LPG w 22R
Moderator: luk4s7
LPG w 22R
W RJ 70 z silnikiem 22 R mam od ponad roku instalację LPG I generacji. W międzyczasie padła pompa paliwa. Najtaniej i najszybciej wychodziło zastąpienie mechanicznej elektryczną. Przed wymianą Rokfor pouczył mnie, że do gaźnika musi być pompa o odpowiednim ciśnieniu. Jest ok. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale jak się zaczęły upały instalacja LPG zbzikowała. Jeśli gazu jest mniej niż połowa, wystarczy wejść w ostry zakręt i silnik zaczyna zdychać. Przełączam na opcję "0" żeby przejść na benzynę i silnik działa, choć powinien wypalić resztkę gazu i stanąć. Osobliwe na "0" mogę spokojnie jeździć. Dopiero jak nieco ostygnie, w tej pozycji już nie pali. Okazało się, że w opcji 0 zaciąga benzynę mimo, że pompa nie chodzi, a elektrozawór jest zamknięty. Wymieniłem elektrozawór benzyny i nadal jest tak samo. Jak zacząłem zakręcać zawór ręcznie, to jest ok. Teraz raz w tygodniu odpalam na benzynie, żeby przepłukać gaźnik. Po kilku km zakręcam benzynę i jeżdżę na LPG. Silnik nie przerywa po wyjściu z zakrętu nawet jak jest rezerwa.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LPG w 22R
Teoretycznie nawet samo wyłączenie pompy powinno odciąć benzynę ...
Instalacje do gaźników to już leciwa sprawa, i możliwe że po prostu dostęp do dobrej jakości elektrozaworów benzynowych jest słaby. Ale - możesz też wypróbować elektrozawór od LPG - w fazie ciekłej to w zasadzie takie samo oddziaływanie chemiczne jak bena - za to są wyposażone w filtr. I jakościowo są naprawdę niezłe - tyle że zwykle nie mają opcji "ręcznego" otwierania lub blokowania. Ale - zwykle działają bez żadnych problemów.
Instalacje do gaźników to już leciwa sprawa, i możliwe że po prostu dostęp do dobrej jakości elektrozaworów benzynowych jest słaby. Ale - możesz też wypróbować elektrozawór od LPG - w fazie ciekłej to w zasadzie takie samo oddziaływanie chemiczne jak bena - za to są wyposażone w filtr. I jakościowo są naprawdę niezłe - tyle że zwykle nie mają opcji "ręcznego" otwierania lub blokowania. Ale - zwykle działają bez żadnych problemów.
Re: LPG w 22R
Ja z LPG w 22RE,jestem bardzo zadowolony, zadnych problemów.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LPG w 22R
No - ale sekwencji do gaźnika zapodać nie idzie ...
Zestaw do konwersji gaźnika na wtrysk do tego auta ciągle jest, jak by co ...
Zestaw do konwersji gaźnika na wtrysk do tego auta ciągle jest, jak by co ...
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: LPG w 22R
Rokfor - a czemu nie można wpiąć wtrysku gazu do gaźnika?
Nie jestem specem, ale tak sobie myślę, że sekwencja gazu i tak ustala "sekwencje" własnym kompem, aby to ustalić korzysta z minimalnie 2 wskazań: przepływomierza - by badać masę powietrza i czujnika położenia wału - by zgrać się z zapłonami. Wszystkim natomiast zarządza komputer LPG. Jak wiadmo, to są sprytne otwarte komputery, które można stosownie parametryzować.
Aby uzyskać powyższe sygnały do LPG-procesora w celu zarządzania całą infrastrukturę pojazdu muszę powiększyć o: przepływomierz i sygnał z aparatu zapłonowego (o ile jest elektroniczny zapłon ), A jak nie ma ? To zmienić na elektroniczny zapłon.
Wtryskiwacze wkręcasz w kolektor dolotowy standardowo.
Ustalasz mapę wtrysku dla pełnego zakresu obrotów i dzida!
Nie jestem specem, ale tak sobie myślę, że sekwencja gazu i tak ustala "sekwencje" własnym kompem, aby to ustalić korzysta z minimalnie 2 wskazań: przepływomierza - by badać masę powietrza i czujnika położenia wału - by zgrać się z zapłonami. Wszystkim natomiast zarządza komputer LPG. Jak wiadmo, to są sprytne otwarte komputery, które można stosownie parametryzować.
Aby uzyskać powyższe sygnały do LPG-procesora w celu zarządzania całą infrastrukturę pojazdu muszę powiększyć o: przepływomierz i sygnał z aparatu zapłonowego (o ile jest elektroniczny zapłon ), A jak nie ma ? To zmienić na elektroniczny zapłon.
Wtryskiwacze wkręcasz w kolektor dolotowy standardowo.
Ustalasz mapę wtrysku dla pełnego zakresu obrotów i dzida!
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: LPG w 22R
o cholera!, zapomniałem o qwskazaniach ootwarcia przepustnicy!, których z gaźnika nie dostane )))
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LPG w 22R
Niestety ale nie. Przy wtrysku sekwencyjnym gazu za dobór dawki paliwa (równiez LPG) odpowiedzialny jest nadal ECU silnika. Komp gazowy służy jedynie do przeliczenia czasu otwarcia wtryskiwacza z benzynowego na gazowy wg odpowiedniego algorytmu (mapy) - i niczego więcej. Komp gazowy NIE KORZYSTA z oczujnikowania silnika - potrzebne mu sa jedynie sygnały otwarcia wtryskiwaczy benzynowych.BOCIAN pisze:Rokfor - a czemu nie można wpiąć wtrysku gazu do gaźnika?
[...]myślę, że sekwencja gazu i tak ustala "sekwencje" własnym kompem, [...]
Gdybyś się bardzo uparł, i skalibrował sobie dokładnie wtryskiwacze gazowe (są ustawialne na wydajność), i w dodatku dobrał wtryskiwacze gazowe o impedancji zbliżonej do impedancji wtrysków beny, i skorelował to ładnie z ciśnieniem gazu w fazie lotnej - to mógłbyś wogule zrezygnować z kompa gazowego - i sterować wtryskami gazowymi z tego samego sygnału - co idą wtryski benzynowe, a rodzaj paliwa zamieniać prostym przełącznikiem. Ale ponieważ była by z tym kupa zabawy - tak się nie robi, ino ustawia zgranie softwerowo przez komp gazowy - łatwo i bez ceregieli.
Re: LPG w 22R
Dobrym rozwiązaniem do gaźników okazał sie bloss.Założyłem to nawet do UAZ-a,jednak wywalając gaźnik a założyłem przepustnicę toyoty.Od tamtej pory zapomniałem że mam gaz w samochodzie.Jedynie dołożyłem sondę do kontroli składu mieszanki.
Re: LPG w 22R
A do czego dołączyłeś sondę.Do zapasówki?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LPG w 22R
Można do wskaźnika AFR. Nie będzie w żaden sposób z blosem powiązana - ale przynajmniej pokaże userowi, czy silnik dostaje poprawny skład mieszanki.
Re: LPG w 22R
A co to AFR
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LPG w 22R
Air-Fuel Ratio. Miernik składu mieszanki - a tak na prawdę wskaźnik podpięty pod sondę lambda, ino że z wytłumieniem tej jej pulsacji Te proste wskaźniki podpinane są pod sondy 1V - są raczej orientacyjne, szczególnie w bogatym zakresie mieszanki. Dokładniejsze pracują na sondach 5V - zwykle te sondy sa w komplecie z miernikiem, i trzeba je wspawać w wydech.
Re: LPG w 22R
Dzięki.Człowiek się uczy całe życie.
Re: LPG w 22R
Widzę że masz naprawdę spore braki.Jak nie masz dostępu do szerokopasmówki to zwykła sonda wystarczy żeby nie popalić gniazd i zaworów.Nie trzeba kupować kosmicznych urządzeń bo wystarczy miernik za 20zł.vico pisze:Dzięki.Człowiek się uczy całe życie.
Rokfor-sondy szerokopasmowej nie musisz wspawać w wydech,wystarczy dorobić rurkę wstawianą w końcówkę wydechu i robisz pomiary w każdym samochodzie.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LPG w 22R
Pomiary - a praca na stałe to deko co innego. Praca na końcówce wydechu to spore opóźnienia w reakcji, i spore przekłamania w odczycie (wydech nie tylko "wydecha" spaliny - pulsacja ciśnienia powoduje zasysanie częściowe świeżego powietrza do końcówki wydechu). Zupełnie inne sa też temperatury pomiaru - podgrzewanie sondy to jednak nie to samo, co praca bezpośrednio w gorących gazach w kolektorze.