Silnik B13 3,4l do LJ73 ktoś słyszał o tym silniku
Moderator: luk4s7
Silnik B13 3,4l do LJ73 ktoś słyszał o tym silniku
Witam wszystkich!
Jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
Kupiłem ostatnio TOYOTE LAND CRUISER LJ73. Okazało się że silnik jest dętka i dlatego zastanawiam się nad zamontowaniem czegoś większego niż było fabrycznie (a było 2,4TD). Mogę włożyć silnik "B13" 3,4D wraz ze skrzynią, i teraz moje pytanie. Co sądzicie o takim połączeniu? Czy to dobry silnik, czy ktoś się spotkał z takim silnikiem?
I najważniejsze pytanie czy ma ktoś jakiś schemat lub zdjęcia jak podłączyć cięgna gazu do kolektora ssącego? Wiem że to rzadki silnik ale może ktoś ma taki w swojej TOYOCIE. Z góry dziękuje za pomoc. Mam nadzieję że uda mi się zamontować ten silnik w mojej TOYOCIE.
Jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
Kupiłem ostatnio TOYOTE LAND CRUISER LJ73. Okazało się że silnik jest dętka i dlatego zastanawiam się nad zamontowaniem czegoś większego niż było fabrycznie (a było 2,4TD). Mogę włożyć silnik "B13" 3,4D wraz ze skrzynią, i teraz moje pytanie. Co sądzicie o takim połączeniu? Czy to dobry silnik, czy ktoś się spotkał z takim silnikiem?
I najważniejsze pytanie czy ma ktoś jakiś schemat lub zdjęcia jak podłączyć cięgna gazu do kolektora ssącego? Wiem że to rzadki silnik ale może ktoś ma taki w swojej TOYOCIE. Z góry dziękuje za pomoc. Mam nadzieję że uda mi się zamontować ten silnik w mojej TOYOCIE.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8470
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Silnik B13 3,4l do LJ73 ktoś słyszał o tym silniku
Nie "B13" a 13B-T. O ile to ten. Jeden z najlepsiejszych, jakie toyota stworzyła.
Ten silnik był montowany w modelu BJ7, czyli w J7 HD. W oryginale jest on spięty z inną skrzynią, niż w LJ. Jak rozumiem masz kompletny zespół, inaczej będzie spora rzeźba, bo nie ma fabrycznych dzwonów sprzęgła łączących silniki rodziny B ze skrzynkami typu R lub G (takie są w LJ).
Ten silnik był montowany w modelu BJ7, czyli w J7 HD. W oryginale jest on spięty z inną skrzynią, niż w LJ. Jak rozumiem masz kompletny zespół, inaczej będzie spora rzeźba, bo nie ma fabrycznych dzwonów sprzęgła łączących silniki rodziny B ze skrzynkami typu R lub G (takie są w LJ).
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Silnik B13 3,4l do LJ73 ktoś słyszał o tym silniku
otóż niekoniecznie...
pytającemu chodzi raczej o "13B" (bez T)
czyli to co było w Dynie na przykład... miałem ten silnik w BJ73, pasuje do oryginalnej skrzyni, niby fajny silnik (bezpośreni wtrysk, chłodzenie denka tłoka) ale brakuje mu tego "T"
pytającemu chodzi raczej o "13B" (bez T)
czyli to co było w Dynie na przykład... miałem ten silnik w BJ73, pasuje do oryginalnej skrzyni, niby fajny silnik (bezpośreni wtrysk, chłodzenie denka tłoka) ale brakuje mu tego "T"
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Silnik B13 3,4l do LJ73 ktoś słyszał o tym silniku
Silnik bardzo wytrzymały ale nie wiem czy nie szkoda zachodu żeby go motać do LJ, mocy nie przybędzie, a roboty sporo. Ja bym szukał 2LT2 w dobrym stanie, albo szedł w coś faktycznie mocniejszego.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Silnik B13 3,4l do LJ73 ktoś słyszał o tym silniku
@antonow
ten silnik (13B) - jak napisałem - montowany był w toyocie DYNA (taka półciężarówka)
szukaj w tym kierunku, ja miałem już to zamontowane na aucie... dość wdzięczny silnik, ale 35" opon nie zakładaj
ten silnik (13B) - jak napisałem - montowany był w toyocie DYNA (taka półciężarówka)
szukaj w tym kierunku, ja miałem już to zamontowane na aucie... dość wdzięczny silnik, ale 35" opon nie zakładaj
Re: Silnik B13 3,4l do LJ73 ktoś słyszał o tym silniku
Ją mam w 3B, bez turbiny. Włożony razem z odpowiednią skrzynią, bodajże h55f. Demon prędkości to nie jest, ale 2lt2 był słabszy. Przełożenia skrzyni są krótsze i na 33"-kach można z dwójki ruszać Na redaktorze to już wogóle bajka. Kiedyś wyliczałem przełożenia i nominał byłby, gdybym założył 36". No i ten dół, żadnej turbodziury, bo i skąd
Pzdr Czarek
Pzdr Czarek
Re: Silnik B13 3,4l do LJ73 ktoś słyszał o tym silniku
A co w tym silniku jest takiego och i ach? Już niejednokrotnie spotykałem się z zachwytem nad tym silnikiem.Rokfor32 pisze:Nie "B13" a 13B-T. O ile to ten. Jeden z najlepsiejszych, jakie toyota stworzyła.
13B-T
The 13B-T is a turbocharged version of the 13B engine, with a compression ratio of 17.6:1. Output is 120 hp (89 kW) at 3400 rpm with 159 ft·lbf (217 N·m) of torque at 2200 rpm.
A dane fabryczne jakoś dupy nie urywają . Zwłaszcza moment obrotowy, który jest taki sam jak w 2LTII.
Re: Silnik B13 3,4l do LJ73 ktoś słyszał o tym silniku
Chociażby brak paska rozrządu. Pancerność konstrukcji.
Re: Silnik B13 3,4l do LJ73 ktoś słyszał o tym silniku
Wiesz co Fix - to chyba nie o osiągi chodzi, tylko o konstrukcję: Żeliwo, rozrząd na kołach, max zapasy na każdej części...FIX pisze:A co w tym silniku jest takiego och i ach? Już niejednokrotnie spotykałem się z zachwytem nad tym silnikiem.Rokfor32 pisze:Nie "B13" a 13B-T. O ile to ten. Jeden z najlepsiejszych, jakie toyota stworzyła.
13B-T
The 13B-T is a turbocharged version of the 13B engine, with a compression ratio of 17.6:1. Output is 120 hp (89 kW) at 3400 rpm with 159 ft·lbf (217 N·m) of torque at 2200 rpm.
A dane fabryczne jakoś dupy nie urywają . Zwłaszcza moment obrotowy, który jest taki sam jak w 2LTII.
ten silnik podobno w latach 50-tych na kutrach stosowano - kilka tygodni / miesięcy terkotania bez gaszenia to standard.
Do tego podobno bardzo odporny na wszelkie syfy w paliwie i w ogóle mało wymagający jeżeli chodzi o pokarm
Re: Silnik B13 3,4l do LJ73 ktoś słyszał o tym silniku
Wydaje mi się, że popadamy/popadacie w swego rodzaju stronniczość, gdyż silnik i samochód dobiera się w zależności od potrzeb. Jeśli ktoś mówi, że wybiera się samochodem na Kamczatkę i z powrotem, to 13B jest dobrą opcją. Natomiast jeśli ktoś zamierza po błocie latać na terenie Polski czy bliższej Europy, to lepiej dołożyć coś mniej pancernego a z większą mocą. Bo te silniki niby mniej pancerne i tak pojeżdżą dziesiątki tysięcy kilometrów bez zająknięcia.
Po prostu nie wciskajmy ślepo jednego silnika, bo może się okazać, że kolega potrzebuje samochód na wyścigi 1/4 mili i wystarczy sprzęt, który przejedzie 400 metrów a nie pół miliona kilometrów
Po prostu nie wciskajmy ślepo jednego silnika, bo może się okazać, że kolega potrzebuje samochód na wyścigi 1/4 mili i wystarczy sprzęt, który przejedzie 400 metrów a nie pół miliona kilometrów
Re: Silnik B13 3,4l do LJ73 ktoś słyszał o tym silniku
Podpisuje się pod tym. Hil 2007 silnik 2.5 260tys/km nic LC120 2009 silnik 3.0 82 tys i też nic odpukać A moja noga do lekkich nie należyLEX pisze:. Bo te silniki niby mniej pancerne i tak pojeżdżą dziesiątki tysięcy kilometrów bez zająknięcia.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8470
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Silnik B13 3,4l do LJ73 ktoś słyszał o tym silniku
Ta, ale silniki rodziny B i H to przebiegi liczone na ok. 600 tysi do ... pierwszego dokładnego przeglądu ...
Ale zgadzam się z kolegami - auto trza szyć na miarę. 13B jest idealny do wyprawówki, ale już niekoniecznie do upalania. Jest jednak dosyć ciężki i niezbyt mocny.
Ale zgadzam się z kolegami - auto trza szyć na miarę. 13B jest idealny do wyprawówki, ale już niekoniecznie do upalania. Jest jednak dosyć ciężki i niezbyt mocny.
Re: Silnik B13 3,4l do LJ73 ktoś słyszał o tym silniku
Trzeba też brać pod uwagę to, że częściej trafia się silnik 3B a nie 13B. Jeżeli faktycznie 13B to z Dyny a więc będzie to sam silnik bez skrzyni i reduktora. Jeżeli komplet to będzie to 3B z L-C J4 lub J7. Czasem występowały też w J6.
Były dwa rodzaje pompy, rzedowa i rotacyjna. Z rzędową (własne smarowanie) faktycznie silnik łyka każde paliwo.
Jeżeli ma się kompletny układ napędowy (silnik+skrzynia z reduktorem) to warto wstawić. Jeżeli tylko silnik to juz nie.
2LT2-EFI z anglika dać. Najmniej motania przy najlepszym efekcie.
Były dwa rodzaje pompy, rzedowa i rotacyjna. Z rzędową (własne smarowanie) faktycznie silnik łyka każde paliwo.
Jeżeli ma się kompletny układ napędowy (silnik+skrzynia z reduktorem) to warto wstawić. Jeżeli tylko silnik to juz nie.
2LT2-EFI z anglika dać. Najmniej motania przy najlepszym efekcie.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Silnik B13 3,4l do LJ73 ktoś słyszał o tym silniku
13B pasuje na skrzynie po 3B
aa, no i 13B ze wzgledu na bezpośredni wtrysk ma jeszcze trzy zalety:
- stosunkowo mało pali, naprawdę
- trudno go zagrzać a co za tym idzie i przegrzać
- rewelacyjnie zapala, na mrozie nawet bez swiec żarowych (testowałem do -10)
aa, no i 13B ze wzgledu na bezpośredni wtrysk ma jeszcze trzy zalety:
- stosunkowo mało pali, naprawdę
- trudno go zagrzać a co za tym idzie i przegrzać
- rewelacyjnie zapala, na mrozie nawet bez swiec żarowych (testowałem do -10)
Re: Silnik B13 3,4l do LJ73 ktoś słyszał o tym silniku
Chodzi mi o silnik 13B, slyszałem że jest bardzo rzadki. Spróbuje poszukac jak radzicie pod hasłem Toyota Dyna może cos znajde o podłączeniu ciengien gazu do kolektora. Może ma ktoś jakieś zdjęcia tego silnika może bym coś podejrzał jak podłączyć te cięgna. Zależy mi żeby go zamontować bo silnik naprawde jest pancerny.