J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika
Moderator: luk4s7
Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika
Minimalne zużycie 8,6l wyszło mi podczas trasy do RO kiedy kolumna jechała z prędkością ok. 70km/h.
Wcześniej przy trasie do Żagania (cały czas A4), kiedy kolumna jechała z prędkością ok. 80 km/h zużycie wyszło 9,3l
W obu przypadkach auto bylo załadowane ok.250kg + koła 33x12,5 MT.
Normalnie przy jeździe codziennej do pracy 15km (kilka km 110km/h + kilka km miasta)
i kołach 33x10,5 BFG-AT stale wychodzi ok.11l (+/- 0,5l).
Na tych kołach na pusto na autostradzie pojedzie 155-160 km/h
Na wczesniejszych 235/85-16 BFG AT moja HZJ-a jechała 165-170 km/h.
Poprzednia LJ73 (2LT) paliła mi przy jeździe codziennej 12,5-13l
Ważne jest przy przeliczeniach branie błędu licznika przebiegu, który przy kołach 33" zaniża wartość o do ok.10% !!
Prędkościomierz o ok. 5%
Sprawdzone z GPS
Wcześniej przy trasie do Żagania (cały czas A4), kiedy kolumna jechała z prędkością ok. 80 km/h zużycie wyszło 9,3l
W obu przypadkach auto bylo załadowane ok.250kg + koła 33x12,5 MT.
Normalnie przy jeździe codziennej do pracy 15km (kilka km 110km/h + kilka km miasta)
i kołach 33x10,5 BFG-AT stale wychodzi ok.11l (+/- 0,5l).
Na tych kołach na pusto na autostradzie pojedzie 155-160 km/h
Na wczesniejszych 235/85-16 BFG AT moja HZJ-a jechała 165-170 km/h.
Poprzednia LJ73 (2LT) paliła mi przy jeździe codziennej 12,5-13l
Ważne jest przy przeliczeniach branie błędu licznika przebiegu, który przy kołach 33" zaniża wartość o do ok.10% !!
Prędkościomierz o ok. 5%
Sprawdzone z GPS
Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika
piter69A pisze: Normalnie przy jeździe codziennej do pracy 15km (kilka km 110km/h + kilka km miasta)
i kołach 33x10,5 BFG-AT stale wychodzi ok.11l (+/- 0,5l).
no to mnie uspokoiłeś.
Na wczesniejszych 235/85-16 BFG AT moja HZJ-a jechała 165-170 km/h.
no to mnie zdenerwowałeś ! Wydawało mi się, że prędkość maksymalna tego samochodu to jakieś 145 km/h.
Poprzednia LJ73 (2LT) paliła mi przy jeździe codziennej 12,5-13l,
moja ok. 10.5.
Ważne jest przy przeliczeniach branie błędu licznika przebiegu, który przy kołach 33" zaniża wartość o do ok.10% !!
Prędkościomierz o ok. 5%
Sprawdzone z GPS
przy 235/85-16 BFG AT błąd do gps-a wychodzi mi 7%
Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika
u mnie było podobnie 11-12l przy codziennej jeździe teraz jest trochę więcej..
jaki macie zasięg gdy wskazówka wjedzie na rezerwe?
jaki macie zasięg gdy wskazówka wjedzie na rezerwe?
Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika
rezerwa mi sie zapala jak mam 15l w zbiorniku
Przy moich 35" do predkosci ok 60km/h pokazuje wlasciwa predkosc a potem czym szybciej jade tym ten blad jest wiekszy - maksymalnie siega ponad 12%
Przy moich 35" do predkosci ok 60km/h pokazuje wlasciwa predkosc a potem czym szybciej jade tym ten blad jest wiekszy - maksymalnie siega ponad 12%
Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika
No to pierwszy testy spalania mam za sobą.
400km z czego 75% trasa, reszta lekki teren. Spalanie po uwzględnieniu poprawek na rozmiar kół wyniosło 10,78 litra/100 km co traktuję jako satysfakcjonujący mnie wynik.
Ogólne wrażenia są pozytywne. Trochę taczki i na koleinach i innych tarkach rzuca, ale na przyzwoitym asfalcie jedzie się dość komfortowo. Po szutrach można "lecieć" i jest komfortowo. Z tym, że zawias mam OME. Skrzypi wszystko co może skrzypieć, ale ma to swój urok. Koła 255/85/16.
Komfortowa prędkość podróżna to 90km/h. Przy wyższych autko nie jest już tak stabilne i słychać szum powietrza na budzie. Poczatkowo miałem mieszane uczucia co do komfortu ale szybko się przyzwyczaiłem.
400km z czego 75% trasa, reszta lekki teren. Spalanie po uwzględnieniu poprawek na rozmiar kół wyniosło 10,78 litra/100 km co traktuję jako satysfakcjonujący mnie wynik.
Ogólne wrażenia są pozytywne. Trochę taczki i na koleinach i innych tarkach rzuca, ale na przyzwoitym asfalcie jedzie się dość komfortowo. Po szutrach można "lecieć" i jest komfortowo. Z tym, że zawias mam OME. Skrzypi wszystko co może skrzypieć, ale ma to swój urok. Koła 255/85/16.
Komfortowa prędkość podróżna to 90km/h. Przy wyższych autko nie jest już tak stabilne i słychać szum powietrza na budzie. Poczatkowo miałem mieszane uczucia co do komfortu ale szybko się przyzwyczaiłem.
Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika
Witam!
Ja też mam 35 cali ale jeszcze po remoncie pompy i końcówek wtryskiwaczy nie testowałem spalania.
Wiem jedno że jeździ się o niebo lepiej niż przed operacją.
p.s.
Po zakupie powrót do domu na 31cali AT na trasie przy prędkości 85-90km/h spalanie wyszło 10,05l/100km.
PZDR Michał.
Ja też mam 35 cali ale jeszcze po remoncie pompy i końcówek wtryskiwaczy nie testowałem spalania.
Wiem jedno że jeździ się o niebo lepiej niż przed operacją.
p.s.
Po zakupie powrót do domu na 31cali AT na trasie przy prędkości 85-90km/h spalanie wyszło 10,05l/100km.
PZDR Michał.
Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika
Witam!
Dziś zrobiłem pierwszą dłuższą trasę: Wrocław- A4 - Świeradów- A4 -Wrocław.
Nie oszczędzałem gazu na A4 110-120km/h po górach tez przyciskałem gaz....
Spalanie ................. 13,8l/100
Oponki 35-tki jednak lubią się napić ! hihihi
Dziś zrobiłem pierwszą dłuższą trasę: Wrocław- A4 - Świeradów- A4 -Wrocław.
Nie oszczędzałem gazu na A4 110-120km/h po górach tez przyciskałem gaz....
Spalanie ................. 13,8l/100
Oponki 35-tki jednak lubią się napić ! hihihi
Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika
VDJ 76. 4,5 V8, trasa 800 km, na campa i z powrotem, zabawa po lesie. Prędkość na ekspresówce między 120-160.
Spalanie 13,8 litra , koła 33 cale.
Zaczynam dojrzewać do 35.
Spalanie 13,8 litra , koła 33 cale.
Zaczynam dojrzewać do 35.
Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika
To całkiem dobry wynik. Ciekawe ile by wyniosło gdybyś jechał 90-100km/h.
Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika
Obawiam się, że tego się nigdy nie dowiemluk4s7 pisze:To całkiem dobry wynik. Ciekawe ile by wyniosło gdybyś jechał 90-100km/h.
Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika
wciąż masz 33"?
ile masz rpm silnika przy 100km/h? ja mam około 2,5k rpm, a myślałem, że będzie ok 2k
właściwe pytanie jest czy masz 5tkę w skrzyni już ze zmienionym przełożeniem
Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika
Wciąż mam, MT. Ale zaczynam się zastanawiać nad cichymi AT:)
rmp przyzwoite jest przy 80/90 km/h i tak jeżdżę.
A co piątego biegu, to oczywiście obmacałem temat, ale to koszt 5 tys plus robota.
Nie wiem, czy to warte tego "litra" na 100km:)
Że tak powiem "wisi" w zakupach gdzieś pod koniec listy.
Choruje na nowe sprzęgło ARMAX SAFARI jeśli już miałbym coś kupić na wczoraj.
A i tylny stalowy zderzak:)
Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika
mnie bardziej chodzi o redukcję obrotów niż tego litra
myślałem, że wszystkie skrzynie po 2017 roku mają już zmienioną piątkę
okazuje się, że niekoniecznie
poza tym wszystko super
myślałem, że wszystkie skrzynie po 2017 roku mają już zmienioną piątkę
okazuje się, że niekoniecznie
poza tym wszystko super
Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika
My mamy Euro 3 a w Australii musieli zrobić Euro5, stąd tamta wersja ma DPF oraz przycisk do wypalania.
Maska jest bardziej wytłoczona do góry, żeby pomieścić większy intercooler.
I dla nich wstawiono tą piątkę.
Tyle różnić, no i kierownica ma się rozumieć.
Wschód ma w d..pie euro
Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika
Pytanie do znawcow serii J7 a konkretnie BJ73V z silnikiem 3.4 i hardtopem. Mam na oku egzemplarz do kompletnego odrestaurowania. Auto jest jezdzace przy czym korozja budy jest dosc zaawansowana a rame tez juz w paru miejscach zzera ale moim zdaniem nadaje sie do spawania. Co zacheca mnie do tego egzemplarza - glownie to ze jest w stanie orginalnym, harttop jest caly i wyglada lepiej niz zwykle 70tki ktorych jest zatrzesienie. Czy z Waszego puntku widzenie BJ73V to model wyrozniajacy sie na tyle zeby inwestowac w niego kilkadziesiat tysiakow? Czy silnik 3.4 jest jaks wyraznie mocniejszy niz zwykly 2.4 i czy bardziej ceniony?