Diagnostyka 2LT LJ70
: 16 paź 2019, 11:46
Cześć,
kupiłem niedawno Land Cruisera LJ70 2.4TD z 1987r.
Samochód jeździł po Bieszczadach przez ostatnie kilka lat, niby na bieżąco były robione różne wymiany ale auto na moje oko jest trochę zapuszczone i wymaga pewnych napraw.
Chciałbym doprowadzić go mechanicznie do pełnej sprawności.
W danym momencie zauważyłem kilka rzeczy, które chciałbym zdiagnozować.
Proszę o porady.
1. Wskaźnik ciśnienia oleju. (na zimnym podnosi się do około drugiej kreski, natomiast po chwili spada prawie na sam dół. Podczas jazdy, przy wciśniętym pedale gazu do oporu, podnosi się poniżej drugiej kreski, zaraz spada. Ogólnie jest raczej przy dolnej kresce przez większość czasu, podczas pracy silnika.
Czytałem na forum, że może to być problem z samą kalibracją wskaźnika. Ktoś miał podobny problem?
Wymieniłem olej na 5W40 Xado z wykonaną uprzednio płukanką silnika. Trochę może lepiej. Z silnika leciał czarny mazut jeszcze przy trzecim płukaniu. Ostatnio olej wymieniany był w 2017r. około 8k km temu.
Czy może to mieć związek z pompą oleju, czujnikiem oleju?
2. Temperatura płynu chłodzącego też stabilizuje się w okolicach centymetra ponad dolną kreską. Czy tak powinno być?
3. Podczas wciskania pedału gazu do oporu, świeci się zielona lampka od turbo jednak zaświeca się również pomarańczowa. Max co udało mi się osiągnąć to 3200 obrotów, dalej auto nie jedzie.
Widoczne delikatne ślady pocenia się turbo od dołu i trochę mokro przy wtryskach. Ale raczej na bieżąco mocno się nie poci. Podczas jazdy przy dynamicznej zmianie biegów i pedale w podłodze, pojawia się czasami trochę jasnego dymu z wydechu. Co to może być? Turbo czy problem z pompą? Wtryskami? Wymieniłem filtr paliwa póki co ale brak odczuwalnych zmian.
4. Alternator jest nowy ale słyszać jakieś drobne grzechotanie z tamtych okolic? Za co odpowiadają rolki poniżej alternatora?
5. Rozrząd też nie wiadomo kiedy był robiony, myślę, że warto go wymienić profilaktycznie.
Jakie firmy polecacie? Czy OEM jest dostępny, jeżeli tak to jak to wygląda cenowo w stosunku do dobrych zamienników?
Czy ktoś ewentualnie w okolicach Warszawy jest w stanie zdiagnozować problemy, nie za milion?
Nie miałem do tej pory za dużo styczności z silnikami Diesla więc proszę o wyrozumiałość
Pzdr.
Maciej
kupiłem niedawno Land Cruisera LJ70 2.4TD z 1987r.
Samochód jeździł po Bieszczadach przez ostatnie kilka lat, niby na bieżąco były robione różne wymiany ale auto na moje oko jest trochę zapuszczone i wymaga pewnych napraw.
Chciałbym doprowadzić go mechanicznie do pełnej sprawności.
W danym momencie zauważyłem kilka rzeczy, które chciałbym zdiagnozować.
Proszę o porady.
1. Wskaźnik ciśnienia oleju. (na zimnym podnosi się do około drugiej kreski, natomiast po chwili spada prawie na sam dół. Podczas jazdy, przy wciśniętym pedale gazu do oporu, podnosi się poniżej drugiej kreski, zaraz spada. Ogólnie jest raczej przy dolnej kresce przez większość czasu, podczas pracy silnika.
Czytałem na forum, że może to być problem z samą kalibracją wskaźnika. Ktoś miał podobny problem?
Wymieniłem olej na 5W40 Xado z wykonaną uprzednio płukanką silnika. Trochę może lepiej. Z silnika leciał czarny mazut jeszcze przy trzecim płukaniu. Ostatnio olej wymieniany był w 2017r. około 8k km temu.
Czy może to mieć związek z pompą oleju, czujnikiem oleju?
2. Temperatura płynu chłodzącego też stabilizuje się w okolicach centymetra ponad dolną kreską. Czy tak powinno być?
3. Podczas wciskania pedału gazu do oporu, świeci się zielona lampka od turbo jednak zaświeca się również pomarańczowa. Max co udało mi się osiągnąć to 3200 obrotów, dalej auto nie jedzie.
Widoczne delikatne ślady pocenia się turbo od dołu i trochę mokro przy wtryskach. Ale raczej na bieżąco mocno się nie poci. Podczas jazdy przy dynamicznej zmianie biegów i pedale w podłodze, pojawia się czasami trochę jasnego dymu z wydechu. Co to może być? Turbo czy problem z pompą? Wtryskami? Wymieniłem filtr paliwa póki co ale brak odczuwalnych zmian.
4. Alternator jest nowy ale słyszać jakieś drobne grzechotanie z tamtych okolic? Za co odpowiadają rolki poniżej alternatora?
5. Rozrząd też nie wiadomo kiedy był robiony, myślę, że warto go wymienić profilaktycznie.
Jakie firmy polecacie? Czy OEM jest dostępny, jeżeli tak to jak to wygląda cenowo w stosunku do dobrych zamienników?
Czy ktoś ewentualnie w okolicach Warszawy jest w stanie zdiagnozować problemy, nie za milion?
Nie miałem do tej pory za dużo styczności z silnikami Diesla więc proszę o wyrozumiałość
Pzdr.
Maciej