Kąt wyprzedzenia zwrotnicy
Moderator: luk4s7
Kąt wyprzedzenia zwrotnicy
Zapytam w tym dziale bo mojemu problemowi bliżej chyba właśnie Tu. Jestem właśnie na etapie motania sztywnego mostu (LJ70)do 4runnera i wśród różnych mniej lub bardziej upierdliwych problemów pojawił się jeden taki o który chciałem zapytać. Po wstępnym montażu mostu na swoim miejscu wychodzi mi na to że bez zmieniania niczego, kąt wyprzedzenia zwrotnicy jest 2 stopnie i to w przeciwną stronę niż powinien być. W manualu znalazłem że ma być 4 stopnie. Błąd jest o 6 stopni. Czy ktoś może przerabiał jakiś podobny problem? Może przy jakimś dużym lifcie.... Czy auto będzie się zachowywać jak osobówka ze sworzniem zwrotnicy? Nie będzie wracała kierownica i takie tam?
Re: Kąt wyprzedzenia zwrotnicy
trzeba wyciąć mocowania wahaczy z mostu i wspawać jeszcze raz, tylko że tym razem prawidłowo...
Re: Kąt wyprzedzenia zwrotnicy
kolega Wojtek @delazoo motal taki most, i tez bylo mase z tym problemow - byl gdzies nawet ladny opis tego ale chyba gdzies wcielo jego stronke
Re: Kąt wyprzedzenia zwrotnicy
Z poprawieniem tego sobie poradzę, bardziej w sumie mnie interesuje co by się działo z autem gdyby tego nie robić...
Re: Kąt wyprzedzenia zwrotnicy
na przykład będziesz wymieniał częściej niż inni łozyska na ataku i wyjściowe z reduktora, wał również częściej będziesz robił i krzyżaki, że o samym prowadzeniu pojazdu nie wspomnę...
Re: Kąt wyprzedzenia zwrotnicy
No a co z tym prowadzeniem niby ma się dziać? Bo właśnie to mnie interesuje. Akurat w tym przypadku poprawienie konta zwrotnicy spowoduje pogorszenie konta wału (na krzyżakach będą różne) dlatego się waham w którą stronę iść. Mam jeden dwukrzyżak toyotowy ale jego max kont to 20 stopni co jest nie wystarczające w moim przypadku dlatego użyłem wału z pojedyńczymi krzyżakam. Kąty mam w miarę, różnica chyba 5 stopni ale jak poprawię kont zwrotnicy to różnica powiększy się do 10 stopni.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Kąt wyprzedzenia zwrotnicy
Wyprzedzenie kąta zwrotnicy ogólnie odpowiada za wartość siły prostującej tor jazdy. Przy ujemnej wartości będziesz miał pewną martwą strefę wokół pozycji środkowej, w której auto nie będzie centrować toru - po prostu jak wychylisz minimalnie kierę - to tak zostanie.