BLOKADA MOSTU (tył)
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
- Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top) - Kontakt:
Re: BLOKADA MOSTU (tył)
Chciałbym także poruszyć temat chińszczyzny. 4MUD BLOKADA, komplet ze sprężarka można kupic za 3100. Abstrahując od opinii, technicznie to kopia ARB, czy do ten wersji bedzie pasowało koło orginalne 4.88 z LJ, czy trzeba kupić aftermarket.
Widziałem na oczy jak patrol na 36 lub 37 calach miał te blokady i 2 lata bez zarzutu, półosie wymieniał cześciej.
Widziałem na oczy jak patrol na 36 lub 37 calach miał te blokady i 2 lata bez zarzutu, półosie wymieniał cześciej.
Re: BLOKADA MOSTU (tył)
A gdzie można kupić ARB-y po 3,5 tysia? Kilka miesięcy temu ARB podniosło ceny i Euro troszkę droższe niż normalnie . No chyba że babcia w koszyku w podręcznym pod spódnicą z za wielkiej wody.
Re: BLOKADA MOSTU (tył)
Jaki jest OEM dla przełożeń (ring & pinion), przód i tył- 4,88(39/8) i 4,56 (41/9)? Może ktoś wie lub wie gdzie tego szukać.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: BLOKADA MOSTU (tył)
Ale co - cena? W aso - zabójcza
Co do cen arb - dawno nie sprawdzałem - są poza moja orbitą . Acz - faktycznie dolec podrożał - australijski również ...
Co do cen arb - dawno nie sprawdzałem - są poza moja orbitą . Acz - faktycznie dolec podrożał - australijski również ...
Re: BLOKADA MOSTU (tył)
Pisałem posta ale chyba go zeżarło więc jeszcze raz.
Co do przekładki główki mostu z 90 - tki to macie na myśli takie kombinacje?
http://forum.ih8mud.com/threads/factory ... 70.251592/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylko gdzie kupić za jakieś normalne "piniądze" główkę lub most z 90-tki?
Są chińczyki po 2,5 tyś złotóweczek, ale czy działają? Ktoś już użytkuje takie made in PRC?
http://demolka-garage.pl/sklep/blokady- ... -23-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.szalonymax.pl/product-pol-45 ... unner.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do przekładki główki mostu z 90 - tki to macie na myśli takie kombinacje?
http://forum.ih8mud.com/threads/factory ... 70.251592/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylko gdzie kupić za jakieś normalne "piniądze" główkę lub most z 90-tki?
Są chińczyki po 2,5 tyś złotóweczek, ale czy działają? Ktoś już użytkuje takie made in PRC?
http://demolka-garage.pl/sklep/blokady- ... -23-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.szalonymax.pl/product-pol-45 ... unner.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: BLOKADA MOSTU (tył)
To nie są żadne kombinacje - po prostu stosujesz fabryczna główkę (CAŁĄ) z J9. Albo J12, albo hila, albo ... cokolwiek, co miało przekładnie 8". Z obostrzeniem o którym wspomniałem wyżej - fabryczne przekładnie z przełożeniami niższymi niz 3,7 trzeba realnie porównać, czy nie sa przesuniete - bo wtedy nie da się tam zapodać przekładni wolniejszych.
Dopasowanie główki z DF to (w pochwie bez blokady) wycięcie okna na przesówke (czyli prostokąta 1x4cm), i wykonanie czterech nowych otworów z gwintem M8 - starych nawet nie trzeba zaspawywać. I to wszystko od strony mechanicznej - cała reszta (półośki) są kompatybilne, nawet powierzchnia doszczelniania styka, i nie trzeba napawywać pochwy.
Pozostaje dorobić sterowanie - jeżeli korzysta sie z fabrycznego serwosilnika - to sterowanie składa się z DWÓCH przekaźników, spiętych w układ dyskryminujacy wzajemnie (brzmi tajemniczo może - ale filozofia żadna). Różnica względem fabrytcznego sterownika jest taka - że kontrolka nie mruga (jak nie da rady dopiąć blokady). Po prostu albo świeci - jak dopnie - albo nie świeci - jak nie zapnie
Wklejałem już tu foty pochwy z blokadą/bez, ale było to chwile temu, i pewnie są trudne do znalezienia. Się może któremu modowi zachce grzebnąć - przeczesanie mojego archiwum fot może zająć mi więcej czasu ...
Dopasowanie główki z DF to (w pochwie bez blokady) wycięcie okna na przesówke (czyli prostokąta 1x4cm), i wykonanie czterech nowych otworów z gwintem M8 - starych nawet nie trzeba zaspawywać. I to wszystko od strony mechanicznej - cała reszta (półośki) są kompatybilne, nawet powierzchnia doszczelniania styka, i nie trzeba napawywać pochwy.
Pozostaje dorobić sterowanie - jeżeli korzysta sie z fabrycznego serwosilnika - to sterowanie składa się z DWÓCH przekaźników, spiętych w układ dyskryminujacy wzajemnie (brzmi tajemniczo może - ale filozofia żadna). Różnica względem fabrytcznego sterownika jest taka - że kontrolka nie mruga (jak nie da rady dopiąć blokady). Po prostu albo świeci - jak dopnie - albo nie świeci - jak nie zapnie
Wklejałem już tu foty pochwy z blokadą/bez, ale było to chwile temu, i pewnie są trudne do znalezienia. Się może któremu modowi zachce grzebnąć - przeczesanie mojego archiwum fot może zająć mi więcej czasu ...
Re: BLOKADA MOSTU (tył)
Myślę że nazwy serwisów są adekwatne do produktu.
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
- Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top) - Kontakt:
Re: BLOKADA MOSTU (tył)
Analizując to finansowo bez robocizny, bo na tymi zalerzalo.
ARB: 4000 blokada, 800 lub 1100 sprężarka ( widziałem zestawy po 4400) oraz jedna blokadę widziałem rd132 za 2999. Łożyska do wymiany tez koło 800-1000.( nie trzeba kupować koła i ataku)
Chinszczyzna: 3100 blokada i sperezarka łożyska do wymiany 800-1000( chyba nie trzeba kupować koła i ataku)
Miotanie: główka/most z działające blokada od 1700 w gore. Atak i koło 2300 lub z USA około 1700. Sterownik, przekaźnik oryginał na Allegro od 80-100, nie wiem ile nowka, ewentualnie składanie samemu. Akcesoria do j7 przełącznik plus mocowanie 200 zł.
A z chińszczyzny sie nie śmieje bo za 66 % ARB mozna zbudować zestaw, który dla 99% z nas bedzie wystarczający. A z jakosci ARB można poszukać dużo info na Australijskich forach. Albo obejrzeć fotki na FB grupach.
Nie mam ani jednego ani drugiego, nic nie polecam nic nie obrażam, moje subiektywne zdanie.
ARB: 4000 blokada, 800 lub 1100 sprężarka ( widziałem zestawy po 4400) oraz jedna blokadę widziałem rd132 za 2999. Łożyska do wymiany tez koło 800-1000.( nie trzeba kupować koła i ataku)
Chinszczyzna: 3100 blokada i sperezarka łożyska do wymiany 800-1000( chyba nie trzeba kupować koła i ataku)
Miotanie: główka/most z działające blokada od 1700 w gore. Atak i koło 2300 lub z USA około 1700. Sterownik, przekaźnik oryginał na Allegro od 80-100, nie wiem ile nowka, ewentualnie składanie samemu. Akcesoria do j7 przełącznik plus mocowanie 200 zł.
A z chińszczyzny sie nie śmieje bo za 66 % ARB mozna zbudować zestaw, który dla 99% z nas bedzie wystarczający. A z jakosci ARB można poszukać dużo info na Australijskich forach. Albo obejrzeć fotki na FB grupach.
Nie mam ani jednego ani drugiego, nic nie polecam nic nie obrażam, moje subiektywne zdanie.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: BLOKADA MOSTU (tył)
Blokada fabryczna wcale nie musi byc wysterowana fabrycznym serwosilnikiem - dostep do wałka przesuwki jest z zewnątrz - i można go napędzic dowolnie - o ile motający to ogarnie. Czyli można to napędzić linką, podcisnieniem, nadciśnieniem, czy nawet ... siłownikiem od centralnego zamka
Koszt główki to okolice tysiaka. Przekładnia - niestety import.
Koszt główki to okolice tysiaka. Przekładnia - niestety import.
Re: BLOKADA MOSTU (tył)
Tak sobie przeglądałem internet i znalazłem takie cuś....
https://www.torqmasters.com/aussie_lock ... yota_8_r_g" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/results?search_ ... SIE+LOCKER" onclick="window.open(this.href);return false;
Ktoś już to montował?
Jak się z tym jeździ po twardym?
Na przód można by spróbować bo zawsze mamy jeszcze ręczne sprzęgiełka.
Ciekawe jak auto skręca jak to jest na tyle?
Cena całkiem całkiem, jeszcze jak ktoś ma ciotkę albo kumpla w hamryce...
https://www.torqmasters.com/aussie_lock ... yota_8_r_g" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/results?search_ ... SIE+LOCKER" onclick="window.open(this.href);return false;
Ktoś już to montował?
Jak się z tym jeździ po twardym?
Na przód można by spróbować bo zawsze mamy jeszcze ręczne sprzęgiełka.
Ciekawe jak auto skręca jak to jest na tyle?
Cena całkiem całkiem, jeszcze jak ktoś ma ciotkę albo kumpla w hamryce...
Re: BLOKADA MOSTU (tył)
taniutko tez wychodzi stala blokada - koszt ... spawania
Lolek Isuzu popitalal z tak na rajdach i chwalil sobie
Jak to ma byc naprawde niezawodne to kup arba i zapomnisz o klopocie
Lolek Isuzu popitalal z tak na rajdach i chwalil sobie
Jak to ma byc naprawde niezawodne to kup arba i zapomnisz o klopocie
Re: BLOKADA MOSTU (tył)
W PL też dostępne:rafal187 pisze:Tak sobie przeglądałem internet i znalazłem takie cuś....
https://www.torqmasters.com/aussie_lock ... yota_8_r_g" onclick="window.open(this.href);return false;
Ktoś już to montował?
Jak się z tym jeździ po twardym?
Na przód można by spróbować bo zawsze mamy jeszcze ręczne sprzęgiełka.
Ciekawe jak auto skręca jak to jest na tyle?
Cena całkiem całkiem, jeszcze jak ktoś ma ciotkę albo kumpla w hamryce...
http://bushtaxi.pl/product.php?id_produ ... brand=1-48
Robi trochę hałasu przy spinaniu blokady.
Zamiast spawać można wstawić:
http://bushtaxi.pl/product.php?id_produ ... brand=1-48
Całość dla LJ7
http://bushtaxi.pl/category.php?id_cate ... brand=1-48
Re: BLOKADA MOSTU (tył)
Witam mam pytanie odnośnie ORYGINALNEJ blokady tylnego mostu w modelu LJ70 po 90 roku z silnikiem 2lt2 które brzmi : W jaki sposób jest ona załączana, czy jest w nich taki problem jak np. j9 czy elektrycznych silniczków wtedy nie montowali a użyli lepszego wytrwalszego rozwiązania.? Ktoś miał kiedykolwiek styczność z taka blokada w takim modelu ?
Mam okazje kupna takiej Toyoty (nawet posiada klimatyzacje) lecz nie wiem w jakim stanie jest ten diff lock i czy ewentualnie koszta naprawy samego załączania diffa nie przekroczy np 2 tysi.
pozdrawiam
Mam okazje kupna takiej Toyoty (nawet posiada klimatyzacje) lecz nie wiem w jakim stanie jest ten diff lock i czy ewentualnie koszta naprawy samego załączania diffa nie przekroczy np 2 tysi.
pozdrawiam
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: BLOKADA MOSTU (tył)
To ten sam typ blokady co w J9 czy J12.
Re: BLOKADA MOSTU (tył)
czyli prawdopodobnie może nie działać. Da się zastąpić to czymś innym, żeby koszt naprawy nie był z kosmosu??