemu rozwiązaniu. Będzie też tanio, bo prawdopodobnie będzie pasował mój osprzęt z posiadanego silnika.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI
może ktoś coś więcej napisac na temat tego komputera i sterowania EFI, warto się w to pchać? auto raczej na dalsze wyjazdy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8490
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI
Różnica jest tylko w pompie wtryskowej (i chyba jest przepustnica w układzie dolotowym) - możesz zawsze zapodać osprzęt z klasycznej wersji i będzie git.
W przypadku EFI - nie takie to bardzo trudne, ten system jest znacznie prostszy niż w benzynach, i jeżeli kupisz nierozszabrowany silnik (z wiązką elektryczną i sterownikiem) to żeby działało trza jedynie zasilanie do sterownika podać ...
No, parę kabelków jeszcze ekstra (np. kontrolka EFI), ale do ruszenia silnika nie są niezbędne.
Niestety większa rzeźba będzie z orygilnalnymi wiązkami w aucie - niby parę kabelków (ciśnienie oleju, gaszenie , woda), ale idą w zupełnie innych wiązkach, i trza to z głową połączyć żeby sie plątanina nie zrobiła.
W przypadku EFI - nie takie to bardzo trudne, ten system jest znacznie prostszy niż w benzynach, i jeżeli kupisz nierozszabrowany silnik (z wiązką elektryczną i sterownikiem) to żeby działało trza jedynie zasilanie do sterownika podać ...
No, parę kabelków jeszcze ekstra (np. kontrolka EFI), ale do ruszenia silnika nie są niezbędne.
Niestety większa rzeźba będzie z orygilnalnymi wiązkami w aucie - niby parę kabelków (ciśnienie oleju, gaszenie , woda), ale idą w zupełnie innych wiązkach, i trza to z głową połączyć żeby sie plątanina nie zrobiła.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI
warto jest zakładać silnik z efi- znamionowo to prawie 100hp - więc moc większa
czy silni 3L - mozna uturbić za pomocą zestawu od silnika 2LT lub 2LT II
czy silni 3L - mozna uturbić za pomocą zestawu od silnika 2LT lub 2LT II
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8490
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 2L-T jaka różnica między 2L-T EFI
Można. Ino musi być taka sama wersja (nie wiem jakie głowice ma 3L - z klawiaturą czy ze szklankami pod wałkiem), bo kolektory wydechowe 2L-T i 2L-TII sie różnią właśnie przez różnice w konstrukcji głowic.
Ps. Nie sugeruj się zbytni parametrem mocy max - jest ona w tych silnikach dosyć wysoko, i praktycznie nie jeździ się na takich obrotach. Istotniejszy jest max moment i obroty przy jakich jest osiągany. Jeżeli chcesz uzyskać naprawdę dobre efekty to tylko kolektor dorabiany i turbina o zmiennej geometrii z J9/J12. Uzyskasz prawdopodobnie lepsze efekty z taką turbiną i starym 2L-T niż z 3L i turbiną CT20 (oryginał z 2L-T).
Ps. Nie sugeruj się zbytni parametrem mocy max - jest ona w tych silnikach dosyć wysoko, i praktycznie nie jeździ się na takich obrotach. Istotniejszy jest max moment i obroty przy jakich jest osiągany. Jeżeli chcesz uzyskać naprawdę dobre efekty to tylko kolektor dorabiany i turbina o zmiennej geometrii z J9/J12. Uzyskasz prawdopodobnie lepsze efekty z taką turbiną i starym 2L-T niż z 3L i turbiną CT20 (oryginał z 2L-T).