Wiatrak chodzi non stop na mrozie
Moderator: luk4s7
Wiatrak chodzi non stop na mrozie
Przypadłość jak w temacie. Do ok. 0 st. C jest normalnie. Jak temperatura spada niżej, to wiatrak chodzi non stop. Przypadłość znana była jeszcze poprzedniemu właścicielowi, bo wymienił wisko (stare dostałem w razem z furą) ale nie pomogło.
Nie dość, że silnik pewnie niedogrzany, to jeszcze głośno w kabinie.
Cz Szanowni Forumowicze mają jakieś pomysły?
4R '95 3.0 benzyna.
Nie dość, że silnik pewnie niedogrzany, to jeszcze głośno w kabinie.
Cz Szanowni Forumowicze mają jakieś pomysły?
4R '95 3.0 benzyna.
Re: Wiatrak chodzi non stop na mrozie
Wisko dostałeś nowe czy używane ? Przy bardzo niskiej temperaturze olej w wiskozie jest bardzo gęsty i nie pozwala na obrót tarcz względem siebie. Może tak być jak wisko jest już zużyte albo regenerowane domowymi sposobami. Przy sprawnej wiskozie na początku może wystąpić taki efekt na dużym mrozie ale po chwili powinno wszystko powrócić do normy.
Re: Wiatrak chodzi non stop na mrozie
To stare dostałem. Pewności nie mam, ale prawdopodobnie poprzedni właściciel wymienił je na nowe i nic nie regenerował we własnym zakresie.
U mnie wiatrak startuje zawsze po odpaleniu silnika, nawet latem, ale trwa to parę sekund, potem się wyłącza, a potem już działa normalnie.
Może to stare sprzęgło zregenerować ? Da się jakoś?
U mnie wiatrak startuje zawsze po odpaleniu silnika, nawet latem, ale trwa to parę sekund, potem się wyłącza, a potem już działa normalnie.
Może to stare sprzęgło zregenerować ? Da się jakoś?
Re: Wiatrak chodzi non stop na mrozie
Pytanie czy tak się dzieje na krótkich przejazdach powiedzmy 15-20 minutowych czy po godzinie jazdy występuje nadal, ale z reguły należy się martwić gdy objawy są odwrotne....czyli się nie załącza w ogóle
jeśli po dłuższym niż zazwyczaj czasie odpuszcza, to ja bym też odpuścił....
Regeneracja gdzieś była opisywana, ale trzeba znać gęstość oleju i dokładną jego ilość...
jeśli po dłuższym niż zazwyczaj czasie odpuszcza, to ja bym też odpuścił....
Regeneracja gdzieś była opisywana, ale trzeba znać gęstość oleju i dokładną jego ilość...
Re: Wiatrak chodzi non stop na mrozie
No niestety na mrozie chodzi non stop, nawet po paru godzinach jazdy. W okolicach zera wyłącza się po około 20 minutach. Generalnie im zimniej tym dłużej.
Normalnie wymieniłbym wisko na nowe. Ale jeśli to już raz było zrobione i nie pomogło, to wietrzę tu jakiś podstęp... Tylko nie wiem jaki.
Normalnie wymieniłbym wisko na nowe. Ale jeśli to już raz było zrobione i nie pomogło, to wietrzę tu jakiś podstęp... Tylko nie wiem jaki.
Re: Wiatrak chodzi non stop na mrozie
Może wisko nie jest od tego auta Może nie było nowe
Może było chińskie
Może było chińskie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8444
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wiatrak chodzi non stop na mrozie
To ostatnie, najpewniej ...
Re: Wiatrak chodzi non stop na mrozie
Sporo tego morza się zebrało Jutro będę się widział z moim Nadwornym Mechanikiem, to spytam co On na to. Ale mam jeszcze takie pytanie - czy przyczyn opisanego zjawiska należy szukać wyłączne w chińskim wisku czy może to być np. termostat? Albo coś jeszcze innego?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8444
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wiatrak chodzi non stop na mrozie
Wisko nie jest podłączone w żaden sposób z termostatem ...
Poza chińskością może być jednak ufajdane. Co zakłóca jego działanie - acz raczej w tym górnym temperaturowo zakresie. Tam z przodu jest taka sprężyna bimetoalowa - ma to być czyste, a trzpień ma sie lekko obracać.
Poza chińskością może być jednak ufajdane. Co zakłóca jego działanie - acz raczej w tym górnym temperaturowo zakresie. Tam z przodu jest taka sprężyna bimetoalowa - ma to być czyste, a trzpień ma sie lekko obracać.
Re: Wiatrak chodzi non stop na mrozie
Witam,
piszę tutaj aby nie zakładać kolejnego tematu. Czy nie orientujecie się może jak wygląda kwestia kompatybilności wiskozy numer OEM 1621065010 (występująca w dieslu), względem numer OEM 1621065020, którą wg producenta posiadam u siebie (4R II 3VZE 93r)? Czy jest jakaś różnica pomiędzy nimi?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
piszę tutaj aby nie zakładać kolejnego tematu. Czy nie orientujecie się może jak wygląda kwestia kompatybilności wiskozy numer OEM 1621065010 (występująca w dieslu), względem numer OEM 1621065020, którą wg producenta posiadam u siebie (4R II 3VZE 93r)? Czy jest jakaś różnica pomiędzy nimi?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Wiatrak chodzi non stop na mrozie
nie pasują - z tego co pamiętam
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Wiatrak chodzi non stop na mrozie
chyba od diesla było mniejsze
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Wiatrak chodzi non stop na mrozie
albo nie pasowało na trzepień od silnika
Re: Wiatrak chodzi non stop na mrozie
Ok, dzięki za info, ale to nie do końca rozwiązuje mojego pytania, gdyż spotkałem się z informacjami, np na ebay, że niby są kompatybilne. Stąd też moje pytanie, czy fizycznie ktoś może to sprawdzał u siebie?