2LT uszczelniacze od strony rozrządu

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

2LT uszczelniacze od strony rozrządu

Post autor: kpeugeot »

hello

ile jest uszczelniaczy jak dorwę się do rozrządu -

dolny od wału już wymienałem 2 razy i dalej cieknie

ostatnio wymieniłem też ten od popychaczy/zaworów

dalej leje

czy przy pompie paliwa też jest uszczelniacz taki jak pozostałe?

już mnie wkurza ten wyciek oleju

ma ktoś inny pomysł skąd to może jeszcze walić

ogólnie cały silnik od dołu i boki sa brudne a od dołu z pod zakrywy rozrządu widać wyciek

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8347
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 2LT uszczelniacze od strony rozrządu

Post autor: Rokfor32 »

No to może najwyższy czas wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów? Nie jest wieczna, a silikon nie zastąpi nowej (stara twardnieje i lubi pękać).

Może się też zdarzyć, że masz uszkodzone powierzchnie robocze pod simeringami (albo zbyt duże zużycie, albo niefachowy demontaż i zarysowanie powierzchni). Raz się mi też zdarzyło, że ktoś jak ściągał simering to uszkodził gniazdo. nie zauważyłem za pierwszym razem, i zadzior rozwalił nowiutki uszczelniacz ... :mrgreen:

Magu
Posty: 110
Rejestracja: 24 sty 2009, 15:42
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: 2LT uszczelniacze od strony rozrządu

Post autor: Magu »

wiesz co kpeugeot :?:

może lepiej załóż jakąś osłonę silnika (wannę ) która będzie chronić silnik i wyłapywać olej niż co chwila wymieniać uszczelniacze

piszę może trochę złośliwie,bo mam ten sam problem :wink:

ale po kolei ,
miałem wyciek i upaprany cały silnik w oleju ,podejrzenie padło na uszczelniacz główny wału,jak już rozebrałem prawie pół silnika, to się okazało,że poprzedni właściciel (Austriak ) założył koła pasowe na jakiś hiper-super mocny klej,oczywiście podczas ściągania (różnistymi ściągaczami ) koło pękło ,ale na szczęście jest forum i dzięki Moparowi koło pasowe miałem na drugi dzień (dzięki Mopar)
idąc dalej,
jak sciągnąłem następnie kółko zębate napędu paska rozrządu,okazało się,że też jest pęknięte ( Arek obiecał,że wyśle jutro)
i do tego zaspawany napinacz paska i zerwany gwint na wale głównym i nie wiem co jeszcze

w piątek mam imprezę i jestem w czarnej dupie :evil:

ale są też dobre strony,w oczekiwaniu na kółka i kółeczka zrobiłem na zicher hamulce (nowe zaciski,przewody,klocki )
-a propos przewodów ,środkowy przewód hamulcowy (ten na przednim moście,pasuje od skody 105-dł 72cm)

:mrgreen:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: 2LT uszczelniacze od strony rozrządu

Post autor: kpeugeot »

rokfor strzał w dzisiątkę

wczoraj zauważyłme że dodatkowo cieknie właśnie z pod pokrywy

narazie dokręciłem mocniej przednią śrubę mocujacą - ale delikatnie bez zrywania gwintu

jak wrócę z łaskarzwa to uszczelka do wymiany

LEŚNY
Członek Zarządu
Posty: 633
Rejestracja: 26 gru 2010, 19:35
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: 2LT uszczelniacze od strony rozrządu

Post autor: LEŚNY »

No i się polało :(
Pierwsze co to wymieniłem uszczelniacz na wałku rozrządu, ale ciekło dalej.
Typowanie padło na uszczelnienie tylnej części obudowy rozrządu. Rozebrane, ale zastanawia mnie czy typ trafny skoro olej widoczny jest też na bloku po prawej stronie patrząc na poniższe zdjęcie, a po tej właśnie stronie śmiga sobie płyn. Mokra jest tylko przednia część silnika, właśnie za obudową rozrządu, potem leci niżej i generalnie syf. Uszczelka pod klawiaturą wymieniona ok. 2 miechy temu, więc myślę, że to nie ona.
Na razie nie chcę myśleć o głowicy, wolę sobie dawkować emocje :wink:
Może ktoś podpowie gdzie jeszcze szukać, a może nie szukać, bo trafne typowanie?
Dzięki.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: 2LT uszczelniacze od strony rozrządu

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Koledzy,
wyszukalem w internecie,ze uszczelniacz przedni walu i uszczelniacz walka rozrzadu 2LT (wszystko od strony rozrzadu oczywiscie), ma taki sam rozmiar tj. 42x60x7 - pomimo roznych nr katalogowych Toyoty.
Prosze o potwierdzenie czy to prawda (tych co sie znaja na sprawie :-) ).

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18024
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 2LT uszczelniacze od strony rozrządu

Post autor: kylon »

A powiedz z ciekawości co Cię powstrzymuje od kupienia oryginału po numerze VIN? Mi przez 20 lat nie przyszło do głowy siedzieć i tracić czas na szukanie po wymiarach bo jest gotowe najlepsze z możliwych rozwiązań czyli oryginał w przystępnej cenie. Zwykła ciekawość mnie teraz zżera. Raz kupiłem zamiennik w IC na wał korbowy z tyłu silnika. Miałem w gratisie ponowne zrzucanie skrzyni. Założony oryginał i ręką odjął. Od tamtej pory nie ryzykuję.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: 2LT uszczelniacze od strony rozrządu

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

a no własnie również ciekawośc prowadzi mnie do takich wniosków, ze uszczelniacze sa dwa takie same, a numery katalogowe dwa rózne w Toyocie, ceny równiez dwie rózne w Toyocie za ten sam uszczelniacz
Poza tym mam bardzo duzo czasu....

ODPOWIEDZ