Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD
: 11 gru 2017, 09:44
Przepiekne auto - masz zakaz jazdy po krzunach!!!
Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
https://tlc.org.pl/
Np tu: http://outbacktravelaus.blackroom.com.a ... march-2016rolkos pisze:Przednia oś została poszerzona żeby zmieścić większy silnik. Przez to auto gorzej się prowadzi zwłaszcza w koleinach i na piasku. Tył raz jedzie jedna koleiną raz drugą.rafal187 pisze: Może ktoś z mądrzejszych wytłumaczyć dlaczego przednia oś jest szersza od tylnej? Co to daje? Większy powierzchnie nacisku na podłoże jak przy pojazdach gąsienicowych?
Są całe zestawy do konwersji tego, za milion szelestów. W Oz radzą sobie tez budżetowo czyli koła z różnym ET na przód i tył (niestety trzeba wtedy mieć 2 zapasy). Są i tacy którym to bardzo nie przeszkadza.
Reasumują przód poszerzyli bo musieli żeby wsadzić silnik który zadowoli kopalnie w Australii, a tyłu nie poszerzyli bo to dodatkowe koszty i został stary.
luk4s7 pisze:Ooo widzisz jak dobrze się składa bo ja w sprawie tego odkucia między innymi. Lubię sprawiać ludziom radość i pomagać, więc chętnie przyłożę rękę do odkucia, a że średnica felg zaraz będzie poprawiona to od razu liczę na przychylne traktowanie (Nie będę tu kaszanił więc napisze na PW).tadeo pisze: 3. Żeby sprawdzić spalanie, musze napełnić bak do pełna... 130 litrów daj mi się "odkuć" :)
4. Aj ja jaj, no jasne że 16 cali felgi, się walnąłem, proszę adminów o korektę dla pokoleń.
Co do auta to ciekaw jestem wyciszenia w porównaniu do aut typu nowy Hil lub 150. Bo że od starej J7 cichsza to pewne w Moim aucie potrafi tak dziwnie się wiatr na budzie układać że szumi i gwiżdże. Nie jest to więc tyle wyciszenie auta co raczej aerodynamika wątpliwa.
J7 gra w podobnej lidze cenowej z J15 więc tak się dopytuje. Fakt że to zupełnie inne auta ale ciekaw jestem na ile różnią się komfortem.
Fajnie byłoby móc porównać nowe J7, J15 i Hila. Organoleptycznie oczywiście.
P.S. I chyba mi ten wątek lepiej pasuje do działu Moja Toyota. Jak mnie najdzie to go przeniosę może. Chyba że nie będziesz się uzewnętrzniał z dalszym uzbrajaniem.
rafal187 pisze:Kurcze nie rozumie, żal im było kilkaset dolarów przy produkcji seryjnej żeby zrobić dłuższe półośki i szerszą pochwę mostu?
Kupujesz auto za tyle hajsu i "musisz" kombinować z przeróbką tylnego mostu która też pewnie "trochę" kosztuje.
Ja chyba czasami zbyt prosto myślę.
Koszt produkcji to nie tylko koszt materiału ale R&D, testów nowego rozwiązania, homologacji itd. j7 to produkcja nisko seryjna, właściwie na granicy opłacalności. To że w ogóle robią j7, a jeszcze coś tam rozwijają (silnik, poduszki powietrzne czy DPF) zawdzięczamy głównie kopalnią z Australii, to oni wymuszają na toyocie zmiany żeby spełniały standardy wymagane przez odbiorcę lub regulatora (DPF).rafal187 pisze:Kurcze nie rozumie, żal im było kilkaset dolarów przy produkcji seryjnej żeby zrobić dłuższe półośki i szerszą pochwę mostu?
Na teraz to już nie. Bo J105 zakończono produkcję.tadeo pisze:rafal187 pisze:[...]
Jest jakaś konkurencja VDJ 76 ?
Ja nie znam
Jezu. Gdzieś to wyczytał!!! W każdej siedemdziesiątce HD tak jest od zawsze.rolkos pisze:Przednia oś została poszerzona żeby zmieścić większy silnik. Przez to auto gorzej się prowadzi zwłaszcza w koleinach i na piasku. Tył raz jedzie jedna koleiną raz drugą.rafal187 pisze: Może ktoś z mądrzejszych wytłumaczyć dlaczego przednia oś jest szersza od tylnej? Co to daje? Większy powierzchnie nacisku na podłoże jak przy pojazdach gąsienicowych?
Są całe zestawy do konwersji tego, za milion szelestów. W Oz radzą sobie tez budżetowo czyli koła z różnym ET na przód i tył (niestety trzeba wtedy mieć 2 zapasy). Są i tacy którym to bardzo nie przeszkadza.
Reasumują przód poszerzyli bo musieli żeby wsadzić silnik który zadowoli kopalnie w Australii, a tyłu nie poszerzyli bo to dodatkowe koszty i został stary.
Tak twierdzi Andrew St. Pierre White, podobne informacje podaje Ronny Dahl. I nie powiem, wg mnie te osoby jednak się znają na temacie. Oczywiście może tu się mylą.kylon pisze: Jezu. Gdzieś to wyczytał!!! W każdej siedemdziesiątce HD tak jest od zawsze.
The facelifted 70 Series began production in January for market release in late February / early March 2007. Changes involve significant modifications to the front end design, eliminating the trademark flat fenders featured on all commercial Land Cruiser series' since the 40 series. This change along with a wider front axle/track and wider chassis were required to allow fitment of the new Euro-4 compliant 4.5L V8 turbo diesel, the 1VD-FTV. This engine was initially just for the Australian market, where it was the only engine available.