Pytanie most tyl kzj 70
Moderator: luk4s7
Re: Pytanie most tyl kzj 70
Nie pamietasz moze gdzie to wklejales?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Pytanie most tyl kzj 70
Przeszukałem foruma, i wyszło że i owszem, obrazek był, ale na zewnetrznym serwerze, i link wygasł ...
Poszukam w archiwum zdjęć - jak znajdę to wkleję jeszcze raz.
Poszukam w archiwum zdjęć - jak znajdę to wkleję jeszcze raz.
Re: Pytanie most tyl kzj 70
Bardzo by mi sie to przydalo bo watpie ze znajde kompletna instalacje blokady od j7
Re: Pytanie most tyl kzj 70
https://m.youtube.com/watch?v=CmeE7wQwcdo
Czy ktos sie orientuje gdzie znajde taki przelacznik? Jak na filmiku widac ze niema zadnych przekaznikow.
Czy ktos sie orientuje gdzie znajde taki przelacznik? Jak na filmiku widac ze niema zadnych przekaznikow.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Pytanie most tyl kzj 70
Nie ma przekaźników - bo to jest przełącznik tzw. astabilny. czyli działa, póki trzymasz dźwignię. Więc jeżeli nie będziesz trzymał za długo - to sie silnik nie spali, bo nie zdąży
Re: Pytanie most tyl kzj 70
No dobra, czyli na to wychodzi ze w przelaczniku jest funkcja polaryzacji skoro dziala w dwie strony.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Pytanie most tyl kzj 70
Ten przełącznik ma po prostu dwa rozdzielone styki. (dwa tory, z dwupozycyjnymi stykami).
Spina się go podając zasilanie na piny zewnętrzne, połączone krzyżowo. Wówczas na środkowych uzyskuje się zmianę polaryzacji.
Dokładnie taki sam układ spina się na przekaźnikach, tyle że zamiast machać dźwigienka styki poruszają cewki przekaźników
Spina się go podając zasilanie na piny zewnętrzne, połączone krzyżowo. Wówczas na środkowych uzyskuje się zmianę polaryzacji.
Dokładnie taki sam układ spina się na przekaźnikach, tyle że zamiast machać dźwigienka styki poruszają cewki przekaźników
Re: Pytanie most tyl kzj 70
Gdzie znajde taki przelacznik?
Re: Pytanie most tyl kzj 70
Sam przełacznik (pokretelko) mam jeszcze gdzies w orginale - ale od niego wychodza tylko 2 piny więc wygląda, ze wszystko robi ten sterownik...
W orginale jeszcze jest lampka stanu blokady na obrotomierzu - ladny rysunek mostu z diodka
W orginale jeszcze jest lampka stanu blokady na obrotomierzu - ladny rysunek mostu z diodka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Pytanie most tyl kzj 70
Właściwie dowolny sklep z elektroniką. Się to nazywa "przełącznik dźwigniowy".rafallll pisze:Gdzie znajde taki przelacznik?
Ale - przemyśl temat. To jest - i owszem - proste bardzo rozwiązanie, ale wymaga kumatej obsługi. Zbyt krótki czas trzymania przełącznika powoduje, że blokada nie spina się całkowicie. Co prowadzi do jej uszkodzenia pod obciążeniem. Może też, w przypadku "sklejenia" styków spowodować spalenie się silniczka blokady. Tego typu układ nie daje kontroli realnej pozycji serwonapędu, więc łatwo o jego uszkodzenie.
Re: Pytanie most tyl kzj 70
Czyli najbezpieczniejszym rozwiazaniem bedzie zrobic to na przekaznikach?
Mysle ze jak bede mial pociagnieta diode od czujnika blokady to bedzie sygnalizowac o jej zalaczeniu czy rozlaczeniu, zeby wlasnie uniknac jej rozwalenia
Mysle ze jak bede mial pociagnieta diode od czujnika blokady to bedzie sygnalizowac o jej zalaczeniu czy rozlaczeniu, zeby wlasnie uniknac jej rozwalenia
Re: Pytanie most tyl kzj 70
Samo pokretlo tez posiadam, ale bez instalacji ze sterownikiem jest on bez użyteczny.MaxLux pisze:Sam przełacznik (pokretelko) mam jeszcze gdzies w orginale - ale od niego wychodza tylko 2 piny więc wygląda, ze wszystko robi ten sterownik...
W orginale jeszcze jest lampka stanu blokady na obrotomierzu - ladny rysunek mostu z diodka
Odpuscilem sobie zachowania w oryginale bo wiem ze raczej nigdzie tego nie dostane
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Pytanie most tyl kzj 70
Akurat sterownik dostaniesz na allegro bez ceregieli, tyle że z J9.
Kontrolka zapala się dopiero w skrajnej pozycji. Natomiast jeżeli zostawisz blokadę gdzieś na środku - to nie masz o tym info. Tak samo jak o tym, że jest całkowicie odpięta. Można sobie zrobić również takowe kontrolki (ustawienia silniczka) - ale to oznacza wykorzystanie czujnika położenia w silniczku. Czyli zbudujesz właściwie taki sam układ jak z przekaźnikami (tak samo skomplikowany) - tyle że niedziałający w automacie ...
Kontrolka zapala się dopiero w skrajnej pozycji. Natomiast jeżeli zostawisz blokadę gdzieś na środku - to nie masz o tym info. Tak samo jak o tym, że jest całkowicie odpięta. Można sobie zrobić również takowe kontrolki (ustawienia silniczka) - ale to oznacza wykorzystanie czujnika położenia w silniczku. Czyli zbudujesz właściwie taki sam układ jak z przekaźnikami (tak samo skomplikowany) - tyle że niedziałający w automacie ...
Re: Pytanie most tyl kzj 70
Czyli jest opcja podlaczenia blokady majac np. Sterownik plus wiazke od silniczka blokady do sterownika ? ( najbardziej by mi pasowala taka opcja)
Jak to dalej polaczyc ?
Jaka jest w tym przypadku najprostsza i naj bardziej sensowna opcja podlaczenia silniczka?
Jak to dalej polaczyc ?
Jaka jest w tym przypadku najprostsza i naj bardziej sensowna opcja podlaczenia silniczka?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Pytanie most tyl kzj 70
Sterownik jest podłączony do fragmentu wiązki głównej auta.
Tak się nie da - mając do dyspozycji jedynie moduł sterujący można go podpiąć - ale trzeba właściwą wiązkę zbudować. Zgodnie ze schematem z serwisówki fabrycznej. Jest to sporo trudniejsze, niż zbudowanie prostego układu na przekaźnikach.
Sorki - ale pytasz o detale zrozumiałe dla fachowca - a fachowcem nie jesteś. Ciężko się w takiej sytuacji tłumaczy, bo to co dla mnie jest dziecinnie łatwe - dla Ciebie jest abstrakcją, w dodatku lokowaną w nieznanej mi czasoprzestrzeni
Tak się nie da - mając do dyspozycji jedynie moduł sterujący można go podpiąć - ale trzeba właściwą wiązkę zbudować. Zgodnie ze schematem z serwisówki fabrycznej. Jest to sporo trudniejsze, niż zbudowanie prostego układu na przekaźnikach.
Sorki - ale pytasz o detale zrozumiałe dla fachowca - a fachowcem nie jesteś. Ciężko się w takiej sytuacji tłumaczy, bo to co dla mnie jest dziecinnie łatwe - dla Ciebie jest abstrakcją, w dodatku lokowaną w nieznanej mi czasoprzestrzeni