uszczelniacze do silnika

Moderator: luk4s7

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

uszczelniacze do silnika

Post autor: SaT84 »

Witajcie koledzy!
Niedawno zmienialem uszczelniacze na rozrzadzie i wale po okolo 10 tys zaczely puszczac olej.
Dzisiaj rozebrałem i wyjalem obydwa.
Nie widac na nich sladu zuzycia a jednak puszczaja olej obydwa sa prawoskretne

Z gory dziekuje za porady
Ostatnio zmieniony 29 lis 2011, 08:45 przez irko, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Uważaj jak piszesz

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: uszczelniacze do silnik

Post autor: kylon »

A wyciętego rowku na wałkach nie ma?
A luzów wałki w panewkach nie mają?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8490
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: uszczelniacze do silnik

Post autor: Rokfor32 »

Jeżeli masz za bardzo wyrobione roki na wałkach, to uszczelniacze mogą puszczać. Zdarza się też, że zatka się odma. Olej leje sie wtedy nawet tam, gdzie go normalnie nie ma ... :wink:

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

Re: uszczelniacze do silnik

Post autor: SaT84 »

na walku rozrzadu jest rowek od simeringa nowy zalozylem nie wbijajac go do konca tak zeby chodzil w innym miejscu zobaczymy czy to pomoze na wale zrobilem to somo tylko ciekawy jestem czy mozna sciagnac tulejke na ktorej chodzi uszczelniacz bez wyciagania walu zobaczczy to cos da i jak dlugo pochodzi dzieki za pomoc

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: uszczelniacze do silnik

Post autor: kylon »

Jaką kulejkę :shock:

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

Re: uszczelniacze do silnik

Post autor: SaT84 »

na wale korbowym prawdopodobnie jest zaprasowana tuleja ew pierscien po kturym slizga sie simering czy mozna go np podgrzewajac zdjac do ew przeszlifowania nie wyciagajac z silnika

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: uszczelniacze do silnik

Post autor: kylon »

To masz odpowiedź dlaczego cieknie. Nie ma tam żadnej tulei. Znakiem tego ktoś już rzeźbił i zamiast wymienić wał z rowkiem to zapodał tuleję :mrgreen: .

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8490
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: uszczelniacze do silnik

Post autor: Rokfor32 »

To nie jest taka całkiem głupia metoda naprawy - szczególnie w porównaniu z ceną nowego wału (i panewek :wink: ). Ale trza to robić "zgodnie ze sztuką", a nie po taniości (czyli np. szlifować powierzchnie pasowane, albo zrobić połączenie suwliwe, ale z uszczelniaczem - można tak zrobić bo śruba czołowa i tak wszystko solidnie dociska).

Można też zejść ze średnicą wału w tym miejscu, i zastosować inny simering - w toyocie są stosowane simeringi Cortego, można zerknąć w katalog (cortego, a nie toyotowski :wink: ) czy jest dostępne coś o mniejszej o 1 mm średnicy wewnętrznej, i reszcie wymiarów jak oryginał.

Takie rozwiązanie powoduje jednak, że już nigdy fabryczny (kupowany w ASO lub zamiennik katalogowy) uszczelniacz nie będzie pasował, i trza o tym pamiętać.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: uszczelniacze do silnik

Post autor: kylon »

Zgadzam się z Tobą Rokfor bo sam kiedyś coś takiego robiłem w Czapajewie ale musi to być jak piszesz wykonane ze sztuką.

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

Re: uszczelniacze do silnik

Post autor: SaT84 »

to widze ze wszystkie kombinacje sa dozwolone zobaczymy czy minimalne wbicie simeingow pomoze i na jak dlugo dzieki za pomoc ale mam jeszcze jedno pytanie czy ktos z was robil dodatkowe odpowietrzenie silnika czy jest taka mozliwosc

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8490
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: uszczelniacze do silnik

Post autor: Rokfor32 »

A po cóż? Jeżeli silnik jest zdrowy, to przedmuch jest minimalny. Jeżeli przedmuch jest duży, to znaczy że silnik jest już emerytem ... :wink:

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: uszczelniacze do silnika

Post autor: JaroFix »

Nawiązując do tematu. Jaki jest rozmiar uszczelniacza wałka rozrządu w 2LT2? EPC pokazuje numer części ale nie rozmiar. Planuję zamówić coś w zamienniku, bo mam Inter Cars pod nosem. Prawdopodobnie corteco.
I jeszcze jedno. Czy różniły się owe uszczelniacze między silnikami w LC i Hiluksie? Bo numer części w jednym i drugim jest inny.

ODPOWIEDZ