Zakup 4x4 prośba o wskazówki i sugestie

Moderator: luk4s7

Harnaś
Posty: 6
Rejestracja: 15 paź 2009, 21:11
Auto: poszukuj?

Zakup 4x4 prośba o wskazówki i sugestie

Post autor: Harnaś »

Witam
Stoję przed dylematem wyboru drugiego auta. Moje kryteria podstawowe "nie do ruszenia" to automat, diesel, duży o ładowności min. 600kg, 4x4 i musi go zaakceptować druga połowa.
Poprzednim moim autem była Previa (a jakże 4x4) i niestety wielkościowo wszystko do niej odnoszę. Tak wiem to inny segment aut, ale niestety już nie produkują tych autobusów, a inne po prostu nie dorastają jej do pięt.
Osobiście skłaniam się do J10 druga połowa J12 i jest dylemat (tak na marginesie dodatkowo D3 ma bardzo fajny silnik i podoba się też drugiej połowie, Pajero też ale to inna śpiewka).
Tak wiem będą zaraz zapytania do czego ci potrzebne: otóż do jazdy w dłuższe trasy (rodzina 400 km), jazda na budowę od czasu do czasu (taki zawód) no i jakieś w końcu wakacje daleko od domu, chętnie w tereny niekoniecznie z drogami asfaltowymi, no i może trochę zabawy...
Co już wiem i nie wiem o J10:
-roczniki najlepiej od 2001, (wcześniej coś ze skrzynią było chyba że się mylę)
-od końca 2002 lift, ale raczej wizualny choć korzystny
-od połowy 2004 nowa skrzynia 5, i tu nie wiem brak blokady mostu, coś z elektroniką i chyba inne wspomaganie
-spalanie spore należy liczyć min.13
-koszty eksploatacji tu sam nie wiem bieżące spore ale w końcu to TOYOTA i trwa dzielnie na posterunku (jest trwała)
-zawieszenie świetnie dla komfortu, choć kiedy jest niesprawne to kiepsko; jak wygląda z jego trwałością to nie wiem bo różnie mówią (o czujnikach to wiem, ale one to pikuś)
-silnik długowieczny ale czy przebiegi 250 tyś to naprawdę jeszcze młodość, czy kłaniają się regeneracje wtrysków, pompy, świece żarowe i inne elementy
-przeniesienie napędu i inne elementy tu mało wiem (skrzynia po 2001 jest trwała poza tym nic nie wiem co przy 250 tyś.)
-dobre wyciszenie (to cenię)
-nie jest autem sportowym
Generalnie jestem zamotany co widać po powyższym tekście :wink: . W pewnym momencie sobie odpuściłem bo nie było prawie wyboru, a mi się marzył po lifcie i żona nakręciła J12 w ASO w Radomiu ale mnie tam taki jeden zrobił w bambuko (nie dotrzymał słowa) i jestem w punkcie wyjścia.
Proszę o napisanie waszych własnych doświadczeń przy zakupie, no i na co zwrócić uwagę (pomijam fakt że wizyta w ASO jest obowiązkowa).

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Zakup 4x4 prośba o wskazówki i sugestie

Post autor: MaxLux »

Mysle ze 100'tka Cie uszczesliwi - widzac jak ostatnio @wojtekd podniecal sie toyka @misiekg (choc wojtek ma HDJ80 ) to jestem przekonany ze to bedzie najlepszy wybor

drako
Posty: 664
Rejestracja: 07 kwie 2008, 20:32
Auto: hdj80,wili,Lapl
Kontakt:

Re: Zakup 4x4 prośba o wskazówki i sugestie

Post autor: drako »

tez namawiam ludzi do 100, gdybym dzisiaj kupowal tez pewnie bym wybral 100 ale z manualem (rzadko bo rzadko ale pojawiaja sie) ale to z racji spalania.
super auta , bardzo wszechstronne i superwygodne.
Zaden inny duzy 4x4 nie daje tyle jakby sobie rozpisac na kartce wady i zalety. 100 wystepuja na calym swiecie, wiec mozna nia jezdzic na buissnesowe spotkania i doookola swiata.

Harnaś
Posty: 6
Rejestracja: 15 paź 2009, 21:11
Auto: poszukuj?

Re: Zakup 4x4 prośba o wskazówki i sugestie

Post autor: Harnaś »

Wiem piękne auto, ale boję się utopić pieniądze w dojechanego.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie? (ale to tak te najważniejsze rzeczy i tylko te specyficzne dla 100) :?:

misiekG
Klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:38
Auto: HDJ100, LC200 V8
Kontakt:

Re: Zakup 4x4 prośba o wskazówki i sugestie

Post autor: misiekG »

szukaj auta w którym można sprawdzić historię(ja nabyłem 8 letnią 100 z przebiegiem 74tyś, historia w kompie toyoty), a później jazda, próby, warto sprawdzić grubość lakieru i kogoś kto zna ten model, moim zdaniem model 100 warty na wyprawówkę, nie do topienia w błocie. Szukaj a powiększysz grono szczęśliwych posiadaczy :D ...

Awatar użytkownika
Adam
Klubowicz
Posty: 365
Rejestracja: 20 maja 2009, 12:05
Auto: LC120,2xHDJ100,Partol:)

Re: Zakup 4x4 prośba o wskazówki i sugestie

Post autor: Adam »

drako pisze:tez namawiam ludzi do 100, gdybym dzisiaj kupowal tez pewnie bym wybral 100 ale z manualem (rzadko bo rzadko ale pojawiaja sie) ale to z racji spalania.
super auta , bardzo wszechstronne i superwygodne.
Zaden inny duzy 4x4 nie daje tyle jakby sobie rozpisac na kartce wady i zalety. 100 wystepuja na calym swiecie, wiec mozna nia jezdzic na buissnesowe spotkania i doookola swiata.
@drako możesz trochę więcej napisać dlaczego wybrałbyś 100 a nie np. 80, którą jeździsz?

Harnaś
Posty: 6
Rejestracja: 15 paź 2009, 21:11
Auto: poszukuj?

Re: Zakup 4x4 prośba o wskazówki i sugestie

Post autor: Harnaś »

Jeździłem w sumie dwoma i mam pytania dodatkowe:
1. Czy po puszczeniu gazu a następnie nagłe dodanie powodowało szarpnięcie jakby luz na wale czy coś? W dwóch tak było. Czy to normalne?
2. Czy na wolnych obrotach pneumatyka może się co jakiś czas stabilizować, czy powinien stać równo, bez zauważalnego dopompowania?
3. Jak to jest z paskiem rozrządu, czy oprócz niego jest łańcuch?
4. Tłumiki normalnie ostro korodują?
5. W wersji po 2002 r dali koła 18. Czy zmieniły się jakoś zawieszenia? Czy bez problemu można zakładać 16?

Harnaś
Posty: 6
Rejestracja: 15 paź 2009, 21:11
Auto: poszukuj?

Re: Zakup 4x4 prośba o wskazówki i sugestie

Post autor: Harnaś »

Nikt nie podpowie?

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 826
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Zakup 4x4 prośba o wskazówki i sugestie

Post autor: Cobra »

HDJ 100 ojciec właśnie sprzedaje już drugą i teraz kupił nową V8

pierwsza 2002 320 tys i nic nie padło dosłownie nic w 3 lata... wiem że padła następnemu właścicielowi skrzynia bo był automat... w 2005 roku kupił również nową 100 i przejachał nią 280 tys. tylko że zagazował... i raz skrzynie wymieniali na gwarancji... bo właśnie miał ten sam problem.. ala "rwanie"

silnik diesla nie boi sie 500 tys. bo jest na łańcuchu.. lepszy jest manual gdyż skrzynia automatyczna nie wytrzymuje takich przebiegów... Przynajmniej z tego co widziałem...

jeżeli chodzi do diesla były tam bodajrze dwie versjie z turbo i bez... ten z turbo to jak ciągnik niczego się nie boi. wlał byś rzepaku i nic by się nie stało... w tych 100 masz często te pneumatyczne zawieszenie które potrafi się rozkalibrować i osiąść. raz tak miałem i cały tył osiadł;/ a co tłumika to nie zauważyłem żeby był mocno skorodowany... zawsze możesz za 1200 zł zrobić tłumik od samego kolektora z nierdzewki.... ja tak zrobiłem do swojej 70 tki



a co do tych felg to z tego co pamietam to 16 też wchodziły bez jakiegoś problemu... ale na 100 % z tego modelu po lifcie... czyli od 2005 to wiem na pewno...

misiekG
Klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:38
Auto: HDJ100, LC200 V8
Kontakt:

Re: Zakup 4x4 prośba o wskazówki i sugestie

Post autor: misiekG »

pasek rozrządu - łańcuch, ja mam mam zwykły pasek zębaty :shock: , coś zamotałeś

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Zakup 4x4 prośba o wskazówki i sugestie

Post autor: seburaj »

Harnaś pisze:Jeździłem w sumie dwoma i mam pytania dodatkowe:
1. Czy po puszczeniu gazu a następnie nagłe dodanie powodowało szarpnięcie jakby luz na wale czy coś? W dwóch tak było. Czy to normalne?
2. Czy na wolnych obrotach pneumatyka może się co jakiś czas stabilizować, czy powinien stać równo, bez zauważalnego dopompowania?
ad 1 - to suma luzów... czyli efekt wagonowy - najpewniej to luzy w reduktorze, czyli w centralnym dyfrze, mam to samo, jestem na etapie eliminacji zjawiska :roll:
ad 2 ni ema tam pneumatyki, poza tym pytania nie rozumiem, mozna jasniej ? :mrgreen:

Misiek, wróciłeś już ? wszystko w porządku bylo ? :?:

Harnaś
Posty: 6
Rejestracja: 15 paź 2009, 21:11
Auto: poszukuj?

Re: Zakup 4x4 prośba o wskazówki i sugestie

Post autor: Harnaś »

To że pasek zębaty jest to wiem, ale zasłyszałem, że do rozrządu jest osobno łańcuch a pasek tylko od pompy i innych rzeczy.

Co do tych luzów to rozumiem że z założenia nie powinno ich być, ale można z nimi długo żyć (no nawet rym jest :lol: )

Co do pneumatyki no dobra hydrauliki chodzi o to że jak tak dłużej stał na wolnych obrotach to w pewnym momencie się wyrównywał (pod-pompował, lekko podniósł), za jakiś czas sytuacja się powtórzyła (powiedzmy co kilka minut).

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Zakup 4x4 prośba o wskazówki i sugestie

Post autor: seburaj »

opisane przez Ciebie zachowanie zawieszenia jest nieprawidłowe i jest objawem jakiejs usterki

co do luzow - nie powinno ich byc, a wyrazne stuki przy dodawaniu/ujmowaniu gazu wskazuja na możliwe zużycie jednej z ponizszych lub wszystkiego po trochu:

- zabierakow przednich polosi
- bebechów przedniego dyfra
- mechanizmu roznicowego w reduktorze

w wariancie megaoptymistycznym jest to krzyżak wału lub wywalone tuleje metalowo-gumowe w tylnych drażkach prowadzących most :mrgreen:

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: Zakup 4x4 prośba o wskazówki i sugestie

Post autor: Patry »

w setce jest tylko pasek rozrządu, nie ma żadnych łańcuchów

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 38
Rejestracja: 03 sie 2009, 10:33
Auto: HDJ100

Re: Zakup 4x4 prośba o wskazówki i sugestie

Post autor: Michal »

Witam
Pasek rozrzadu w 100 napedza tylko pompe wtryskową, (łączy wałek rozrządu z pompą), wałek rozrządu jest zapewne napędzany kołami zębatymi.
Moja toyota potrafi się ustabilizować czasami na postoju, jak stoje na nierównym podłożu, ale tylko raz, nie poprawia sobie.
Luzy to tak jak koledzy mówili, pewnie suma luzów, trzeba sprawdzac po kolei.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ