Posiadacz Hzj proszony o pomoc.

Moderator: luk4s7

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Posiadacz Hzj proszony o pomoc.

Post autor: Biafer »

Witam.
Jestem swiezy w Waszym klubie i na poczatek chcial bym wszystkich powitac.
Posiadam RJ 73 , lecz od pewnego czasu korci mnie Hzj.
Czy moze ktos z posiadaczy Hzj przeslac mi nr. tel w celu zadania kilku pytan.
Dzieki pozdro.
biafra@onet.eu

Awatar użytkownika
Boryś
Posty: 1268
Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Auto: HZJ 80
Kontakt:

Post autor: Boryś »

ale jaka HZJta?? jak 80tka - to wal do mnie.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Post autor: Gałka »

mam HZJ 73- miodzio !!!!!!

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Post autor: Biafer »

Cze
Mam slaby dostep do neta i stad te pytanie o tel.
Emsi a czemu czyz by z RJ bylo cos nie tak? Nie jedno krotnie slyszalem ze silnik 22RE to jeden z lepszych jaki wyprodukowala Toyota i w cale nie jest taki slaby jak sie wydaje.
Chodzilo mi o Hzj 73, pojemnosc 4.2 mocno mnie podgrzala,lecz po sprawdzeniu osiagow tego silnika cos mi ten pomysl zaczyna przechodzic .Tylko 280 Nm ja mam teraz 190 ,a przejzyjcie stronki www.lcengineering.com po wsadzeniu kilku takich gratow osiagi byly by zblizone na Ebay.com tez jest w czym wybierac za smieszne ceny.
Po za tym jakos nigdy nie mialem przekonania do disla a charakterystyka turbo disla mnie drazni .
Jak ten hzj ,silny jest, ktos mi mowil ze raczej nie za bardzo, przy niskich temperaturach dobrze zapala, ile pali, jak z wykrzywem duzo jest mniejszy, ile wazy, chyba nie wszystkie wychodzily z blokadami, ile trzeba zaplacic za ciekawy egzeplaz?
Prosze o kilka odpowiedzi ,kto wie...
Dzieki pozdrawiam
A przy okazji ,czy w moim sprzecie z racji braku centralnego mechanizmu roznicowego mozna jezdzic z wlaczonym 4x4 po twardej nawiezchni?

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Post autor: Gałka »

1 pytanie; do czego potrzebny Ci samochód? Później wspólnie z kolegami wybierzemy Ci model a Ty zapłacisz :D
HZJ 73 - waga z plandeką - około 1800 kg
silnik 1HZ - Włochy, opony AT, prędkość 110km/h, włączona klima, temperatura zewnętrzna 42 stopnie- spalanie srednie 9,8. l/100 i praktycznie tak stale pali w róznych warunkach.
Z tyłu tylko" blokada" lsd
kupisz nawet za 18000 zł ale w dobrym stanie trzeba liczyć 30-50 kzl za 91-93 r.
Instalacja 24V- lepiej pali zimą jak 12V jak wszystko jest OK.
Jak już Kylon pisał HZj na dłuuuuuuuuuuugie spokojne trasy a KZ na "szał" :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18038
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Biafer pisze: A przy okazji ,czy w moim sprzecie z racji braku centralnego mechanizmu roznicowego mozna jezdzic z wlaczonym 4x4 po twardej nawiezchni?
szuter i drogi leśno polne- ogólnie teren- tak
asfalt - nie

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Post autor: Biafer »

Dzieki
Jak bym kupowal teraz pirwszy sam. to kupil bym hzj ale wtedy nie mialem kasy, a teraz wladowalem za duzo hajsu i serca zeby sie go pozbywac.Rame mam zdrowa ,niedlugo wkladam blokadki,bryczka bedzie bajera .W sumie to nakrecilem jakies 20tys km i nigdy nie mialem zadnych problemow. Chyba sobie odpuszce ten pomysl.
A co wedlug Was RJ na dluzsze wyprawy lipa?
Czy LSD z tylu stwarza ajkies problemy przy zamontowaniu ARB Lock?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18038
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

LSD wyjmujesz a ARB wkładasz. Trzeba tylko pamietać, że do HZJ-ota jest kilka ARB-ów (zwłaszcza z tyłu). Jesli RJ to RD23 z przodu i z tyłu.

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Post autor: Biafer »

Co zrobic , ale teraz po remoncie 10L -11L na trasie to nie jest tak zle ,wspaniale Polonezy pala wiecej a na przyklad w GB ropa jest drozsza od benz.

ODPOWIEDZ