LC 76 / rodzinna wyprawowka / 2021
Moderator: luk4s7
LC 76 / rodzinna wyprawowka / 2021
Czesc - zakladam temat bo bede przygotowywal nowego vdj 76 pod rodzinna wyprawowke i w zwiazku z tym chcialbym podpytac o kilka rzeczy kolegow z forum. Mam ok 8 lat doswiadczenia w offroad ale z g klasą, 0 z LC i niewiele w przygotowywaniu auta pod wyprawy a nie offroad w zwiazku z czym prosba o wyrozumialosc jesli pytani beda z kategorii „ojezu”.
Pytania:
1. Jakie macie doswiadczenia z dual battery system? Polecacie jakas firme / rozwiazania?
2. Jakis roof rack na caly dach do 76? Mysle o front runnerze
3. Czy ktos moze pomoc z rozwiazaniem bagaznika na 3 rowery? Myslalem o tym zeby powiesic na kolo ale jest z prawej strony wiec bedzie wystawac rower za mocno. Moze cos na swingu?
4. Jesli chodzi o zabezpieczenie podwozia to poza plytami co polecacie jeszcze?
To na start zeby sie nie rozjechalo od za duzej ilosci pytan
Pytania:
1. Jakie macie doswiadczenia z dual battery system? Polecacie jakas firme / rozwiazania?
2. Jakis roof rack na caly dach do 76? Mysle o front runnerze
3. Czy ktos moze pomoc z rozwiazaniem bagaznika na 3 rowery? Myslalem o tym zeby powiesic na kolo ale jest z prawej strony wiec bedzie wystawac rower za mocno. Moze cos na swingu?
4. Jesli chodzi o zabezpieczenie podwozia to poza plytami co polecacie jeszcze?
To na start zeby sie nie rozjechalo od za duzej ilosci pytan
Re: LC 76 / rodzinna wyprawowka / 2021
tylko czy jest sens mielic ten internet jak i tak skonczysz z takim nowym autem u Kylona w wyprawa4x4x
jedz do niego gadać, cennik Ci po prostu odpowie na wiele pytan.
a plyty sa ciezkie i wyprawowo kompletnie nieprzydatne. uwierz.
swiat mozna zjechac bez tego znakomicie i miec 1l do przodu na kazde 100km
i nie walczyc w kanale w senegalu z zapieczonymi srubami .
jedz do niego gadać, cennik Ci po prostu odpowie na wiele pytan.
a plyty sa ciezkie i wyprawowo kompletnie nieprzydatne. uwierz.
swiat mozna zjechac bez tego znakomicie i miec 1l do przodu na kazde 100km
i nie walczyc w kanale w senegalu z zapieczonymi srubami .
Re: LC 76 / rodzinna wyprawowka / 2021
na start to ja bym zaczął od zakonserwowania nabytku
LC 76 / rodzinna wyprawowka / 2021
Nooo i najlepiej sprawdza się pasteryzacja - każda babcia Ci to powie!TomekW pisze:na start to ja bym zaczął od zakonserwowania nabytku
Kolega właśnie pyta jaką polecamy. Czobi jednak rozbił bank i właściwe wiele do dodania nie zostało.
Żeby jednak wątek na tym się nie wyczerpał to moim zdaniem trzeba to malować dobrym siuwaxem. Jest wątek na tym forum o zabezpieczeniu antykorozyjnym. Dużo czytania i to ze zrozumieniem ale przynajmniej darmo
Re: LC 76 / rodzinna wyprawowka / 2021
ja już sobie kolejkę na jesień zaklepałem jak 150 przyjedzie
Re: LC 76 / rodzinna wyprawowka / 2021
Ale tego roku?! No opóźnienia są ogromne. Pytałem ostatnio to nie przyjmują zamówień na 150 bo nie ma to sensu.TomekW pisze:ja już sobie kolejkę na jesień zaklepałem jak 150 przyjedzie
Ja trenuję Krown’a. Widziałem u Kylona jednak pare gołych 70’tek którym malowali podwozie czymś znacznie trwalszym co wyglądało jak lakier po wyschnięciu.
Re: LC 76 / rodzinna wyprawowka / 2021
w październiku mam odbierać
ponoć.....
miało być w maju
ponoć.....
miało być w maju
Re: LC 76 / rodzinna wyprawowka / 2021
Hej, dzieki za odpowiedzi. Jestem juz w kontakcie z Kylonem w tym temacie ale chcialem podpytac moze ktos ma jakies doswiadczenia i sugestie w tematach
Dobry punkt z konserwacja, mysle tez nad folią na lakier ale to w przyszlym roku. W G mialem plyte aluminiową pod zderzakiem i myslalem ze to minimum jesli bede chcial gdzies wjechac w lekki teren.
Mam zagwozdke teraz glownie z tym dual battery bo trasy beda na poczatku max do 5h wiec bateria musi byc z tych szybko bioracych prąd inaczej bedzie niedoładowan i tez nie wiem czy mozna robic tak ze ladowanie np. lodowek bede wlaczal tylko w trasach a po miescie bedzie to odciete.
Najwieksza zagwozdkę mam z tymi rowerami bo chyba bez swingu sie nie obejdzie a nie widze zeby bylo dostepne proste rozwiazanie. zastanawiam sie czy robic to na haku jakos czy trzeba bedzie zmieniac zderza
Dobry punkt z konserwacja, mysle tez nad folią na lakier ale to w przyszlym roku. W G mialem plyte aluminiową pod zderzakiem i myslalem ze to minimum jesli bede chcial gdzies wjechac w lekki teren.
Mam zagwozdke teraz glownie z tym dual battery bo trasy beda na poczatku max do 5h wiec bateria musi byc z tych szybko bioracych prąd inaczej bedzie niedoładowan i tez nie wiem czy mozna robic tak ze ladowanie np. lodowek bede wlaczal tylko w trasach a po miescie bedzie to odciete.
Najwieksza zagwozdkę mam z tymi rowerami bo chyba bez swingu sie nie obejdzie a nie widze zeby bylo dostepne proste rozwiazanie. zastanawiam sie czy robic to na haku jakos czy trzeba bedzie zmieniac zderza
Re: LC 76 / rodzinna wyprawowka / 2021
Przede wszystkim, zameldować się na Facebooku w grupie https://www.facebook.com/groups/LandCrusier
a potem:
1. Wymiana zawieszenia na regulowane TT lub OME + 2 cale
2. Konserwacja podwozia i profili zamkniętych.
3. Wymiana oryginału snorkela na Sarafi Armax
4. 20% więcej mocy: ARMAX ECU, filtr paliwa, uszczelniony filtr powietrza TT, Catch Can Pro
5. Bagażnik z akcesoriami
6. Osłony lamp przednich Protective Australia
Reszta, to już wg uznania:) to wg mnie jest podstawowy standard po odbiorze od sprzedawcy i z tym można w świat jechać.
Drugi aku jak najbardziej, a wtedy: zolator akumulatorów T-MAX .
Doposażenie:
stalowe progi i zderzaki plus HiLift, zwykły fabryczny podnośnik nie dźwignie załądowanego auta, wiem sam ukręciłem krobkę:)
Kylon wie, ale on osobiście powie dopiero gdy auto u niego na warsztacie na podnośniku, wtedy zaczyna puszczać farbę
a potem:
1. Wymiana zawieszenia na regulowane TT lub OME + 2 cale
2. Konserwacja podwozia i profili zamkniętych.
3. Wymiana oryginału snorkela na Sarafi Armax
4. 20% więcej mocy: ARMAX ECU, filtr paliwa, uszczelniony filtr powietrza TT, Catch Can Pro
5. Bagażnik z akcesoriami
6. Osłony lamp przednich Protective Australia
Reszta, to już wg uznania:) to wg mnie jest podstawowy standard po odbiorze od sprzedawcy i z tym można w świat jechać.
Drugi aku jak najbardziej, a wtedy: zolator akumulatorów T-MAX .
Doposażenie:
stalowe progi i zderzaki plus HiLift, zwykły fabryczny podnośnik nie dźwignie załądowanego auta, wiem sam ukręciłem krobkę:)
Kylon wie, ale on osobiście powie dopiero gdy auto u niego na warsztacie na podnośniku, wtedy zaczyna puszczać farbę
Re: LC 76 / rodzinna wyprawowka / 2021
Dzieki dzieki, wszystkie te rzeczy mam w planach natomiast kolejnosc ktora podalem w liscie wynika z tego ze chce skorzystac z lata a powazniejsze rzeczy zostawic sobie na zimniejsze miesiace jak mniej bede jezdzil
Re: LC 76 / rodzinna wyprawowka / 2021
na pewno rob wszystko pod jednym adresem, gdziekolwiek, ale raz, dobrze i konsekwentnie.
z tymi rowerami ewent mozesz zrobic sobie rozpoznanie rynku samodzielnie.
z tymi rowerami ewent mozesz zrobic sobie rozpoznanie rynku samodzielnie.
Re: LC 76 / rodzinna wyprawowka / 2021
Proponowałbym rok pojeździć i zobaczyć co będzie potrzebne Cieszę, się że wielu rzeczy nie zdążyłem zrobić Bez połowy tych które zrobiłem też mógłbym żyć.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Re: LC 76 / rodzinna wyprawowka / 2021
Taki jest plan po to wzialem lc zeby miec super baze do modyfikacji ale prad, lodowka, namiot i rowery to podstawa zebym zabral rodzine w pierwsze tereny
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LC 76 / rodzinna wyprawowka / 2021
Lodowka tak
Ale.reszte odpuscic. Na początku lepiej jakis pensjonat hotel
Ale.reszte odpuscic. Na początku lepiej jakis pensjonat hotel
Re: LC 76 / rodzinna wyprawowka / 2021
1. Mam to, uwag nie mam. Działa. IBS mam. Coś takiego. http://ibs-tech.ch/en/products/dual-battery-system.htmlDominikWB pisze: ↑18 kwie 2021, 15:23Czesc - zakladam temat bo bede przygotowywal nowego vdj 76 pod rodzinna wyprawowke i w zwiazku z tym chcialbym podpytac o kilka rzeczy kolegow z forum. Mam ok 8 lat doswiadczenia w offroad ale z g klasą, 0 z LC i niewiele w przygotowywaniu auta pod wyprawy a nie offroad w zwiazku z czym prosba o wyrozumialosc jesli pytani beda z kategorii „ojezu”.
Pytania:
1. Jakie macie doswiadczenia z dual battery system? Polecacie jakas firme / rozwiazania?
2. Jakis roof rack na caly dach do 76? Mysle o front runnerze
3. Czy ktos moze pomoc z rozwiazaniem bagaznika na 3 rowery? Myslalem o tym zeby powiesic na kolo ale jest z prawej strony wiec bedzie wystawac rower za mocno. Moze cos na swingu?
4. Jesli chodzi o zabezpieczenie podwozia to poza plytami co polecacie jeszcze?
To na start zeby sie nie rozjechalo od za duzej ilosci pytan
2. Mam Front Runnera i gdybym miał kupować to wybrałbym konstrukcję rurową a nie z profili prostopadłościennych. Chuczy, buczy i wkurza.
3. Hak. Dach wysoko i ciężko ci będzie rowery ładować.
4. Tu nie wiem bo ja mam serię. Uznałem że dokładanie żelaza do HZJ nie ma sensu bo wtedy nie jedzie.
Z inwestycjami w żelazo, snorkele, zawiasy bym się czasowo wstrzymał dopóki nie poznasz czy to ci naprawdę potrzebne. Jeżdżę HZJ76 już z 10 lat , mam wszystko w serii oprócz fotela Recaro bo oryginał łamie kości i jakoś nigdy nie odczułem potrzeby żeby cokolwiek zmieniać. Z tym że moje auto bardziej jest wyprawowe niż przeprawowe i nie pcham się w błoto dla sportu. Wszak z reguły da się je objechać . Pojeździć, obczaić a potem inwestować a nie odwrotnie. Powodzenia.